مهم نیست که مدلهای لوکس از برندهای باپرستیژ را بخرید یا محصولات سابکامپکت را انتخاب کنید، کراساوورها هر روز بیشتر از قبل نظر خریداران را به خود جلب میکنند.
اما کادیلاک یکی از خودروسازان معروفی است که کمی از قافله عقب مانده است و به تازگی با عرضهی مدلهای جدید سعی در افزایش فروش خود دارد.
مدل جدید کادیلاک که XT5 نامیده میشود ادامه دهندهی نامگذاری جدید و سؤالبرانگیز این شرکت است. طبق گفتههای مدیر ارشد کادیلاک،Johan de Nysschen، این خودرو اولین مدل از ۴ مدل کراس اوور جدید در حال کار است بنابراین باید منتظر شنیدن خبرهای بیشتر از کادیلاک در آینده باشیم.
متأسفانه استایل ظاهری این خودرو کمی شلخته است. طراحی خارجی چاقوچله بوده و در آن شاهد جلوپنجرهی بزرگ و تابشی و نسبتهای غیر جذاب هستیم. زیبایی و ظرافت چیزی است که در مورد XT5 صدق نمیکند.
این خودرو سوار بر معماری جدیدی است. طبق گفتههای جنرال موتورز، استفاده از این معماری جدید باعث شده تا XT5 تقریباً ۱۲۵ کیلوگرم سبکتر از نسل پیشین خود باشد؛ اما این همه چیز نیست. XT5 جدید ۴۵ کیلوگرم سبکتر از آئودی Q5 و ۲۹۵ کیلوگرم سبکتر از مرسدس بنز GLE است.
فاصلهی بین محورها در حد چند سانتیمتر بیشتر است و همین امر به بهبود فضای داخلی کمک کرده است. طول، عرض و ارتفاع کلی درمجموع کمتر از مدل قبلی است و XT5 را مانورپذیرتر میکند. در کل فضای پای سرنشینان عقب افزایش یافته است.
به منظور اطمینان از همخوانی با نسل دیجیتال، کادیلاک XT5 تکنولوژیهای پیشرفتهی زیادی دارد. در این خودرو میتوان شاهد عرضهی ارتباط بیسیم 4G، وای فای و هدآپ دیسپلی سفارشی بود. جدای از همهی اینها، اتصالات سیستم اپل کارپلی نیز به همراه اندروید اتو در دسترس است.
سیستم اطلاعات سرگرمی CUE نیز بهبود یافته است. البته هنوز هم این سیستم گیجکننده است اما پردازندهی سریعتری داشته و حتی شارژ بیسیم برای گوشیهای هوشمند نیز وجود دارد.
اما یکی از جذابترین ویژگیهای XT5 جدید سیستم آینهی دوربین پشتی است که در آن یک دوربین با صفحه نمایش با کیفیت جایگزین آینهی مرسوم شده است. این سیستم محدودهی دید راننده را حدود ۳۰۰ درصد افزایش داده و نقاط کور را به حداقل ممکن میرساند.
تنها پیشرانهی در دسترس مصرفکنندههای آمریکایی نسخهی تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری است. این پیشرانه توانایی تولید ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتون متر گشتاور را دارد که کمی بیشتر از آن چیزی است که در لکسوس RX 350 به دست میآورید اما کمتر از قدرت و گشتاور لینکلن MKX اکوبوست است.
کادیلاک XT5 از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیکی استفاده میکند که رفتار بسیار خوبی داشته و حداقل سروصدا را ایجاد میکند. فقط شیفتر دنده شبیه نوکیا ۳۳۱۰ قدیمی است.
بهصورت سفارشی میتوان سیستم چهارچرخ محرک را در خودرو مشاهده نمود. این سیستم میتواند ۱۰۰ درصد گشتاور موجود را به یک اکسل بفرستد. علاوه بر این، در عقب گشتاور منتقل شده میتواند با نسبتهای متفاوت بین هر چرخ توزیع شود و توانایی خودرو در رانندگیهای سریع در پیچها را بهبود ببخشد. به منظور بهینه کردن مصرف سوخت راننده میتواند در صورت بینیازی از چسبندگی بیشتر سیستم را خاموش کند.
کادیلاک میگوید این خودرو در سیکل شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب مصرف سوخت ۱۲.۹/۸.۹/۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر دارد. این عملکرد نسبت به لکسوس ضعیفتر و نسبت به لینکلن توربو بهتر است.
با نشستن داخل کابین خودرو شاهد مواد با کیفیت و واقعی خواهید بود. چرم خوب به همراه چوب زیبا داخل کابین بکار رفته است. در مجموع طراحی داخلی مدرن و واضح است. همانطوری که انتظار دارید کیفیت مونتاژ درجهیک است اما همهچیز عالی نیست.
صندلی راننده حداقل برای ما کاملاً ناراحت است. نشیمنگاه برای سفرهای طولانی سفت است و باعث ناراحتی میشود.
علیرغم داشتن تنها ۳۱۰ اسب بخار، XT5 با قدرت حرکت میکند. درحالیکه این خودرو سریعترین در کلاس خود نیست اما هرگز لنگ قدرت نمیمانید مگر اینکه در سربالایی با ۵ سرنشین و یدک کامل حرکت کنید. گیربکس خوب خودرو نیز حداکثر قدرت در دسترس را فراهم میکند.
کارایی فرمان و ترمز خودرو نسبت به رقبا خوب است اما مورد برجستهای هم نیست. متأسفانه همین کلمات را دربارهی کیفیت سواری نمیتوان گفت.
علیرغم استفاده از سیستم تعلیق انتخابی توسط راننده به نظر میرسد که XT5 حتی در حالت تورینگ نیز بسیار سفت است.
به نظر میرسد که مهندسان به خاطر کاستن از وزن خودرو مواد خفهکنندهی صدا را حذف کردهاند چرا که صدای موجود برای چنین خودروی لوکسی زیاد است. لکسوس و لینکلن قطعاً ساکتتر از کادیلاک هستند و صدای لاستیک و باد کمتری در آنها به گوش میرسد.
کادیلاک XT5 2017 اشرافیت و تکنولوژی زیادی را به همراه ویژگیهایی که در رقبا یافت میشود ارائه میکند. هرچند، کابین زمخت، کیفیت سواری نه چندان دلچسب، استایل شلخته و صندلیهای ناراحت نقاط ضعفی هستند که نادیده گرفتن آنها سخت به نظر میآید.
دیگر ساختههای کادیلاک نظیر ATS،CTS و CT6 با وجود دینامیک و اشرافیت بالا ما را تحت تأثیر قرار دادهاند اما متأسفانه این جادوی مهندسی و طراحی در XT5 دیده نمیشود. متأسفیم که این را میگوییم اما ما لینکلن MKX و لکسوس RX را محصولات رقابتیتری یافتهایم.
نقاط ضعف: نیاز به فضای سر بیشتر در عقب، صندلیهای جلوی ناراحت، صدای بیشتر نسبت به رقبا، استایل شلخته، سواری نامناسب
مشخصات کادیلاک XT5 2017
پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۶ لیتری
قدرت/گشتاور: 310 اسب بخار/۳۶۷ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 12.۹/۸.۹/۱۱.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت: آغاز از ۳۸۹۹۵ دلار
منبع: autoguide
تمدن عرب
۴ مهر ۱۳۹۵نویسنده این متن احتمالا ضد امریکایی ست
Ali.usa
۴ مهر ۱۳۹۵چه کاریه از کادیلاک خوشت نمیاد *** خواهشن ماشین به این عالی .
آقا شاهین شرمنده ولی بد نوشتی
(ali (CHEVY NOVA
۴ مهر ۱۳۹۵حال میکنم که ماشین امریکایی این همه دشمن داره
این نشون میده چون بسیار محبوب و پرفروش و موفق هستن اینطور در موردشون بد میگن
حالا بفرستین دیسلایک ها رو
کامیاب
۵ مهر ۱۳۹۵علیرغم داشتن تنها 310 اسب بخار، XT5 با قدرت حرکت میکند.
نقاظ ضعف:طراحی شلخته
یعنی نویسندش معلومه کاملااااااا عقده ای بوده و لیفان سوار بوده احتمالا. :D
Matador
۴ مهر ۱۳۹۵هر چی میخواد بگه.
