کادیلاک در راه تجدید فرمانروایی خود است. از انتصاب یک مدیرعامل جدید تا انتقال مقر خود از دیترویت به نیویورک، نشاندهنده این هستند که این خودروساز در حال ایجاد تغییرات بزرگ در داخل شرکت میباشد. مدیرعامل تازه منصوب کادیلاک Johan de Nysschen بهتازگی اعلام کرد محصولات خیلی بیشتری تا سال ۲۰۲۰ در راهاند، ازجمله محصولی بهعنوان رقیب مرسدس بنز کلاس S؛ اما اگر کادیلاک واقعاً میخواهد بازی با پسر بزرگ آلمانی را شروع کند آنچنان که میگوید، ما انتظار داریم رئیس بزرگ بیشتر آستین خود را بالا بزند.
آقای Nysschen به رویترز گفته است که ما شاهد گسترش محصولات با ۵ الی ۱۰ مدل جدید تا ۶ سال دیگر خواهیم بود. یکی از این مدلهای مذکور سدان CT6 پرچمدار آینده که بهزودی از راه میرسد، رقیب احتمالی کلاس S مرسدس خواهد بود. در ابتدا اعتقاد بر این بود که CT6 بالاترین مدل در خط تولید کادیلاک خواهد بود، اما Nysschen اخیراً اوضاع را متفاوت اعلام کرد و گفت این مدل که در راه است قرار نیست در برابر بنز بزرگ و بهعنوان رقیب مستقیم آن مانند BMW سری ۷ و یا آئودی A8 قرار گیرد. در عوض، CT6 ترکیبی مشابه از تکنولوژی بالاتر، با ابعاد بدنه کوچکتر از کلاس S ارائه خواهد داد، که این گفتهٔ او ما را به این باور میرساند که این خودرو میتواند بیشتر رقیب BMW سری ۶ گرن کوپه و پورشه پانامرا باشد که بر روی پلتفرم جدید امگا قرار گیرد. اطلاعات در مورد CT6 در اوایل این هفته توسط کادیلاک چنان از راه رسید که این ماشین وزن کمتری نسبت به CTS کنونی دارد و همراه با یک گزینه پلاگین هیبریدی میتواند به مصرف سوختی در حد چیزی بیش از ۷۰ مایل (۱۱۲ کیلومتر) با یک گالن (۳.۷۸ لیتر در صد کیلومتر) دست یابد. بدین ترتیب شاید سدان پرچمدار واقعی CT9 یا CT8 شود و مطابق گفتههای رویترز چراغ سبز تولید آن در پایان این دهه در حدود سال ۲۰۲۰ روشن میشود. پس چه مدلهایی در توسعه کادیلاک شرکت خواهند داشت؟ بهترین حدس ما این است که برنامه عددی کادیلاک مشابه همان روشی است که در آئودی بکار گرفته شده است؛ اعداد زوج برای سدان ها و اعداد فرد برای کوپههای ۲ در و ۴ در. اگر قضیه این چنین باشد، جای تعجب ندارد که مدل بعدی CTS کوپه و کانورتیبل اسم CT5 را اتخاذ کند و CTS سدان که CT4 نام بگیرد. ATS کوپه و کانورتیبل احتمالاً بهعنوان CT3 و سدان آن با اسم Ct2. بر اساس حدس و گمان، یک رقیب هم برای CLA / A3 تحت عنوان CT1 همراه قافله محصولات جدید کادیلاک خواهد بود. کادیلاک دیدگاههای خود را در زمینه بازیکنان بزرگ جهان خودروهای لوکس جا انداخته است. در نتیجه، پس از آن، یک مدل کوپه / روداستر تحت عنوان CT7 میتواند با مرسدس بنز کلاس SL شاخبهشاخ شود. برای این مدل، کادیلاک میتواند یک مدل GT کانورتیبل بر مبنای C7 کوروت با ساختار موتور جلو شبیه به آنچه در XLR بود اما با کیفیت و اجرای بسیار بهتر توسعه دهد. همچنین میتواند با یک کوپه بزرگ مبتنی بر پلتفرم امگا با طراحی سرمشق گرفته از Elmiraj وارد میدان شود. اگر همه چیز بر وفق مراد کادیلاک و در مسیری که کادیلاک در پیشگرفته، میتوانیم شاهد یک مدل اسپرت که امثال آئودی R8 و AMG GT را هدف قرار میدهد باشیم. ما پیش از این گفتیم که یک کوروت موتور وسط در راه است و GM ممکن است تصمیم به استفاده مجدد از برخی از این تکنولوژیها در سوپرکار کادیلاک برای کاهش هزینههای توسعه این دو مدل داشته باشد. این مدل در اصل گل سرسبد محصولات کادیلاک خواهد بود، همانند R8 در سبد محصولات آئودی.ترجمه: فریا سهرابی
