کادیلاک هم مثل بسیاری از دیگر برندهای لوکس، در حال الکتریکی شدن بوده و این حرکت را با کراساوور لیریک آغاز کرده است. بااینحال، خوشبختانه هنوز هم میتوان از غرش پیشرانههای درونسوز قدرتمند در سینهٔ کادیلاک لذت برد زیرا این شرکت بهتازگی مدلهای V بلکوینگ جدید را با موتورهای قدرتمند روانهٔ بازار کرده است. دراینبین، CT4-V بلکوینگ سریعترین و قویترین خودروی کامپکت تاریخ کادیلاک محسوب میشود. البته این خودرو بهاندازهٔ CT5-V بلکوینگ، آتشین نیست اما با برخورداری از پیشرانهٔ V6 توئین توربو، شتاب چشمگیر و تواناییهای فوقالعاده در پیستهایی مثل VIR، حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
بااینحال، شاید با نگاه کردن ساده به CT4-V بلکوینگ نتوانید بفهمید که چه تواناییهایی دارد زیرا در هیچ کجای بدنهٔ خودرو هیچ نشان بلکوینگی وجود ندارد که این ناامیدکننده است زیرا در ظاهر حتی یک اشارهٔ کوچک هم به شخصیت قویتر خودرو نسبت به CT4-V معمولی نشده است. البته کادیلاک در جلوپنجره تغییری جزئی انجام داده و سپر جلوی منحصربهفردی را هم برای بلکوینگ در نظر گرفته اما این تغییرات آنقدر کوچک هستند که خریداران را مجبور میکند پکیج فیبر کربنی به قیمت ۴,۳۵۰ دلار را سفارش دهند. این پکیج اسپلیتر جلو، رکابهای جانبی اسپرت و اسپویلر عقب را به همراه دارد و در سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت ۷۶ کیلوگرم داونفورس تولید میکند که بیشترین داونفورس در تاریخ کادیلاک محسوب میشود.
در داخل خودرو همان عناصر اساسی CT4-V معمولی به بلکوینگ منتقل شدهاند اما مقداری فیبر کربن به داشبورد و رو دریها اضافه شده و یک تریم فلزی چاپ سهبعدی هم روی شیفتر دنده کار شده است. در همین حال، صندلیهای اسپرت جدید بلکوینگ بسیار راحت هستند و بهتر از صندلیهای چرمی V معمولی بدن را دربر میگیرند. این صندلیها آنقدر قابل تنظیم هستند که مثل دستکشی که روی دست کشیده میشود، بدن را در خود جای میدهند. در اینجا حتی امکان سفارش کمربندهای ایمنی قرمزرنگ هم وجود دارد.
جادوی اصلی بلکوینگ اما زیر کاپوت آن پنهان شده است زیرا در اینجا کادیلاک خوشبختانه پیشرانهٔ چهار سیلندر متعلق به سیلورادو را با یک موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو جایگزین کرده که ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد نشانگر پیشرفت عظیمی نسبت به موتور CT4-V معمولی با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور هستند. البته مثل دیگر قسمتهای فنی CT4، این موتور V6 هم از ATS-V گرفته شده و اشتراکات زیادی با موتور پیکاپ کلرادو دارد. بااینحال، این پیشرانه با تولید قدرت بیشتر با همراهی گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک، CT4-V بلکوینگ را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند (۴.۱ ثانیه با گیربکس دستی) و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم میکند.
هرچند CT4-V بلکوینگ هنوز هم از رقبای اصلی خود یعنی بامو M3 کامپتیشن و مرسدس C63 S AMG ضعیفتر است اما یک دور پیست ۶.۶ کیلومتری VIR را ظرف تنها ۲ دقیقه و ۵۲.۵ ثانیه طی کرده که برای یک سدان ۱۷۴۵ کیلوگرمی زمان بسیار خوبی است. تنها سدانی که در این پیست از کادیلاک سریعتر است، مرسدس AMG GT63 S با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و تایم ۲ دقیقه و ۴۹.۳ ثانیه است. حتی بامو M5 کامپتیشن هم با تایم ۲ دقیقه و ۵۴ ثانیه از بلکوینگ کُندتر بوده است.
پیشرانهٔ V6 بلکوینگ با نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار قدرت، پاسخی فوری به پدال گاز میدهد و هرچند در ابتدای فشردن پدال گاز تأخیر آشکاری احساس میشود اما هنگامیکه توربوها وارد عمل میشوند و گیربکس ۱۰ سرعته درگیر میشود، خودرو بهسرعت شتاب میگیرد. این گیربکس در پیست اعتمادبهنفس زیادی از خود نشان میدهد اما در استفادههای شهری کمی مبهم احساس میشود. البته احتمالاً بسیاری از خریداران سراغ گیربکس شش سرعتهٔ دستی خواهند رفت که هم لذت رانندگی بیشتری دارد و هم بیش از ۳ هزار دلار ارزانتر است.
اضافه شدن سیستم کنترل سواری مغناطیسی جنرال موتورز به پلتفرم خوب آلفا (متعلق به شورلت کامارو)، CT4-V بلکوینگ را به سدان فوقالعاده پویایی تبدیل کردهاند. به همین دلیل، خودرو با حرکاتی سیال و چرخشهای عالی، پیست VIR را طی میکند. فرمان نیز بسیار سنگینتر از CT4-V معمولی است اما هنوز هم بسیار پاسخگو بوده و اجازه میدهد خودرو به سهولت پیچها را طی کند. این سدان اسپرت به سیستمی بنام مدیریت کشش پرفورمنس (PTM) هم مجهز شده که امکان انتخاب از بین پنج حالت مختلف کشش را فراهم میکند. در بین این حالات دو حالت اختصاصی پیست وجود دارد که اساساً کنترل کشش را بهطور کامل خاموش میکند.
ما بیشتر وقت رانندگی خود را در حالت اسپرت PTM گذراندیم که موجب لغزش انتهای خودرو میشد اما لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی بهخوبی خودرو را کنترل میکنند. علاوه بر این، ترمزهای جدید بلکوینگ با کالیپرهای شش پیستونه و دیسکهای ۱۵ اینچی در جلو و چهار پیستونه و ۱۳.۴ اینچی در عقب بهراحتی سرعت خودرو را کاهش میدهند. درمجموع، CT4-V بلکوینگ در پیست نسبت به CT4-V معمولی بسیار بهبود پیدا کرده است.
اما به همان اندازهای که بلکوینگ در پیستی مثل VIR خوب است، هنگام رانندگی در جاده برخی مشکلاتی که در CT4-V معمولی وجود داشتند، در این نسخه هم احساس میشوند. بهعنوانمثال، فرمان هنوز هم در هر محیطی خارج از پیست آزاردهنده بوده و احساس مبهمی دارد. علاوه بر این، در هر حالت رانندگی غیر از حالت پیست، سیستم تعلیق بسیار نرم هم به این فرمان مبهم اضافه میشود. گیربکس اتوماتیک خودرو نیز گاهی در سرعتهای پایین گیج میشود و صدای اگزوز که در پیست جذاب احساس میشود، هنگام تردد در شهرها کمی آزاردهنده خواهد بود؛ بنابراین، کسانی که خواهان بیشترین درگیری با خودرو و لذت بردن هستند باید آنرا همیشه در تهاجمیترین حالت خود نگه دارند. حالت پیست فرمان را سنگینتر میکند، تعلیق را بهاندازهٔ نیاز سفتتر میکند، پاسخگویی پدال گاز را بهبود میبخشد و برخی مشکلات گیربکس را برطرف میکند.
قیمت CT4-V بلکوینگ با گیربکس دستی از ۵۹,۹۹۰ دلار و با گیربکس اتوماتیک از ۶۳,۱۶۵ دلار آغاز میشود؛ بنابراین این سدان اسپرت کادیلاک از لحاظ قیمت بین سدانهای کوچکتری مثل مرسدس CLA AMG با قیمت ۵۵,۳۵۰ دلار و آئودی RS3 با قیمت ۵۶,۲۰۰ دلار و مدلهای بزرگتری مثل بامو M3 با قیمت ۷۰,۸۹۵ دلار و آلفارومئو جولیا کوادریفولیو با قیمت ۷۶,۸۴۵ دلار قرار میگیرد. البته بلکوینگ با سفارش آپشنها گرانتر میشود و قیمت نسخهٔ فول آپشن آن به ۸۷,۷۷۵ دلار میرسد اما هنوز هم نسبت به رقبای خود قیمت مناسبتری دارد. CT4-V بلکوینگ از لحاظ مصرف سوخت نیز با ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر بهصورت ترکیبی، تقریباً همسطح M3 و جولیا است.
