کادیلاک در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ با سروصدای بسیار سدان پرچمدار جدید خود با نام CT6 را رونمایی کرد. این خودرو با هدف ارائهٔ تصویری جدید از برند کادیلاک ساخته شده است و بیشترین رقابت را با رقبای آلمانی دارد؛ اما آیا CT6 بهاندازهٔ کافی برای انجام این وظایف توانمند هست؟ ما یک دستگاه کادیلاک CT6 پلاتینوم مدل ۲۰۱۶ مجهز به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربوشارژ را موردبررسی قرار دادهایم و آنچه در ادامه میخوانید پنج برداشت اول از این سدان لوکس آمریکایی است.
در طراحی قطعاً یک کادیلاک است
درحالیکه پیش از معرفی این خودرو مطمئن نبودیم که کادیلاک از فرمت طراحی موجود خود در خودروی مهمی چون CT6 استفاده کند، اما کادیلاک این کار را البته به بهترین نحو انجام داده و زبان طراحی مرسوم خوب خود را بهخوبی در این سدان ۵.۲ متری پیاده کرده است تا جایی که طراحی CT6 تا حدودی یاد آورد کادیلاکهای باشکوه قدیم است.
فضای جادار داخلی
درحالیکه فضای داخلی کادیلاک CT6 بیشتر از نسخههای فاصله محوری کوتاه خودروهای آئودی A8، بامو سری ۷ و جگوار XJ است اما نوع طراحی سقف آن نیز موجب شده این فضا حتی بیشتر هم احساس شود؛ بنابراین فقط افراد بسیار بلندقد در عقب ممکن است کمی با مشکل فضای پا مواجه شوند.
سیستم اطلاعلاتی-سرگرمی ناامیدکننده
هرچند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک در CT6 بهبود یافته است اما همچنان از آن پاسخدهی مناسبی که ما انتظار داریم فاصله دارد. همچنین بااینکه پاسخ صفحهنمایش لمسی بهتر شده است اما اساساً کار با منوهای سیستم نیاز به تمرین دارد.
هنگامیکه یک کادیلاک کمتر شبیه کادیلاک است
پیشرانهٔ ۳ لیتری این ماشین سریع است و CT6 نسبتاً اسپرت احساس میشود که به هردوی اینها برای هنگام رانندگی با خودرو امیدوار بودیم؛ اما صندلیهای جلو و فرمت سواری خودرو بجای ارائهٔ استایل یک کادیلاک که از آن انتظار میرود، احساسی آلمانی دارد؛ بنابراین سدان بزرگ XJ جگوار و نسل جدید لینکلن کانتیننتال که بهتازگی معرفی شده است هنوز هم آن کاری را انجام میدهند که این کادیلاک باید انجام دهد.
پیدا کردن جایگاه خود
این کادیلاک CT6 پلاتینوم ۲۰۱۶ مورد آزمایش ما ۸۸ هزار دلار قیمت دارد که هرگز ارزان نیست اما قطعاً این یک خودروی لوکس کامل است. خودرویی که شاید برخی ویژگیهای اصیل یک کادیلاک را نداشته باشد اما کاملاً ارزش اندیشیدن را داشته و متناسب و در حد رقبای خود است. حتی CT6 ممکن است با پیشرانههای دیگر و آپشنهای کمتر از رقبای خود بهتر هم باشد.
مشخصات فنی
Cadillac CT6 3.0 Platinum 2016 | |
پیشرانه | ۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۰۴ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) |
طول/عرض/ارتفاع | ۵.۱۸/۱.۸۸/۱.۴۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۱۱ متر |
وزن | ۱۸۵۳ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۷۳ لیتر |
قیمت | ۸۸,۰۰۰ دلار |
منبع: CarScoops
نیما
۱۷ آذر ۱۳۹۵رقبای المانی اش با ارزش ترن به نظرم !
الان کلی دیسلایک میگیرم ☺?
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵دقیقا، به نظرم این ماشین رقیب xjr هست نه آلمانیها
Deivid
۱۷ آذر ۱۳۹۵شتابی که زده واقعی و واقعیه مثل آلمانیا نیست که شتاب 6 ثانیه رو 4 ثانیه اعلام کنن ؟
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۷ آذر ۱۳۹۵رفیق کی گفته المانی ها شتاب غیر واقعی اعلام میکنن ؟؟؟؟؟
اتفاقا کاملا برعکس …..
زمانی که پورشه شتاب پانامرا توربو اس رو 4.1 اعلام کرد توی یه تست ( برنامه اگه اشتباه نکنم دنده 5 )
3.7 رو زد تازه 3.6 رو هم ثبت کرده ولی توی سایت پورشه زده 4.0
برای 911 توربو اس زده بود 3.0 911 توربو اس 2.7 هم ثبت کرده
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ آذر ۱۳۹۵بازم صحبت های فیلسوفانه
فورد
۱۷ آذر ۱۳۹۵شتاب و مصرفش عالیه البته باید دید رخ به رخ در مقابل المانی ها چیکاره است
ایران سرزمین جاویدان
۱۷ آذر ۱۳۹۵ماشینه عالیه هرکی آرزو داره داشته باشه رقیبه خوبیه برای آلمانی ها ولی آلمانی ها بهترین اتومبیل سازان جهانن و رقبات باهاشون سخته اوصلا هر چیزی که بخوان تولید کنن و به انبوهش برسونن و کار و برای رقبا سخت میکنن
GOD BLESS AMERICA
۱۷ آذر ۱۳۹۵قیمتش باید مورد تجدید نظر قرار بگیره.
اما تواناییهای خوبی داره.
ونوم
۱۷ آذر ۱۳۹۵هم قیمتش به نسبت امکانات خوبه هم قدرت هم مصرف سوخت بعضی از نویسندگان خودرویی خودشونم نمیدونن چی میخوان صندلی راحت باشه میگن اروپایی خوبه اونجوری باشه میگن جور قبلی خوبه
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵۱-طراحیش خوب و با ابهته اما ترجیح میدادم قسمت باریک پایینی چراغهای جلو یا حذف میشدن یا کلا چراغ جلو به سمت پایین و به طور یکنواخت کشیده میشد.
۲- ماشین لوکس تو این رنج قیمت، بدون کنسول یک تکه عقب، برای من مثل پوشیدن کت و شلوار با دمپایی ابریه! کنسول یک تکه عقب خیلی ماشین رو لوکس و با شخصیت نشون میده.
۳- کیفیت خوب صفحه نمایش میتونه مشکلات سیستم اطلاعات و سرگرمی رو تا حد زیادی خنثی کنه؛ به امید استفاده خودروسازا از پنلهای با کیفیت OLED
۴- ابهت کادیلاک یعنی غرش موتور هشت سیلندر حجم بالا (البته مدرن) نه یه موتور ۳ لیتری! یاد پسری افتادم که با وجود هیکل ورزشکاری. . . بگذریم!
۵_ قیمت در حد سری هفت، ارزش خرید در حد سری پنج! قیمتگذاریش جالب نیست، قطعا نمیتونه رقابت کنه.
efk
۱۷ آذر ۱۳۹۵این اصلا رغیب مستقیم المانی نداره بالاتر از e و سری 5 پایین تر از s و سری7
من که دیوونشم عین کت و شلوار میمونه لامصب
حمیدرضا
۱۷ آذر ۱۳۹۵به نظر من هم این ماشین واقعا یه کادیلاک هست خیلی باشکوه برای این برند آمریکایی هم بزرگه هم امکانات خوبی داره ولی درحد پرچمدارا نیست یک کلاس پایین تره
امیر.عارف
۱۷ آذر ۱۳۹۵وای بچها چقدر خوشحالم که کادیلاک دوباره داره به روزهای اوجش برمیگرده. البته تعصب به برند خواصی ندارم فقط از اینکه یک برند عضلانی و قدرتمند دوباره به روزهای خوبش برمیگرده خیلی خوشحالم هر چند که نمیتونم تا آخر عمرم ببینمش
احسان(احسان سابق)
۱۷ آذر ۱۳۹۵حقیقت تا حالا لوکس چینی هم سوار نشدم چی برسه به لوکس آلمانی و آمریکایی که مقایسشون کنم. اما از طراحی این ماشین واقعا لذت میبرم
سیاوش
۱۷ آذر ۱۳۹۵یکم قیمتش بالاست
علی
۱۸ آذر ۱۳۹۵ابهت و کادیلاک میده فقط
AK_007
۱۸ آذر ۱۳۹۵قیمتش بالاست
و منتظر ct8!
TRX
۱۸ آذر ۱۳۹۵دیدید میگن هیچ وقت خودتونو با کسی مقایسه نکنید!
بعضی ماشینارو هم نباید دیگران مقایسه کرد!
من کلا از مقایسه کردن و مقایسه شدن خوشم نمیاد با اینکه بی نهایت آلمانی پسندم و بی ام و رو دوست دارم اما قسمت عظم وجودم قبول داره هیچ کوپه ای موستانگ نمیشه هیچ وانتی رم یا f-150 نمیشه
اینم یکی از اون دسته ماشیناس که واقعا مثالش نیست
احمد باقری
۱۸ آذر ۱۳۹۵واقعا ابهت خاصی داره.
continental
۱۸ آذر ۱۳۹۵290 تا میره دمش گرم لامصب عالیه