کادیلاک

مقایسهٔ اجمالی نسل جدید کادیلاک اسکالید با رقبای اصلی

نسل چهارم کادیلاک اسکالید در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد اما از آن زمان تاکنون بخش اس‌یووی‌های بزرگ لوکس تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در طول این سال‌ها، ب‌ام‌و مدل کاملاً جدید X7 را روانهٔ بازار کرد و لینکلن مدل نویگیتور خود را از یک ری‌بج ضعیف از فورد اکسپیدیشن به یک معیار در این بخش تبدیل کرده است. مرسدس نیز مدل GL را با GLS بزرگ و قدرتمند جایگزین کرده و رنجروور همچنان به ترکیب توانایی‌های آفرود با سطح لاکچری استثنایی ادامه داده است. همهٔ این‌ها موجب شد اسکالید تا حدودی عرصهٔ اس‌یووی‌های فول سایز لوکس را به رقبا واگذار کند اما حالا کادیلاک نسل کاملاً جدید پرچم‌دار بلندقامت‌های خود را رونمایی کرده تا جایگاه خود را باز پس گیرد.

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

مرسدس GLS580

ب‌ام‌و X7 50i

رنجروور

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 ۴.۰ لیتری V8 ۴.۴ لیتری V8 ۵.۰ لیتری V8
تنفس طبیعی توئین توربو توئین توربو توئین توربو سوپرشارژ
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۴۹۰ اسب بخار ۴۶۰ اسب بخار ۵۶۵ اسب بخار
گشتاور ۶۲۵ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
ظرفیت سرنشین ۷ یا ۸ نفر ۷ یا ۸ نفر ۶ یا ۷ نفر ۷ نفر ۵ نفر

از بین این خودروها، لینکلن نویگیتور اصلی‌ترین رقیب اسکالید محسوب می‌شود زیرا هرچند کادیلاک از لحاظ ظرفیت بار آن‌را مغلوب می‌کند اما اندازهٔ آن‌ها تقریباً نزدیک به هم است. اسکالید جدید با همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسل قبلی ارائه می‌شود اما در کنار این موتور یک پیشرانهٔ دیزلی ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل هم برای آن ارائه شده است. این در حالی است که نویگیتور فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو بنزینی به بازار عرضه می‌شود و دیگر رقبا نیز در بازار ایالات‌متحده فاقد پیشرانه‌های دیزلی هستند.

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

مرسدس GLS580

ب‌ام‌و X7 50i

رنجروور

فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۱ میلی‌متر ۳,۱۱۱ میلی‌متر ۳,۱۳۴ میلی‌متر ۳,۱۰۳ میلی‌متر ۳,۱۲۲ میلی‌متر
طول ۵,۳۸۲ میلی‌متر ۵,۳۳۴ میلی‌متر ۵,۲۰۷ میلی‌متر ۵,۱۶۳ میلی‌متر ۵,۲۰۰ میلی‌متر
عرض ۲,۰۵۹ میلی‌متر ۲,۳۸۲ میلی‌متر ۲,۱۵۶ میلی‌متر ۲,۲۱۷ میلی‌متر ۲,۲۲۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۴۸ میلی‌متر ۱,۹۳۲ میلی‌متر ۱,۸۲۳ میلی‌متر ۱,۸۰۵ میلی‌متر ۱,۸۶۹ میلی‌متر
ظرفیت بار ۷۲۲ تا ۳۰۸۹ لیتر ۵۴۷ تا ۲۹۲۵ لیتر ۴۹۲ تا ۲۴۷۴ لیتر ۱۳۷۶ تا ۲۵۵۹ لیتر ۸۰۲ تا ۲۱۴۲ لیتر
قیمت پایه ؟ ۷۵,۸۲۵ دلار ۷۵,۹۵۰ دلار ۷۳,۹۰۰ دلار ۹۰,۹۰۰ دلار

اسکالید و رقیب آمریکایی‌اش یعنی نویگیتور در دو نسخهٔ مختلف یعنی استاندارد و کشیده به بازار عرضه می‌شوند درحالی‌که از بین رقبای اروپایی فقط رنجروور از چنین ویژگی‌ای برخوردار است و GLS و X7 تنها با یک اندازه ارائه می‌شوند که این امر مقایسه را کمی چالش‌برانگیز می‌کند. درهرحال ما در این مقایسه نسخهٔ استاندارد اسکالید و نویگیتور را ملاک قرار داده‌ایم زیرا ابعاد آن‌ها به رقبای اروپایی نزدیک‌تر است. در مورد رنجروور اما برعکس بوده و اطلاعات مربوط به نسخهٔ کشیدهٔ آن در جدول ذکر شده است تا با دیگر خودروها هماهنگ‌تر باشد.

