کادیلاک

کادیلاک CT4-V و CT5-V به پیشرانه‌های قبلی مجهز خواهد شد؟

کادیلاک ماه گذشته پیش‌نمایشی از نسخه‌های عملکرد بالای مدل‌های CT4-V و CT5-V را ارائه کرد ولی هیچ حرفی در مورد مشخصات فنی آن‌ها نزد. حالا اما سردبیر موتور ترند آقای «جانی لیبرمن» در پستی اینستاگرامی مدعی شده است که این سدان‌های اسپرت از همان پیشرانه‌های اسلاف قبلی خود استفاده خواهند کرد. به گفتهٔ وی، CT5-V به نسخهٔ قوی‌تری از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز خواهد شد که با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۳ نیوتن متر گشتاور، در سینهٔ CTS-V قرار داشت.

فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست اما لیبرمن احتمال داده است که CT5-V بین ۶۵۰ تا ۶۷۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. هرچند در این صورت سدان اسپرت کادیلاک هنوز هم از دوج چارجر هلکت قدرت کمتری خواهد داشت اما کاملاً از ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و مرسدس E63 AMG S قوی‌تر خواهد بود. در همین حال، سدان کوچک‌تر CT4-V نیز می‌تواند به همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی ATS-V مجهز باشد که ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. البته هنوز معلوم نیست این پیشرانه برای استفاده در CT4-V ارتقاء پیدا می‌کند یا اینکه خروجی آن با قبل تفاوتی نخواهد داشت.

از سوی دیگر، شایعاتی ادعا کرده‌اند که نسخه‌های قوی‌تر این سدان‌ها با نام بلک‌وینگ عرضه خواهند شد. کادیلاک برای اولین بار از این نام برای پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی جدید خود استفاده کرد اما حالا به نظر می‌رسد در هیچ‌کدام از مدل‌های CT5-V و CT4-V خبری از این پیشرانه نباشد. درهرحال به‌احتمال‌زیاد هردوی این سدان‌های اسپرت با گیربکس‌های اتوماتیک و دستی ارائه خواهند شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Elmiraj

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    CT-5V و CT-4V نسبت به CTS-V و ATS-V در زمینه‌هایی همچون کاهش وزن ، ارتقاء سیستم تعلیق و تجهیز به دیفرانسیل جلو پیشرفت های زیادی داشتن و مطمئنا با همون پیشرانه های قبلی هم عملکردهای چشمگیری بجا می زارن ، چه بسا گفته شده افزایش قدرت موتور هم خواهند داشت…

    1. یانکی

      ۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      بعید میدونم.این همه خرج کردن تحقیق کردن موتور جدید ساختن اونوقت فقط روct6v بزارن.قطعا از موتور جدید استفاده میکنن.هر چند امیدوارم از همون 6.2 پوشراد با افزایش قدرت استفاده کنن

  2. محمد

    ۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    یه صحبت راجع به کاتالیست خودرو میشه که یه پست مجزا براش گذاشتید اما چون تبلیغاتیه امکان نظر دادن نداره
    .
    اما یه نکته بشدت مهم در مورد کاتالیست وجود داره
    وقتی کاتالیستها قیمت میلیونی دارن،
    و باید ۶۰.۰۰۰ کیلومتر یکبار عوض بشن،
    وقتی ماشین بدون کاتالیست ۹۰٪ گاز مضر بیشترتولید میکنه،
    وقتی دولت به کالاهایی مثل آرد و … دارو که برای سلامتی واجبه یارانه میده،
    چرا این قطعه خودرو که واسه سلامتی و محیط زیست اینقدرررر واجبه رو بهش یارانه اختصاص نمیده؟؟؟؟؟؟
    مگه هوای تهران رو شهرهای دیگه رو توی پاییز و زمستان یادشون میره که اینقدر خراب میشه که یه شهر تعطیل میشه؟؟؟
    مگه به سازمان محیط زیست بودجه نمیده؟؟؟
    چی میشه قسمتی از این بودجه صرف کاهش قیمت کاتالیست خودرو بشه؟؟؟
    تا همه به تعویضش ترغیب بشن؟؟؟
    تا بعد معاینه فنی از روی خودرو باز نکنن و ماتالیست اجاره نکنن؟؟؟
    مشکلی که راه حل به این سادگی داره چرا عملی نمیشه؟؟؟
    پدال جان کاش ودتون هم مطلبی در این مورد بخصوص کار میکردید
    چون مثل دارو، هم با حفظ جان و سلامتی مردم گره خورده
    هم بیماریها رو کمتر میکنه
    هم محیطزیست رو پاک‌تر میکنه
    هم هزینه جانبی آلودگی هوا روکم میکنه
    هم شهرها رو از تعطیلی های چندباره نجات میده

    1. حسین دهمرد

      ۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2647 ديدگاه)

      رئیس محیط زیست همونیه که شوهرش بنزین بی کیفیت یورو۲ رو به جای یورو۴ وارد کرد.چه انتظارا داری شما ازینا.به قول معروف اینا جیب ما رو نزنن یارانه پیشکش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا