بخشهای مختلف کلاس خودروهای لوکس پریمیوم هماکنون بهخوبی تعریف شده و عمدتاً تحت سلطهٔ آلمانیها قرار دارد؛ اما بنظر میرسد کادیلاک CT6 با قرار گرفتن بین کلاس متوسط و فول سایز ازلحاظ قیمت و اندازه قصد ایجاد کلاسی جدید در خودروهای لوکس و درنتیجه جذب خریدار را دارد. کادیلاک CT6 خودرویی کاملاً در سطح سدانهای فول سایز مرسدس بنز S کلاس و بامو سری ۷ است درحالیکه قیمتی هماندازهٔ سدانهای متوسط E کلاس و سری ۵ دارد اما در عین حال بزرگتر و کاربردیتر از آنها است؛ بنابراین CT6 لزوماً در یک کلاس واحد قرار نمیگیرد.
در CT6 ازلحاظ کیفیت کابین تقریباً تمام آن چیزهایی را که از یک ماشین لوکس انتظار داریم را ارائه میکند و کاملاً به شایستگی رقبای آلمانی خود است. کادیلاک CT6 خودرویی کاربردی با صندوق بار بزرگ، ایمنی بالا و ویژگیهای اتصالی است که با سه موتور مختلف ارائه میشود. پیشرانهٔ پایه یک واحد چهار سیلندر ۲ لیتری توربو است و موتور دوم یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی است؛ اما پرچمدار این بخش یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۴ اسب بخار قدرت است.
البته غیر از اینها کادیلاک برنامهٔ ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربو را هم برای CT6 دارد. همچنین نسخهٔ پلاگینهیبریدی این سدان لوکس آمریکایی هم تولید میشود که مجهز به همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی است. کادیلاک CT6 نسل جدیدی از سدانهای دیفرانسیل عقب کادیلاک است که راهی جدید را پیش روی این شرکت باز کرده است. البته این خودرو جایگزین سدان پرچمدار قبلی یعنی XTS دیفرانسیل جلو نشده است و هر دو در کنار هم تولید میشوند.
بنابراین کادیلاک CT6 را میتوان خودرویی در سطح مرسدس بنز S کلاس اما با قیمت E کلاس دانست. البته برخی کادیلاک CT6 را همردهٔ خودروهای مرسدس بنز CLS و آئودی A7 میدانند اما اینها سدانهای کوپه هستند درحالیکه CT6 یک سدان سنتی معمولی است. درهرحال مطمئناً CT6 برای مدت زیادی در مقام پرچمدار کادیلاک باقی نخواهد ماند چراکه این شرکت برنامهٔ عرضهٔ سدان بزرگتر، لوکستر و گرانتری را با نام CT8 دارد که رقیب مستقیم مرسدس بنز S کلاس، بامو سری ۷ و آئودی A8 خواهد بود.
امیر.عارف
۱۴ آذر ۱۳۹۵بازگشت کادیلاک به روزهای خوب برای هر دوستدار خودرو بسیار خوشحال کننده خواهد بود . اونهایی که عاشق خودروهای آمریکایی هستند که تو ابرها سیر میکنند. گذشته از تعصب به برند خاص سواری در یک کادیلاک با این مشخصات خیلی لذت بخش و رویایی هست
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵کادیلاک اونقدر افتخار و اختراع و جوایز متعدد داره و اونقدر تاثیر گذار بوده که حد هم نمیشه تصور کردبراش
از افتخارات کادیلاک بارها گفتم ولی بخاطر کادیلاک و دوستان امریکایی بازم باز هم میگم
اولین موتور 8 سیلندر جهان در دهه ی20 میلادی
اولین موتور 12 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
اولین موتور 16 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
اختراع اولین گیربکس اتوماتیک در دهه ی 1940
اولین شیشه نشکن جلو در 1927
اختراع استارتر برقی به جا هندل در دهه ی 1910
استفاده از اهن به جای چوب در سقف خودروها در دهه ی20 میلادی
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۴ آذر ۱۳۹۵واقعا در توانش هست …. پتانسیل بهترین لوکس بودن رو داره
میشه به قول معروف رو هیکلش حساب کرد …..
Daniel
۱۴ آذر ۱۳۹۵به به
چه عکس پروفایل برازنده ای. چه اسم با ابهتی.
رفاقت رو به طور تمام و کمال در حق دوستان عشق پورشه تموم کردی.
میگم مایلشمار کادیلاک هم مثل BMW سادس. فک میکردم فقط BMW اینطوریه هنوز … .
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۴ آذر ۱۳۹۵ریزتم رفیق …. :-)
به نظرم صفحه کیلومتر این باز از بی ام و یکم شلوغ تر و به روز تره
علی
۱۴ آذر ۱۳۹۵این ماله کادیلاکه LCD هستش
اگه رو عکس دقت کنی دو تا چراغ داره ک نشون میده میتونه هم به مایل هم ب کیلومتر نشون بده
ازونجایی ک حداکثر سرعتش یقینا بالای ۲۴۰ کیلومتره و تو اون صفحه تا ۱۶۰ درج شده پس صفحه LCD هست
Daniel
۱۴ آذر ۱۳۹۵منظورم مایلشمار و دورموتوره که عقربن خدا خیرت بده. بین اون دوتا صفحه دیجیتالیه… .
256 تا تقریبا بگیریم 260تا میره که عالیه… .
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵ای جونم کادیلاک که اسمش میاد دیگه از همه چیز بیخود میشم
ای جونم اون اصالت محضش که طرفداراشو دیوونه میکنه
واقعا اسم کادیلاک بیاد و امریکایی بازها دلشون نلرزه؟؟؟؟؟
اسم کادیلاک بیاد و عشق امریکاییها صدا شون نلرزه؟؟؟؟
کادیلا ک هیچ زمان افتخاراتت رو یادمون نمیره
یادمون نمیره در 1953 الدورادو رو ساختی که مثل یک تکه جواهر بود
هیچ زمان یادمون نمیره دویل 1959 رو که ساختی که هنوزم پریشون بالهای عقبشم
هیچ زمان یادمون نمیره که فلیت وود 75 رو با موتور 8.5 لیتری ساختی اما صداش از یه موتور 3 سیلندر هم کم تر بود
ونوم
۱۴ آذر ۱۳۹۵ماشالله به کدی زودتر پرچمدار هارو معرفی کن که ایشالله بریم رقابت مستقیم با رولز رویس و بنتلی
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵((( کادیلاک CT6 )))خودرویی کاملاً در سطح سدانهای فول سایز((( مرسدس بنز S کلاس و بامو سری 7 )))است درحالیکه قیمتی هماندازهٔ سدانهای متوسط E کلاس و سری 5 دارد اما در عین حال (((بزرگتر))) و (((کاربردیتر))) از آنها است؛ بنابراین CT6 لزوماً در یک کلاس واحد قرار نمیگیرد.
این رو از تو متن دراوردم که خود متن هم میگه واقعیت رو
hrezzati
۱۴ آذر ۱۳۹۵اصلا در حد آلمانیا و انگلیسی ها و ژاپنی ها نیست. گذشته ی پر افتخار هیچ تضمینی برای برتری فعلی نیست. مثل تاریخ ایران و مصر و یونان.
از نظر کیفیت هم طبق نظر تمام مجلات غیر آمریکایی ضعیفه.
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵hrezzati
اینی که در حد المان و انگلیس و ژاپنی نیست رو شما تشخیص نمیدی
گذشته پر افتخار دال بر تضمین موفقیت الان نیست درسته اما شرایط فعلی هم همیشه تداوم نداره و شرکتی که تا امروز خوب بوده فردا میتونه بد باشه
پس از خودتون تحلیل فیثاغورثی ندید بیرون
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵اگه دنیا با این دیس لایک و لایک تغییر میکرد و واقعیت عوض میشد که سنگ رو سنگ بند نمیشد بنده خدا
پس با این دیس دادن به من و لایک خودت واقعیت رو نبین و برتری روز افزون خودروسازی امریکا رو نظاره گر نباش
اما واقعیت برا من خوشاینده
حامد
۱۴ آذر ۱۳۹۵با موتور 4 سیلندر 2 لیتری همکلاس مرسدس اس کلاس ؟!
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵اره با موتور 4 سیلندر 2 لیتری همکلاس s هستش و همین برام کافی هست
حامد
۱۴ آذر ۱۳۹۵هیچ ارزونی بی علت نیست ، هیچ گرونی بی حکمت
(ali (CHEVY NOVA
۱۴ آذر ۱۳۹۵درسته برا گرونی محصولات المانی بود که فولکس فراخوان به اون عظمت داد و ایودی از مسابقه بیرون رفت و فولکس 35000 نفر رو اخراج کرد و بهران تقلب تو گیربکس ایودی سرایت کرد؟؟؟؟؟
اگه اینها نشونه گرونی هست پس امریکایی ارزون خیلی بهتره از المانی کلاه بردار
فعلا فولکس اون 35000 نفر رو اخراج کنه تا بعد
حامد
۱۴ آذر ۱۳۹۵دوست خوبم ، نمی دونم چرا شما حق اظهار نظر به دیگران نمیدین!؟
آمریکایی ها هم کارنامه درخشانی ندارن. تا زمانیکه لامبورگینی در مالکیت کرایسلر بود هیچ رشدی نکرد( دیابلو که انجینش مثل سرب سنگین بود و پروژه LP140 که آخرش آلمانیا به سرانجام رسوندنش). پونتیاک اسطوره ای تحت مالکیت جی ام نابود شد . در ضمن من از آلمان یا هیچ کشور دیگه ای دفاع نمی کنم. آمریکایی ها دلورین دوست داشتنی و کانسپت های زیبای دهه 60مثل بیوک وای جاب رو ساختند.
ونوم
۱۴ آذر ۱۳۹۵اگه اینجوری باشه بنز هم میباخ رو نابود کرد حامد جان شرایط بازار بی ررحمه باید به سرعت بررسی میشه ولی گرونی بنزین خیلی سریع و ناگهانی باعث اسیب رسانی به بعضی برندها مثل پونتیاک و الدزموبیل و مرکوری و ساترن و…. شد ولی ماشالله امریکایی برگشته با قدرت
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آذر ۱۳۹۵اظهار نظر خیلی خوبه اما اینکه به اسن اظهار نظر بگی این ماشین در حد فلان ماشین نیست و کیفیتش رو فقط کشور خودش تایید میکنه نه
فرق اظهار نظر با توهین کاملا مشخصه
AK_007
۱۴ آذر ۱۳۹۵با اینکه خیلی حوبه اما XTS یه چیز دیگست!
خصوصا داشبورد V شکلش!
بین آمریکاییا واقعا از لینکلن کنتیننتال جدید و اواخر قرن بیستم و کادیلاک اسکالید, Xts و مدل های قدیمی فلیت وود و غیره خوشم میاد
فرشاد سجادیان
۱۵ آذر ۱۳۹۵CT6 شاید از نظر ابعادی با S کلاس و سری هفت برابر باشه اما از نظر جنبههای لوکس و کاربردی نه تنها اصلا در حد این دو خودرو نیست، بلکه در مقایسه با E کلاس و سری ۵ هم، کار خیلی سختی پیش رو داره. اینکه قیمتش پایینتر از پرچمدارای لوکس بازاره، منتی نیست، قیمت واقعیش همینه، هرچند به شخصه ارزش خرید E کلاس رو بیشتر میدونم. در مورد CT8 هم تا رسما معرفی نشده، نمیشه قضاوتی کرد
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آذر ۱۳۹۵جناب فرشاد این نظر شما
فرشاد سجادیان
۱۵ آذر ۱۳۹۵بله علی جان این دقیقا نظر منه، ادعایی ندارم که از جانب همه حرف زده باشم ❤️
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آذر ۱۳۹۵شکر پروردگار منان من هم ادعایی ندارم و نمیتونم داشته باشم چون خیلی ها در سایت هستند که دانش کافی دارند و مثل شما تحلیل نمیکنند یه ماشینی رو که تا حالا از نزدیک هم ندیده اند
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۵اخرت ماشینه کادیلاک بالاتر از بقیه خوروسازان عالی نمونه
Shahin uscars
۱۵ آذر ۱۳۹۵همیشه طراحی کادیلاک اگر بهترین نباشه جزو بهترین هاس.. از قدیم شما ببین همین کادیلاک سویل که تو ایران زیاده واقعا تو زمانه خودش بی نظیره انقد که لوکسه این ماشین یا فیلیت وود که فقط کافیه یک بار سوارش بشی کاملا تحت تاثیر قرار میگیری. در زمان حالم که اسکلید و همین سی تی6 و سی تی اس و… این برند واقعا قابله تحسین و احترامه.. قیمته ماشینای امریکایی هم به چند دلیل مناسبه که متاسفانه بعضی از دوستان اطلاعاته درستی ندارند و به کیفیت ماشینای امریکایی ربط میدن!!!!
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آذر ۱۳۹۵ببین کی اینجا اومده
شاهین جون کجایی اخه داداش خبری ازت نیست؟؟؟
مثل همیشه منطقی صحبت کردی و میدونی که حرفهات برام سنده و مدرک و روش استناد میکنم چون تجربه ی شما خیلی زیاد تر تو امریکایی تا من تازه کار
Shahin uscars
۱۵ آذر ۱۳۹۵قربونه محبتت علی جون لطف داری… گوشیم ال سی دیش شکسته بود..