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳جالبه من پیش بینی این سبد جدید رو چند روز پیش کرده بودم
این تعداد ماشین جدید بخش مالی جی ام رو بدجور تحت فشار میذاره
خاوری
۲۰ مهر ۱۳۹۳بله زیگماجان… جی ام همین الانشم تحت فشاره… نمیدونم چطور میخاد کادیلاکو بکشه بالا..خداکنه به ورشکستگی کادیلاک منجر نشه
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳کادیلاک بالاست بالا کشیدن نداره حالا درسته فروشش خیلی پایینه ولی بزار آخرین تیر رو هم بندازن
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳جای فریا اینجا خالیست….
فریا
۲۰ مهر ۱۳۹۳رضا جان جای منو خالی کردی وگرنه من همینجام . یه Ctrl+F بزن ، بعد فریا رو سرچ کن :-)
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۴ مهر ۱۳۹۳منظورم تو کامنتا بود!!!
متن که تابلوئه مال خودته… :D
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳نه ورشکستگی دور از ذهنه ولی تحت فشار بودنش حقیقته
این جی امی که ما میبینیم دیگه جی ام دهه 90 نیست که 50 تا پلتفرم و 200 تا مدل داشته باشه و 100 تا موتور و گریبکس!(اغراق کردما)
الان خیلی محافظه کار شدن
بخش های سود اور نظامی و ریلی رو در یک حرکت احمقانه کنار گذاشتن
حتی در بخش فاینانس و مالی هم دارن از شرکت های ثالث استفاده میکنند که مبادا تکون های بازار ضرری بهشون بزنه!
سود اوری اوپل بعد از سال ها
مدل های جدید شورلت در بازار امریکا
رشد فروش در بازار جهانی
و رشد فروش به خصوص در چین
اینا یه آینده نسبتا امنی رو برای جی ام رقم خواهد زد که به مدیران اجازه میده روی این طراح های بزرگ فکر کنن(هر چند فشار در نهایت وجود خواهد داشت)
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳ما رو که تحت فشار نمیزاره همون بهتره که تولید شه
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳کادیلاک نسخه کروکی چرا نمیسازه؟؟؟
Ahmad
۲۰ مهر ۱۳۹۳اگه متن کامل خونده باشه میبینی که میخواد بزنه.
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳میخواد بزنه شد واسه ما حرف؟؟؟
نظری نه عملی!!!
Hooman
۲۰ مهر ۱۳۹۳کاملا نا مربوط : کاش دوج مگنوم هم دوباره تولید بشه
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳CIEL که اصلا تولید نشد؟
چرا
زیگما
۲۰ مهر ۱۳۹۳کانسپت بود
بزودی در طراحی ct6 و ct8 از ظاهر المیراژ و ciel استفاده میشه
البته با غلظت کمتر
خاوری
۲۰ مهر ۱۳۹۳گرچه کادیلاک شرکت معتبر قدیمی و صاحب سبکیه اما بنظرم اونقدر سرمایه نداره که بخاد با بنز و بی ام و رقابت کنه…اگه این مشکل تامین مالیشو حل کنه شاید بتونه خودشو بالا بکشه..در کل برای یکی از محبوبترین برندهای جهان کادیلاک آرزوی موفقیت میکنم
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳چون تحت پوشش جنرال موتورزه
مستقل نیست
Ahmad
۲۰ مهر ۱۳۹۳مثل اینکه کادیلاک میخواد با همه کل بندازه.
ASTON MARTin
۲۰ مهر ۱۳۹۳به به
تو روح کادیلاک
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳به به
تو جسم کادیلاک!!!
هه هه هه
Peyman
۲۰ مهر ۱۳۹۳تو این دنیایی که جلوی خریدار توی رنج هر قیمتی بیش از 10 مدل حاضره با تمام پشتیبانی و امکانات رفاهی اگه کادیلاک این کارارو نکنه هر چه هم خوب بزنه باید جمع کنه بره
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳ما با دنیا فرق داریم تا الان باید فهمیده باشی
سعید
۲۰ مهر ۱۳۹۳امیدوارم موفق بشه ولی حتی کیفیت محصولات آلمانی رو هم داشته باشه نمیتونه اصالت و , پختگی و منطق بنز s یا بی ام و و ائودی a8 رو داشته باشه———راستی کامنتی ک تو بخش واردات رنو به ایران گذتشتم خیلی دیس خوردم , خودمم میدونم ک اگه رنو clio و… به ایران وارد بشه برای من خریدار نوعی خیلی گرون تموم میشه , کامنتمم بیشتر بخاطر ایجاد فاز مثبت بود و امید به پیشرفت محصولات داخلی با اینکه حتی خود من هم به دلایلی از خرید محصولات ایران خودرو مخالفم ولی خب ما هم دوس داریم کشورمون پیشرفت کنه و یه روزی (ایشالله)بتونیم با سایر برند ها به رقابت بپردازیم … امیدوارم روووووزی مسئولان ی فکری بحال محصولاتشون یا حداقل ما ها بکنن. آقای ASTON MARTin و … اینقد دو آتیشه انتقاد نکنین
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳مدل اسکالیدش یه غول متحرکه
فریا
۲۱ مهر ۱۳۹۳کادیلاک نمیتونه اصالت و پختگی بنز و بـ ام و رو داشته باشه ؟!! جان ؟؟!
گذشته ثابت کرده ؛ اون موقعی که مرسدس بنز اس کلاس همه شیشه هاش دستی بود کادیلاک فلیت وود و سویل سیستم تهویه مطبوع اتومات از پیش پا افتاده ترین امکاناتشون بود ;-)
Ahmad..F12
۲۱ مهر ۱۳۹۳فریا جان ممنون بابت مطلبت
به نظر من کادیلاک مشتری های مشکل پسند و خاص خودشو داره
ینی شرکتی نیست که مثه فولکس واگن عامه پسند باشه و فروش جهانی بالایی داشته باشه
ولی با گسترش خط تولیدش مسلماً فروش قابل توجهی نسبت به قبل خواهد داشت
سعید
۲۱ مهر ۱۳۹۳فریا جان ممنون از اطلاعاتت , کادیلاک اون قدیم قدیما جلوتر بود الان چی؟ کدوم یک از محصولاتش میتونه پابپای s class بیاد؟ کدومشون تکنولوژی s class رو دارن؟ تاریخ هر اتومبیلی مهمه ولی الانش از اون مهم تره.
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳خواهش می کنم احمد جان و سعید جان
و اما داداش سعید ، بله قبول دارم رقیبی در حد S-Class نداره ، البته قدیما هم مرسدس رقیبی برای فلیت وود نداشت :-D ولی همین مطلبی که بالا میخونید داره میگه رقیب S-Class و … در راهه
همین CTS که از رقبای E-Class محسوب میشه در بعضی از چیزها خیلی از رقیب آلمانیش جلوتره . به طبع تو بعضی جاها هم مرسدس جلوتره ! کمال مطلق فقط خداس ;-)
hrf
۲۱ مهر ۱۳۹۳عزیز وقتی کادیلاک غول خودروهای لوکس بود تو دنیا, مرسدس و ب ام و هنوز نصف ایتی ک هستن هم نبودن. پس ب اصالت کادیلاک شک نکن کادیلاک یه جورایی ریش سفیده ;)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ مهر ۱۳۹۳درود .
در ضمن اصالت مدل مرسدس بنز S کلاس نزدیک به قدمته کادیلاکه .
پس نگو ریش سفیده .
ASTON MARTin
۲۱ مهر ۱۳۹۳انتقاد کدومه ستایش کردم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ مهر ۱۳۹۳درود .
اقای فریا و اقای HRF .
هرکدام دارای مزایایی بودند . امریکایی ها بیشتر در بحث لوکس بودن .
المانی ها بیشتر در بخش فنی بودن . زمانیکه کادیلاک نمیدونست ترمز دیسکی
چیه ، مرسدس بنز در دهه 50 از هر چهار چرخ دیسکی سود میبرد .
مرسدس بنز بر اساس نیاز مشتری امکانات میگذاشت ، اما امریکایی ها اکثرا
امکانات رفاهی بالا داشتند . المانی ها اولین دیفرانسیل 3 تکه را در
محصولاتشون استفاده میکردند . حتی مدل های دهه 20 و 30 !!!!!!!!!!!!!!!!
اما امریکایی ها تا دهه 80 الی 90 از دیفرانسیل یک تکه و سیستم فنربندی
شمشی استفاده میکردند اما مرسدس بنز فنر لول .
مرسدس بنز در سال 1900 در هر سیلندر 4 سوپاپ قرار داشت . اون موقع
کادیلاک چند سالش بود ؟؟؟؟؟؟
مرسدس بنز S 280 مدل 1976 با موتور 6 سیلندر 182 اسب بخار بود . با
موتور 2800 سی سی . اما کادیلاک سویل در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90
با موتور بالای 5000 سی سی و استفاده کردن از سیستم انژکتور و 8 سیلندر
قدرت موتور 180 اسب بخار داشت .
مرسدس بنز اولین شرکتی بود که در دستگیره های عقب ماشین ریش تراش
بروان کار گذاشت .
مرسدس بنز در مدل های S 600 پولمان سال های دهه 60 از سیستم تعلیق 3
حالته استفاده میکرد .
پس دنبال این نباشید که بنز و بکوبید و کادیلاک و بالا ببرید . یا
باالعکس .
حاضرم یک مرسدس بنز 8 سیلندر دهه 80 رو با کادیلاک دهه 80 از نظر مصرف
سوخت و تست ترمز تست کنیم . ببینیم کی برنده میشه .
هر کدام مشخصه های خودشونو داشتن .
در اخر لازمه که بگم کادیلاک سالهاست که زیر پرچم و حمایت شرکت مادر خودش
( جنرال موتورز ) هست و وضعش اینه . اما مرسدس بنز یکه و تنها و بدون
پشتیبان .
شلبى
۲۲ مهر ۱۳۹۳میلاد جان یه جورى در مورد کادیلاک حرف میزنى که انگار یه کارخانه تازه تاسیسه که تازه داره رشد میکنه!!!!!!
خب کادیلاک هم نو اورى هاى خیلى زیادى داشته مثل اولین استارت برقى
اولین گیربکس اوتوماتیک که خودش خیلى کار بزرگى بوده در زمان خودش
اولین موتور دوازه سیلندر و اولین موترر شونزده سیلندر و ……
به نظر شما اینا کم چیزایین یا فقط سیستماى بنز ارزش تعریف کردن و گفتن دارن؟؟!!!
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳اولا که جواب دو خط آخر رو بگم . بقیه تو کامنت بعدی ( بخاطر محدودیت )
کادیلاک همین که زیر مجموعه ی جنرال موتورز بوده عامل ضعفی هست که از سال 2000 تا 2005 پیدا کرد . اگه خودش مستقل بود و بودجه ش به هفت هشت ده تا کارخونه ی دیگه بستگی نداشت 10 برابر الانش گسترده تر و موفق تر بود .
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳در ادامه اینم ابداعات کادیلاک هست ، کم چیزی نیست .
کادیلاک اولین تولید کنندهای بود که اتومبیلهایی با اتاق کاملا بسته تولید نمود(سال ۱۹۱۰ میلادی).
در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین تولید کنندهای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.
در سال ۱۹۱۵ میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.
کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ میلادی).
در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه مینمود. این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.
در سال ۱۹۱۰ کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملا متصل به شاسی اش بود.
در سال ۱۹۲۷ کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.
در سال ۱۹۲۸ کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب میآمد.
کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقفهای آن زمان که از چوب و چرم ساخته میشد بود.
در سال ۱۹۴۱ کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دندهٔ اتوماتیک را تولید کرد.
در بین سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور ۱۶سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور ۱۲سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.
از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیلهای کادیلاک به کار گرفته شد.
در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار میتوانست پیچ و مهرهها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.
ضمنا اگه فنر شمش هم استفاده کرده باشه از خیلی فنر های لول عملکردش بهتره ! کلاَ تا فلیت وود سوار نشید یه چیزا رو نمیتونید بپذیرید . کادیلاک با اون موتور 180 اسبی که میفرمایید که هیچ ، با موتور 250 اینچ مکعبی (4200CC) حداکثر سرعتش 245 تا بود . مرسدس بنز ها 2.5 تنی با موتور 4200CC حداکثر سرعتشون چقد بود ؟؟
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳در ادامه اینم ابداعات کادیلاک هست ، کم چیزی نیست .
کادیلاک اولین تولید کنندهای بود که اتومبیلهایی با اتاق کاملا بسته تولید نمود(سال ۱۹۱۰ میلادی).
در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین تولید کنندهای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.
در سال ۱۹۱۵ میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.
کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ میلادی).
در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه مینمود. این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.
در سال ۱۹۱۰ کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملا متصل به شاسی اش بود.
در سال ۱۹۲۷ کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.
در سال ۱۹۲۸ کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب میآمد.
کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقفهای آن زمان که از چوب و چرم ساخته میشد بود.
در سال ۱۹۴۱ کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دندهٔ اتوماتیک را تولید کرد.
در بین سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور ۱۶سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور ۱۲سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.
از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیلهای کادیلاک به کار گرفته شد.
در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار میتوانست پیچ و مهرهها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳در ادامه اینم ابداعات کادیلاک هست ، کم چیزی نیست .
کادیلاک اولین تولید کنندهای بود که اتومبیلهایی با اتاق کاملا بسته تولید نمود(سال ۱۹۱۰ میلادی).
در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین تولید کنندهای بود که سیستم الکتریکی شامل راه اندازی، روشنایی و استارت را به خدمت گرفت.
در سال ۱۹۱۵ میلادی آنها اولین خودروسازی بودند که خنک سازی موتور را به کمک ابزارهای دما سنجی انجام دادند و در سال ۱۹۲۲ میلادی اولینی بودند که کنترل حرارتی کاربراتور موتور را معرفی نمودند.
کادیلاک همچنین اولین خودروسازی بود که موتورهای هشت سیلندر بالانس را ساخت(۱۹۲۳ میلادی).
در سال ۱۹۱۲ میلادی کادیلاک اولین خودروسازی بود که سیستم راه اندازی الکتریکی (استارت) را به صورت استاندارد ارایه مینمود. این سیستم توسط چارلز کترینگ توسعه داده شد و به عنوان ابزار راحتی برای بانوان راننده به بازار عرضه شد.
در سال ۱۹۱۰ کادیلاک اولین کمپانی بود که موفق به تولید اتومبیلی شد که اتاقک آن کاملا متصل به شاسی اش بود.
در سال ۱۹۲۷ کادیلاک نخستین شرکت در جهان شد که طراحان صنعتی اش را به طراحی بدنه خودرو تشویق کرد.
در سال ۱۹۲۸ کادیلاک نخستین سیستم تعویض دنده با استفاده از چرخ دنده را تولید کرد که تحول عظیمی در صنعت خودرو به حساب میآمد.
کادیلاک نخستین شرکتی بود که اتومبیلی با سقف تمام فلزی تولید کرد که بسیار امن تر و بی صداتر از سایر سقفهای آن زمان که از چوب و چرم ساخته میشد بود.
در سال ۱۹۴۱ کادیلاک نخستین خودروی لوکس جهان با دندهٔ اتوماتیک را تولید کرد.
در بین سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۰ کادیلاک با سرمایه گذاری که کرد توانست نخستین موتور ۱۶سیلندر جهان را طراحی کند، همچنین در بین همین سالها کادیلاک اولین موتور ۱۲سیلندر جهان را نیز تولید کرده بود.
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیلهای کادیلاک به کار گرفته شد.
در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار میتوانست پیچ و مهرهها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳از دیگر ابداعاتی که که کادیلاک وارد صنعت اتومبیل سازی جهان کرد سیستم تهویهٔ هوای داخل اتومبیل بود، این سیستم که به صورت خودکار قادر بود خود را با شرایط محیط وفق دهد در سال ۱۹۶۴ بر روی اتومبیلهای کادیلاک به کار گرفته شد.
