اگر به هر دلیلی، دلتان برای شعار “بزرگتر بهتر است” کمپانی های خودروساز آمریکایی تنگ شده است، قطعاً با دانستن این که چندین شرکت آمریکایی در حال ارائه خودروهایی با اندازه های بزرگ و تجهیزات و امکانات یک SUV هستند خوشحال خواهید شد. دو خودروی جدید در این بخش که به تازگی وارد بازار شده اند لینکلن ناویگیتور ۲۰۱۵ و کادیلاک اسکالید ۲۰۱۵ می باشند.
این دو خودروی SUV بزرگ نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، از ابعاد داخلی و خارجی مشابه تا طراحی جعبه مانند آن ها، ظرفیت سرنشین معادل هشت نفر و شیوه ساخت سنتی بدنه بر روی قاب آن دو مشابه هم می باشد.
آن ها همچنین تفاوت های قابل توجهی نیز دارند، که شامل آپشن های موتور و سیستم انتقال قدرت و این واقعیت می شود که کادیلاک یک مدل کاملاً جدید بوده، در حالی که لینکلن طراحی دوباره نسل سوم ناویگیتور می باشد که از سال ۲۰۰۷ وارد بازار آمریکا شده است.
همانند مدل های نسل فعلی، هر دو خودرو در دو طول بدنه مختلف عرضه خواهند شد؛ استاندارد (ناویگیتور : ۵۲۶۸ میلی متر / اسکالید ۵۶۴۶ میلی متر) و Extended (ناویگیتور : ۵۶۴۶ میلی متر / اسکالید: ۵۶۹۸ میلی متر).
هر چند کادیلاک از نظر اندازه کمی بزرگتر است، با توجه به اطلاعات خودرو ساز، لینکلن فضای بین صندلی بیشتری در هر سه ردیف در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
فضای بین ردیف های صندلی در مدل های استاندارد:
- Navigator: 2925 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۱۵۴۰ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۵۱۳ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
- اسکالید: ۲۶۶۷ لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۱۴۶۱ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۴۳۳ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
فضای بین ردیف های صندلی در مدل های Extended:
- Navigator L: 3630 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۲۴۴۴ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۱۲۰۶ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
- اسکالید ESV: 3412 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۲۱۶۶ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۱۰۹۶ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
اسکالید نسل چهارم مجهز به یک موتور هشت سیلندر بزرگ ۶.۲ لیتری می باشد که ۴۲۰ اسب بخار نیرو و ۶۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک متصل شده است (با روش قدیمی شیفتر ستون فرمان) که نیروی موتور را یا به محور عقب، و یا به صورت اختیاری به تمام چرخ ها منتقل می کند.
به نظر می رسد که مسئولان فورد تصمیم گرفته اند که از نظر ظاهری فقط به تغییراتی اندک در طراحی داخلی و خارجی خودرو بسنده کنند، ولی در بخش فنی، آن ها موتور قدیمی ۵.۴ لیتری هشت سیلندر خودرو را با یک موتور مدرن شش سیلندر ۳.۵ لیتری توربوشارژردار EcoBoost جایگزین کرده اند که حداقل 370 اسب بخار نیرو و ۵۸۲ نیوتن متر تولید می کند و توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیروی موتور را به صورت اختیاری به یک محور یا تمام چرخ ها منتقل می نماید.
به عنوان گران ترین خودروهای بخش مربوط به خود در خط تولید کادیلاک و لینکلن، هر دو خودرو مجموعه ای از تجهیزات راحتی، امنیتی و سیستم های تکنولوژی محور و امکانات رفاهی را یا به صورت استاندارد و یا آپشن ارائه می نمایند، جزئیات دقیق تر این موضوع زمانی که این خودروها وارد بازار شوند منتشر خواهد شد.
در این مرحله، اطلاعات زیادی در مورد قیمت این خودروها نداریم، اخیراً گزارشی منتشر شده بود که کادیلاک قیمت اولیه خود را برای اسکالید ۲۰۱۵ با افزایشی ۳,۷۲۵ دلاری در مقایسه با اسکالید ۲۰۱۴ به ۷۲,۶۹۰ دلار برای مدل پایه خود رسانده است. هزینه های اضافی و هزینه حمل و نقل نیز در این قیمت گذاری لحاظ شده است. ولی جنرال موتورز هنوز این قیمت گذاری را تأیید نکرده است. لینکلن خبری در مورد قیمت احتمالی ناویگیتور ۲۰۱۵ منتشر نکرده است.
اسکالید جدید طبق برنامه ریزی ها، بهار امسال وارد بازار آمریکا خواهد شد، در حالی که ناویگیتور ۲۰۱۵ پس از اسکالید و در پاییز ۲۰۱۴ برای فروش عرضه می شود.
اکنون سؤال اصلی این است؛ اگر شما قصد خرید یک SUV بزرگ و لوکس آمریکایی باشید، با دانسته های فعلی خود از این دو خودرو کدام یک از این دو مدل را انتخاب خواهید کرد؟ منتظر نظرات شما در کامنت ها هستیم! [polldaddy poll=7761156]
JDM eat sleep
۱۲ بهمن ۱۳۹۲طراحیشون خیلی خرفتیه کسایی که یه همچین ماشینایی رو میخرن حتما 80 سال رد کردن،خب برن یه volvo 240 بخرن به اندازه کافی بزرگه یه سری نوار LED بهش وصل کنن اینهو همین ماشینا میشهInfiniti QX xD
Only Japanese Car
I LOVE JDM
mohammad
۱۵ شهریور ۱۳۹۴عجب!!!!!!!
Kurosh
۱۲ بهمن ۱۳۹۲باورم نمیشه کادیلاک این همه طرفدار داشته باشه…
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۲۸ آبان ۱۳۹۳به خاطر اینه که لینکلن علیرقم خوب بودنش طراحی سرد و بی روحی داره
کادیلاک حس لوکس بدن رو بهتر منتقل میکنه…البته بحثم رو این دو ماشینه
امین ، تویوتا ، Let's Go Places
۱۲ بهمن ۱۳۹۲هیچ کدوم فقط لندکروز.
Zonda R
۱۳ بهمن ۱۳۹۲F.A
Lx 570
تو کلاسه ایناس
نه
لندکروز
جلال
۱۳ بهمن ۱۳۹۲سلام
نه Zonda R جان لندکروزر و lx570 هردوتاشون تو کلاس این ماشینن
mohammad
۱۵ شهریور ۱۳۹۴یعنی واقعا عجب!!!!!!
H
۱۲ بهمن ۱۳۹۲این دوستانی که ماشین با این ابهت رو اینطوری نقد می کنند همون افرادی هستند که X60MVM رو سوار می شوند و به به جه جه هم می کنند.
امریکایی ها وسعت دیدشون مثل کشورشون بزرگ هست و اولین چیزی رو که در نظر می گیرند ایمنی و راحتی هست و بسیار دست و دل باز این رو تو همه چیزشون می توانید ببینیدو برعکس اروپایی ها به خاطر خساست و دنبال کلاس بودنشون ماشینهاشون رو کوچک و کم مصرف می سازند و……..
arash1354
۱۲ بهمن ۱۳۹۲فقط کادیلاک
محمد
۱۳ بهمن ۱۳۹۲از بین این دو کادیلاک اسکالید هم زیباتره و هم از شخصیت و معروفیت بیشتری برخورداره
j
۱۸ خرداد ۱۳۹۳هیچ ماشینی کادیلاک نمیشه از هر نظر بهترینه
bmw
۴ تیر ۱۳۹۳بین این دو تا اسکالید از همه نظر سرتره
اااااااااااغااا
۱۱ تیر ۱۳۹۴لطفا کسی بگه شتاب صفر تا صد کادیلاک چقدره
پرهام
۳ فروردین ۱۳۹۶۵.۹
یاسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۴درود به همه.آره کادیلاک لوکس بودن رو به شما القا میکنه.اما بنابر شخصیت سنت پیشه ای که من دارم،لینکلن رو دوس دارم.چون هم خودم و دیدگاه اطرافیانم اینجور هس که آدمی نیستم دنبال تجملات باشم!و لینکلن هم همیشه یونیفورم خشک و اتو شده ملاکش هست و اولویت اولش راحتی سرنشینه.نویگیتیور رو مدنظر قرار می دم.البته فقط تو بحث اس یو وی!