من عاشق کادیلاکم.
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵طراحی داخلی کادیلاک دوس دارم
طراحی بدنه اش هم عالیه
mahdi
۴ مهر ۱۳۹۵استایل شلخته؟؟؟!!!این دیگه چه جور ایراد گرفتنی بود
PlymouthBarracuda
۴ مهر ۱۳۹۵انصافا به تنها چیزیش که نمیشه ایراد گرفت طراحیشه…
نویسنده :|
reza
۴ مهر ۱۳۹۵شروع قیمت این ماشین از 13648250 میلیون تومن هست از ویتارا هم ارزونتره ***
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵دقیقا
حميد
۴ مهر ۱۳۹۵خط جانبی کناری زیر شیشه به شکل ناشیانه ای مایل به پایین شده و استأیل جلوپنجره و چراغهای جلو حس یک طراحی بی هیجان و معمولی را القا میکنه
(ali (CHEVY NOVA
۴ مهر ۱۳۹۵جناب حمید برا همین اون حرف رو تو قسمت کیا سول به شما گفتم
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵حمید عزیز چه ایرادهای الکی میگیری شما
ونوم
۴ مهر ۱۳۹۵والله هر مطلبی تا حالا خوندیم از ظاهرش تعریف کرده نویسنده عقده ای ایراد بنی اسراییلی گرفته مثلا چرا سرعت کوروت رو نداره چرا نمیتونه کانتینر حمل کنه چرا نمیتونه پرواز کنه
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵به خوب نکته هایی اشاره کردی
ونوم
۴ مهر ۱۳۹۵حمید بنگل باز ایراد گرفت
(ali (CHEVY NOVA
۴ مهر ۱۳۹۵دمت گرم ونوم جان
این جناب حمید که استاد دانشگاه دولتی هستن الاوه بر استادی دانشگاه کار طراحی ماشین در پینین فارینا و گیا رو انجام میدن
GOD BLESS AMERICA
۴ مهر ۱۳۹۵چقدر در مقابل پیشرفت واقعی که همانا زیر کاپوت خودرو باشد مقاومت میکنند، بعد توی کابین رو پر از اسباب بازیهای بی ارزش دیجیتالی کرده اند.
شروع به کار گیری این موتور به کادیلاک CTS سدان
سال 2002 باز میگرده.
اینکه بعد از 14 سال استفاده مستمر بدون تغییر تعریف قدرت و گشتاور با بی شرمی تمام این موتور رو روی مدل 2017 هم استفاده کرده اند جای بسی تامل و نگاه ملامت بار جانانه داره.
جاداره بعد از دزدیدن سیاست گذاران این جنایت خودرویی آنها را در مقابل پرچم آمریکا با ندای
GOD BLESS AMERICA گردن زده تا دیگر چنین وقایعی تکرار نشود.
GOD BLESS AMERICA
۵ مهر ۱۳۹۵قربون دیس لایک هاتون برم پدالی ها.
شرمنده: اما صنعت خودروی آمریکا خائن زیاد داره.
یه پاکسازی بیرحمانه نیاز داره.
کامیاب
۵ مهر ۱۳۹۵الان موتور روی هایلوکس از دهه نود با بهینه سازی و اصلاح داره استفاده میشه.کد موتور 2TR_Fe
موتور جی ام سی یرا 6.2لیتری شالودش موتور 350دهه هفتادمیلادی هست.
موتور 5سیلندر 2.5لیتری آیودی سال قبل بروزرسانی عمده دریافت کرد.
موتور روی تمامی محصولات رنو و نیسان که حجمی زیر 1.5لیتر دارن(مث BR1,TU)قالب اصلیشون همون موتور های TU طراحی شده توسط پژو ان.
قرار نیست یه خودروساز هر سال موتور جدیدی بزنه.
6سیلندر 3.6لیتری 310اسبی یعنی به ازای هر لیتر چیزی حدود نود اسب بخار.
حالا بروزترین موتور تنفس طبیعی که به صورت عمده مورد استفاده قرار میگیره(مثلا کرولا)تو نمونه 1.8لیتری 148اسب داره.یعنی پرفروش ترین خودرو دنیا با چیزی که تو میگی آمریکایی های فلان بهمان با کرولا برابره تو نسبت حجم موتور به اسب بخار.
مجید
۴ مهر ۱۳۹۵من این ماشین رو دوست دارم و در واقع میشه گفت این برند رو ولی چون تصویر شاسی بلند کادیلاک فقط اسکالید به ذهنم میاد این اصلا به اون ابهت نیست هر چند که زیباست
hamid_hk
۴ مهر ۱۳۹۵من که سوار این نشدم ، سوار رقیباش هم نشدم بنابرین نمی تونم بگم متن تا چه حدی درسته ولی دیگه فهمیدن زمخت بودن کابین سوار شدن نمی خواد. به نظرم کابینش خیلی خوشگله. یعنی یکی از خوشگل ترین های بازاره.
Mercede kaviani
۴ مهر ۱۳۹۵بهترین کراساوور لوکس دنیا با قیمت بسیار مناسب و رقابتی واستفاد از چوپ وچرم مرغوب
احسان(احسان سابق)
۴ مهر ۱۳۹۵ظاهرا نویسنده از جنبه ی منطقی ماشین رو پسندیده اما از نظر احساسی از ماشین خوشش نیومده. البته کادیلاک به تازگی از دیترویت به نیویورک نقل مکان کرده و مدیر جدید و سرپرست طراحی شرکت به تازگی کارشون رو شروع کردن. سال های آینده کادیلاک خیلی قوی تر میشه. گرچه همین الانش هم عالیه
(ali (CHEVY NOVA
۴ مهر ۱۳۹۵کسی که نویسنده هست باید بی طرفانه مطلب بنویسه نه جانبدارانه
احسان(احسان سابق)
۵ مهر ۱۳۹۵قطعا همینطوره
علیرضا
۴ مهر ۱۳۹۵حالا انصافا در طراحی خارجی نسبتا ضعیف تره حتی نسبت به سایر ساخته های خود کادیلاک ولی طراحی داخلیش قشنگه در ضمن نویسنده ضد آمریکایی نبوده چون گفته لینکلنرو ترجیح میده لینکلنم آمریکاییه دیگ
امیر
۴ مهر ۱۳۹۵ماشین به این زیبایی بخصوص درمقابل نسل قبلش وکابین زیبا این ایرادا چیه الکی
حمیدرضا
۴ مهر ۱۳۹۵چقدر کادیلاک در بین فرزندان کسانی که کادیلاک رو بیرون کردن محبوب هست
سلطان ای بی اس
۴ مهر ۱۳۹۵با اینکه عاشق خودروهای ژاپنی ام الخصوص سلطان کراس اور های لوکس یعنی rx350 ولی انصافا اینم عالیه الخصوص کیفیت داخلش (البته از روی عکس)
uss zumwalt DDG-1000
۵ مهر ۱۳۹۵منم خودروسازی ژاپن خیلی قبول دارم
adel
۵ مهر ۱۳۹۵داخلش فوق العاده است. عاشق طراحی داخلیشم ، چقدر با پرستیژ هست این کادیلاک
احمد باقری
۵ مهر ۱۳۹۵عالیه. ماشین خاص و پرابهتی هست.
علی
۵ مهر ۱۳۹۵معمولا ماشین هایی که برای اولین بار کمپانی سازندشون توی اون سگمنت میسازه در حد انتظار اون برند نیستن مـثل بی ام و ایکس 6 اولی که اشکالات زیادی ازش گرفته شد که از بی ام و بعید بود یا مرسدس سی ال اس اولی یا همین کادیلاک ایکس تی 5
رامتین
۱۶ آبان ۱۳۹۷من این ماشین رو بعد از تحقیق فراوان و مقایسه با لکسوس ار اکس هشت ماه پیش خریداری کردم و کاملا راضی هستم به نظر من نویسنده این متن مغرضانه و بدون مطالعه این مطلب رو نوشته مخصوصا راجع به راحتی خودرو و مقایسه با لکسوس کاملا مخالفم
نیما
۲۶ فروردین ۱۳۹۸کادیلاک ادمو یادت ابهت میندازه