بهطورکلی، کادیلاک CT4-V بلکوینگ مطمئناً خودروی بینقصی نیست اما چیزی که با این قیمت ارائه میکند، یک خودروی کوچک با توانایی فوقالعاده در پیست است. پیشرانهٔ V6 توئین توربوی این ماشین غرش جذابی دارد، پلتفرم آلفا با سیستم کنترل سواری مغناطیسی بسیار عالی است و گیربکس شش سرعتهٔ دستی امکان رانندگی لذتبخشی را فراهم میکند. این خودرو از لحاظ لذت و جذابیت رانندگی ارزش بسیار بالایی نسبت به قیمت خود دارد و بسیاری از آموختههای بیستسالهٔ بخش V کادیلاک را در پکیج کامپکتی ارائه کرده است. کادیلاک CT4-V بلکوینگ خودروی خاصی است که تجربهٔ خاصی را ارائه میکند.
مشخصات فنی
Cadillac CT4-V Blackwing | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۷۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۷۶۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۱۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۲۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۶۶ میلیمتر |
وزن | ۱۷۴۵ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۳۰۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۶۳,۱۶۵ دلار |
امتیاز | ۷.۹ از ۱۰ |
بهنام
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ماشین عالی هست در این شکی نیست
ولی m3 سنگ محک این سگمنت هست انتخاب من m3 هست😍
A.....She only reminds Me of love.....A
۱۹ مرداد ۱۴۰۰👏🏻مهندسی ناب آمریکایی 👏🏻
Reza Waffen SS
۱۹ مرداد ۱۴۰۰در حد و اندازه ای نیست که M3 رو به چالش بکشه
R@m!n
۱۹ مرداد ۱۴۰۰فعلا که از M5 COMPETITON سریع تر بوده، M3 که دیگه … (شوخی 😉)
Porsche 911
۱۹ مرداد ۱۴۰۰M3 رو به این ترجیح میدم
قطعا شکی درش نیست که کادیلاک اعجوبه هست و فوق زیبا
ولی خب M3 به خاطر قدرت بیشتر و سریعتر بودن نسبت به این خودرو
طراحی هم سلیقه ای هست
MohammadE9
۲۰ مرداد ۱۴۰۰درود
در سه پیست مشترکی که M3 کامپتیشن و M5 کامپتیشن تایم گیری کردن M3 در دو تای اونها سریعتر بوده و حتی اختلافی دو ثانیه ای ایجاد کرده!
به هیچ وجه M3 رو دست کم نگیرید
R@m!n
۲۰ مرداد ۱۴۰۰پس خسته نباشید میگم به فاجعه بی ام و که ماشین ارزونترش از نمونه گرونتر و مهم ترش سریع تره. البته که اصلا اینطوری نیست و سری 5 همیشه از مدلای پایین تر قوی و سریع تر بوده. اون رکوردای افراد عادی ارزشی نداره. رکوردای رسمی بی ام و موجوده که تو تمامش سری 5 از همه مدلا سریع تره.
خیلی احمقانس که یه پرچم دار از مدل رده پایینش کندتر باشه مقداری تامل بد نیست. این کامنتت بیشتر گل بخودیه تا طرفداری.
MohammadE9
۲۱ مرداد ۱۴۰۰خب جالب شد
دوست گرامی یک معیار برای لزوم سریعتر بودن خودروی گرونتر برای من معرفی کن چه در مجله یا مقاله ای یا هر چیزی که اعتباری داره
هوراکان ارزونتر در اکثر پیست ها از آونتادور سریعتره , پورشه کیمن GT4 ارزونتر از کررا 4S گرونتر سریعتره , 488 سریعتر از 812 و هزاران مثال دیگه
حالا زیاد کاری به این بحث تفاوت پرفورمنس ماشین ارزونتر و گرونتر ندارم چون بسیار واضحه
برمیگردیم به M3 , این نسل M3 خودرویی جدیدتر و بهینه تره نسبت به M5 و خیلی تعجبی نداره در پیست سریعتر باشه هرچند فلسفه ی ساخت M3 و M5 خیلی فرق داره که حتی در تاریخ این دو مدل هم کاملا مشهوده
نه فاجعه ای رخ داده و نه گل بخودی زدم فقط چیزی رو بیان کردم که روشنه و انتظار نداشتم بحث رو به بیراهه بکشی , من سعی داشتم بگم سریعتر بودن CT4 از M5 لزوما دلیل بر سریعتر بودنش از M3 نیست , هرچند فکر کنم کادیلاک خودش تایم زده که اینم خودش یک بحث دیگست , پس خواهش میکنم و برای بار هزارم عرض میکنم که زمان دو خودرو در پیست به چیز های زیادی بستگی داره و کری خونی بیخود و غیر منطقی جایی برای بحث در این مورد نداره
R@m!n
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اصن این بحثا در حدی نیستن که بخوام راجبش کری بخونم فقط برای چند تا دوستی که بی ام و رو از پشت گوشی دوست دارن خواستم شفاف سازی کنم. قرار نیست بی ام و یا هر کمپانی دیگه ای اون بالاها بمونه، این یه چرخه رقابتیه که هر چند سال جایگاه عوض میشه. البته که دیگه این رقابت بنزین و تکنولوژی موتورها تموم شد و باید منتظر رقابت باتری قلمی باشیم.
این مثالایی که اوردی راجب ماشین ارزون تر مصداق همون گل به خودیه دوبارس. خودتم خیلی خوب میدونی که این مثالا چقدر خنده داره. اومدی قوی ترین مدل یه ماشینو با ضعیف ترین مدل رده بالاش مقایسه کردی ؟؟؟ کیمن GT4 با کررا ؟؟؟ بنظرت نباید با بالاترین مدل 911 مقایسه کرد ؟؟؟ بنظرت نباید M5 C یا M3 C، فراری 488 پیستا رو با 812 کمپتزیونه مقایسه کرد ؟؟ بالاترین مدل در مقایسه با بالاترین مدل انقدر درک یه موضوع به این سادگی سخته ؟؟؟ پس اینطوری باشه M2 C از دوسوم مدلای سری 5 سریع تره که. چقدر راحت میشه مثال نقض واسه حرفات زد!!!
یعنی موتور هشت سیلندر 4.4 لیتری M5 از موتور شش سیلندر 3 لیتری M3 بهتره ؟؟؟؟ بنظرم حتما یه دور راجب این دو تا موتور تحقیق کن حال نداشتی بیا خودم برات قشنگ بازش می کنم تفاوتو ببینی. صرفا شاسی و گیربکس جدیدتر سری 3 دلیل نمیشه که این فاصله قدرتی رو جبران کنه.
راستی اینم نمی دونی بگم خدمتت که تو دنیای خودرو بحثی هست به نام تایم رسمی یه کمپانی زمانی که یه کمپانی تایم میزنه خبرنگارا و عوامل پیستو دعوت می کنه تا صحت رکورد تایید شه. جایی دیدی مهندسای کادیلاک بیان ماشینو ست اپ کنن بدن دسته راننده مخصوصی که از اول تو مراحل توسعه ماشین بوده بعد رکورد بزنن ؟؟ اینکارا فقط مخصوص اروپایی ها و بخصوص آلمانی هاست که تو هر پیستی گاراژ دارن که البته اصلا چیز بدی نیست و جزو سیاست مارکتینگشون هست.
MohammadE9
۲۱ مرداد ۱۴۰۰رامین خان بدجور چپ زدی
اینهمه مقاومت و حرص خوردن سر همچین موضوع ساده ای نظیر نداره
دوست خوب واضح گفتم خودروی گرونتر لزوما سریعتر از ارزونتر نیست دیگه رده بالا پایین میشه بهونه ی بنی اسراییلی , من اصلا در این باره حرفی به میون نیاوردم مگر اینکه شما سر کل کل صرفا بخوای یه چیزی بگی کم نیاری
حالا که کنجکاو شدی دو تا از قویترین مدل های یک خودروساز رو هم نام میبرم , هوراکان پرفورمانته قویترین هوراکان در برخی پیست ها از اونتادور SVJ قویترین اونتادور سریعتره و این در صورتیه که پرفورمانته قدیمی تره!
خب حالا یه خورده به قول خودت تامل کن , این نمیتونه بدلیل گیربکس و شاسی بهتر هوراکان باشه؟؟ خیلی دوست دارم بدونم چطور به این نتیجه رسیدی که صرفا شاسی نمیتونه دلیل سریعتر بودن یک خودرو در پیست باشه
از گروه چرا لفت دادی , حالا که کوه اطلاعاتی برگرد و S58 بی ام و رو برام بازش کن ببینم چی میگی
پاراگراف آخرت چقدر بیخود و از سر جو زدگی بود بنده ی خدا , من گفتم فکر میکنم که کادیلاک خودش تایم زده دیشب از کادیلاک فنی پرسیدم تایید کرد داستان چرا میگی
R@m!n
۲۱ مرداد ۱۴۰۰هر چی شما میگی درسته همه تو در و دیوارن. اون گروهم که توش راجب هر چی بحث دیدم جز ماشین. کادیلاک فنی هم خدا می دونه چیه. کوه اطلاعاتی نیستم ترجیح میدم همیشه با سندیت حرف بزنم.
پرفورمانته قویترین هوراکان در برخی پیست ها از اونتادور SVJ قویترین اونتادور سریعتره و این در صورتیه که پرفورمانته قدیمی تره!
همین برای من کافیه !!! موفق باشی.
MohammadE9
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ببین رفیق واضحه که شما داری فرار میکنی و اصلا به بحث اصلی نمیپردازی , هرچی شما بگی درسته و همین برای من کافیه نشد حرف
اگر خیلی به منطقی و طبق سند حرف زدن خودت معتقدی پس حرف بزن فرار نکن اون مثالی که زدم دو بالا رده ترین خودرو از دو مدل مختلف لامبورگینی بودن که مدل پاینتر سریعتر بود , مگه خودت نگفتی لزوما بالا رده سریعتره؟ من گفتم؟ اینم از مثال حالا دنبال سوراخ بگرد نقضش کن
البته من اصلا با رده ی خودرو کاری نداشتم و فقط به قیمت خودرو اشاره کردم که لزوما گرونتر سریعتر از ارزونتر نیست
درباره ی گروه هم بگم که شما حق نداری بچه های گروهو قضاوت کنی اونجا هر بحثی اعم از انواع کلاس های خودرویی حتی تراک ها هم شکل میگیره , اگر خیلی علاقه مندی خودت بحثو شروع کن دیگه بهونه چیه
اون کادیلاک فن هم از دوستان عزیز امریکایی فن ماست , شما حتی این موضوع رو هم نمیدونستی که خود کادیلاک توسط بیل وایس راننده ی خودش تایم زده و داری تایم رسمیو به من توضیح میدی؟ مسخره گیر آوردی؟
این آخرین کامنت من زیر این مطلب بود , به اندازه ی کافی وقت گذاشتم
دلخوری نداشته باش و اگر حرفی داری بیا در گروه بزن من هنوز هم منتظرم بیای پیشرانه های بی ام و رو برام بازش کنی
R@m!n
۲۲ مرداد ۱۴۰۰گفتم که هر چی میگی درسته.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰از ام ۵سریع از بوده اونوقت ام ۳ رو نمیتونه به چالش بکشه!؟!😂😂😂
عجب!
Bayerische Motoren werke
۲۰ مرداد ۱۴۰۰آبتین جان
رکورد M5C که اصلا درخور نبود و انگار زورکی باهاش تایم زدن
رقیب این مدل هم M3 هست که هم سریعتره و هم قوی تر هست
طراحی هم خب سلیقه ای هست
البته نباید فراموش کرد کادیلاک چی هست😉
دو رقیب سر سخت و از بهترین های این کلاس
MAHDI
۲۰ مرداد ۱۴۰۰الان نمیشه مقایسه کرد چون M3 کامپتیشن و CT4 V بلک وینگ هنوز در پیست های مختلف زمان گیری نکردن.
اما مجله car and driver با ب ام و M340i و کادیلاک CT4 V در پیست ویرجینیا زمان گیری کرده که زمان ها به این شکله::
* ب ام و M340i زمان :: 1:03.18
* کادیلاک CT4 V زمان :: 1:06.20
MAHDI
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ببخشید اشتباه تایم هارو گذاشتم. M340i زمان 3:03.18 و CT4 V زمان 3:06.18
پارسا
۲۲ مرداد ۱۴۰۰انتخاب من ام ۳ هست ، طراحیش رو بیشتر میپسندم ، مخصوصا عقب کادیلاک اصلا زیبا نیست ، در بخش فنی هم تا اونجایی که به استفاده شهری مربوط میشه بی ام و یه سر و گردن بالاتره ، و مهم تر از همه این که بی ام و در کنار اسپرت بودن یه سدان کاملا لوکس هست و این در کمتر شرکتی دیده میشه
البته همه این ها قیمت بیشتری هم میطلبه
مهدی
۱۹ مرداد ۱۴۰۰این ماشین به نظرم خیلی جذابه به خصوص داخلش
یه سوپر سدان به نظرم محسوب میشه چون 4 در داره و صندوق بزرگی هم داره و به نظرم حس امریکایی بودنو قلدر بودنو خوب به ادم انتقال میده
محمد امین
۱۹ مرداد ۱۴۰۰بسیار عالی ، تنها ایرادی که میتونم بگیرم این هست که یه باله ی عقبی فیبر کربنی کم داره مثل باله ی پورشه ۹۱۱ gt3rs، که خیلی زیبا ترش میکرد و در پیست هم چابک تر میشد
F22RAPTOR
۱۹ مرداد ۱۴۰۰کدیلاک یکم تو معرفی و بروزرسانی سدانهاش کم لطفی کرده، به عنوان یه آمریکایی فن واقعا ازین غضیه ناراحتم،
بیوک هم زیر سایه کدیلاک نتونست به اون صورت خودشو نشون بده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰حیف واقعاً،متاسفانه بیوک شده مختص چینیا….
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ مرداد ۱۴۰۰جلوش بینظیره ، ولی عقبش خیلی چراغا دور از هم و کوچیکن ، در کل کادیلاک یکی از اون برندای دوست داشتنی هست که خیلی دوست دارم سبد محصولاتشو گسترش بده ، در ضمن توی این این کلاس انتخاب من اول C63 که قراره سال آینده معرفی شه و طبق اطلاعات قراره با استفادل از پیشرانه هیبریدی ۵۵۰ اسب بخار قدرت درست کنه هست ولی با در نظر گرفتنش انتخابم m3 و بعدش کادیلاک و بعدشم آئودی rs5 هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ مرداد ۱۴۰۰به عنوان یه ایرانی اصیل ، از دیار کوروش بزرگ ، از سرزمین رستم و آریو برزن
جاداره بگم چرا سانروف نداره 😂😂
پویا
۱۹ مرداد ۱۴۰۰😂😂😂😂
من آدم دیدم که ماشین رو فقط بخاطر سانروفش خریده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰همین چینی بازا خب ماشینو بخاطر سانروف میخرن! که سرشونو بدن بیرون و پز بدن!😂😑😑…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰آقای امیررضا، سانروف میخواد چیکار؟😂
Mad.z.Max
۱۹ مرداد ۱۴۰۰حرف نداره، فوق العاده جذاب و سریع و البته خشن و بیرحم 😎
SF90 STRADALE
۱۹ مرداد ۱۴۰۰کادیلاکی که همیشه اسمش جزء اولین ها بوده و از تاریخچه پُر و پیمونی برخورداره ، حیفه وارد بازی الکتریکی ها بشه و یک دوره بی روح و سرد رو در تاریخ خودش کلید بزنه و مثل خیلی از برندهای معمولی سنگ روی یخ بشه
حیفه این طراحی و انجین های تاپ که به تاریخ بپیوندن و چهارتا باتری و یک جلو پنجره بسته جاشون رو بگیره
Kf
۱۹ مرداد ۱۴۰۰رخش خداااس اما این یا M3
یانکی
۱۹ مرداد ۱۴۰۰خدا وکیلی اینو کنار ام3 بزاری حاضری چشم ازش برداری و به اون جرزومه فساد نگاه کنی.البته اینم اضافه کنم کدیلاک باید رنگش مشکی باشه تا اوج هنرش رو متوجه بشی.مسافت 400 متر هم زیر 11.7 میزنه نسل قبلش 11.7 بود.تنها موردی که تو ظاهر لازم بود داشته باشه هود رو کاپوت مثل نسل قبل بود.
Kf
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ظاهر ک یه چیز سلیقه ای هستش,M3 دف عقب مسافت ۴۰۰ متر هم ۱۱.۴ زده
داخل پیست تا وقتی داخل چند تا پیست نره نمیشه نظر خاصی داد
اما کادیلاک برند مورد علاقم بوده از اون طرف نمیشه M3 رو دوست نداشت
MAHDI
۲۰ مرداد ۱۴۰۰نسخه M3 کامپتیشن و CT4 V بلک وینگ در پیست مشترک زمان گیری نکردن اما مجله کارانددرایو در پیست ویرجینیا با نسخه M340i و CT4 V زمان گیری کرده که ب ام و زمان 1:03.18 رو ثبت کرده و کادیلاک زمان 1:06.20 که البته پدال هم مطلبشون رو گذاشت.
یعنی نسخه های یک پله پایین تر از M3 و CT4 V بلک وینگ
MAHDI
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ببخشید تایم ها عدد 3:03.18 و 3:06.20 هستن به ترتیب برای M340 و CT4 V
R@m!n
۱۹ مرداد ۱۴۰۰اگر پرفورمنس و ظاهر به طور بی طرف در نظر بگیریم کادیلاک بهتره
امیر
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ماشین خیلی محشری هست. من اگر بودم گیربکس دستی انتخاب می کردم.
کادیلاک همیشه یکی از برند های مورد علاقه من هست.
ولی اگر می خواستم بین این و m3 انتخاب کنم. اول m3 بعد این
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ مرداد ۱۴۰۰جالبه که هیچ کس اشاره نمیکنه
که این ماشین سریع تر از m5 c بوده
تو پیست VIR
دقیقا اتفاقی افتاد که پیش بینی میشد
نبود سیستم چهار چرخ شاید در شتاب اولیه
باعث کند تر شدن ماشین بشه
ولی نبود وزن اضافی روی محور جلو باعث
تقسیم وزن بهتر و افزایش هندلینگ خودرو
و فرمان پذیری بهتر میشه
CT5 V blackwing شکی نیست که
رقبارو شرمنده میکنه
RezaRs
۱۹ مرداد ۱۴۰۰متن نوشت اقا محمد
R@m!n
۱۹ مرداد ۱۴۰۰عجیبه که سایت موتور وان از گیربکس اتوماتیک این ماشین که ب بیان خیلی از کارشناسا و فروم ها نقطه قوته اینجا ایراد گرفته.
گیربکس اتوماتیک ترمک، بخش عمده ای از پرفورمنس چشم گیر این ماشینو به دوش میکشه.
منتظر برادر بزرگتر هستیم.
Amin
۱۹ مرداد ۱۴۰۰Gt5 v خیلی خوفه ، رقیب میطلبد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰اون دیگه رقیب سوپراسپرت هاست!💪😎
Sina10
۱۹ مرداد ۱۴۰۰خیلی ماشین خوبیه
من اینو به M3 جدید ترجیح میدم
اگه بامو بجای اون جلوپنجره فاجعه از طراحی عادی جلوی سری۳ استفاده میکرد قطعا انتخابم M3 بود ولی الان با فاصله خیلی کمی این کادیلاک رو انتخاب میکنم ، قیافه عالی ، کابین عالی ، پرفورمنس فوق العاده و قیمت مناسب ، دیگه چی از این بهتر؟؟
ایکاش بامو سر m3 ریسک نمیکرد و با قیافه عادی عرضه اش میکرد
فعلا کلاس سدان های کوچیک تر پرفورمنس ، خالی احساس میشه ، فقط M3 و CT4-V هستن ، آلفارومئو هم خیلی قدیمی شده ولی باز هم رقابت میکنه ، C63 هم که نسل جدیدش نیومده ، لکسوس هم هنوز حرکت خاصی نزده
منتظر عملکرد CT5-V هم هستیم ، اون هم قیمت مناسبی داره نسبت به رقبا
رکورد M5 C چقدر توی VIR بد بود ، فکر نکنم خود بامو اون رکورد رو زده باشه ، بامو متاسفانه هیچ علاقهای برای اینکه خودش رکورد بزنه نداره ، اگه خودش اقدام کنه توانایی واقعی ماشیناش رو نشون میده ولی انجام نمیده ، مثل نوربرگرینگ که فقط auto sport رکورد ها رو ثبت میکنه که اکثرا غیرواقعی از آب در میان ، مثلا برای رکورد توی نوربرگرینگ M5 CS و M4 فاصله اشون بسیار کمه ، در حالی که واقعیت این نیست و M5 CS خیلی خیلی سریعتره
MAHDI
۲۰ مرداد ۱۴۰۰مجله car and driver آمریکا با یک نسخه پایین تر این ماشین ها زمان گیری کرده یعنی نسخه کادیلاک CT4 V و ب ام و M340i در پیست ویرجینیا که این زمانو ثبت کردن.
* ب ام و M340i زمان :: 1:03.18
* کادیلاک CT4 V زمان :: 1:06.20
حالا صبر میکنیم نسخه M3 و CT4 V بلک وینگ هم زمان گیری کنن.
(( در خط مستقیم هم M3 کامپتیشن نسخه محرک عقب در مجله CARWOW زمان خیره کننده 11.4 رو ثبت کرد))
MAHDI
۲۰ مرداد ۱۴۰۰سینا جان تایم هارو اشتباه نوشتم عدد اول رو، درستش اینه برای M340i زمان 3:03.18 هستش و برای CT5 V زمان 3:04.10 و برای CT4 V زمان 3:03.20 هستش در ویرجینیا مجله کارانددرایو سال 2021
RezaRs
۱۹ مرداد ۱۴۰۰خیییلی محشره اما داداش بزرگشو ندید بیشتر دوست دارم
رامتین
۱۹ مرداد ۱۴۰۰m4 با 3 لیتر 536 اسب ارائه میکنه، کادیلاک با 600سی سی بیشتر (که بسیار عدد معناداریه) 470 اسب. بیشک انتخاب من ورای ظاهر، بی ام وست. شتاب هم بیشتر. بنابراین پاسخ مشخصه.
Elmiraj
۱۹ مرداد ۱۴۰۰در ظاهر بهترینه و در باقی موارد هم جز سه تای اول دنیاست….
.
هیچ ایرادی توش نمیبینم
Mr.t.e.s.l.a
۱۹ مرداد ۱۴۰۰این ماشین واقعا یکی از کامل ترین ماشین های کلاس خودشه کنار غول هایی مثل سی کلس و ام3
وقتی رونمایی شد یک سری از دوستان کلی ایراد گذاشتن روش که پرفومنس رقابتی نداره و کاش دو دیفرانسیل میشد و…!
در حالی که ثابت کرد کادیلاک خوب میدونه چیکار کنه…
R@m!n
۱۹ مرداد ۱۴۰۰بحث سر CT5-V بود نه این و بایدم دو دیفرانسیل می بود که کم کاری جنرال موتورز برای جلوگیری از هزینه اضافی بود خودشونم اعتراف کردن اما به هر حال این برادر کوچیک کارای بزرگی کرده که باعث شده به برادر بزرگتر امیدوار باشیم.
Mr.t.e.s.l.a
۱۹ مرداد ۱۴۰۰البته منظور من شما و سینا نبودین…
منظورم شخصی بود که چندین بار هستش که انتقاد های بی مورد کرده از خیلی از خودرو ها
اسمش رو هم نمیارم چون کار درستی نیست…
قسمتی از کامنتش این بود این ماشین معلومه پرفومنس رقابتی در برابر آلمانی هارو نداره…
کاریم ندارم داره یا نداره این ماشین، تست ها مشخص میکنه.
ولی اون شخص خیلی وقت ها زود قضاوت کرده…
R@m!n
۱۹ مرداد ۱۴۰۰منم بخاطر اون موضوع کامنت ندادم که جواب داده باشم چون همچین آدمی نیستم. به هر حال در بازار سدان پرفورمنس در این زمان سیستم چهارچرخ ثابت یا متغیر باید باشه و بنظرم هر بهونه ای توجیه ناپذیره.
یه سدان 80 90 هزار دلاری باید این امکاناتو به مشتری بده حالا شاید بعضی ها بگن سبک خودروسازی آمریکا دیفرانسیل عقب و بازی با قدرت بدون کنترل موتور رو دو چرخه که این مسائل تو همون دهه 70 مرد.
خود جنرال موتورزم اینارو خیلی خوب می دونه، برای همین اومد سیستم تعلیق و فنربندی magne ride معرفی کرد. البته که جنرال موتورز تو این یه دهه اخیر دوباره برگشته به بازی و نباید انتظار ریخت و پاش های آنچنانی داشت.
با همه این مسائل بازم این دو برادر خوب کار کردن و اگر سامانه چهارچرخ هم اضافه میشد عملکرد به مراتب بهتری داشتن.
Sina10
۱۹ مرداد ۱۴۰۰کسی سر CT4 بحثی نداشته
از همون اول همه روی CT5-V بحث میکردن که نباید برای رقابت با M5 و E63 از دیفرانسیل عقب استفاده میکرد ، دیفرانسیل عقب مزایا و معایبی داره
ولی به توانایی های CT4 کسی انتقاد نکرده بود
Hamid
۱۹ مرداد ۱۴۰۰به به
چ رخ وحشی داره!
آدم واقعا دوست داره بشینه نگاهش کنه …
انتخاب عالی هست با چاشنی گیربکس دستی!
احمدعلی
۱۹ مرداد ۱۴۰۰لطفا اگه امکانش هست بیشتر درباره ماشینای بازار داخلی بنویسید.مقالات خارجیم بد نیست ولی واقعا بدرد ما نمیخوره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰حاجی چرا قرار باشه صبح تا شب از زباله های داخلی و چینی برامون بگن، ما میام پدال بخاطر اخبار خارجی دو دقیقه از دنیای امروزی بیایم بیرون از اخبار خودرو مطلع بشیم،فاز شمارو درک نمیکنم!😐
Kato
۱۹ مرداد ۱۴۰۰لذت رانندگی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ مرداد ۱۴۰۰معرکه ست😍😍😍😎💪، هیچ ایرادی نداره، ظاهر خشن و تهاجمی، قدرت و شتاب خیلی بیشتر از نیاز، دیفرانسیل عقب هم که هست، کادیلاک هم هست دیگه غیر اینا آدم چی میخواد! من اینو به ام ۳ترجیح میدم…
حسین قاصدی
۲۰ مرداد ۱۴۰۰واقعا درکتون نمیکنم خودرو های آمریکایی از آلمانی ها خیلی بهترن چرا باید با m3 مقایسه بشه ؟؟
Kf
۲۰ مرداد ۱۴۰۰شما ببخش