در سال ۱۹۳۴ کادیلاک انقلاب بزرگی را در خط تولید اتومبیل ایجاد کرده بود، در این سال مخترعی به نام هنری اف. فیلیپس دستگاهی را به بازار عرضه کرد که به صورت خودکار میتوانست پیچ و مهرهها را محکم نماید. کادیلاک اولین خودرو ساز جهان بود که از تکنولوژی فیلیپس استفاده کرد.
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳ضمنا اگه فنر شمش هم استفاده کرده باشه از خیلی فنر های لول عملکردش بهتره ! کلاَ تا فلیت وود سوار نشید یه چیزا رو نمیتونید بپذیرید . کادیلاک با اون موتور 180 اسبی که میفرمایید که هیچ ، با موتور 250 اینچ مکعبی (4200CC) حداکثر سرعتش 245 تا بود . مرسدس بنز ها 2.5 تنی با موتور 4200CC حداکثر سرعتشون چقد بود ؟؟
ALI.Q
۲۰ مهر ۱۳۹۳یه لحظه فکر کردم یه انقلاب تو راهه کلی خوشحال شدم:
ولی بعد گفتم آخه چیش به ما میرسه؟؟؟
نمیگم رسیدن به اینا واسه ما غیر ممکنه ولی واسه رسیدن بهشون واقعا به یه طرز تفکر رویایی نیاز داریم..به تلاش و مهم تر از همه امید.چیزی که فکر نکنم این طرفا به سادگی پیدا بشه…
به هر حال امیدوارم این همه نقشه واسه کادیلاک دردسر نشه./
چرا نظر من نمیره !؟؟؟؟!!!!!
وحید
۲۰ مهر ۱۳۹۳بنز و بی ام و جاشون خیلی محکمتر از این حرفاست اما باز اگه قرار باشه یکی اینارو قلقلک بده همین کادیلاکه چون میتونه محصولی لوکس و با کیفیت در عین حال ارزانتر از آلمانی ها بده
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۲۰ مهر ۱۳۹۳حتی تو کشور عقب افتاده ای مثل ایران همه مرسدس بنزو میشناسن…
جاش خیلی محکمه کادیلاک کم شرکتی نیست ولی در اون حد هم بزرگ نیس که بخواد برا آلمان ها مزاحمت خیلی زیادی ایجاد کنه یا به قول خودت قلقلک بده
مرتضی
۲۰ مهر ۱۳۹۳ایران عقب افتاده نیست بچه جان!
رضا
۲۱ مهر ۱۳۹۳پس چیه؟
وحید
۲۱ مهر ۱۳۹۳بابا ارق ملی
وحید
۲۰ مهر ۱۳۹۳مرسدس بنز هم واسه c کلاس فراخوان داد. صرفا جهت اطلاع
DRAGONBORN
۲۱ مهر ۱۳۹۳چرا داده کی داده؟
نداده خالی نبند
نیسان هم واسه آلتیما داده
صرفا جهت اطلاع
وحید
۲۱ مهر ۱۳۹۳سیستم فرمانش مشکل داره فراخوان داده فکر کنم نزدیک به 50هزار دستگاه. آره از آلتیما هم خبر دارم ممنون که اطلاع دادی
فریا
۲۱ مهر ۱۳۹۳رضا نمیشه گفت چون تو ایران کادیلاک به اندازه ی بنز شناخته شده نیست پس تو همه ی دنیا اینطوریه !
کادیلاک بخاطر اینکه از عمریکای جهانخوار ( :-D ) هست برای ما شناخته شده نیست . حتی یک دونه هم کادیلاک مدل بالای 1989 فکر نکنم تو ایران باشه ولی بنز چون از کشور دوست و همسایه ( :-D ) آلمان هست مدل هایی که امروز معرفی میشه ، پس فردا تو ایران نمونه ی پلاک ملی ـش هست ؛ مردم تو خیابون میبینن و ذوق میکنن . خب شناخته میشه دیگه .
مرتضی
۲۰ مهر ۱۳۹۳کادیلاکی که تو ایران بود ماشین خوبی بود واسه خودش اما مال در افتادن با مرسدس کلاس اس نبود فکر نکنم هنوز هم این معادله به هم خورده باشه و الا یه خبری میشد الان هم جنگ روانیه نه برای من و شما برای کسانی که اونجا میخوان بین چند تا محصول لوکس انتخاب کنند و الا این عکس ها که ماشین زشته! که مثلا خواسته متفاوت باشه! هر چی نگاه میکنم فقط خندم میگیره اخه این ماشینای ایکبیری چیه مال این حرفا نیست!!(با عرض معذرت از دوستداران استکبار جهانی بهشون بر نخوره یه وقت!)
فریا
۲۱ مهر ۱۳۹۳تا حالا لیست امکانات کادیلاک فلیت وود 1984 رو با مرسدس اس کلاس همسن و سال خودش مقایسه کردی ؟؟ یا بهتره بگم کادیلاک فلیت وود از نزدیک دیدی ؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ مهر ۱۳۹۳درود .
فریا جان من به شما پیشنهاد میکنم که بری و مطلب مرسدس بنز
SEL 450 6.9 رو در پدال پیدا کنی و بخونی . نوشته ی خود من هم
هست .
من منکر حرف شما نیستم . مرسدس بنز در مدل های لوکسش هم بعضی
امکانات فلیت وود رو نداشت ، اما پایین ترین مدل S کلاس از نظر
فنی خیلی بالاتر از کادیلاک فلیت وود بود .
پس نه کادیلاک ضعیف بوده و نه مرسدس بنز . جفتشون در شاخه های
متفاوت حرکت میکردند .
هرچند من سوار کادیلاک نشدم اما از امکانات اون بی خبر نیستم .
من عاشق مدل های قدیمی کادیلاک . شورولت کاپریس کلاسیک و مدل
تخم مرغیش هستم . اونها هم چیزی از کادیلاک کم نداشتن .
فریا
۲۲ مهر ۱۳۹۳البته حاجی فکر نکنی من از آلمانیا بدم میاد . نه خیر خیلیم با بعضی مرسدس ها و تقریبا همه ی BMW ها حال میکنم . مخصوصا بنز CLS و BMW E46 . عاشــقشونم . ولی خب عشق آمریکایی …
درمورد فنی ؛ کادیلاک هم ضعیف نبوده ، اگه تو قدرت کم داشته تو گشتاور از بعضیا خیلی بالاتره . همین فلیت وود 1984 موتور 4200cc شش سیلندر حداکثر سرعتش 245 تاس . با اینکه 2.5 تن وزنشه و دنده اتومات 3 سرعته هم هست ;-)
به امید روزی که مرسدس و کادی رو بتونیم مثل ملت های دیگه سوار بشیم ، لذت ببریم و اونوقت سرشون بحث کنیم … :-)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ مهر ۱۳۹۳درود .
افرین فریا . به خدا اگر بگی من از ماشین المانی بدم
میاد و یا متنفرم ، حرفی نمیزنم و دنبال علت میگردم .
تا بلکه شاید سو تفاهمی باشه بتونم حل کنم .
اما اگر کسی بدون اطلاعات بخواد بنز و بکوبه ، مثل یک
سرباز هخامنشی جلوش وای میسم .
من هم نظر شمارو دارم . هیچ ماشینی مطلق نیست .
من یکبار گفتم که کادیلاک افت کرده . در زمان قدیم ،
کادیلاک ها خیلی لوکس بودن . کلا امریکایی ها . اما
المانی ها سفارشیشون لوکس بود . اما در عین حال با
کیفیت بودند .
در هر حال من از لحن و طرز حرف زدنه بعضی بچه ها
ناراحت شدم . چون حتی انتقادشون هم اطلاعاتی و منطقی
نیست .
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳کادیلاک
the new standard in the world
استاندارد جدید در دنیا
DRAGONBORN
۲۰ مهر ۱۳۹۳واقعا برترین برند آمریکاییه
مصطفی
۲۰ مهر ۱۳۹۳اینو از روی وننو ساخته:
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/Cadillac-Estill-Concept.jpg
DRAGONBORN
۲۱ مهر ۱۳۹۳آره مصطفی