لیریک (Lyriq) نام اولین محصول الکتریکی کادیلاک خواهد بود و در ماه آوریل بهطور کامل رونمایی خواهد شد. نسخهای از این کراساوور که این شرکت آنرا نه یک کانسپت بلکه یک پیشدرآمد توصیف میکند، در رویداد بزرگ محصولات الکتریکی جنرال موتورز به نمایش درآمد اما اجازهٔ تصویربرداری به حضار داده نمیشد. بااینحال کسانی که این پیشدرآمد را دیدهاند میگویند بسیار شبیه به کراساوور الکتریکی بینامی بوده که کادیلاک در ژانویهٔ گذشته تصاویری از آن منتشر کرد. این کراساوور الکتریکی در جلو از چراغهای بسیار باریک به همراه دیلایتهای LED عمودی در طرفین برخوردار است و نسخهای اصلاحشده از لوگوی کادیلاک نیز بهصورت چراغدار روی دماغهٔ آن جای گرفته است.
اما آنچه که در تصاویر تیزری قبلی بهراحتی قابلمشاهده نیست، سقف شیبدار و پنجرهٔ عقب زاویهدار لیریک است. همچنین گفته شده هنگام نگاه به پروفیل جانبی خودرو، فاصلهٔ محوری آن بسیار کشیده به نظر میرسد. یکی از حضار نیز ظاهر کلی بخش عقبی این کراساوور الکتریکی را شبیه به رنجروور ولار توصیف کرده است. لیریک روی پلتفرم ماژولار جدید جنرال موتورز برای محصولات الکتریکی ساخته میشود و از باطریهای جدید این شرکت بنام اولیتیوم استفاده میکند. پکیجهای تطبیقی این باطریها قادر به ارائهٔ ظرفیتهایی از ۵۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت بوده و به گفتهٔ جنرال موتورز، محصولات الکتریکی آینده با استفاده از باطریهای اولیتیوم میتوانند بُردی تا ۶۴۰ کیلومتر داشته باشند.
در اعلامیهٔ جنرال موتورز همچنین گفته شده تا سال ۲۰۲۳ تکنولوژی رانندگی خودکار سوپر کروز به ۲۲ مدل مختلف گسترش خواهد یافت که این خودروها شامل محصولاتی غیر از کادیلاک مثل شورلت بولت EUV هم میشود؛ بنابراین به نظر میرسد لیریک هم به این سیستم مجهز خواهد بود. نکتهٔ دیگر اینکه در همهٔ محصولات الکتریکی آیندهٔ کادیلاک از نامهای کلمهای واقعی استفاده خواهد شد نه نامهای حرفیعددی محصولات کنونی. تولید کادیلاک لیریک در کارخانهٔ جنرال موتورز در دیترویت صورت میگیرد. این غول خودروسازی آمریکایی برای تولید محصولات الکتریکی خود در این کارخانه ۲.۲ میلیارد دلار سرمایهگذاری کرده است.
Elmiraj
۱۹ اسفند ۱۳۹۸این فوقالعاده است که جنرالموتورز با قدرت تمام داره به آینده حمله میکه و با چندین پلتفرم ، چهار تا از زیرمجموعه های بزرگشو وارد میدان می کنه .
یک پیکاپ و SUV فول سایز با نام هامر…
نسخه الکتریکی اسکالید روی همین پلتفرم بزرگ….
و یک پلتفرم ماژولار برای ارائه چندید کراس اور مختلف تحت نامهای کادیلاک ، بیوک و شورولت…
.
و بهتر از همه تجهیز همه الکتریکی ها به تکنولوژی سوپر کروز
و بازگرداندن نام های زیبا و معنادار…
یانکی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸دم جنرال موتورز گرم بی شک بعد تسلا بازار الکتریکیها برا جنرال موتورزه.زمانی که جنرال موتورز الکتریکی ساخت بقیه نمیدونستن چی هست حیف که غولهای نفتی اون زمان زورشون چربید.
mehdi
۱۹ اسفند ۱۳۹۸امریکا صنعت خودروسازیش داره پیشرفت بزرگی میکنه
مهدی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸یعنی تا الان عقب افتاده بود یا خواب بودن تازه به فکر افتادن . بازار امریکا همیشه بزرگترین بازار و خودرو ساز امیریکایی همیشه جزو بهترین ها بوده و هست
ارسلان
۱۹ اسفند ۱۳۹۸حاجی اشتب میزنی بازار چین با اختلاف زیاد بزرگترین بازار هست نه امریکا … تعصب شخصی رو با واقعیت قاطی نکن … در مورد بهترین خودروساز هم امار و ارقام و جوایز سالانه داره همه چیزو میگه لازم نیست بنده تکرار کنم فقط یه سرچ لازمه برای فهمیدنش