کادیلاک

کادیلاک ATS و تغییراتی در میانه راه

سه سال بعد از ورود کادیلاک ATS جدید به بازار، قرار است اولین به‌روزرسانی آن در سال ۲۰۱۵ معرفی شود. نسخه‌ای که شامل تغییراتی ملایم می‌شود. این اولین تصاویر از ATS 2015 است که بدون هیچ استتاری دیده شده و شکار عکاسان شده است. بنابراین باید زمان معرفی و رونمایی آن نیز نزدیک باشد.

2015 Cadillac ATS Sedan
۲۰۱۵ Cadillac ATS Sedan
تغییرات ظاهری چندانی در این مدل دیده نمی‌شود و تنها قسمت قابل‌توجه، حذف همان خوشه‌های اطراف لوگوی کادیلاک است. سپر جلو و فرم هواکش آن نیز تغییر کرده و یک نوار کرومی باریک نیز روی آن قرار گرفته است. در مجموع تغییرات چهره خودرو مطابق با مدل کوپه ATS می باشند.
2015 Cadillac ATS Sedan
۲۰۱۵ Cadillac ATS Sedan
مدلی که در تصویر می‌بینید دارای یک لوله اگزوز در انتهای خودرو است که به مفهوم موتور ۲.۵ لیتری مدل پایه است. هنوز از تغییرات فنی و همچنین امکانات این خودرو، اطلاعاتی منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. sadegh

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    کادیلاک هم ماشین خیلی خوبیه، بعضی تولیداتش هم رقابت سنگینی با BMW دارن

    1. مارال

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (270 ديدگاه)

      آخ آخ آخ ، کادیلاک من به احترامت از جا بلند میشم ، ولی چرا اون خوشه های گندم را حذف کردی، به نظر من کادیلاک اصلا یه چیز دیگس، و حماقته که میان CTS کوپه را با BMW سری 3 مقایسه میکنند ، این کجا و اون کجا

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        نه بابا .

        همچین میگی مارال جون هر کی ندونه فکر میکنه ب ام و انگشت

        کوچیکه ی کادیلاکم نمیشه .

        نگووووو . نگوووووو .

        1. مارال

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (270 ديدگاه)

          میلاد اگه یه بار از نزدیک CTS کوپه را ببینی با اون اگزوزهای شبیه آونتادور دیوونش میشی، من خودم عاشق سری 3 مخصوصا 335 هستم اما کادیلاک یه چیز دیگس، یه دوستی دارم حدود 35 ساله اصلا هم توی نخ ماشین این چیزا نیست ، کامارو و موستانگ و کوروت Z06 را که دید کاملا بی تفاوت بود ولی همینCTS کوپه را که دید کف کرده بود ازش عکس گرفت و ….

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          مارال جان اتفاقا پارسال یدونه نقره ای شو در خیابان

          سپه دیدم . یکی از ایتم هایی که این ماشینو خاص میکنه ،

          طراحیشه . اگر نه که بین بنز و کادیلاک و ب ام و و ائودی

          و … نمیشه گفت کدام برترند . هرکدام در یک چیزی

          بهتر عمل کردند .

          با عرض معذرت . اون دوستت هم خیلی بی بخار بوده که

          با دیدن کامارو و چلنجر و موستانگ به وجد نیامده .

          اگر میگفتی کوروت و یا وایپر ، حرفتو قبول میکردم .

          ولی اونجوری که شما میگی اصلا نیست . کادیلاک در بیشتر

          موارد پس از المانی ها قرار میگیره .

          مثلا محبوبیت و میزان فروش . حتی در کشور خودش .

    2. رضا

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      من که کادیلاک رو به بنز و ب ام و ترجیح میدم نه بخاطر منطق احساسم میگه

      1. زیگما

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        منم در کل کادیلاک رو ترجیح میدم
        در کل گفتماااا

        1. sadegh

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          بچه ها انصافا دیگه خیلی دارید میزنید توی سر BMW!!!

          کادیلاک تنوع محصولاتش نسبت به BMW خیلی کمتره، اگه کادیلاک هم مث BMW این همه سری داشت مطمئن باشید خیلی از کیفیت و تواناییه ماشیناش کم میشد

          “البته اشتباه برداشت نکنید، منظورم از این حرفا، بد بودن کادیلاک نبود.”

        2. رضا

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1691 ديدگاه)

          صادق کامنتامون رو تو صفحه اونتادور جام جهانی و چندتا دیگه حذف کردن مگه چی گفتیم؟؟!!

        3. sadegh

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          نمیدونم والا!!!

          به خدا من که دیگه چیزی نگفته بودم!!
          تا اونجایی هم که کامنتاتو خوندم، تو هم خارج از خط قرمز چیزی نگفته بودی!!

          جل الخالق!!!

        4. sadegh

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          رضا، انگار توی پست لامبوی جام جهانی کامنتای من اومدن، ولی از تو کامنت نبود! اصن توی اون پست کامنت گذاشته بودی؟

        5. قاقالی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (149 ديدگاه)

          من قلبا و احساسا و منطقا هیچ ماشینی رو به ماشینهای آلمانی ترجیح نمیدم از این ماشینهای بیگ اس آمریکایی هم بهتر وهم زیباترند

        6. رضا

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (1691 ديدگاه)

          آره صادق جان گذاشتم ولی حذف شدن!
          فقط مال من حذف میشه! ببین آقای قاقالی چه گفته هیشکی هم کاریش نداره . بیگ اس!

        7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . اقا صادق این چه حرفیه میزنی ؟؟؟

          مگه زیاد بودن مدلهای ب ام و از کیفیت و تواناییشون

          کاسته ؟؟؟

          این چه حرفیه پسر !!!!!

          حرف فنی بزن .

        8. sadegh

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          میلاد جان، عزیزم، چرا اشتباه برداشت میکنی؟!؟!؟!؟!؟

          من تازه دارم BMW رو به خاطر مرغوبیت محصولاتش تشویق میکنم،

          منظورم از اون کامنت اینه که اگه کادیلاک مث BMW این همه سری داشت مطمئنن نمیتونست مث BMW باشه

          درواقع یعنی امثال BMW و BENZ کار خیلی بزرگی دارن میکنن که با این تنوع محصولات، ماشین های خیلی خوبی دارن تولید میکنن.

          اگر منظورمو اشتب رسوندم شرمنده

        9. sadegh

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          قاقالی جان اینکه قلبا و احساسا از این ماشینا بدت میاد به کنار، ولی هیچ منطقی وجود نداره که بگه ماشینای آمریکایی بدن، درسته امروز صنعت خودرو سازی دسته اروپاس، ولی خیلی از همین اروپایی ها مث فیات برند های آمریکایی رو به خاطر محبوب بودن و فروش فوق العاده خریداری کردن، چون از همین آمریکایی ها سود های کلانی نصیبشون میشه

        10. sadegh

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          در ضمن همین کادیلاک (ATS)، سری 3 BMW و کادیلاک (CTS)، سری 5 BMW رو چنون به چالش کشوند که بیا و ببین

          پس آمریکایی ها هم اگه بخوان وحشی بشن کمتر کسی جلودارشون میشه!!

        11. خاوری مزراتی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (68 ديدگاه)

          منم کادیلاک رو ترجیح میدم

  2. زیگما

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    چقدر زود سه سال گذشت…..انگار همین دیروز بود که این خودرو رو معرفی کردن.
    در هر حال من این ماشین رو خیلی دوست دارم. طراحیش لذت بخشه داخلش هم خوبه. منتهی قیمتش زیاده یک مقدار…..

    1. خاوری مزراتی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      زیگماجون کادیلاک برندیه که باید بخاطرش خرج کرد..چقد دوس داشتنی این مدل

      1. زیگما

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        خاوری جان
        بله درست میگید. تولید در امریکا، کیفیت بسیار بالای مواد داخل کابین، ایمنی بسیار بالا و….باعث قیمت تا حدودی بالا نسبت به رقبا شده
        استاد اگه وقت داشتید امشب در یاهو بیاید.