درمجموع نسل جدید کادیلاک اسکالید که در کنار ظاهر بروز است فناوری‌های نوآورانهٔ زیادی مثل صفحه‌نمایش بزرگ OLED، سیستم صوتی با ۳۶ بلندگو، ناوبری واقعیت افزوده و… برخوردار است، می‌تواند رقیبی جدی برای خودروهایی این مطلب باشد و همچنان عنوان خود به‌عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شاسی‌بلند فول سایز لوکس بازار ایالات‌متحده را حفظ کند. کادیلاک هنوز حرفی در مورد قیمت اسکالید مدل ۲۰۲۱ نزده است اما قیمت نسل کنونی از ۷۵,۱۹۵ دلار آغاز می‌شود و درصورتی‌که این شرکت بخواهد توان رقابتی خود را حفظ کند باید قیمت نسل جدید اسکالید را نزدیک به همین رقم نگه دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Shirko

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (271 ديدگاه)

    رنجرور

    1. یانکی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      این اروپاییها که نام بردید کراس اوور هستند

    2. doubt

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (258 ديدگاه)

      انصافا رنجرور بین اینا انتخاب نمیشه. تو این سگمنت و مقایسه نبرد بین 4تای دیگست.

    3. s.h

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      اسکالید و لینکن تنها نقطه ای ازشون که میشه ایراد گرفت طراحی عقبشونه که از شیشه در عقب به اونور شکل جعبه ای پیدا میکنه از اون ظرف بی ام و جولوش بزرگه تنها ماشینایی که ظاهرشون همخوانی خوبی دارند رنجروور و بنط هستند منظورم از عقب جعبه ای اینه که که انگار واسه عقب یه وانت یه اتاق گذاشتند ولی اوروپایی ها این نیستند

  2. امیر علی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (398 ديدگاه)

    به نظر من تو این کلاس لندروور یه چیز دیگست

  3. کوروش

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    فقط x7 ، در اولین تجربه فرق و برتری خودش را به بقیه دیکته کرد

    1. امیر

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (833 ديدگاه)

      اگه از نظر طراحی خارجی در نظر بگیریم کادلایک ردد و رنجرور و مرسدس بهتر به نظر میرسن کلا آمریکا فقط تراک و پیکاپ خوب و جدیدا هم تسلا

  4. علیx76

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    ای ‌کاش اسکالید با موتور بلک وینگ عرضه میشد
    واقعا جاش خالیه

  5. Elmiraj

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    با اضافه کردن تکنولوژی سوپر کروز ، این نسل اسکالید خودشو چند پله بالاتر از تمامی رقبای این کلاس قرار داده و رقبا تا رسیدن به این سطح از پیشرفت به سالها تکامل نیاز دارن .

  6. Nissan

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (41 ديدگاه)

    نمیدونم چرا طراحی خودروها داره پس رفت یه جوریه شاید نظرم اشتباهه قدیم بهتر بود

  7. MADJID

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    بهترین ماشین این کلاس همین اسکالیده
    ابعادش واسه من به شخصه جالب توجهه ، عرض کمتر و در عین حال طول و ارتفاع بیشتر هم هیبت یک SUV فول سایز رو براش به ارمغان میاره و هم در مقایسه با GLS و X7 در خیابان راحت تر تردد میکنه

    از نظر ظرفیت سرنشین هم که فقط با نویگیتور قابل قیاسه و تمام رقبای دیگه در پسش قرار میگیرن

    ظرفیت بار حدکثرش هم 1/5 تا 2 برابر رقباست ( به طور متوسط )

    از نظر استایل ، طراحی اسکالید ، نویگیتور ، X7 ، رنج روور رو به GLS ترجیح میدم. زبان طراحی بنز واسه من به شخصه دیگه خسته کننده شده

  8. بی نام

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    تو این کلاس اول اسکالید بعد نویگیتور

