کادیلاکلینکلن

مقایسهٔ لینکلن اویاتور و کادیلاک XT6، جدیدترین سه ردیفه‌های لوکس آمریکایی

برای کسانی که خواهان یک شاسی‌بلند لوکس سه ردیفهٔ آمریکایی هستند اما به خودروهای غول‌پیکر و بزرگی مثل کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور نیازی ندارند، احتمالاً کادیلاک XT6 و لینکلن اویاتور گزینه‌های مناسبی هستند؛ اما این دو کراس‌اوور جدید آمریکایی در مقایسه با یکدیگر چگونه عمل می‌کنند؟ آیا جدیدترین شاسی‌بلند کادیلاک به‌اندازهٔ کافی خوب هست تا خریداران را از اویاتور دور کند؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال‌ها باید تا زمان آزمایش عملی این دو کراس‌اوور جدید صبر کنیم اما فعلاً می‌توانیم این مقایسه را با بررسی طراحی و مشخصات روی کاغذ انجام دهیم.

بیرون

هرچند شاید برخی طراحی بیرونی این کراس‌اوورها را چندان خیره‌کننده ندانند اما نمی‌توان آن‌ها را خودروهای زشتی دانست. XT6 از جدیدترین زبان طراحی کادیلاک استفاده می‌کند که ترکیبی از خطوط تیز و ظریف با عناصر جعبه‌ای شکل اما نه به‌اندازهٔ اسکالید است. از سوی دیگر، کراس‌اوور جدید لینکلن با سقف شیب‌دارتر و نوشتهٔ بزرگ Aviator روی گلگیرهای جلو، خودروی شیک‌تری به نظر می‌رسد؛ بنابراین به نظر می‌رسد لینکلن در طراحی اویاتور در ابتدا لوکس بودن را در اولویت قرار داده و سپس DNA خود را به آن اضافه کرده است.

در بخش عقبی نیز این دو برند لوکس آمریکایی رویکرد کاملاً متفاوتی را در طراحی کراس‌اوورهای خود در پیش گرفته‌اند به‌گونه‌ای که لینکلن از چراغ‌های افقی استفاده کرده که با نواری به هم متصل شده‌اند درحالی‌که کادیلاک همانند دیگر محصولاتش، در XT6 هم چراغ‌های عمودی را ارائه کرده است. همچنین در اینجا هم نوشتهٔ لینکلن درست بالای نوار بین چراغ‌ها کار شده درحالی‌که در کادیلاک این ویژگی وجود ندارد و نوشتهٔ Cadillac در پایین درهای XT6 کمتر به چشم می‌آید.

داخل

دنیای داخلی این دو کراس‌اوور جدید آمریکایی نیز کاملاً باهم متفاوت است زیرا درحالی‌که کادیلاک در طراحی داخلی XT6 از طرح V شکل معمول داشبوردهای خود استفاده کرده، کابین اویاتور کمی به نویگیتور شباهت دارد و در آن بیشتر از خطوط افقی استفاده شده است. در داخل اویاتور همچنین شباهت‌هایی جزئی با کابین نسل جدید فورد اکسپلورر هم به چشم می‌خورد اما خوشبختانه در کراس‌اوور لینکلن از نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی سنتی‌تری استفاده شده است.

در بخش سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی، اویاتور به پکیج ایمنی Co-Pilot 360 لینکلن مجهز شده که شامل سیستم‌هایی مثل دستیار ترافیک، ترمز کمکی دنده‌عقب و سیستم کمک پارک فعال می‌شود. اویاتور همچنین به لطف سیستم Road Preview و تعلیق تطبیقی، می‌تواند مسیر پیش رو را اسکن و تعلیق را مطابق با آن تنظیم کند. از سوی دیگر کادیلاک هم تجهیزاتی مثل ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار تغییر خط با هشدار نقاط کور جانبی و دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار برخورد جلو و کمک پارک را در XT6 ارائه کرده است؛ بنابراین در کل هردوی این کراس‌اوورها بسیار ایمن هستند.

زیر کاپوت

جنرال موتورز برای XT6 همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی آشنای خود را ارائه که این را می‌توان نقطه‌ضعف اصلی XT6 دانست زیرا در حال حاضر اکثر رقبا مثل اویاتور به پیشرانه‌های توربوشارژ مجهز هستند که قدرت بیشتری دارند؛ بنابراین درحالی‌که موتور تنفس طبیعی کادیلاک ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اویاتور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر این، لینکلن یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم برای کراس‌اوور خود در نظر گرفته که خروجی آن به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن متر گشتاور می‌رسد درحالی‌که در XT6 خبری از نیروی کمکی برقی نیست. از سوی دیگر، اویاتور روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب جدیدی ساخته شده درحالی‌که کادیلاک در کراس‌اوور خود از همان پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی C1XX جنرال موتورز استفاده کرده است. البته برای هردو خودرو امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد.

قیمت

قیمت پایهٔ این دو کراس‌اوور لوکس و جدید آمریکایی بسیار نزدیک به هم است به‌گونه‌ای که قیمت اویاتور از ۵۲,۱۹۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که شروع قیمت XT6 از ۵۳,۶۹۰ دلار خواهد بود؛ بنابراین اختلاف قیمت پایهٔ دو خودرو تنها کمی بیشتر از هزار دلار است. البته اویاتور در تیپ پایه با انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و XT6 به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند اما کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک باشند می‌توانند با پرداخت ۲۵۰۰ دلار آن‌را برای اویاتور سفارش دهند. برای تیپ پایهٔ XT6 هم سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود اما فعلاً قیمت آن مشخص نیست.

 

مشخصات فنی

لینکلن اویاتور

کادیلاک XT6

پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳.۶ لیتری V6
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر ۳۶۷ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ جلو یا چهارچرخ
طول ۵.۰۶ متر ۵.۰۵ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۲ متر ۲.۸۶ متر
وزن ۲۱۶۰ کیلوگرم ۲۰۱۰ کیلوگرم
قیمت پایه ۵۲,۱۹۵ دلار ۵۳,۶۹۰ دلار

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (7389 ديدگاه)

    مقایسه نداره که
    هر 2 تاشون عشقن
    هر 2 از 2 برند با اصالت هستن و همین کافیه

  2. Trx Taimaz

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (320 ديدگاه)

    به نظر میرسه لینکلن تمام امکانات ممکن رو در اویاتور گنجانده و به نظر میرسه کاملا یه سر و گردن از لحاظ طراحی و فنی بالاتر از xt6 باشه
    xt6 یکمی از جلو ابهت خاص بقیه کادیلاک ها رو نداره و از زاویه کناری بیشتر به یه ولوو شبیه هست تا یک suv آمریکایی .

    1. amir

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      اتفاقا به نظرم کادیلاک داره از یه برنامه از پیش تعین شده پیروی میکنه
      همه ماشین هایی که داره طراحی میکنه همه خط و خطوط کانسپت اسکالارو دارن
      ct5 تصاویرش دید شد که مثل xt6 چراغ های جلو کوچیک با دیلایت های عمودی داشت
      به نظرم داریم به تولید کانسپت اسکالا نزدیک میشیم
      شاید با کد CT8 تولیدش بکنن
      کادیلاک داره برنامه ریزی شده پیش میره
      من که خیلی خوشم اومد از XT6

  3. shirko

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (499 ديدگاه)

    لینکلن رو یه کم مشابه رنجرور طراحی کردن به خصوص نمای جانبی

    1. amir

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      رنجروور با طراحی خطوط خط کشی شده
      کجاش شبیه اویاتوره با طراحی بدنه موج مانندش هست

  4. Elmiraj

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    XT6 زیباست ولی اویاتور زیباتر…….
    .
    در کل چه در بحث قدرت ، چه امنیت و چه در بحث زیبایی و آپشن اویاتور سرآمد همه ست .

  5. نوید جهرمی

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3792 ديدگاه)

    آخرش هم یه گزینه انتخاب میزاشتین

    لینکلن اویاتور لایک
    کادیلاک XT6 دیسلایک

    1. نوید جهرمی

      ۴ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      همه جوره اویاتور رو ترجیح میدم. از اسمش که به یادموندنیه. ظاهر شکیل و با ابهتش. پرفورمنس تمام و کمالش. کادیلاک خوبه ولی اویاتور خوب تر.

  6. F22RAPTOR

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    آویاتور بهتره بخاطر اینکه اساسا دف عقبه

  7. بهراد

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    اسم رنگ سبز لینکلن چیه؟
    خیلی زیباس عاشقش شدم

  8. ح.ع

    ۴ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (241 ديدگاه)

    لینکلن محور عقب یه چیز دیگست. و اینکه لینکلن SUV هست نه کراس آور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا