الدورادو یکی از مشهورترین نامها در تاریخ کادیلاک محسوب میشود. این خودرو بین سالهای ۱۹۵۲ تا ۲۰۰۲ طی ۱۰ نسل به تولید رسید و بعد نام الدورادو برای همیشه از سبد محصولات کادیلاک کنار رفت. الدورادو بیشتر به شکل کوپههای بزرگ لوکس ساخته میشد اما تنها در نسل سوم، نسخهٔ سدان آنهم ساخته شد. این نسل بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۶۰ به تولید رسید. الدورادو بهخودیخود ماشین بسیار لوکسی بود اما کادیلاک نسخهٔ حتی لوکستری از آنرا با نام برواَم (Brougham) نیز ارائه میکرد که ویژگیهای منحصربهفردی داشت.
در همین نسل سوم اما سال ۱۹۵۸ آخرین سالی بود که الدورادو بروام بهصورت دستساز در کارخانهٔ کادیلاک در دیترویت تولید میشد چراکه از این زمان به بعد، تولید این نسخهٔ ویژه توسط شرکت پینینفارینا انجام گرفت. بدین منظور بدنههای الدورادو به تورین ایتالیا منتقل میشد تا در آنجا توسط پینینفارینا تکمیل شده و یکی از باشکوهترین خودروهای تاریخ ساخته شود.
حال قرار است بهزودی یک دستگاه کادیلاک الدورادو بروام مدل ۱۹۵۹ به حراج گذاشته شود. این ماشین از طراحی خارقالعادهای برخوردار است که میتوان ساعتها به آن خیره شده و از زیبایی مسحورکنندهٔ آن لذت بُرد. از نسخهٔ چهاردر هاردتاپ الدورادو بروام مدل ۱۹۵۹ تنها ۹۹ دستگاه ساخته شده که این نمونهٔ مذکور یکی از آنها است. این خودرو کاملاً در شرایط اولیه و اورجینال خود قرار داشته و هرگز موردبازسازی قرار نگرفته است. این الدورادو به یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 مجهز است.
این الدورادو بروام سدان در زمان خود یکی از گرانترین خودروهای بازار بود و حالا با کارکردی در حدود تنها ۸۰ هزار کیلومتر، انتظار میرود با قیمتی بین ۷۵ تا ۱۰۰ هزار دلار به فروش برسد. با چنین مبلغی هماکنون میتوان یک کادیلاک اسکالید فول آپشن صفرکیلومتر خرید اما چنین جواهر باشکوه و کمیابی قطعاً ارزش پرداخت این مبلغ را دارد.
Ahmad
۱۱ مرداد ۱۳۹۷زشت بی ریخت .
s ๏ я ๏ u s h
۱۱ مرداد ۱۳۹۷با این ماشین باید بری زورگیری و بانک زنی ??
ولی انصافا با کرکرد 80 هزارتاییش یه جواهر نابه ❤❤
احسان
۱۱ مرداد ۱۳۹۷بی نهایت زیبا و با شکوهه
و این قیمت برای چنین جواهری یه جورایی مفته
LAMBORGHINI
۱۱ مرداد ۱۳۹۷دیدنش آدمو به وجد میاره
LAMBORGHINI
۱۱ مرداد ۱۳۹۷امیدوارم کادیلاک الدورادو یه روز برگرده
مثل بلیزر که خیلی منتظرش بودم و بالاخره برگشت … یه بلیزر قدیمی تو میلانمون هست دیروز یه سانتافه کنارش پارک کرده بود ! سانتافه خودش در مقایسه با سدان ها و کراس اوور های ساب کامپکت و کامپکت جثه ی بزرگی داره اما اینجا بلیزر قشنگ داشت میخوردش ! در مقابل بلیزر مثل ببری بود که جلوی دایناسور قد علم کرده باشه ! من جای سانتافه بودم از ترس بلیزر همونجا روغن ریزی پیدا میکردم !!!
الدورادو هم از اون معدود ماشینایی هست که به شدت منتظر برگشتشم
تو این سال ها شاهد بازگشت کامارو ، چلنجر ، چارجر و بلیزر بودیم … امیدوارم هر چه زودتر مدل های دوست داشتنی و خاطره انگیز کادیلاک مثل سویل، DeVille و مخصوصا الدورادو برگردن
راستی الدورادو به معنای “طلاپوش” هست … به افسانه های قدیمی اشاره داره که یکی از بومیان کلمبیا خودش رو با گرد طلا پوشوند و در دریاچه فرو رفت !
unas
۱۲ مرداد ۱۳۹۷به نظرم بزن تو کار نویسندگی
فقط هم داستان های تخیلی …
mahdy
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ماشین بی تهاین شرور و با شکوه
لعنتی اسمشم خیلی خاص و جذابه
الدورادو
تازه تابستونا جون میده صندق عقبشو پر آب کنی بری توش شنا کنی
نمیدونم اون قسمتی که جرمی و هموند و می میخواستن دنیارو از گشنگی جات بردن این مناسب ترین انتخاب بود تهشو پر آب کنی ماهی هارو زنده زنده پرش کنی
Mercede kaviani
۱۱ مرداد ۱۳۹۷با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
وتشکر از مطب بسیار عالی شما در مورد کادیلاک الدرادو بروگام
واقعا مدل های کلاسیک کادیلاک مجسمه های سبک هنری ارت دوکو هستند
باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
رامین
۱۲ مرداد ۱۳۹۷قطعا کسی که این ماشینو طراحی کرده تو حالت عادی نبوده یا بهش الهام شده. این حجم از عظمت و زیبایی امکان نداره توسط یه آدم خلق شه
مانی
۱۲ مرداد ۱۳۹۷اینو با کادیلاکهای الان مقایسه کنین
به نظر میاد راهشون رو گم کردند
امیر
۱۳ مرداد ۱۳۹۷خیلی خوبه
نوید جهرمی
۲۷ مرداد ۱۳۹۷آخه چرا این اسامی با ابهت رو کنار گذاشته یه مشت عدد و حرف گذاشت جاشون؟
Bahman
۱۳ مهر ۱۳۹۸اون موقع این هیولاه کادیلاک( الدورادو )با وزنه تقریبی ۲نیم تن صفرتا ۱۰۰ رو زیره ۱۳ میرفت…
کیانوش
۱۴ بهمن ۱۴۰۱کاش هنوزم طراحی خودرو ها تو دهه چهل و پنجاه گیر کرده بود
ARTHUR
۳۰ خرداد ۱۴۰۳فقط اوجی ها و الد اسکولا میدونن با این ماشین چی میچسبه