به لطف استفاده از آلومینیوم و دیگر فلزات با مقاومت بالا در کادیلاک Ct6 جدید، این خودرو حدود ۹۰ کیلوگرم نسبت به حالت استفاده کامل از فولاد، صرفهجویی کرده است. کادیلاک اخیراً اعلام کرده که ۶۴ درصد CT6 جدید از آلومینیوم ساخته خواهد شد و ۱۳ نوع فلز و آلیاژ مختلف در ساختار بدنه به کار برده خواهد شد.
![Cadillac CT6 Structure](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/03/Cadillac-CT6-Structure-765x544.jpg)
یوهان دو نیسچن (Johan de Nysschen)، رئیس کادیلاک در این زمینه میگوید:
برای CT6، از آلومینیوم با مقاومت بالا، فولادهای با مقاومت بالا و المانهای سبک در شاسی استفاده کردهایم. تا جایی که امکان بوده، آلومینیوم و فولاد را با یکدیگر یکپارچه کردهایم و همینطور، تا حدّ ممکن، از گرمهای اضافی خودرو کاستهایم. این در حالی است به یک سطح عملکرد در کلاس جهانی نیز دست پیدا کردهایم.
همچنین گفته میشود که کادیلاک CT6 از همان صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمیای استفاده خواهد کرد که قبلاً در کانسپت «اونیر» از بیوک مشاهده شده است. همینطور کیفیت طراحی داخلی آن در حدّ دیگر خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری است. در حالی که ارائه یک نسخه Vsport از CT6 تاکنون تأیید شده، ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد مدل با عملکرد بالاتر CT6-V گرفته نشده است. CT6 بر پلتفرم جدید دیفرانسیل عقب جنرالموتورز با عنوان «اُمگا» سوار خواهد شد و از خانواده موتورهای تنظیمشونده چهار، شش و هشت سیلندر استفاده خواهد کرد.
![Cadillac CT6](http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/03/Cadillac_TheDaring_NoRegrets_CT6-765x430.jpg)
RETOLEX
۲۵ اسفند ۱۳۹۳Oh my god!!!
What a car!!!!
صادق
۲۵ اسفند ۱۳۹۳درود
کلا اگه بخوای تاثیر واقعی سبک شدن ماشین رو ببینی باید از فیبر کربن استفاده کنی.
فیبر کربن هم استقامت بسیار بالایی داره و هم وزنش از آلومینیوم سبکتره
ولی چیزی رو که آلومینیوم داره، در حال حاضر فیبر کربن نداره:
ارزونی و مقرون به صرفه بودنشِ
که برای یه ماشین کمتر از صد هزارتا معقولانه تر اینه که از آلومینیوم استفاده بشه، در غیر این صورت هیچ تضمینی وجود نداره که قیمت ماشین زیر 100 هزارتا بمونه!!!!
ولی در آینده با به وجود اومدن شرایط تولید انبوه فیبر کربن، یکم اوضاع عوض میشه (که کم کم این اتفاق داره میوفته)
ارادت
شلبى
۲۵ اسفند ۱۳۹۳درست میگى صادق جان،استفاده از فیبر کربن روز به روز در حال افزایشه و همین الانم در صنایع زیادى مثل ماشین سازى و هواپیما سازى در حال استفادست بطورى که الان بخش هاى زیادى از بدنه بویینگ787 از فیبر کربن ساخته میشه و همچنین یه قسمتایى از 747 و درنسل بعدى بویینگ هاى 777 هم بطور گستره از فیبر کربن استفاده خواهد شد و در ماشین سازى هم فکر میکنم در ساختار فورد جى تى براى کاهش وزن استفاده کردن ولى خب همونطور که گفتى استفادش در خودرو سازى باعث بالا بردن قیمت میشه و شاید براى این قیمت صرفه نداشته باشه
ارادت
حسین
۲۵ اسفند ۱۳۹۳درود. شلبی جان علاوه بر فورد جی تی، در انواع مدلهای فراری و ب ام و هم استفاده میشه. مثل i8 و i3 و همینطور نسل آینده سری 7 که گفته شده وزنش از وزن نسل فعلی سری 5 هم کمتره!! ب ام و با کمپانی SGL که تولید کننده انبوه فیبر کربنه، سرمایه گذاری مشترکی انجام دادن و اعلام کردن تا چند سال آینده هزینه تولید فیبر کربن رو تا یک پنجم کاهش میدن
صادق
۲۵ اسفند ۱۳۹۳درود شلبی جان
کاملا درست میگی
راستش من زیاد از صنعت هواپیما سازی اطلاعات کاملی ندارم
ولی کاملا حرفتو قبول دارم
هواپیما سازی یه پروسه بسیار طولانی با حجم فوق العاده زیاد از تجهیزات هستش، حالا اگه بتونن بخشی با بیشتر قسمتای بدنه و تجهیزات هواپیما رو با فلزات سبک مث آلومینیوم یا الیاف کربن بسازن، فوق العاده وزن این ابر سازه کاهش پیدا میکنه که قطعا شرایط به مراتب مساعد تری برای پرواز فراهم میکنه
ارادت
مهران72
۲۵ اسفند ۱۳۹۳سلام به همه
چقدر خوبه این کادیلاک
اگه عشقم به بنز رو در نظر نگیرم، هیچ ماشینی برام مثل کادیلاک نیست
زیبا، با شخصیت،مطمئن
:)
معین
۲۵ اسفند ۱۳۹۳از لحاظ ابهت و کلاس رو دست نداره.بنز اس 500 باید بیاد لنگ بندازه در مقابل طراحی خارجی با ابهت این خودرو.فوق العاده هست
مهران72
۲۶ اسفند ۱۳۹۳بنز ،متر این کلاسه و بقیه تلاش میکنن ازش الگو بگیرن
این خیلی خوبه ولی s500 شاه این سگمنته