کادیلاک

پیشرانهٔ V8 جدید، نقطهٔ عطفی در تاریخ کادیلاک

پس از اینکه در سال ۲۰۱۴ سکان مدیریت کادیلاک در اختیار «Johan de Nysschen» قرار گرفت، وی تغییرات زیادی را به‌منظور تبدیل این خودروساز آمریکایی به برندی لوکس‌تر جهت رقابت با مرسدس بنز، ب‌ام‌و، آئودی و لکسس ایجاد کرده است. یکی از این اقدامات، ساخت سدان پرچم‌دار CT6 است که برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ رونمایی شد. سال گذشته ما در سفری ۱۵۰۰ کیلومتری با CT6 رانندگی کردیم و از رانندگی با این سدان لوکس آمریکایی تحت تأثیر قرار گرفتیم. این ماشین فوق‌العاده راحت بود و سیستم سوپر کروز آن نیز در بزرگراه همان‌طوری عمل می‌کرد که تبلیغ شده بود.

اما یکی از مشکلات CT6 عدم وجود نسخهٔ عملکرد بالای آن بود. البته ما چندان طرفدار پیشرانه‌های بزرگ نیستیم و CT6 مورد آزمایش ما هم مجهز به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور بود که کاملاً کافی بود اما این موتور برای یک سدان پرچم‌دار ۹۰ هزار دلاری چندان مناسب به نظر نمی‌رسید. نیروی این موتور به‌اندازه‌ای بود که شتاب کاملاً مناسبی را برای CT6 در جاده‌ها فراهم آوَرَد اما فاقد شخصیت و صدای موتور V8 بود که ما به دنبال آن بودیم؛ اما نهایتاً کادیلاک یک پیشرانهٔ V8 کاملاً جدید را برای CT6 ارائه کرده است. این موتور یک واحد ۴.۲ لیتری V8 توئین توربو است و برای اولین بار پس از ۲۶ سال اولین موتور سفارشی خود کادیلاک محسوب می‌شود.

این پیشرانهٔ V8 توئین توربو، ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که هرچند به قدرتمندی موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۶۱۰ اسب بخاری مرسدس-آام‌گ S63 نیست اما مطمئناً موتور ضعیفی نیست. این موتور که عصر جدیدی را در تاریخ کادیلاک آغاز کرده است، به شکل خاصی بنام Hot V طراحی شده است. در این شیوه، توربوشارژرها بین سر سیلندرها نصب شده‌اند که علاوه بر کاهش تأخیر توربو، موجب جمع‌وجور شدن پیشرانه نیز شده است. این موتور همچنین هوشمند هم هست که این یعنی می‌تواند برای مصرف سوخت بهتر چهار عدد از سیلندرها را غیرفعال کند.


بنابراین کاملاً مشخص است که کادیلاک اهمیت پیشرانه در خودرو را درک کرده و می‌خواهد به همه ثابت کند که واقعاً یک برند سطح بالا و طراز اول است. به همین دلیل، این موتور به‌صورت دستی توسط یک مهندس در مرکز جنرال موتورز در کنتاکی مونتاژ شده و نام وی در قالب یک پلاک ویژه روی موتور نصب می‌شود. این فرایندی است که مشابه آن‌را یکی دیگر از خودروسازان پریمیوم یعنی مرسدس بنز در بخش AMG خود انجام می‌دهد؛ اما CT6 تنها محصول کادیلاک نیست که به این پیشرانهٔ هشت سیلندر جدید مجهز شده است زیرا گزارش شده که احتمالاً کانسپت اسکالا هم از همین موتور استفاده خواهد کرد. چنین پیشرانه‌های قطعاً مناسب سدان لوکسی مثل اسکالا است. به‌طورکلی به نظر می‌رسد Nysschen و تیمش انقلابی که وعدهٔ آن‌را داده بودند را آغاز کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. آرش آمریکایی

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (639 ديدگاه)

    این ct6 عالیه 550 اسب بخار و 850 نیوتون متر گشتاور او 3000 rpm
    یعنی عالیه عالی
    زیبایی و طراحیش هم که دیگه نگم براتون
    انجین ماشینای آمریکایی همیشه کار آمد سخت جون و کم استهلاک بوده و البته گشتاور فوق العاده که باعث عمل کرد خوبش میشه

    1. asa

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (569 ديدگاه)

      ای جاااانم
      کادیلاک انقلاب نکنه پس کی بکنه??
      محبوب ترین برند من
      با شخصیت
      بی ادعا
      جنتلمن
      مشکیه مغرور
      از ته دل آرزوی موفقیت ✋

      1. (Ali (Chevy nova

        ۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        به به asa
        داداش کم پىداى؟؟؟

  2. F۲۲RAPTOR

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    حرکت جی ام و اعضای تیمش واقعا عالی و رو به جلو هست
    ازون طرف لینکن هم داره غوغا میکنه

  3. آرش آمریکایی

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (639 ديدگاه)

    کادیلاک تنها چیزی که الان نیاز داره برگشتن یه اون اسم های با مسمای آمریکاییشه لینکلن هم دقیقا متوجه همین شد و داره همین کار رو میکنه
    مثلا اگه اسم این مدل devil بود اصن ابهتش چند برابر میشد

    1. asa

      ۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (569 ديدگاه)

      ایول دقیقا آرش جان
      یا برگشت نام و عظمت الدورادو و فلیتوود

  4. حمید

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خودرو سازهای امریکایی حرکت رو به جلویی رو شروع کردند

  5. NAVID۰۰۹۸

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    موتور که نیست که ، اثر هنریهِ برای خودش.
    دوتا جرثقیل میخواد بلندش کنه این لامَصَبو.

  6. me84

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    موتور این هیولا رو فقط یک نفر مونتاژ کرده. این موتور رو ببرن ایران خودرو و سایپا بگن بازش کنید و دوباره ببندید. کل مهندسای ایران خودرو و سایپا هم جمع بشن نمیتونن.
    هنوز پژو 405 که 25 ساله داره تو ایران مونتاژ میشه رو میبری نمایندگی نمیتونن ایرادش رو بفهمن. اینقدر اینور اونورش میکنن و قطعه عوض میکنن تا برسن به قطعه معیوب.
    این وسط هم مصرف کننده بدبخت مثل همیشه باید از جیب مبارک تاوان شاسگول بودن مهندسای این دوتا لگن ساز رو بده.

  7. محمد

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (304 ديدگاه)

    چیزی که نکشتت قوی ترت میکنه
    حکایت خودروسازای آمریکاییه بعد از بحران اقتصادی

  8. کارل شلبی

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    عاشقشم اصلا این ماشین فوق العاده طراحیش به دلم میشینه.????????????????????????????
    اصلا میخواد به راننده بفهمونه بدون کت و شلوار مشکی اجازه ی سوار شدن نداری ای جااااان.

  9. ونوم اف ۵

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    ایشالله کادیلاک کانسپت سی یل رو هم به عنوان پرچمدار معرفی کنه

  10. PaRHaM

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا برام دلچسب و جذابه
    خیلی دوسش دارم
    ولی خبر خوشحال کننده تر برای من
    خبر تولید اسکالا بود
    واقعا نیازه ک بیاد
    ⁦??⁩⁦❤️⁩

  11. M.us

    ۷ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (237 ديدگاه)

    کادیلاک دارع رقابتو به حد خودش میرسونه البته من از انجین های سوپر شارژر دار بیشتر خوشم میاد خیلی دوست دارم کادیلاک یه پرچمدار خاص به اسم الدرادو بسازه همینطور دوست دارم یه انجین 16سیلندر جدید برای زنده نگه داشتن خاطرات گذشته بسازه

  12. Fk

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اروم اروم امریکا داره جایگاه اصلی خودشو تو دنیا پیدا میکنه

  13. حسن

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    صنعت خودروی امریکا همونه فقط به جای توجه به بازار امریکا داره به بازار دنیا هم توجه میکنه.
    کلا نمیشه خودروسازیه امریکا را با اروپا و ژاپن مقایسه کردچون مولفه های ایجاد کننده ی ان متفاوت بودند
    1- پهناور بودن کشور و بعد مسافتی زیاد برای مسافرت
    2-در دسترس بودن مواد سوختی ارزان وتصور پایان ناپذیر بودن انها (امریکا خودش یکی از کشورهای دارای منابع نفتی غنی هست و هم به دست اوردن نفت از سایر مناطق دنیا براش عین اب خوردن بود) حالا مقایسه کنید با کشورهایی که از 1945 تا1980باید از امریکا اجازه میگرفتن تا نفت بخرن.
    3-پهن و عریض بودن جاده ها و خیابانهای شهری تا جایی که هنوز ماشینهای سنگین دماغ دار کامیون و کمپرسی و کشنده در امریکا محبوبند و تولید میشن.
    4- عشق به سرعت و درگ و کلا تفریحات ماشینی حتی در خیابان و در دسترس بودن مکانهای مخصوص ماشین بازی و حتی باند فرودگاهها برای اینکار
    اگر امریکا مجوز ورود و ساخت سایت تولید بی حد ومرز به بقیه ی خودرو سازها نمیدادو محدودیتهای تعرفه ای را بر نمیداشت هنوزم رقم فروش خودرو سازان امریکایی در همون مرز 12 الی 13 ملیون کمتر یا بیشتر در سال بود و نمیشد با چنین صراحتی در موردش نظر داد .
    اما به نظر من فروش امروز با این گستردگی حضور تقریبا تمام برندهای دنیا در امریکا به مراتب با ارزش تر از فروش یک بازار بسته است این یعنی با کمال احترام تمام دنیا به شما درب منزل خدمات ارائه میکنند. تفسیرواقعیه جایگاه و حقوق شهروندی .

  14. MAHDI CHEVROLET

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    عجب موتوریه حال کردم بعد 26 سال!!!!
    کادیلاک قراره دوباره آمار فروششو بکشه بالا

  15. Elmiraj

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    بیشتر از هر اِنجینی با تیپ و غرور کادیلاک سازگاری داره ……! ولی ای کاش ۱۲ سیلندر ۶ لیتری بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا