کادیلاک CT6 به دنبال ایجاد کلاس جدیدی در خودروهای لوکس
بخشهای مختلف کلاس خودروهای لوکس پریمیوم هماکنون بهخوبی تعریف شده و عمدتاً تحت سلطهٔ آلمانیها قرار دارد؛ اما بنظر میرسد کادیلاک CT6 با قرار گرفتن بین کلاس متوسط و فول سایز ازلحاظ قیمت و اندازه قصد ایجاد کلاسی جدید در خودروهای لوکس و درنتیجه جذب خریدار را دارد. کادیلاک CT6 خودرویی کاملاً در سطح سدانهای فول سایز مرسدس بنز S کلاس و بامو سری 7 است درحالیکه قیمتی هماندازهٔ سدانهای متوسط E کلاس و سری 5 دارد اما در عین حال بزرگتر و کاربردیتر از آنها است؛ بنابراین CT6 لزوماً در یک کلاس واحد قرار نمیگیرد.
در CT6 ازلحاظ کیفیت کابین تقریباً تمام آن چیزهایی را که از یک ماشین لوکس انتظار داریم را ارائه میکند و کاملاً به شایستگی رقبای آلمانی خود است. کادیلاک CT6 خودرویی کاربردی با صندوق بار بزرگ، ایمنی بالا و ویژگیهای اتصالی است که با سه موتور مختلف ارائه میشود. پیشرانهٔ پایه یک واحد چهار سیلندر 2 لیتری توربو است و موتور دوم یک نمونهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی است؛ اما پرچمدار این بخش یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 404 اسب بخار قدرت است.
البته غیر از اینها کادیلاک برنامهٔ ارائهٔ یک پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 توئین توربو را هم برای CT6 دارد. همچنین نسخهٔ پلاگینهیبریدی این سدان لوکس آمریکایی هم تولید میشود که مجهز به همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی است. کادیلاک CT6 نسل جدیدی از سدانهای دیفرانسیل عقب کادیلاک است که راهی جدید را پیش روی این شرکت باز کرده است. البته این خودرو جایگزین سدان پرچمدار قبلی یعنی XTS دیفرانسیل جلو نشده است و هر دو در کنار هم تولید میشوند.
بنابراین کادیلاک CT6 را میتوان خودرویی در سطح مرسدس بنز S کلاس اما با قیمت E کلاس دانست. البته برخی کادیلاک CT6 را همردهٔ خودروهای مرسدس بنز CLS و آئودی A7 میدانند اما اینها سدانهای کوپه هستند درحالیکه CT6 یک سدان سنتی معمولی است. درهرحال مطمئناً CT6 برای مدت زیادی در مقام پرچمدار کادیلاک باقی نخواهد ماند چراکه این شرکت برنامهٔ عرضهٔ سدان بزرگتر، لوکستر و گرانتری را با نام CT8 دارد که رقیب مستقیم مرسدس بنز S کلاس، بامو سری 7 و آئودی A8 خواهد بود.