شورلت بهتازگی نسل جدید اسیوویهای فول سایز تاهو و سابربن خود را رونمایی کرده است که این یعنی بهزودی نسل جدید برادران لوکستر این خودروها یعنی جیامسی یوکان و کادیلاک اسکالید هم معرفی خواهند شد؛ اما برای داشتن ایدهای از طراحی نسل پنجم اسکالید نیازی نیست تا زمان رونمایی رسمی آن صبر کنیم زیرا هماکنون تصاویری از این اسیووی لوکس افشا شده است که یک دستگاه از آنرا در کارخانه نشان میدهد. با توجه به این تصاویر، نسل جدید اسکالید طبق زبان طراحی جدید کادیلاک شکل گرفته که در آن مثل کراساوور XT6، چراغهای جلوی کاملاً افقی جایگزین نمونههای عمودی قبلی شدهاند. البته در اینجا برخلاف XT6، جلوپنجره بسیار بزرگتر است.
در نمای جانبی اما غیر از تریم کرومی در قسمت پایینی درها و ستونها و همینطور ویژگی جزئی دیگر، پروفیل اسکالید تقریباً بهطور کامل با نسل جدید تاهو یکسان است. بااینحال خط شانهٔ خودرو کمی پایینتر از نسل کنونی به نظر میرسد. درمجموع هرچند نسل جدید اسکالید در تمام قسمتها مدرنتر از گذشته به نظر میرسد اما ممکن است طراحی آن دوقطبی باشد یعنی برخی آنرا بپسندند و برخی نسل قبلی را زیباتر بدانند.
اما یکی از اصلیترین دلایلی که خریداران بجای تاهو یا یوکان سراغ اسکالید میروند کابین لوکستر و مجلل آن است و کادیلاک این ویژگی را در نسل جدید اسیووی بزرگ خود تقویت کرده است. تصاویری که از داخل اسکالید مدل ۲۰۲۱ منتشر شدهاند در بالای داشبورد خودرو دو صفحهنمایش شیک و سطح بالا را تقریباً به سبک مرسدس بنز نشان میدهند. علاوه بر این، در اینجا یک کنسول بلند هم به چشم میخورد که به سمت پایین شیب دارد و کابین را بیشتر راننده محور کرده است. یکی از جالبتوجهترین ویژگیهای داخلی اسکالید جدید اما کنار گذاشتن دستهدندهٔ سنتی روی ستون فرمان و جایگزینی آن با نمونهٔ مدرن و متداول روی کنسول مرکزی است. مطمئناً این کار به خاطر نمایشگرها صورت گرفته است زیرا این دستهٔ بزرگ جلوی دید به بخشی از این نمایشگرها را میگرفت.
زیر پوست اسکالید جدید پلتفرم تراک T1 جنرال موتورز قرار دارد که در دوقلوهای تاهو و سابربن و همینطور نسل آیندهٔ یوکان هم مورداستفاده قرار گرفته است. این یعنی مثل نسل جدید اسیوویهای شورلت، در اسکالید هم شاهد تعلیق عقب مستقل چند اتصالی و همینطور سیستم تعلیق بادی تطبیقی خواهیم بود که امکان تنظیم ارتفاع خودرو را به دلایل مختلف مثل سهولت در ورود و خروج سرنشینان و یا حرکت در مسیرهای آفرود فراهم میکند. همچنین با توجه به رشد اندازهٔ نسل جدید تاهو، انتظار میرود اسکالید جدید هم در طول و هم در فاصلهٔ محوری بزرگتر از نسل کنونی باشد.
در بخش پیشرانهها نیز با توجه به اینکه تاهو و سابربن جدید با همان پیشرانههای قبلی و بدون افزایش قدرت ارائه شدهاند، انتظار میرود زیر کاپوت اسکالید مدل ۲۰۲۱ هم همان موتور ۶.۲ لیتری V8 کنونی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور قرار گیرد. انتقال نیروی این موتور نیز توسط گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید جنرال موتورز صورت میگیرد که از سال ۲۰۱۸ در نسل کنونی جایگزین گیربکس ۸ سرعتهٔ قبلی شد؛ اما علاوه بر این، احتمال ساخت نسخهٔ عملکرد بالای نسل جدید اسکالید هم مطرح شده است. گفته میشود این مدل که اسکالید V نام خواهد داشت، به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶۵۰ اسب بخاری کامارو ZL1 و کوروت Z06 مجهز خواهد بود. همچنین با توجه به پلتفرم جدید، میتوانیم انتظار ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی اسکالید را هم داشته باشیم. پیشبینی میشود نسل جدید اسیووی پرچمدار کادیلاک سال آینده راهی نمایندگیهای فروش شود.
امیر
۲۲ آذر ۱۳۹۸کابین اسکالید از سالها قبل بهتر از سابربن و تاهو بوده ،در نسلهای جدیدشون هم به همین صورته
اسکالید در زیبایی و ابهت هیچحرفی باقی نمیزاره
Just bentley continental
۲۲ آذر ۱۳۹۸نسل قدیمش جلوش خیلی بهتر بود
از این طراحی جدید کادیلاک برای جلو ماشیناش خوشم نمیاد واقعا ابهت قدینشو از دست داده.
Sajjad
۲۲ آذر ۱۳۹۸دسته دنده هنوز باید پشت فرمون باقی میموند
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ آذر ۱۳۹۸ایول عجب کابین مدرن و زیبایی داره
–
توی این کلاس از لحاظ پرستیژ و ابهت و طراحی بیرونی
مرسدس GLS و کادیلاک اسکالید حرف اول رو میزنن
یانکی
۲۲ آذر ۱۳۹۸داداش gls به دلایل زیاد که مهمترینش اینه که بنز کراس اووره و اسکالید suv واقعی در اندازه های اسکالید نیست که بخواد مقایسه بشه.اصلا تو کل اروپا هیچ خودرو سازی جرعت نمیکنه با این سازهای آمریکایی رقابت کنه چونکه توانش رو ندارن و فقط ژاپن میتونه با بهتریناش نهایت با تاهو رقابت کنه یعنی lx500 شاید کمی بتونه با تاهو سر شاخ بشه.خخخ gls رو با اسکالید میخواد مقایسه کنه.
Joker
۲۲ آذر ۱۳۹۸بعضیا رو خدا آفریده فقط ایراد بگیرن،ماشین به این زیبایی دیگه ایراد گرفتنتون چیه،خیلیم قشنگه و جذابه،با اینکه خودم طرفدار آلمانیا هستم و تو این کلاس نسل جدید Gls رو به همه فول سایزا ترجیح میدم ولی انصافا کادیلاک هم عالی کار کرده نسل جدید اسکالید رو…شُل کنید بابا?
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ آذر ۱۳۹۸دو کلام حرف حساب ??
Mohammad
۲۲ آذر ۱۳۹۸کابینش فوقالعاده هست…
Elmiraj
۲۲ آذر ۱۳۹۸زیباتر و بسیار مدرن تر از قبل شده…
.
ولی در این کلاس به زودی جیپ گرند واگونیر با توجه به محبوبیت همیشگی جیپ بین آمریکایی ها ، بهترین قدرت آفرود در این کلاس بدلیل بهره گیری از پلتفرم رم Rebel TRX و قوای محرکه پلاگین هیبرید ، فروش اسکالید و ناویگیتور را بشدت تحت تاثیر قرار میده….
meysam
۲۲ آذر ۱۳۹۸دیگه هیچ توجیهی برای خرید لندکروز و LX570 با اون قیمت بالا باقی نمیمونه.
حتما باید نسل جدیدشون معرفی بشه.
اما من نمای جلوی نسل قبل رو بیشتر دوست داشتم. کادیلاک باید چراغهای عمودی داشته باشه. باید همونو بهترش میکردن
Elmiraj
۲۲ آذر ۱۳۹۸چراغ های عمودی از همون اول یعنی از دهه شصت میلادی تا الان فقط مختص به چراغهای عقب کادیلاک بودن ، درسته در دو نسل گذشته به جلو هم آورده شدن ولی امضای کادیلاک در اصل چراغ های عمودی عقبه…
.
زبان طراحی کادیلاک با کانسپت اسکالا سال ۲۰۱۶ در عین حفظ اصالت به کلی دگرگون شد .
سعید
۲۲ آذر ۱۳۹۸به این نکته توجه کنید که برخلاف چیزی که در متنِ این مطلب اومده؛ نمایشگرهای داشبورد اسکالیدِ جدید به هیچ عنوان از روی مرسدس کپی نشده، بلکه نمونهی کاربردیِ نمایشگر استفاده شده در کانسپت اسکالا هست یعنی نمایشگرهای دوتاییِ غیرهماندازه و پس و پیش. اتفاقا یکی از نکات منفی طراحی داخلی مرسدسهای جدید، نمایشگرهای بیروح و کسالتباری هستن که انگار یه دونه تبلت باریک و دراز رو مثل یک زائده، به شکل افقی خوابوندن پشت فرمون. متاسفانه این روزها این مرسدس هست که در سدان پرچم دارِ قابل احترامش، «اس کلاس» از نمایشگرهای آمریکایی کپی کاری میکنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ آذر ۱۳۹۸بَه به این پرستیژ
Khan
۲۲ آذر ۱۳۹۸جلوش اون ابهت نسل حال حاضر رو نداره، ولی داخلش خیلی شیک شده لامصب، آدم به وجد میاد
شاهین
۲۲ آذر ۱۳۹۸نمای جلوش تو ذوق میزنه. خیلی باریک و کشیده شده با اون جلوپنجره