  9. Dante

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بنز

  10. MAHDI

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ب ام و X7 فعلا یه دور تمام خودروهای این کلاس رو شکست داده،
    یعنی:: مرسدس GLS و رنجروور و کادیلاک اسکالید نسل قبل و لینکلن نویگیتور.باید دید نتایج رقابت های جدید رو!!!
    باید صبر کرد و دید نسل جدید کادیلاک اسکالیدچه نتیجه ای رو رقم میزنه!؟!؟!؟
    البته من خودم این نسخه X7 رو دوست ندارم چون نسخه M اسپرت این ماشین یه سروگردن جذاب تره!!!!
    اما از نظر کیفیت کابین مرسدس GLS و ب ام و X7 در سطحی بالاتر قرار دارن.

    1. MAHDI

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      البته ب ام و X7 امسال بهترین SUV لوکس سال هم انتخاب شد از مجله CAR BUZZ

    2. یانکی

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      از کی تا حالا کراس اووری مثل x7 رو با suv واقعی مثل کدیلاک یکی میکنن.

      1. مانی

        ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اگه دقت کرده باشی‌ کادیلاک رو میشه دف عقب خرید
        یعنی‌ چندان رو قابلیت‌های آفرودش حساب باز نشده
        با توجه به کلاس و کاربرد این ماشین‌ها body on frame بودن
        امتیاز بزرگی‌ به حساب نمیاد و سواری و هندلینگ رو بدتر میکنه
        نه اینکه امتیاز‌های خاص خودش رو به هیچ وجه نداشته باشه

  11. Mohammad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    اول کادیلاک اسکالید بعد نویگیتور

  12. doubt

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    واقعا سخته انتخاب کردن بین اینا. هر کدوم جذابیت خاص خودشونو دارن. سوای قیمت من ریویوهای زیادی تو این کلاس دیدم. اکثرا x7 رو در مجموع بهتر دونستن.
    اما عجب تقابل جذابیه بین این دوتا غول آمریکایی و اروپاییهای مدعی!!!!

  13. Farzad

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چرا مشخصات رنجرور دیده نمیشه ؟ رفته تو حاشیه صفحه

  14. NAVID۰۰۹۸

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    سخته انتخاب و رقابت در این کلاس .

    اما فکر میکنم نویگیتور اصالتی همرا با مدرنیته را در وجودش داره که در بقیه فقط پیشرفته و مدرن بودن دیده میشه اما احساس کشتی روان لوکس بودن را مثل نویگیتور ندارند اما دلیلی بر نقد هیچکدامشان هم نیست چون همشون برای خودشان یَلی هستند .

    اما خودمونیما ، اسکالید جدید یه پا سالن ارکسترِ برای خودش با ۳۴ بلندگو ، چه خبرتونه ، چه خخخخخخبرتونه …

  15. Saman

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (186 ديدگاه)

    1: اسکالید 2: رنجروور 3: ناویگیتور 4: بنز. (منتظر پاسخ کوبنده لکسس با مدل Lx هستم)

  16. (Saeed(peugeot

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با وجود رنجروور به هیچ شاسی بلنده دیگه ای نباید فکر کرد.

  17. بهزاد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2548 ديدگاه)

    Gls و bmw از نظر فروش به لیدرها که اسکالید و ناویگیتور رسیدن و شاید جلو هم بزنن.
    اگر لکسوس مدل جدیدی ارائه کنه رقابت برای آمریکایی ها سخت تر هم میشه.

  18. رحیم

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    نویگیتور با موتور اکوبوست فورد و شاسی و پلتفورم اکسپدیشن ،
    عرض ناویگیتور رو داشت باشین : دومتر و سی‌و هشت سانت??

  19. یوسف

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    در مقابل رنجرور همه از ضعف طراحی رنج میبرند
    توی این جمع تنها ماشینی که همه چیزش سر جاش رنجروره
    در مورد اصالت هم خجالت داره اینها رو با رنجرور مقایسه کرد

  20. Farzad

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    انتخاب من رنجرور ، از دم عاشق همه ماشین هاشم
    به نظرم بهترین و زیباترین شاسی بلندهای دنیارو میسازه

  21. AMIR

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (21 ديدگاه)

    کادیلاک و نویگیتور را میپسندم دو غول فوق لوکس

  22. شاهین sj

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کادیلاک و لینکلن با فاصله بهتر و مدرنترند چه طراحیه بیرون چه داخل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا