نسل کنونی سدان میان سایز کادیلاک CTS در مارس سال ۲۰۱۳ معرفی شد و بنابراین در حال حاضر خودرویی سالخورده محسوب میشود. به همین دلیل فروش این سدان لوکس آمریکایی طی سالهای اخیر کاهش یافته است بهگونهای که سال گذشته کادیلاک تنها ۱۱,۲۱۹ دستگاه CTS به فروش رسانده است که هرچند حدود هزار دستگاه نسبت به سال ۲۰۱۷ افزایش داشته اما در مقایسه با رقبای آلمانی مثل بامو سری ۵ با فروش ۴۳,۹۳۷ دستگاه و مرسدس بنز E کلاس با فروش ۴۵,۴۸۱ دستگاه، فروش بسیار پایینی محسوب میشود.
به همین دلیل، کادیلاک در نمایشگاه نیویورک سدان کاملاً جدید و تازهنفس CT5 را رونمایی کرده است تا با قدرت بیشتری به نبرد با ژرمنها بپردازد. CT5 با برخورداری از ویژگیهایی چون استایل جذاب، انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک و سیستم رانندگی نیمه خودران سوپر کروز، سدان لوکس و مدرنی است. هرچند کادیلاک اصرار دارد که CT5 جایگزین مستقیمی برای CTS نیست و آنرا سدانی در کلاس کامپکت میداند اما ابعاد این ماشین بسیار به CTS نزدیک بوده و سدانی میان سایز محسوب میشود؛ بنابراین در ادامهٔ این مطلب قصد داریم سدان جدید کادیلاک را با سلف آن یعنی CTS مقایسه کنیم.
بیرون
درحالیکه CTS در ظاهر کمی کسلکننده به نظر میرسد، CT5 طراحی تهاجمیتری دارد که از کانسپت اسکالا الهام گرفته است. مهمترین ویژگی ظاهری این سدان جدید اما استایل فستبک آن است که از فرم سنتی CTS فاصله گرفته است. CT5 در جلو با جلوپنجرهٔ باریکتر و چراغهای کوچکتر، نمای شیکتری دارد اما هنوز هم امضای طراحی عمودی کادیلاک در دیلایتها و همینطور چراغهای عقب آن دیده میشود. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای بیرونی قابلتوجهی این سدان جدید نیز میتوان به کاپوت برجسته، خط سقف پویا و اسپویلر یکپارچه با درب صندوق بار اشاره کرد. بهطورکلی، CT5 از استایل موقر، جدی و خوشتراشتری برخوردار است که جذابتر و مدرنتر از CTS به نظر میرسد.
ابعاد
از لحاظ ابعاد و اندازه، CT5 کمی کوتاهتر اما عریضتر از CTS است. سدان جدید کادیلاک ۴.۹۲ متر طول، ۱.۸۸ متر عرض و ۱.۴۵ متر ارتفاع دارد که این یعنی ۴.۳ سانتیمتر طول کمتری نسبت به سلف خود دارد درحالیکه عرض آن حدود ۵ سانتیمتر بیشتر است. فاصلهٔ محوری CT5 نیز ۲.۹۴ متر است که افزایشی ۳ سانتیمتری را نسبت به CTS نشان میدهد.
داخل
هرچند کابین CTS در صدر استانداردهای خودروهای لوکس نبود اما کابین CT5 با متریالی با کیفیت بالاتر و همینطور طراحی بهبودیافته، بسیار بهتر شده است. در داشبورد CT5 نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در مکانی بالاتر قرار گرفته که نگاه کردن به آنرا سادهتر میکند اما متأسفانه دکمههای شیک CTS با کلیدهای نهچندان جذابی جایگزین شدهاند. از سوی دیگر اما افزایش فاصلهٔ محوری خودرو به معنای وجود فضای پای بیشتر برای سرنشینان عقب نسبت به CTS خواهد بود. هرچند در CT5 نیم سانتیمتر از فضای سرنشینان جلو کاسته شده اما فضای پای سرنشینان عقب با ۶.۳۵ سانتیمتر افزایش به ۹۶.۳ سانتیمتر رسیده است. البته به دلیل فرم فستبک CT5، فضای سر در آن کمتر شده و حجم صندوق بار نیز از ۳۸۸ لیتر به ۳۳۷ لیتر کاهش یافته است.
قوای محرکه
پیشرانهٔ پایهٔ CTS یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که ۳۷۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای CT5 هم یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بهعنوان پیشرانهٔ پایه ارائه شده اما این موتور ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به میزان قابلتوجهی از CTS کمتر است. البته کسانی که خواهان قدرت بیشتری در CT5 هستند میتوانند پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو را برای آن سفارش دهند که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این در حالی است که پیشرانهٔ دوم CTS از نوع ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی است که هرچند آنهم ۳۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور بسیار کمتری معادل ۳۸۶ نیوتن متر تولید میکند. برای انتقال نیروی موتورهای CT5 نیز گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی CTS جای خود را به یک نمونهٔ جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک داده است.
اما علاوه بر این دو موتور، CTS در دو نسخهٔ اسپرت و عملکردی با پیشرانههای قویتری هم ارائه میشود. مدل اسپرت اول که V-Sport نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو با ۴۲۰ اسب بخار قدرت مجهز است درحالیکه پرچمدار خانوادهٔ این ماشین یعنی مدل CTS-V از نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ کوروت Z06 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۴ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. در CT5 اما خبری از نسخهٔ V-Sport نخواهد بود ولی گفته شده ساخت مدل CT5-V در دستور کار قرار دارد. فعلاً موتور این مدل مشخص نیست اما احتمال زیادی وجود دارد که پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی جدید کادیلاک در زیر کاپوت این نسخهٔ اسپرت قرار گیرد. این موتور که برای اولین بار در مدل CT6-V ارائه شد، ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
[دانلود ویدئو]
Elmiraj
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸CT5 چه در طراحی و چه در پرفورمنس ۱۸۰ درجه نسبت به CTS بهبود داشته….
.
در حالی که اصالت برند کادیلاک در تک تک اجزای آن حفظ شده ولی طراحی بسیار تهاجمی و در عین حال باوقاری داره .
AMIR / ARMI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا
این ماشین فوق العاده اپدیت شده و
از اخرین امکانات جنرال موتورز همچون سیستم کروز کنترل منحصربه فرد
کادیلاک و زبان طراحی اپدیت شده جدید کادیلاک سود میبره
همچنین مترال استفاده شده در کابین عوض شده
و الان هیچ چی از رقبای المانی کم نداره
انتظار میره فروش بالایی رو تجربه کنه
AMIR / ARMI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸چند تا عکس رندر هم ازنسخه کوپه این کادیلاک زیبا برای دوستان فرستادم
AMIR / ARMI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸http://uupload.ir/files/a87m_cadillac-ct5-coupe-front-e1533275329936.jpg
http://uupload.ir/files/dwzu_cadillac-ct5-coupe-rear-e1533275369526.jpg
http://uupload.ir/files/m3bx_ct5-1.jpg
http://uupload.ir/files/rdu9_ct5-2.jpg
http://uupload.ir/files/kugn_ct5-3.jpg
http://uupload.ir/files/mimx_ct5-4.jpg
یانکی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸تو کلاس خودش بهترین طراحی رو داره.رقیبای آلمانیش خیلی طرح یکنواختی دارن.داخلش هم که بی نظیره.
محمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا!
خیلی جذابتر، شیکتر و در عین حال کماکان باوقار بنظر میرسه
فقط ایکاش پایین درهای نمای جانبی هم یه نوار کروم ممتد طراحی میشد که حس لوکس بودن بیشتری به این خودروی جذاب بده
یه چیزی مثل سری ۷ بیمر و …
NAVID۰۰۹۸
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸هر گُلی یه رنگ و بویی داره .
اما فضای داخلی نسل جدید لوکستر و دلنشین تر شده .
F22RAPTOR
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸Ct5بسیار ماشین لوکس زیبا خشن و با اصالتیه
طراحیش هم برگرفته از کانسپت اسکالا هست
که این طرحی جدید با طراحی مرسوم کدیلاک ادقام شده و نمایی بسیار زیبا و دلنشین داره،
تو رده متوسط لوکس اولین انتخاب من هست
همینطور بی صبرانه منتظر ورود ct4هستم
ali a
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی بیرونی و داخلی واقعا زیباتر شده… ولی همچنان رقیب آلمانی ها نمیشه.. چه از لحاظ کیفیت چه از لحاظ فروش !!
AMIR / ARMI
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸اینو بعد از فروش یک ساله و
در اومدن امار خواهیم فهمید
خیلی زود بگیم موفق نمیشه در فروش
یا به قولی جوجه رو اخر پاییز میشمورن
از لحاظ کیفیت هم با توجه به باز خورد هایی که خورده در سایت های مختلف
و کسایی که رفته بودن نمایشگاه و گفتن
کیفیت کابین بهتر نباشه ضعیف تر نیست
net
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸چراغ عمودی ال ای دی زیر چراغ جلو هر دو ماشین که مثل چراغ ال ای دی عمودی زیر چراغ جلو رنو تالیسمان و رنو کلئوس هست زشته.صندوق عقب ct5 اگر یه کم کشیده تر بود قشنگتر میشد.خط سفید اطراف شیشه ct5 که سمت صندوق عقب زده بیرون جالب نیست.جلوپنجره ct5 قشنگتر هست.چراغ عقب ۳ جهته ct5 بد هست
حمیدرضا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸به نظرم کادیلاک هم از نظر طراحی موتور داره به سمت موتورهای کم مصرف تر و همچنین با آلایندگی کمتر حرکت می کنه دلیل این تغییر قدرت موتور هم همینه ولی مثل همیشه گشتاور بیشتره که امریکایی ها گشتاور رو بیشتر از قدرت می پسندن
طراحی نسل جدید خیلی بهتر شده با این که هنوز از طراحی نسل قبل رگه هایی داره برای جلب نظر خریداران به سمت کادیلاک خیلی زمان نیاز هست انقدر ژرمن ها تو این چند ساله خوب کار کردن که جای کادیلاک رو تنگ کردن
Khosrow
۶ اردیبهشت ۱۳۹۸CT5 جدیدتره چون لوس طراحی شده / CTS اصیل تره – طراحی ستون C اینطور میگه و شکوه چراغ های جلو ..
Hemichan
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸چقد تغییر کرده
به عنوان یه ماشین سنگین و لوکس و با ابهت خوبه ولی کادیلاک یه زمانی طراحی خاص خودشو داشت
net
۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ویرایش
خط سفید اطراف شیشه دربهای ct5 که در سمت صندوق عقب یه کم زده بیرون منظورمه
بختیاری
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸هیچ موقع یادم نمیره زمانی رو که اولین بار سوار کادیلاک سی تی اس شدم تویه منطقه آزاد اروند آبادان اونجا سرباز مرز بانی بودم که دیدم رفیق سربازم که آبادانی بود با کادیلاک رنگ نیلی متالیک اومد دمه گردان و من به زور مرخصی گرفتم صندلی این ماشین خیلی پایینه و کف کف ماشین میشنید یه نکته دیگه این ماشین گشتاور فوق العادشه شما میتونید با دور موتور 2 تا 180 کلیومتر برونید خلاصه ماشین فوق العاده ای بود واسم تا زمانی که سوار بنز ای کلاس اتاق 212 شدم یک نسل عقب تر رقیب این ماشین یادش بخیر