مدل ۲۰۱۶ کادیلاک ELR بهعنوان تنها عضو هیبرید-الکتریکی خانواده کادیلاک با قدرت بیشتر و شتاب سریعتر و قیمتی رقابتیتر و بهروزرسانی فنی و رفاهی معرفی شد.
کادیلاک ELR مدل ۲۰۱۶ کوپه ای شیک، جذاب و دوست دار محیط زیست است که کمی از قیمت گزاف سابق خود فاصله گرفته و تعدیل شده است. تغییرات ظاهری به جلوپنجره مشبک جدید همراه با نشان و لوگوی تازه کادیلاک با حذف خوشههای دور آن، محدود میگردد. در داخل کابین هم از نمایشگر جدید ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، سه عدد پورت USB، محفظههای ذخیرهسازی و نگهدارنده فنجان و روکشهای چرم نیمه آنیلین استفاده شده است. ظرفیت باتریهای لیتیوم یون در مدل ۲۰۱۶ از ۱۶.۵ کیلووات ساعت به ۱۷.۱ کیلووات ساعت، افزایش داده شده است. بدین ترتیب، طیف مسافتی که میتوان با این خودرو با هر بار شارژ و بهصورت تمام الکتریکی طی کرد از ۶۰ به ۶۳ کیلومتر رسیده است. برد مسافت کلی خودرو نیز با کمک موتور ۱.۴ لیتری بنزینی به ۵۴۷ کیلومتر افزایش یافته است که برای سفرهای داخل شهری، مناسب و ایده آل میباشد. این در حالی است که شارژ کامل باتریها با برق ۲۴۰ ولت، حدود ۵ ساعت زمان میبرد. قدرت پیشرانه ELR با افزایش ۲۵ درصدی، اکنون به ۲۱۵ اسب بخار در مُد تور و ۲۳۳ اسب بخار در مُد اسپرت رسیده است. گشتاور نیز بالغ بر ۵۰۶ نیوتن متر میشود. بدین ترتیب شتاب گیری صفر تا صد این خودرو با بهبود ۱.۶ ثانیه ای، به ۶.۴ ثانیه رسیده است. بیشینه سرعت مدل استاندارد ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و با استفاده از پکیج اختیاری به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت میرسد. پکیج اختیاری یادشده شامل چرخهای ۲۰ اینچی اسپرت همراه با تایرهای تابستانی، ترمزهای برمبو با کالیپرهای چهار پیستونه، فرمان اسپرت با عملکرد برقی و کالیبراسیون اسپرت سیستم تعلیق با کنترل مستمر میرایی میشود. البته تمام مدلهای جدید ELR از بهروزرسانی در سیستم تعلیق، سختافزار جدید ترمزها و کالیبراسیون جدید فرمان سود میبرند. همچنین بسته کمکی راننده که قبلاً سفارشی بود، از سال ۲۰۱۶ بهصورت استاندارد و بدون پرداخت اضافی نصب میشود که شامل هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل عقب، چراغهای جلوی Intellibeam، اینترنت پرسرعت همراه با 4G LTE و WiFi همراه با سه ماه استفاده رایگان و شارژر بیسیم تلفنهای هوشمند است.۱۹ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
(((RETOLEX(((REZA
۲۷ فروردین ۱۳۹۴ارزون کردنش برای رقابت با شورلت ولت هست
محمد شریعت
۲۷ فروردین ۱۳۹۴دوستان یه سوالیه خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده
اما متاسفانه وقت مطالعه براش رو بنا به دلایلی ندارم
خودرو های الکتریکی، مثل این کادیلاک یا خودرو های تسلا، اگر بنا به هر دلیلی تصادف بدی کنند، امکان تخلیه بار الکتریکی باتری وجود داره؟ یعنی با آسیب دیدن باتری این مقدار انرژی باعث برق گرفتگی سرنشین ها نمیشه؟ و همچنین مرگشون؟
یا اینکه مواد شیمیایی موجود در باتری روی سرنشین ها بریزه؟؟؟
navid
۲۷ فروردین ۱۳۹۴با توجه به امنیتی که براشون در نظر گرفتن این مورد گمونم خیلی بعیده.
باتری این خودروها کلن با باتری های اسیدی فرق داره معمولن لیتیوم یونه شبیه باتری لپ تاپ و موبایل. پس حتی تصادف و داغون شدنش هم خطری نداره.
تنها خطری که این باتری ها دارن احتمال داغ شدن و حی آتش گرفتن و انفجار حین شارژ کردنشونه( باتری موتور برقی گروهمون تو مسابقه بعد از شارژ منفجر شد)
که این مورد هم با توجه به ظررفیت بالا و سیستم خنک کننده و سنسورهای کنترل کننده جای نگرانی باقی نمیزاره
reza
۲۷ فروردین ۱۳۹۴باتری های لیتیومی تقریبا کم خطر هستن تا وقتی که لایه محافظشون اسیب نبینه که به همین راحتی هم اسیب نمیبینه چون به راحتی خم میشه و ضربات رو دفع میکنه ، اما اگه لایه محافظ حین تصادف سوراخ بشه یا از بین بره چون لیتیوم وقتی با هوا ترکیب میشه گرمای بسیار شدیدی ایجاد میکنه امکان داره باعث اتش سوزی بشه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ فروردین ۱۳۹۴(((RETOLEX(((REZA جان کادیلاک و شورولت هر دو زیر مجموعه ی جنرال موتورز هستن و از یک برند. جنرال موتورز که خودش برا خودش رقیب نمیسازه!!! ;)
GT-R'
۲۷ فروردین ۱۳۹۴فقط کادیلاک
AliZeus
۲۷ فروردین ۱۳۹۴بسیار جذابه…
AlirezaF12
۲۷ فروردین ۱۳۹۴رقیب تسلا
سعید
۲۷ فروردین ۱۳۹۴دمت گرم کادیلاک،چقدر افزایش قدرت و امکانات داشته و با این حال قیمتش هم اینهمه کم شده،البته شاید به خاطر فروش کم مجبور به کاهش قیمت شده و چاره دیگه ای نداشته،
این سبک طراحی کادیلاک رو من خیلی دوست دارم مخصوصا ماشینای فول سایزش مثل CT6 که فوق العاده قشنگه،ولی ELR کمی چاق و خپل و حجیم به نظر میاد مخصوصا عقبش که خیلی بزرگه
مجتبی
۲۸ فروردین ۱۳۹۴سلام دوستان
به نظر من کادیلاک تو طراحی و هم چنین کمیت های فنی به شدت قوی شده و بعید نیست که روزی سری تو سرهای بزرگ اروپایی در بیاره چه بسا همین الان هم بسیار قدرتمند و پرکار در حال ادامه روند پیشرفت هست فقط یه سوپر کار کم داره .در مورد این اتومبیل هم باید بگم حرف نداره قدرتمند و زیباستــــ…
یحیی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴طراحی این مدل کادیلاک بسیار خاص وزیباس .من که خیلی دوس دارم این مدل رو
فرید
۲۷ فروردین ۱۳۹۴گرونه با این پول مدل های دست دوم فوق العاده ای اونور گیر میاد
navid
۲۷ فروردین ۱۳۹۴اگه بخوام ماشین برقی بگیرم تسلا مناسب تره.
بین هایبریدی ها اول محسولات آئودی رو میپسندم بعد بنز و بی ام.
اما آخرین گزینه ای که بهش فکر میکنمه
هنوز موتورهای بنزینی رو با همه خرجش ترجیح میدم
جی تی ار
۲۷ فروردین ۱۳۹۴مجموعا به دلم نمی چسبه. شبیه تخم مزغ شده!…
مایکل جکسون - تریلر
۲۷ فروردین ۱۳۹۴cbr400 و honda nsx rr mugen سابق . آقای جی تی آر تخم مرغ خیلی کوچکتر از اون چیزیه که بشه طراحی و اندازه یه ماشین رو بهش نسبت داد . از زدن این حرف : شبیه تخم مزغ شده!… . خجالت بکش .
حامد قدسی
۲۷ فروردین ۱۳۹۴زیباست!
احمد باقری
۲۷ فروردین ۱۳۹۴واقعا زیباست. هم طراحی و هم عملکرد.
milad
۲۷ فروردین ۱۳۹۴عجب عروسکیه…
as
۲۷ فروردین ۱۳۹۴شورای رقابت امریکا باید از شورای رفاقت ایران یاد بگیره نباید بزاره ماشین تا 10 هزار دلار کاهش پیدا کنه :)
خواستن که هیچ نخواستن همینی که هست پراید بهتون میدم 10 میلیون هم روش میکشیم