        1. خاوری مزراتی

          ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (68 ديدگاه)

          امشب راس ساعت22

  3. مهدی ف

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عقبش یکم زشته

  4. پویان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    چراغای عقبش خییلی ساده ان
    چراغای جلوشم که انگار طراحی کادیلاک نیست

    1. امیر

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      حتما شما کادیلاک های قدیمی رو ندیدین.
      چون چراغ هاش تطبیق شده با بدنه کشیده مدل های قدیمی و ترکیب فوق العاده ای از آب در اومده.

  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود .

    ماشین خیلی خوبیه . طراحیش هم به اندازه ی تعادل اطو کشیده است .

    نه مثل یک برند دیگه که انگار داره شمشیر بازی میکنه .

    برداشتن خوشه ها هم به خاطر بزرگ شدن ارم کادیلاک بود .

    ((( عرب از پارس پرسید : چرا زنان شما چادر به سر ندارند ، پارس پاسخ داد :

    چون مردان ما پلک دارند . )))

    1. زیگما

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (3058 ديدگاه)

      “”نه مثل یک برند دیگه که انگار داره شمشیر بازی میکنه .””
      منظورت از اون برند لکسس بود دیگه :D

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .

        پ . ن . پ . پژو رو میگم .

        کادیلاک خیلی بهتر و زیبا تر اصول طراحیه شکسته رو رعایت میکنه .

        افراط گر نیست . به خاطر اینه که خاص میشه .

        ((( اعراب به ما آموختند به جای استفاده از کلمه ی خوراک ، از

        غذا استفاده کنیم ، که خود به ادرار شتر گویند . )))

        1. مارال

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (270 ديدگاه)

          میلاد بند کردی به عربا

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          نه بابا ، دیدم قشنگه نوشتم .

    2. خاوری مزراتی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      سلام بر میلاد وطن پرست…کلا کامنتات جالب و خوندنین

    3. mahdi

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (623 ديدگاه)

      دورود
      دورود بر میلاد عزیز
      زنده باد
      بازهم منتظر این گفته ها هستیم
      سپاسگذارم
      مهدی (فرزند کوروش)

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود . کوچیک همه هستم . چشم، پیدا کنم میگذارم .

  6. mahdi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (623 ديدگاه)

    دورود
    دوستان کسی از جریان گمرک و تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و همچنین قیمت خودروهای داخلی خبر داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سپاسگذارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    1. مصطفی فقط آگراR

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (295 ديدگاه)

      آقا مهدی اگر سوالی هست ما در خدمتیم.

      1. mahdi

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (623 ديدگاه)

        دورود
        داداش گلم آماری از جریان گمرک و تعرفه های که اعلام شده برای ماشینهای هیبرید داری؟
        امروز امروز یه سایت رو مطالعه میکردم ظاهرا در حال اجرا هست اما بعضی از مقامات گمرک دارند کارشکنی میکنند
        و نکته دیگه وضعیت قیمت بازار خودرو چه جوریه؟
        میخوام ببینم این خبر تا چه حد قابل اطمینانه؟
        و اصلا این جریان از کجا آب میخوره؟
        و منبع خبر رو میخوام؟
        سپاسگذارم
        مهدی (فرزند کوروش)

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          یک اشتباه لپی درباره واردات خودروهای هیبریدی

          به موازات انتشارخبر صفر و حذف شدن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به نقل از ریاست سازمان توسعه تجارت یک اشتباه لپی در بکار بردن عنوان تعرفه بجای سودبازرگانی تبدیل به درج یک خبر اشتباه بر روی خروجی خبرگزاری ها شد.

          به نقل از خبرآنلاین روز یکشنبه چهاردهم اردیبهشت به موازات انتشارخبر صفر و حذف شدن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به نقل از ریاست سازمان توسعه تجارت یک اشتباه لپی در بکار بردن عنوان تعرفه بجای سودبازرگانی تبدیل به درج یک خبر اشتباه بر روی خروجی خبرگزاریها شد که در ادامه افخمی راد با تصحیح اینکه سود بازرگانی خودروهای مذکور صفر شده و هیچ تغییری در تعرفه واردات خودرو در کتاب سال ۹۳ اعمال نشده موضوع صفر شدن تعرفه را تصحیح کرد اما بسیاری از رسانه ها خبر فوق را صفر شدن تعرفه خودروهای هیبریدی- برقی تفسیر کردند.بسیاری ازفعالان حوزه خودرو و واردکنندگان با مراجعه به فصل ۸۷کتاب مقررات سال ۹۳ و مشاهده تعرفه ۴ درصدی و مالیات ۸ درصدی ارزش افزوده خودروهای هیبریدی بین خبر صفر شدن تعرفه این نوع از خودروها و موضوع تغییرنکردن تعرفه واردات خودرودر سال ۹۳ که هر دو خبر طی یک مصاحبه اعلام شده بود دچار سردرگمی شدند.

          آنچکه در کتاب قوانین واردات و صادرات حقوق ورودی یا تعرفه اطلاق می شود در اصل حاصل جمع حقوق پایه گمرکی و سود بازرگانی است، حقوق پایه گمرکی توسط مجلس شورای اسلامی مصوب می شود و سودبازرگانی توسط دولت وضع می شود است ، که در کتاب مقرارت در مقابل هر شماره تعرفه مجموع سودبازرگانی با حقوق پایه گمرکی بصورت درهم آمیخته با نام حقوق ورودی یا همان تعرفه مشخص شده است.

          ذکر این مطلب که حقوق گمرکی همه کالاها بجز شمش طلا و نقره به استناد بند د ماده یک قانون امور گمرکی واصلاحیه قانون برنامه چهارم، چهار درصد است که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب می شود . دولت تنها میتواند سود بازرگانی کالا را صفر کند .برای بدست آوردن نرخ سود بازرگانی هر کالا با کم کردن ۴ درصد حقوق پایه گمرکی مصوب مجلس از تعرفه (حقوق ورودی) آن کالا میزان سود بازرگانی آن مشخص می شود.

          از آنجاییکه تعرفه ( حقوق ورودی)خودروهای هیبریدی و برقی در کتاب مقررات سال ۹۳ چهار درصد است مشخصا سود بازرگانی آن صفر محاسبه شده و برای واردات خودروهای هیبریدی، دولت با حذف سودبازرگانی تنها۴ درصد تعرفه یا حقوق ورودی و میزان ۸ درصد مالیات ارزش افزوده برای واردات این نوع خودروها اخذ میکند، بنابرین عنوان تعرفه صفر منتفی است.

          آنچه مهم به نظر میرسد با توجه به صفر کردن سودبازرگانی خودروهای هیبریدی دولت محترم بعنوان یک مشوق سعی در تسهیل واردات خودروهای هیبریدی و برقی دارد که این امرنشانگر اهمیت موضوع کاهش آلودگی هوا و بهینه سازی مصرف سوخت برای دولت تدبیر و امید است و بهتر است دولت مردان برای اجرایی شدن این خواسته مهم تنها به تسهیل چهارچوب های قانونی اکتفا نکند و بستر لازم را برای تردد خودروهای هیبرید از قبیل تأمین پایگاهای شارژ برق مصرفی فراهم سازد..

          کارشناس حوزه گمرکات
          چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 13:57

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          چرا خودرو ارزان نمی شود؟

          هجوم نقدینگی سرگردان ، رشد تقاضای کاذب و دلال بازی در به بازار خودرو زمینه افزایش 2تا 5میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و 10تا 20میلیون تومانی وارداتی در چند هفته گذشته را فراهم کرده اما با خبرهای خوش شماره گذاری خودروهای یورو 2 و بازگشت خودروسازان فرانسوی به ایران تب گرانی خودرو فروکش کرده است.
          نویسنده :
          علی ابراهیمی

          به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، خبرهای خوش افزایش تولید و عرضه خودرو در شرایطی به گوش می رسد که دلخوشی مشتریان خودرو برای درپیش‌بودن روزهای بهاری بازار با گرانی و اخیر انواع خودروهای داخلی کمتر شده است. انتظاری که با وعده‌های مسئولان پس از لغو تحریم خودروسازان، افزایش تیراژ تولید و بهبود شرایط عرضه شکل گرفته و اقدام چندی پیش کارگروه حمایت از تولید مبنی بر تخصیص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو تقویت شده بود اما با هجوم دلال‌ها به بازار خودرو و سکوت و انفعال وزارت صنعت، شورای رقابت و سایر دستگاه‌های متولی تنظیم بازار رنگ‌باخته است.

          با این وجود مصوبه دهم اردیبهشت ماه امسال هیات وزیران مبنی بر تمدید مهلت ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4 تا ابتدای شهریور ماه و آغاز شماره گذاری خودروهای وطنی از روز سه شنبه هفته جاری زمینه عرضه 35 هزار دستگاه خودرو تولیدی خودروسازان داخلی را فراهم کرده که پیش از این به دلیل نداشتن پلاک تحویل آن‌ها به مشتریان به تعویق افتاده بود. از سوی دیگر تاکید وزیر امور اقتصادی و دارایی بر رسیدن قیمت خودرو به وضعیتی مناسب، خبرهای خوش بازگشت پژو و توسعه همکارهای رنوی فرانسه با خودروسازان ایرانی امید به افزایش تولیدو عرضه و کاهش قیمت خودرو را بیشتر کرده است. چرا که تازه ترین خبرها از تولید چند خودروهای مشترک ایران خودرو با پژو در آینده نزدیک، بهبود شرایط تامین قطعات ، افزایش تیراژ روزانه تولید تندر 90 به 240 دستگاه و آغاز تولید مگان با ورود 5 هزار قطعه آماده تحویل از ترکیه به ایران حکایت دارد.

          بارقه های امید به آرامش بازار خودرو و تثبیت قیمت ها در حالی بیشتر شده که بازار خودرو همچنان در محاصره هجوم نقدینگی سرگردان و رشد دلال بازی قرار داشته و برخی فعالان بازار، موضعگیری ضعیف و انفعالی وزارت صنعت را عامل نوسان اخیر قیمت خودرو می دانند گرچه برخی دیگر خروج دولت از قیمت‌گذاری و بازار خودرو را راهکار حذف دلال بازی و آرامش بازار می‌دانند. روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز نقدینگی سرگردان عامل افزایش بی رویه قیمت خودر تلقی و با اشاره به این که افزایش اخیر قیمت خودرو مورد تایید دولت نیست تاکید کرد، باید نرخ بازدهی سرمایه در بورس بیشتر شود. به گفته علیرضا طیب نیا ، دولت مساعدت زیادی به صنایع خودروسازی دارد چرا که صنعت خودرو نقش زیادی در تولید و اشتغال و بهبود نرخ رشد اقتصادی داشته و دولت انتظار دارد با توجه به اختصاص ارز مبادله ای به صنایع خودروسازی و سایر تسهیلات ، قیمت خودرو به وضع مناسب برسد.

          رشد کاذب تقاضا و دلال بازی

          مصرف‌کنندگان ایرانی در حالی به بهبود کیفی و واقعی‌شدن قیمت خودروهای داخلی و وارداتی پس از رفع محدودیت‌های تجاری و تسهیل روند تأمین قطعات و واردات خودروها در دولت یازدهم امیدوار شده‌اند که از 3هفته پیش با سرازیرشدن نقدینگی سرگردان به بازار خودرو، رشد دلال بازی متاثر گرانی دلار و تعیین دستوری نرخ سود بانکی و انتظارات تورمی مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها خودرو به شکل بی‌رویه‌ای گران شده است ، فرایندی که پس از نوسان نرخ ارز با عرضه قطره‌چکانی برخی خودروهای وارداتی و تولید داخل از طریق پیش‌فروش‌های بلندمدت یا فروش نقدی محدودی خودرو توسط خودروسازان تکمیل شده و بازار خودرو را به محاصره دلال‌ها و واسطه‌ها درآورده است. همچنین این شائبه‌ تقویت شده که خودروسازان داخلی با وجود تکالیف موجود برای رشد تولید، افزایش عرضه و تنظیم بازار، همچنان سیاست کاهش عرضه خودرو در سایه تعهدات معوق و رکود تولید را دنبال کرده و همانند گذشته به عرضه خودرو غیر رسمی خودرو برای کسب سهمی از سود حاشیه بازار روی آورند.

          ناکارآمدی تثبیت دستوری قیمت خودرو

          قیمت‌های کنونی خودرو بیش از هر چیز نشان از ناکارآمدی اقدامات دولتمردان برای قیمت‌گذاری و تنظیم بازار خودرو دارد چرا که همواره مشتریان خودرو بازنده اصلی رشد دلال بازی در این بازار بوده‌اند. بررسی قیمت انواع محصولات پژو یا سایپا طی 8سال گذشته نیز گواهی بر این مدعاست. تا 8سال پیش قیمت محصولات پژو و پراید به‌ترتیب حداکثر 15و 8میلیون تومان بیشتر نبوده اما اکنون این خودروها به محدوده قیمتی 40تا 55میلیون تومان برای انواع پژو و 17تا 23میلیون تومان برای انواع پراید رسیده و قیمت سایر خودروهای وارداتی و تولید داخل نیز به همین نسبت افزایش یافته است. این در حالی است که طی این سال‌ها دولت تلاش کرده با تثبیت دستوری قیمت خودرو از طریق سازمان حمایت یا شورای رقابت، فاصله قیمت خودرو در شرکت‌های خودروسازی و حاشیه بازار را کاهش دهد اما هیچگاه این سیاست‌ها سودی برای مصرف‌کنندگان خودرو نداشته وبا گرانی روز افزون خودرو در خوش‌بینانه‌ترین حالت نیز تخطی خودروسازان از قیمت‌های مصوب منجر به جریمه شرکت‌های خودروسازی داخلی و وارد‌کنندگان خودرو واریز شدن مبالغی به‌حساب دولت شده است.

          خروج دولت از بازار

          بی‌اعتمادی مردم به بازارهایی مانند طلا، مسکن و دلار و تمرکز دولت بر تک نرخی شدن ارز موجب سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به بازار خودرو، رشد تقاضای کاذب و تشدید دلال بازی شده و به اعتقاد کارشناسان تقاضای کنونی موجود در بازار خودرو واقعی نیست و حتی با تخصیص ارز مبادله‌ای نیز هیچ تضمینی در مورد اینکه قطعه‌سازان یا خودروسازان این ارز را برای واردات قطعات یا خودرو به‌کار نبندند وجود ندارد. بر این اساس دولت باید از مدیریت خرد بازارها دست برداشته و به سیاستگذاری کلان بپردازد.

          عرضه خودرو در حاشیه بازار

          برخی کارشناسان در حالی پرهیز دولت از قیمت‌گذاری خودرو را موجب خروج دلالان و آرامش بازار تلقی می‌کنند که مشاور خودرویی وزیر صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار ما این راهکار را در شرایط عادی تولید مؤثر دانسته و معتقد است که در شرایط رکود و تورم که عرضه و تقاضا متعادل نیست باید دولت نسبت به قیمت‌گذاری و کنترل بازار اقدام کند.

          بیوک علیمراد لو افزایش اخیر قیمت خودروهای وارداتی را ناشی از نوسان نرخ ارز دانسته و در مورد رشد بی‌رویه قیمت خودروهای داخلی در چند هفته اخیر معتقد است، سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به بازار خودرو و رشد دلالی عامل اصلی گرانی اخیر خودروهای داخلی است.

          عضو شورای سیاستگذاری خودرو از تکالیف وزارت صنعت برای خودروسازان به منظور افزایش تیراژ تولید و افزایش عرضه خودرو تا 2‌ماه آینده و خودداری مشتریان از خرید خودروهای گران تأکید و اعلام کرد که با تخصیص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو، وزارت صنعت افزایش تولید و عرضه در کنار نظارت بر بازار و تثبیت قیمت خودرو را در دستور کار قرار داده است.

          وی با اذعان به این موضوع که قبلا نیز با رشد بی‌رویه قیمت‌ها خودروسازان عرضه رسمی خودرو را کاهش و از طریق دلالان به سودهای بیشتری دست یافته‌اند، تأکید می‌کند که این موضوع تخلف محسوب می‌شود اما برای ساماندهی بازار افزایش تولید و عرضه و بهبود کیفیت محور اصلی برنامه‌های وزارت صنعت است.
          چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 15:3

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .

          مهدی جان یک خبر دیگه برات گذاشتم که غیب شد .

          پدال جان پیگیر باش .

        4. mahdi

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          دورود
          میلاد جان بسیار بسیار ازت متشکرم بخاطر درج خبر
          تا حدودی قضایا داره روشن میشه
          فکر کنم دولت داره خودش رو میکشه بیرون (البته در ظاهر) اما جاهای دیگه داره اعمال نفوذ میکنه
          و بهانش دلال بازی یه عده هست
          بزرگترین دلال تو ایران اول خود دولت هست که منظورم رو میدونید چه کسانی هستند ( ریش اینا بلند و بهش آقا حضرت امام هم میگن)
          که از دوطریق داره دلالی میکنه
          1 فروش ارز به مردم
          2 ایجاد تعرفه های گمرک
          به نظرم تا وقتی اینا هستند اتفاقی نمیفته
          باید این نکته رو مدنظر قرار داد که چه کسانی سیستم رو اداره میکنند
          وقتی یه همچین وضعیتی هست خیلی بعید به نظر میرسه اتفاقی بیفته
          ما چند وقت آینده چندتا اتفاق مهم در منطقه داریم
          1 انتخابات سوریه
          2 اوکراین
          3 انتخابات عراق
          4 تحولات مصر (اعدام اعضای اخوان المسلمین مصر)
          درحال حاضر تمامی مواردی که گفتم نیاز به هزینه های هنگفت داره که باید اینا (……) بابتشون هزینه کنند و به خوبی مشخصه که چین و روسیه براشون هزینه نخواهند کرد و طبق معمول اینا هزینه میکنند و بهای اون رو مردم و کشور ایران باید پرداخت کنند چون اینایی که الان حاکمند یه گروه شیعه عرب هستند که یه جور با قدرتها بر سر اداره این مملکت به توافق رسیدند حالا تو برخی مواقع اختلافات رو دارند که توضیحش زیاده و تو این مقال نمیگنجه
          تا وقتی یه همچین شرایطی هست و مردم هم توی خواب خرگوشی تشریف دارند و خودشون رو به اون راه زدنند همین وضع میمونه
          درواقع سرنوشت بازار دست خود مردم هست
          اما متاسفانه …………….
          باز هم دستت درد نکنه بابت درج خبر داداش
          باید منتظر بود اما در عین حال تلاش کرد
          باید ببینیم چی میشه
          فعلا زود نباید نتیجه گیری کرد
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

        5. mahdi

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          دورود
          میلاد جان متاسفانه نظرم به دلایلی درج نشد
          پدال جان عزیز …………………………….
          سپاسگذارم
          مهدی (فرزند کوروش)

        6. mahdi

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (623 ديدگاه)

          دورود
          میلاد جان بسیار بسیار ازت متشکرم بخاطر درج خبر

  7. احسان(احسان سابق)

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    این ماشینیه که تونست نگاه خیره من رو از بی ام و سری 3 تا حد زیادی منحرف کنه.خیلی این ماشین رو دوسش دارم و بی ام و اگر حواسش رو نده کادیلاک سبقت رو میگیره

  8. ROLSE ROISE

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خوشه ای که حذف کردن از کلاس کادیلاک کم شد!!!!!!!!!!!!

  9. شلبى

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (704 ديدگاه)

    کادیلاک. واقعا عالیه، خیلى دوست دارم زودتر lts بیاد ببنیم جیه، رقابت جذاب و سنکینى با هم کلاساش خواهد داشت

  10. علی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    سلام من که خیلی بشتر از رقبا قبولش دارم. با اصالته .زیبا

  11. رضا

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    ولی جلو پنجره قبلیش که خطوطش شکسته و تیزتر بود هم خیلی قشنگ بود

  12. امید

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    کادیلاک رو عشقه یه زمانی داشت اینجا مونتاژ میشد چه دورانی بود با این که ندیدیم

  13. ESI

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    به نظر من مدل CTS قشنگتره

    1. Ferya

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (676 ديدگاه)

      گرونتر هم هست ;)

  14. فرشید

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کادیلاک برا یه رقابت سخت با برند های لوکس مثل بنز و بی ام دبیلو اومده.به نظرم همین الان روی همشون کم کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا