جدیدترین سدان لوکس دیترویت یک گزینهی ارزشمند و جذاب است.
CT6 احتمالاً زیر رادارهای بخش سدانهای لوکس پرواز خواهد کرد. این خودرو در دیترویت ساخته شده و استایلی محافظهکارانه داشته و فاقد پیشرانهی انتخابی ۸ سیلندر است و حامل استانداردهایی است که با ذکر آنها شاید برخیها سر خود را بخارانند. اگر کسی خود را به نزدیکی درب CT6 برساند و موفق به باز کردن درب آن شود، ظاهر مستقیم و بیپردهی این خودروی جدید را مشاهده خواهد کرد. یکهفتهای را پشت فرمان خودرو سپری کردیم، حتی با پیشرانهی ۴ سیلندر و این کادیلاک بزرگ ممکن است که نظر شما را جلب کند.
پیشرانهی پایه در CT6 یک نمونهی ۴ سیلندر خطی مجهز به توربوشارژ با حجم ۲ لیتری است که به تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت مجهز بوده و توانایی تولید ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. در این نسخه قدرت پیشرانه فقط به چرخهای عقب انتقال مییابد. این پیشرانه بهنوبهی خود قدرتمند بوده و جالبتوجه است که این نسخه چگونه سدان فول سایزی را به حرکت درمیآورد. لگِ توربو تقریباً غیر قابل مشاهده است و CT6 در دندههای پایینتر بهخوبی شتاب میگیرد. نسبت به اندازه خود،CT6 بسیار سبک احساس میشود و ترمزها نیز مشکلی با توقف سریع خودرو ندارند. درحالیکه هیچگونه نگرانی دربارهی تأمین قدرت در خیابانهای شهری وجود ندارد اما همواره حجم پایین پیشرانه را در دندههای بالا به خاطر داشته باشید. حتی بدتر آن است که صدای پیشرانه کاملاً رضایتبخش نیست. یک صدای ساختهشده که میتوان آن را بهعنوان رنگ “بژ” خطاب کرد!
گیربکس ۸ سرعته ی کادیلاک به نرمی هر چه تمامتر دندهها را تعویض میکند. تعویض یک دنده به دندهی دیگری قابلتوجه است اما حتی در زمانهای شتاب گیری سریع نیز شما آن را احساس نمیکنید. همچنین روی انتخابگر دنده بخش M وجود دارد که به شما اجازه میدهد تا با استفاده از پدالهای پلاستیکی کوچک قرارگرفته در پشت غربیلک فرمان، دندهها را تعویض نمایید. مقدار اندکی تعلل در هنگم فشار دادن پدال تا زمان تعویض دنده وجود دارد.
درحالیکه تکنولوژیهای دستیار پارک فعال مخصوصاً در خودروهای بزرگ و شاسی بلندها بسیار سودمند هستند اما کاربرد این سیستم در CT6 نیز جای بسی خوشحالی دارد. سیستم به دنبال نقاط میگردد و سپس به شما میگوید که بهطور آهسته خودرو را به جلو یا عقب برانید، در این زمان فرمان خودرو به حالت خودکار میچرخد. بسیاری از تلاشهای من با شنیدن جملهی “پارک خودرو لغو شد” به پایان میرسید.
یک بار که کار به وسیلهی سیستم تمام شد، احتمالاً ۱۰ برابر وقتی را گرفت که برای یک پارک معمولی صرف میشود. اغلب مانورهای CT6 بهصورت ترسناکی نزدیک به سایر خودروها و اشیا بوده و بهطور خارقالعادهای نیازمند شتاب گیری بسیار آهسته است. استفاده از حسگرها و دوربینها در CT6 وسیع و قابلتوجه است. با دوربینهایی که نمای ۳۶۰ درجه را در زمان پارک خودرو نشان میدهند و همچنین خطوطی که نشاندهندهی زاویهی فرمان است، چه کسی دیگر نیاز به ربات دارد؟ اگر نمیخواهید که به دلایل واهی نسبت به خودرو تنفر پیدا کنید، قید پارک خودکار را زده و خودتان خودرو را پارک نمایید. مردم منتظر خواهند ماند اما از شما تشکر خواهند کرد.
موردی که بدیع و تازه احساس میشد اما من واقعاً آن را مفید یافتم، آپشنی برای انتخاب بین انعکاس یا نمایش دوربین عقب در آینهی وسط و هنگام رانندگی بود. درحالیکه این سیستم احساس طبیعی در هنگام نگاه کردن به آینه و سنجش فاصلهی پشتی دارد، اما این نما محدود است بهویژه اگر شیشهی پشتی توسط قطرات باران پوشانده شده باشد.
کادیلاک به حد کافی روی CT6 کار کرده تا این خودرو را به رقیبی جدی تبدیل نماید. پیشرانهی ۲ لیتری به این خودرو اجازه میدهد تا قیمت مناسبی در برابر رقبا داشته باشد. ممکن است که کادیلاک در برابر رقبای آلمانی موجب چرخش سرها نشود اما فضای مناسبی را ارائه میدهد بهطوریکه CT6 تنها اندکی از سدان های لوکس مرسدس S کلاس، ب ام و سری ۷ و جگوار XJ کوتاهتر است. این حقیقت که شما میتوانید با کمتر از ۸۰ هزار دلار به کلوپ دارندگان خودروهای لوکس بزرگ بپیوندید، جذابتر است و وقتی داخل کادیلاک بنشینید این جذابیت بیشتر نیز خواهد شد. اگر میتوانید غرورتان را قورت بدهید و با پیشرانهی سرزندهی ۴ سیلندری بسازید، خود را برای چانه زدن آماده کنید. شما میدانید که وقتی چیز خوبی را دیدید، بهایش را بپردازید.
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر
خروجی پیشرانه: ۲۶۵ اسب بخار/۴۰۰ نیوتنمتر
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۶.۱ ثانیه (تخمینی)
مصرف سوخت EPA (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): ۱۰.۶/۷.۵/۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن خالص: ۱۵۹۹ کیلوگرم
قیمت پایه: ۵۸۳۹۵ دلار
قیمت نسخه تست: ۶۶۳۱۰ دلار
tv
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا این طراحی باعث چرخش سر ها میشه یا نه ؟اونم در مقابل سایر خودروها ی رقیب … از این قیافه بهتر و شیکتر وجودنداره … ولی فعلا باید منتظر موتور های دیگه اش موند تا فهمید چه غولیه …
خسته شده
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵نه باعث چرخش سرها نمیشه از این قیافه شیک تر و بهتر هم وجود داره آئودی مرسدس و ب ام و هر سه از این با کلاس تر شیک تر و بهترن
کیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بدون شک طراحی خوب و جا افتاده ای داره ، به اندازه کافی شیک و مجلسی هست و البته حس و حال اسپرت رو هم داره تا حدودی
داخل کابین هم مناسب و زیبا طراحی شده و عیبی بهش وارد نبود
طبق متن ایراد فنی خاصی بهش وارد نیس ، قیمت مناسب تری داره نسبت به هم رده هاش
تازه هر ماشینی برای خوش خوبیها و بدی هایی داره ، مطمئنا حداقل حداقل این ماشین تو کشور خودمون بیاد چون تا حالا کم دیده شده یا اصلا دیده نشده نه تنها سرها نمیچرخن بلکه گردنم هم روش میشکنه ، آسمون برای بعضیا دهن وا کرده و آلمان از توش افتاده پایین !!!
خسته شده
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بدون شک طراحیش به پای اون سه تا نمیرسه به اندازه کافی حس و حال نداره و به هیچ وجه اسپورت نیست
داخله کابین هم مثل همیشه طراحی شده حس خاصی نداره کاملا معمولیه
بایدم نسبت به هم رده هاش قیمش پائینتر باشه با تمامیه این اوصاف
این ماشین هم در کشورمون بیاد چه نیاد فرقی نمیکنه و شک نکن گردنی نمیشکنه(آسمون برای بعضی ها کلا آمریکائیه) بهتره تعصب و بذاری کنار این مدل کاملا در رده بعد از رقبای آلمانیشه اونا در این زمینه تخصصه ویژه ای دارن فروششون هم در این بخش عالیه
tv
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کسی نمیتونه منکر خوب بودن ماشین های المانی بشه … ولی اگه فقط بخوام به قیافه رای بدم ، هیچ کدوم تو قسمت سدان قیافه اشون به پای کادیلاک نمیرسه ( نظر شخصیه) البته اگه اینو بخوام با جلو پنجره ای ام جی جی تی مقیاسه کنم … مسلما بنز برنده است …
کیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز من طرفدار بی چون و چرای بی ام و هستم
اصلا تعصبی در کار نیست
اما این صحبت که شما میگی که “داخله کابین هم مثل همیشه طراحی شده حس خاصی نداره کاملا معمولیه ”
اون قسمت که مثل همیشه طراحی شده ، بی ام و که یه کابین و تا حدود 80 تا 90 % کپی پیست میکنه (اصلا بحث تخریب بی ا م و نیس صرف مقایسه مد نظرم هست )
بنز هم دقیقا تو محصولای 2015 به بعد برای اکثر سری ها زاحای داخلیو خیلی خیلی شبیه سری اس داره میزنه !!!
ظاهر کاملا سلیقه هست هیچ شاخصه خاصی برای اشرافی یا اسپرت بودن تعریف نشده
Ali2240
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کیان جان عزیز دل برادر همه کامنتت قبول فقط اون آخرش که ب ما آلمان دوست ها گیر دادی کم لطفیه
ولی خب منی که تموم المانی ها از گلف گرفته تا 918 رو عاشقانه دوست دارم خوشحالم که امریکا ب روزای اوجش برگشته و با شورولت و کادیلاک و لینکلن داره رقیب خوبی برای المانی ها میشه
کیان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵پاسخ به دوست عزیزم علی
من به همه سلیقه ها احترام میذارم و خودم هم آلمانی دوستم در درجه اول و بی ام و رو بیشتر از هرچیزی دوس دارم
ولی میگم در هیچ شرایطی که واقعا منافعی در میون نیس آدم بخاطر تعصب نباید حرف الکی بزنه .
اگر ناراحت شدید عذر میخوام
ali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵در جواب به دوسته همیییییشه خسته
ای بابا بازم تو
باشه بی ام و خوب حالا چه کار کنم
کادیلاک 104 ساله خودشرو ثابت کرده نیاز به
تایید من و شما نداره پس الکی حرص نخور گلم
تازه اونقدر که قیافه بی ام و تکراری شده هیچ
کمپانی تکراری نداره مثلش متعصب همیشگی
Danial
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵آقای “خسته شده”
شما فکر کن این ماشین با این چراغاش شب بیوفته پشتت یه پلیسی بزنه اوف خدایش تا صب تو کفش میمونی اسن ببین کادیل “کادیلاک” عشقه اسمشم لامسب “لامذهب” کلاس داره والا
ارش
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵فک کنم توپدال بود خوندم که اولین کارخانه ای که کادیلاک خارج از امریکا برا منتاژ زده تو ایران بود قبل انقلاب.هییی.ما که مصرف کننده هستیم چی میشد جنس های به درد بخور مصرف کنیم نه چینی
فقط انگلستان
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵اره درسته
محمدرضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵والا با همین موتور 2 لیتری به تنهایی به کل صنعت خودروسازی کره میارزه .
بی انصافی وقتی هست که بزک کرده های کره ای بتونن مجوز ورود بگیرن اما با اصالت هایی مثل کادیلاک ، فورد ، شورولت و .. نتونن پلاک ملی بشن !
شروین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵کادیلاک همیشه عالی بوده و هست. شاهین جان ممنون از مطالبی که میذاری.
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵فدات شروین جون :)
great britain
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵انصافا کادیلاک مشکیه چه رخی داره از جلو.
حالا من که شاید نتونم از نزدیک ببینمش و یا از بغلم رد شه و گردننم بشکنه!!!!
ولی همین الان با دیدن تصاویر به نظرم عینکی خواهم شد(من برم به چشم پزشکی تا شبیه وزغ نشده چشمام).
فقط آمریکا فقط کادیلاک
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵لازم نیست شما از ماشین آمریکایی تعریف کنی.شما بنتلیتونو که داره با اون فروشش ورشکست میشرو بچسب.وضعش در حالا حاضر خراب شده
great britain
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵چشم دوست عزیز از این به بعد خواستم تعریف کنم قبلش از شما اجازه میگیرم.
بنتلی داره ورشکست میشه هم جک خوبی بود دمت گرم.
همین شما اگه من میومدم از این ماشین بد میگفتم به من میگفتی متعصب.
آدم نمیدونه چی کار کنه تعریف میکنم یه چیز میگن بد میگم میشم متعصب.
GT
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز اگه به مقاله ای که پدال چن روز پیش در مورد میزان فروش خودروها گذاشته بود مراجعه کنی میبینی که کادیلاک هم جزو خودروسازیاییه که فروششون به شدت افت کرده بود!!!پس بیخودی به بنتلی گیر نده
ali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من معذرت می خوام دوستمون یه کم تند صحبت کرد
و همچنین از دو دوست المانی باز منصف اقا کیان و علی 2240
تشکر میکنم بابت جواب منطفی که به جناب هههههههههههمیشششششششه خسته متعصب دادند
HUMMER
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵منم خودم شیفته ماشینای بریتانیایی هستم و در عین حال عاشق دست پرورده های دیترویدی خصوصا کادیلاک CTS V کوپ
امیر.عارف
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵4سیلند و 265اسب بخار واقعا عالی به نظر میرسه. شخصا با شناخت معدودی که از ماشینهای آمریکایی دارم لذت بردن از ماشینهای آمریکایی خیلی احتیاج به زحمت نداره
great britain
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵شما چرا معذرت خواهی کنی ali جان.
اون دوستمون همچین میگه شما لازم نیست طرفداری کنی انگار مثلا خودش صاحب شرکت کادیلاکه!!!
انگار مثلا من ویروسه ماشینای آمریکایی ام خودش هم همه کاره ی ماشین های آمریکایی.
به من میگه شما برو بنتلیتو بچسب که داره ورشکست میشه!!!!
من نمیدونم اصلا چه ربطی به بنتلی داره این موضوع.
واقعا برایه بعضی کاربرا به قلking 918 باید سکوت مطلق کرد همین..
ali
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اتفاقا بنتلی و رولزرویس وجدانا میگم عالی اند و هر دو در
کلاس خودشون اول هستند بدون شک ولی حالا یه سوء تفاهمی
شده عیبی نداره
احمد باقری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵در بحث کلاس، ابهت و استایل شیک، کادیلاک یکی از بهترین هاست که حس لوکس بودن رو القا می کنه.
بنتلی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز”فقط کادیلاک”،از کادیلاک تعریف کرده خو،چه ربطی ب بنتلی داره!واقعا ک!در ضمن کادیلاک هم با اینکه مث بنتلی تولید محدود و گرون نیس کلی کاهش فروش داشته!_____به به خسته شده عزیز!باز ازاون مقایسه های فوق العادت انجام دادی ک!چن وقت پیش همین حرفو درمورد ولوو s90زدی!دوست عزیز بزار ی سایت معتبر اینارو باهم مقایسه کنه بعد!در ضمن این خودرو پرچمدار اصلی کادیلاک نیس و نباید با اس کلاس و سری 7مقایسه بشه،کلاس این خودرو بین سری 5 و 7 و بین Eکلاس وsکلاس قرارمیگیره مث بیوک لاکراس،کادیلاک برنامه ساخت یک سدان مجلل بزرگتر از اینو داره.البته این خودرو هم ب اندازه کافی لوکس و فوق العاده هس!.
بهنام طیبی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵شتاب خوبی داره قیمتش هم هی خوبه
کادیللاک
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵واقعا محشره
احسان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵جزو بهترینها
h112
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵تو عکس ها که کیفیت داره توش موج میزنه….خیلی خوبه///
ali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ممنونم کیان جان
میدونی من از کجا از ماشینهای المانی بدم اومد
زمانی بود که مجله ماشین و سایت تیونینگ تالک بطور غرض ورزانه ای
شروع به تخریب امریکاییا و بهتر دونستن المانیها کردن و گر نه من خودم
به خودروسازان با قدمت مثل بنز و بقیه المانی ها احترام میذاشتم و همین
کار باعث شد خیلی از دوستان امریکایی نسبت به المانیها مثل من حساس شن
ولی در کل هم امریکاییها و هم المانیها خداییش میگم عالی اند حالا یکی
کم تر یکی بیشتر وگر نه خدایشش یه بنزه s280 دهه 70 که
من همیشه میبینمش و از قیافش لذت میبرم خیلی ابهت داره
ali
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵راستی یه چیز بگم بابام خودش با اینکه ماشین امریکای خیلی
خوشش میاد و 10 سال پلیموت والیانت داشت ولی همیشه
از بی ام و 2002 مدل 75 خودش صحبت میکرد و تو کار تعمیر اونا بود
حتی الان یه دوست داره که تو گاراجش پر ماشین المانی و طرف
المانی باز قهاریه و همیشه خدا با هم کل کل داریم سر المانی و
امریکایی
asa
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵مگه میشه یک روز کادیلاکو ببینی و اون روز زیبا نشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.؟؟
godfather
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر
خروجی پیشرانه: 265 اسب بخار/400 نیوتنمتر
مصرف سوخت EPA (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): 10.6/7.5/9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن خالص: 1599 کیلوگرم
پراید 111 تو بعضی مدلاش صدی 13 رو میزنه
اقای نعمت زاده تو میتونی از دست معلم ریاضی سال اولت شکایت کنی تو یاد دادن اعداد برای تو کم گذاشته
mohammad-fm
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشین های امریکایی خوبن مخصوصا فورد و شورلت و جمس ولی هیچکدوم بنز یا بی ام و نمیشن
ali
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵و المانیها هم هیچ وقت مثل امریکاییها نمیشند
reza
۱۴ مرداد ۱۳۹۵سلام به همه ی المانی بازها و امریکایی بازها…اقا هرکه هرچی میخواد بگه دنیا یعنیییییییییییusa
اصلا میشه یه ماشین امریکایی رو ببینی و لذت نبری؟؟؟اصلا اینجور چیزی ممکنه؟؟؟؟پر مسلمه که نههههههههههه،،،****ماشین فقططططط امریکایییی.کلا دنیا فقط امریکا??
البته باید اینو هم عرض کنم که المان هم واقعااااا عالیه اصلا بد گفتن از ماشینای المانی اشتباهه.ولی در کل امریکایی بهتره.ایتالیا هم یادتون رفت