کادیلاک سرانجام CTS-V جدیدش را برای رقابت در کلاس سوپر سدان به بازار فرستاد، خودرویی که پیش از این اطلاعات فنی و مشخصات آن منتشر شده بود اما اکنون فرصتی برای اولین تجربه رانندگی با این کوروت ۴ درب آن هم در پیست مسابقه بهدستآمده است.
Road America نام یکی از محبوبترین پیستهای اتومبیلرانی در کشور امریکاست. این پیست دارای ۶.۴ کیلومتر طول و ۱۴ پیچ میباشد که تنها خودروهای سریع میتوانند در آن به سرعتی بالای ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند، بنابراین برای به چالش کشیدن تواناییهای CTS-V جدید به نظر مکان مناسبی میآید. در زیر کاپوت فیبر کربنی این خودرو پیشرانهٔ ۸ سیلندر و سوپرشارژر دار LT4 به حجم ۶.۲ لیتر قرار گرفته که آن را از سوپر خودرویی به نام کوروت Z06 به عاریت گرفته است. البته این پیشرانه برای انجام وظیفه در کادیلاک تغییرات بسیار مختصری به خود دیده است. نخستین تغییر مربوط به تغییر سیستم روانکاری یا روغنکاری از گونه کارتر خشک در کوروت به حالت کارتر تر در کادیلاک است و تغییر دیگر در مورد سیستم تنفس این پیشرانه است بهعلاوه اینکه سیستم اگزوز هم اندکی حالت شهری به خود گرفته. این تغییرات باعث کاهش ۱۰ اسببخاری قدرت نسبت به کوروت شده بهطوریکه این پیشرانه در این خودرو ۶۴۰ اسببخار قدرت تولید میکند. این قدرت از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعته خودکار و با قابلیت تعویض دنده توسط اهرمهای پشت فرمان به یک دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی (که در هر لحظه تعیین میکند که چه میزان از گشتاور ۸۵۵ نیوتنمتری پیشرانه به هر کدام از چرخهای عقب تخصیص داده شود) منتقل میشود. استفاده از سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ (AWD) راهی بدیهی برای مهار این قدرت زیاد است ولی کادیلاک استدلال میکند که این کار ۱۰۰ کیلوگرم دیگر به وزن خودرو افزوده و مهمتر از آن این است که این بار به قسمت جلو خودرو اضافه میشود و تقسیم وزن آن را از حالت متعادل ۵۰/۵۰ خارج میکند. علاوه بر تمام اینها واکنش فرمان نیز تحت تأثیر قرار میگیرد. این خودرو همچنین از سامانهٔ تراکشن کنترلی موسوم به PTM بهره میبرد که دقیقاً مشابه آن چیزی است که در کوروت Z06 وجود دارد. این سامانه قابلیت تنظیم در ۵ حالت مختلف از حالت PTM1 برای شرایط لغزنده و با بیشترین اعمال کنترل تا حالت PTM5 که حالتی است برای پیست مسابقه و کمترین دخالت در کنترل خودرو را دارا است. کادیلاک شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر در ساعت این خودرو را ۳.۷ ثانیه و زمان طی ۴۰۰ متر را ۱۱.۶ ثانیه با ۲۰۳ کیلومتر بر ساعت سرعت اعلام کرده است. همچنین حداکثر سرعت خیرهکنندهٔ این خودرو با وجود محدودیت آئرودینامیکی بیش از ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت است.این آمار در تستی که از خودرو به عمل آوردیم ۳.۸ ثانیه برای شتاب ۰ تا ۹۷ کیلومتر و ۱۱.۹ ثانیه با سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت در شتاب ۴۰۰ متر به دست آمد که دلیل آن مشخصاً میتواند به اکتان بنزین مربوط شود. عدد اکتان بنزین مورد استفاده در تست ۹۱ بود ولی کادیلاک در میشیگان از بنزین با اکتان ۹۳ استفاده میکند. اما وضعیت این خودرو از نظر چابکی و چسبندگی چگونه است؟ این خودرو میتواند شتاب جانبی تحسینبرانگیزی برابر ۱.۰۱ g را تحمل کند تا عنوان سلطان خودروهای اسپرت را از آن خود کند. البته این سدان ۱۸۶۳ کیلوگرمی این کار را با وقار و دقت بینظیری انجام میدهد. در تست مسیری به شکل ۸ انگلیسی (Figure-8) نسل جدید CTS-V زمانی معادل ۲۴.۲ ثانیه کسب کرد که با آخرین مدل پورشه موتور وسط کیمن S برابری میکند، اما مهمتر از آن این است که این مسیر را ۰.۱ ثانیه سریعتر از M5 کامپتیشن پکیج و خودروی AWD مرسدس E63 S AMG طی میکند. توقف از سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت بدون هیچ ایرادی تنها در ۳۰ متر انجام میپذیرد ضمن اینکه این توانایی در صورت تکرار چندبارهٔ عمل ترمز گیری از دست نرفته و همچنان جلبتوجه میکند. سیستم تعلیق CTS-V جدید از نوع مکفرسون در جلو و چند اتصالی در عقب است که این مجموعه با آخرین نوع کمکفنرهای مغناطیسی با سریعترین واکنش همراهی میشود. این خودرو از ضربهگیرهای تطبیقپذیر با مسیر در قالب سیستم کنترل سواری مغناطیسی با ۳ حالت مختلف برای کسب حداکثر کارایی بهره میبرد. این سیستم با اسکن کردن سطح مسیر و سنجش میزان پستیوبلندی آن، عملکرد کمکفنرها را مطابق با کیفیت سطح مسیر تنظیم میکند. اما وظیفه توقف این هیولای کادیلاک مستقیماً بر عهدهٔ دیسکهای ترمز غولپیکر این خودرو است که کالیپرهای برمبوی آن در جلو دارای ۶ پیستون و در عقب ۴ پیستون میباشد. شاید این دیسکها از نوع کربن سرامیکی که بامو برای اضافه کردن آن به M5 از شما ۸۱۰۰ دلار پول بیشتر طلب میکند نباشند ولی به نظر هیچ ایرادی ندارند چونکه بسیار نیرومند هستند و حتی پس از پشت سر گذاشتن یک روز پر کار و سنگین در پیست هیچ نشانهای از ضعف و کاستی در خود نشان ندادند. البته در این میان نباید نقش لاستیکهای فوقالعاده آن که از نوع میشلن پایلوت سوپر اسپرت است را از یاد برد. لاستیکهایی که مشابه آن را در خودروهای سوپر اسپرت میتوانید بیابید و اندازه آنها ۲۶۵/۳۵-۱۹ در جلو و ۲۹۵/۳۰-۱۹
در عقب است. ویژگی جذاب دیگری که در این خودرو جلبتوجه میکند صدای پرطنین پیشرانه و سیستم اگزوز با سوپاپهای فعال خودروست. این سوپاپها بسته به حالت رانندگی انتخاب شده مسیر خروج دود را تغییر میدهند بهطوریکه در حالت رانندگی تور (Tour mode) کاملاً بسته میشوند ولی در حالتهای رانندگی Sport و Track برای دستیابی به حداکثر عملکرد کاملاً باز شده و صدای جذابتر و گیرایی را تولید میکنند. اما نوآوری دیگری که تحت عنوان یک آپشن ۱۳۰۰ دلاری در CTS-V جدید در دسترس خریداران قرار میگیرد ویژگی الکترونیکی است به نام PDR یا ثبت اطلاعات عملکرد. کادیلاک با ترکیب کردن سامانههای فیلمبرداری و تلهمتری (فاصلهسنجی) امکان ثبت اطلاعات عملکرد خودرو را در پیست و خارج از پیست با استفاده از دوربینی HD که پشت آینه وسط قرار گرفته به اضافه یک فاصلهسنج فراهم کرده است. این اطلاعات بر روی یک حافظه SD ذخیره میشود که میتوان بعداً به بازبینی رانندگی و عملکرد خود پرداخت و یا آن را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت. تا اینجا فقط به بررسی فنی و عملکرد خودرو پرداخته شد اما اگر فکر کنید که CTS-V صرفاً خودرویی است برای مسابقه و سرعت باید بگوییم که برخلاف نظر شما کادیلاک تمامی ویژگیهای یک خودروی لوکس را در این خودرو بهدرستی ایجاد کرده است. درواقع برگ برندهٔ کادیلاک برای به رخ کشیدن CTS-V، گذشته از قدرت فوقالعادهٔ آن شخصیت دوگانهٔ این خودرو است. بهگونهای که با فشار سادهٔ یک دکمه میتوانید آن روی شخصیتی کادیلاک را نیز ببینید.
کافی است حالت رانندگی را بر روی تور (Tour) تنظیم کنید و به کروز در بزرگراه یا گردش در حومه شهر بپردازید، در این حالت ممکن است شما این خودرو را با یک CTS معمولی اشتباه بگیرید خصوصاً اینکه این خودرو میتواند در طی یک رانندگی اقتصادی نیمی از سیلندرهای خود را غیر فعال کند و تبدیل به یک خودروی چهار سیلندر شود.
با این تفاسیر کادیلاک مصرف این خودرو را ۱۶.۸ لیتر در مسیرهای شهری و ۱۱.۲ در بزرگراه اعلام کرده است. یقیناً همه سطح بالایی از لوکس بودن را از این خودرو انتظار دارند و خوشبختانه تمام ویژگیها و امکانات مطلوب CTS معمولی در این نسخه هم یافت میشوند که به معنی اینترنت 4G LTE به همراه وای فای، شارژ بیسیم گوشیهای هوشمند، سامانهٔ پارک خودکار، دوربینهای دید اطراف (راهکار خوبی است برای جلوگیری از مالیدن و خراشیده شدن تریم فیبر کربن بدنه)، تریم فیبر کربن واقعی و آلومینیوم برای داخل کابین و لیست کاملی از سیستمهای ایمنی فعال مانند سیستم کمکی حفظ خودرو در خط جاده (lane keep assist). صندلیهای چرمی استاندارد این خودرو قابلیت تنظیم در ۲۰ جهت را دارا هستند. اگرچه با پرداخت ۲۳۰۰ دلار شما صندلیهای اسپرت ریکارو را دریافت میکنید که در ۱۸ جهت قابل تنظیم هستند و در ضمن اندکی تنگتر از حد معمول به نظر میرسند که اگر شما هم به لغزیدن حتی در صندلیهای اسپرت علاقهای ندارید این آپشن نظر شما را کاملاً برآورده میکند.
باید گفت درست همانند کوروت Z06 (که قلب خود را برای دستیابی به این هدف به کادیلاک بخشیده) CTS-V جدید دارای عملکردی عالی، راحتی غیرقابلانکار و قیمتی است که از هر چیزی در کلاس خودش ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار ارزانتر است.
ایرانی
۱۵ مرداد ۱۳۹۴عجب خودرویی شده یا بعبارتی خود سلطانه …
Ariaz
۱۵ مرداد ۱۳۹۴خیلی زیباست.
قدرت خیلی خوبی هم داره.
این ماشین با این ابهت رو اگه از نزدیک ببینید عاشقش میشید.
من یه دونه cts تو منطقه آزاد دیدم تا سه روز سرگیجه داشتم.
والا خسته شدیم اینقدر ماشینا رو فقط تو عکسا دیدیم.
Zippo
۱۵ مرداد ۱۳۹۴جز تحسین و تعریف چیز دیگه ای نمیشه گفت
کادیلاک تمام مولفه های فنی و طراحی بینظیر رو روی این ماشین اجرا کرده
خیلی خوشم اومد
سامان از تبریز
۱۵ مرداد ۱۳۹۴من از جلفا تا تبریز سوارش شدم خیلی عالیه
تصویر پروفایلمم ببینید
باهاش عکس گرفتم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ مرداد ۱۳۹۴سامان عزیز این خودرویی که شما بزرگوار باهاش عکس گرفتی کادیلاک ATS هست نه CTS.
AHMADREZA
۱۵ مرداد ۱۳۹۴اینکه ats هست عزیز
کیارش
۱۶ مرداد ۱۳۹۴خیلیا فرق ats و cts رو نمیدونن ولی فک میکنن که علامه دهر هستن
همین خاله زنکیا هست که آفت بحثای درست تو این سایته
طرف ادعا میکنه فلان ماشین رو رونده و خیلی هم خوب بوده
یکی میشنوه تو بحث بعدی دو تا میذاره روش و همینجوری پیش میره
اصلا و ابدا منظورم این نیست که cts ماشین خوبی نیست تازه به عنوان یه آلمانی باز تصدیق میکنم که خیلی خیلی هم عالیه
کلا بحثم این هست که به کسایی که میگن فلان ماشین رو روندیم، فلان فامیلمون این رو داشته فروخته اون رو خریده، من جفتش رو دارم اون بهتره من دوستم فلان داشته بها ندید
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۵ مرداد ۱۳۹۴شاید باور نکنید اما به خدا یه درگ بین این و ماکسیما دیدم که ماکسیما با وجود موتوری ضعیف تر از کادیلاک برد.!!!!!!!!!
فورد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴حتما ماکسیماهه رو سه تا چرخم راه می رفته تازه بنزینم نداشته…….. !!!!!!!
کیارش
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اون دوستمون بهزاد خان کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه من یه بار گفتم ژاپنی بازا راجع به ماکسیما افسانه سرایی میکنن باور نکرد
بیا تحویل بگیر
Zippo
۱۵ مرداد ۱۳۹۴داداش ژاپن که هیچی از مرحله پرته
المانیها باید حالا حالا ها کار کنند تا بتونند همچین غولی رو با این همه امکانات و فناوری های به روز و تازه با این قیمت بسیار ارزون تولید کنند
بد المان ها رو سوسک کرد
کاشکی هیوندای بیاد با کادیلاک همکاری کنه تا زودتر اول شه
آرمااااان
۱۵ مرداد ۱۳۹۴هیوندای بیاد کمک کادیلاک تا اول بشه؟؟؟ازون حرفا زدیا
برو تاریخچه ی کادیلاکو بخون ببین چقدر تو صنعت خودرو تاثیر داشته ببین چقدر نوآوری داشته
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۵ مرداد ۱۳۹۴مشکل خیلی از افراد نادانی نیست….توهم داناییه!
AHMADREZA
۱۵ مرداد ۱۳۹۴تنها چیزی که می تونم بگم اینه که بهتره اسمت به جای zippo
ترول باشه
Zippo
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ااااااا من نمیدونم چرا علیه من این جوری جبهه میگیرید
منظور من اینه که کادیلاک بیاد کمک کنه به هیوندای و تجربیاتشو به هیوندای منتقل کنه تا هیوندای زودتر پیشرفت کنه
چرا تو هین میکنید
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مرداد ۱۳۹۴کره از کشور هاییه که باید به صنعتش احترام گذاشت و هیوندای-کیا هم از شرکت هایی هستند که به جایگاه شایسته شون رسیدن
ما با این مشکلی نداریم
کادیلاک هم شرکت بسیار خوبیه و هیوندای هم با هرکی دوست داره همکاری کنه (هر چند همکاری بین جنرال موتورز و هیوندای-کیا خیلی هم منطقی نیست) این هم مشکلی نیست
مشکل اینه که غول های صنعت خودرو سازی مثل ژاپن و آلمان که بیشترین گردش مالی در صنعت خودرو به ترتیب مربوط به این دوتا هست از شرکت های کره ای کمتر در نظر گرفته بشن و بگیم حالا حالا ها به کره نمیرسن!!!!
“ژاپن که هیچی از مرحله پرته
المانیها باید حالا حالا ها کار کنند تا بتونند همچین غولی رو با این همه امکانات و فناوری های به روز و تازه با این قیمت بسیار ارزون تولید کنند”
این چه حرفیه الان؟
الان مثلا چه غول تکنولوژِ اینجا هست که آلمان نمیتونه تولید کنه؟
ژاپن چرا از مرحله پرته؟
همین کادیلاک غول تکنولوژِ الان در بازار فروش هیچ حرفی جلوی امثال بنز و بی ام و و لکسس نداره که دلایل خودشو داره
ایی کلاس و سری5 الان خیلی از عمر این نسلشون میگذره و وقتی نسل جدید رونمایی بشه میفهمین سلطان سگمنت ها کیه
MohseN
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ببین دوست عزیز مسابقات درگ در درجه اول به تجربه شخص بستگی داره تا ماشین!! نحوه استارت، تعویض دنده و … خیلی مهمه.
من نمیگم حرفت اشتباهه اما برداشتت اشتباه بوده! کسی که پشت کادیلاک نشسته بوده نتونسته درست از قدرت ماشینش استفاده کنه و برعکس اونکه پشت ماکسیما بوده حداکثر بهره وری رو از قدرت ماشین گرفته!!
فورد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴هر چی می خواین داره قدرت شتاب زیبایی لوکس بودن دیگه چی می خواهین
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ مرداد ۱۳۹۴عالی بود جناب عبدالملکی!دست مریزاد.
CTS V جای هیچ حرف و حدیثی باقی نگذاشته من که بیشتر از رقبای آلمانیش دوستش دارم.
تفاوت قیمتش با اون دوتا خیلی هم کم نیست و با این وجود عملکرد بسیار عالی رو به نمایش میذاره.
سیستم کنترل مغناطیسیش تو کامارو ZL1 هم بود.CTS V از نسل قبل هم مشترکاتی با ZL1 داشت.هر دو هم شاهکار هستن.
Carbonado Aventador
۱۵ مرداد ۱۳۹۴توی آمریکایی ها برند کادیلاک رو از همه بیشتر دوست دارم…
لامصب اسمش یه دنیاست!!!!
این ماشین فوق العاده عالیه و حیف که اصلا به آمریکایی ها پلاک داده نمیشه!!!!
مگرنه با توجه به علاقه ی شدید ایرانی ها به ماشینای آمریکایی کادیلاک رو باید بیشتر از این توی تهران میدیدیم!!!
من خودم دیدم صاحبان بنز و bmw که دوست داشتن کادیلاک داشته باشن ولی به هیچ وجه تو تهران بهشون پلاک داده نمیشه!!!!!
درکل کادیلاک یه دنیاست برای خودش…
صنعت اتومبیل تا ابد مدیون کادیلاک خواهد بود!!!
محسن عبدالملکی
۱۶ مرداد ۱۳۹۴خواهش می کنم باربد جان.
در مورد سیستم کنترل مغناطیسی هم کاملا حرف شما درسته البته به گفته کادیلاک در نسل جدید CTS-V از نسخه جدید این سیستم استفاده کرده که 40 درصد عملکرد سریع تری نسبت به قبل داره.
Archi KHAN
۱۵ مرداد ۱۳۹۴همه چیز عالی
شتاب ، گشتاور ، سرعت نهایی ، طراحی ، هیبت ، کیفیت و …
” منتظریم پای ماشین های ایرانی دوباره به کشورمون باز بشه “
Archi KHAN
۱۶ مرداد ۱۳۹۴دوستان ، شرمنده بابت اشتباه لغتی
” منتظریم پای ماشین های آمریکایی دوباره به کشورمون باز بشه “
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ببخشید اشتباه کردم. ماکسیما یه مدل دیگه از کادیلاک رو شکست داد.ماکسیما مدل ATS رو تو درگ برد ولی بازم همین مدل کادیلاکم خیلی قویه.
امیر
۱۵ مرداد ۱۳۹۴بی نظیره . تنها چیزی که میتونستم درباره اش بگم
شروین
۱۵ مرداد ۱۳۹۴هیچی نمیشه گفت. فقط سکوت همراه با احترام برای این شاهکار.
ALiHidden
۱۵ مرداد ۱۳۹۴چ میکنه این کادیلاک!
یه ماشین توپ به تمام معنا!
از نظر فنی هیچی کم نداره!
از نظر ظاهر هم فک کنم کمتر کسی از کادیلاک بدش بیاد!
سامان از تبریز
۱۵ مرداد ۱۳۹۴تصویر پروفایلمو
❤❤
Amin
۱۶ مرداد ۱۳۹۴به خدا ats برادر ats…با این فرق داره باشه؟؟!!!
RAYAN
۱۵ مرداد ۱۳۹۴آقا واقعا ماشین فوق العاده بی نظیریه ولی نمیدونم چرا داخلش به دلم نمیشینه انگار فضای داخلیش قدیمی تر از زمان خودشه!
امیرحسین
۱۵ مرداد ۱۳۹۴برادر بزرگوار،این ماشین سه برابر ماکسیما قدرت داره چطور میتونه ببازه؟؟مگر اینکه پیرمرد 90 ساله پشت کادیلاک بوده
یا کادیلاک نسخه چهارسیلندر با قدرتی تو بازه 200 اسب بخار بوده که باز هم اگر راننده ماهری پشت فرمون کادیلاک باشه ماکسیما دهه 90 رو میبره
احمد باقری
۱۵ مرداد ۱۳۹۴کادیلاک ماشینهای بسیار عالی میسازه، ولی به نسبت بعضی از ماشینهای دیگه با اقبال عالی مواجه نمیشه حالا باید ریشه یابی کرد که چرا اینجوریه.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ مرداد ۱۳۹۴چون جنرال موتورز زمان رکود اقتصادی آمریکا با مشکل مواجه شد و به تبع کیفیت محصولاتش کاهش پیدا کرد و فروشش کم شد.
الان جنرال موتورز هنوز هم دست به گریبان اون رخداد و پیامد هاشه ولی کادیلاک برگشته تا به همگان شکوه گذشته اش رو نشون بده و کمبود ها رو جبران کنه و جای خالی خودش رو در بین لوکس سازا پر کنه.یه کم زمان میبره اما کادیلاک، کادیلاکه!!!!!!
سجاد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴اینقدر خوبه این ماشین که حتی تنبل ترین کاربرا رو مجبور به نظر دادن میکنه
واقعا شاهکاره تبریک میگم به دوستانی که طرفدارشن،خستگیشون درومد حسابی.
امیدوارم تو فروش هم عالی باشه.
BMW4ever
۱۵ مرداد ۱۳۹۴دوستانی که میگفتند مصرفش کمتر از M5 بینند مصرف این 11.2 مصرف بی ام و 9.9
ایمان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴مصرف ب ام و M5 طبق اعلام EPA در بزرگراه 11.8 لیتر است که خوب مشخصا از 11.2 کادیلاک بیشتر است.
alif
۱۵ مرداد ۱۳۹۴از ابتدا بی نظیر بوده تا کنون .همیشه بی نظیره کادیلاک=خاص
فریا
۱۵ مرداد ۱۳۹۴میلاد اگه این کامنتو میـــخونی یه ندایی بده یکم آمار تست C/D اینو با E63 AMG S 4Matic مقایسه کنیم ;)
MohseN
۱۵ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان
امروز مطلبی در مورد ترمز ماشینهای فرمولاوان خوندم خیلی جالب بود.
در درجه اول از پدال میخوام در مورد این ماشینهای عجیب بیشتر مطلب بزاره .
در درجه دوم اگه دوست دارین یه سر بزنین جالبه!!!
http://www.zoomit.ir/articles/car/22760-everything-about-formula1-brake
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۴اساتید محترم
میشه بهم بگید دوربین های کناری خودرو های جدید کجای وصل هستن؟؟؟
AHMADREZA
۱۶ مرداد ۱۳۹۴زیر آینه بغل ها البته مال لکسوس اینطوریه
Ali.Q
۱۶ مرداد ۱۳۹۴هوندا سیویک هم زیر آینه بغل هست دوربینش
erfan
۱۶ مرداد ۱۳۹۴تعصب بیجای دوستان شروع شد.
اولاً که این ماشین ۲۰۱۶ هست پس با m5 که تو سال ۲۰۱۱ اومد مقایسه نکنید. وایسید نسل جدیدش بیاد بعد اینجوری سر آلمانو ببرید
بعدشم بدون شک قطب اول خودرو آلمانه. کادیلاکم از تکنولوژی آلمانیا داره استفاده میکنه. برید سرچ کنید میفهمید.
یه چرخ e63&m5 رو به ۱۰۰۰۰۰ تای این نمیدم.
اینقدم الکی جو ندید رو این ماشین
کادیلاک محترمه اما دیگه از بنز و بی ام و که بیشتر نیس
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اتفاقاً متعصب اصلی جنابعالی هستید.دلیلی بالاتر از اینکه سوار این ماشین نشدید و نظر میدید وجود داره؟؟؟
حتماً همین Motor trend هم رو هوا حرف میزنه؟
شما اصلاً چیزی در خصوص فناوری های کادیلاک میدونی؟
کادیلاک از تکنولوژی آلمانی ها استفاده میکنه!زهی خیال باطل.
کادیلاک خیلی وقت پیش ها هم فناوری هایی رو ارائه کرد که اون موقع اسمی از ب ام و نبود(مقصودم تجربه ی بیشتر این برند هست)
شما برو به همون چرخ M5 و E63 دلتو خوش کن.
به خدا این قدر اشخاصی مثل شما اومدن تو این سایت چنین نظرهایی گذاشتن که آدمو زده میکنه.
ولله مرسدس و ب ام و به اندازه ی جنابعالی حساسیت به خرج نمیدن.
حاضرم شرط ببندم یه دونه مدرک واسه این حرفتون ندارید”کادیلاک محترمه اما بیشتر از ب ام و و مرسدس نیست”
این حرف شما یعنی کادیلاک هر مدلی که ارائه کنه نمیتونه جایگاه بالاتری از رقبای آلمانیش داشته باشه.
M5 هم درسته از اون سال تغییر خاصی شاهد نبوده اما هر سال آپدیت میشه محض اطلاع!
وگرنه اصلاً نمیتونس رقیب CTS V و E63 باشه.
یعنی شما حرف این سایت معتبر رو هم قبول ندارید؟
اتفاقاً یه مطلب از همین سایت دوست دارم زود تر تو پدال منتشر بشه که ATS V رتبه ی بالاتری از M3 کسب میکنه و بعد از مرسدس دوم میشه.
مرسدس و ب ام و که عزیز دلن و جایگاه بزرگی هم دارن ولی کادیلاک رقیب قدری برای این دو است و زمان همه چیز رو مشخص میکنه.
ارادت
Carbonado Aventador
۱۶ مرداد ۱۳۹۴جمع کن حاجی نگو انقدر قصه زیاد . انقدر خنده داری میسازم ازت یه سریال
یه بار به کامنتت دقت کن!!!!
به ما میگی متعصب؟؟؟
بعد خودت مینویسی…
یه چرخ بنز و بی ام و رو با کادیلاک عوض نمیکنم!
من>-<
درودیوار0-0
بنز:)
بی ام و*-*
خدایی این حرفو به زمین میزدی دهن باز میکرد قورتت میداد!!!!
شروین
۱۶ مرداد ۱۳۹۴Dear Barbod
Let him go
????
Zippo
۱۶ مرداد ۱۳۹۴داداش نه بنز و نه بی ام و از هیچ نظر به گرد پای این شاهکار امریکایی نمیرسن تو این کلاس
هر عقل سلیم و منطق عقلی این رو قبول میکنه
چه از لحاظ طراحی
چه از لحاظ قدرت و امکانات و فناوری
چه از لحاظ قیمت که واقعن قیمت کادیلاک شاهکاره
بنز و بی ام و قابل احترامن ولی نه اینکه با ابن تعصب کور کورانه فکر کنیم خدان
من هم یک چرخ سابیده شده کادیلاکو با هزار تا بنز و بی ام و عوض نمیکنم
mohsen
۱۶ مرداد ۱۳۹۴تو مقایسه های اساسی معلئم میشه فکر نکنم بتونه به راحتی از پس M5 یا E65 AMG S بر بیاد من گفتم باز میگم آمرکاییا کاغذ پر میکنن تو عملکرد نمیتونن
Zippo
۱۶ مرداد ۱۳۹۴اتفاقا تو عملکرد واقعی لهش میکنه
له
این ماشین المانی ها فقط یک مشت اسباب بازی ناز نازیند نه کمتر نه بیشتر من خودم c200 روندم یعنی هیچی نداشت هیچی
یک مدت هم سری سه دسم بود ۲۰۰۷ اون دیگه واقعا هیچی نداشت
فقط طرف دلش خوش برند سواره
erfan
۱۶ مرداد ۱۳۹۴این ماشین چیزی از ارزش های e63&m5 کم نمیکنه…..
AHMADREZA
۱۷ مرداد ۱۳۹۴Zippo هم توهم زدی تو اصلا بنز دیدی
یحیی
۱۶ مرداد ۱۳۹۴واقعا زیباست .من که به رقباش ترجیح میدم .با قدرت زیبا و یه نوع خاص بودن از طراحی .
mohsen
۱۶ مرداد ۱۳۹۴منتظر له شدن از سمت حریفای اروپاببشم
Zippo
۱۶ مرداد ۱۳۹۴له کرد و رفت
کادیلاک برنده شد با اختلاف
سه هیچ جلو هست
Ali.Q
۱۶ مرداد ۱۳۹۴فک کنم تنها خواسته ای که با این ماشین برآورده نمیشه قابلیت آفروده… !من باشم تو این زندگی میکنم :)
احسان
۱۶ مرداد ۱۳۹۴باید ازش ترسید …!
الحق و انصاف همه چیزش بی نظیره
ضد حمله آلمانها هم باید خیلی دیدنی باشه
حس خیلی خیلی بهتری هم نسبت به جگوار داره
ولی بازم اگه من بخوام انتخاب کنم بخاطر علاقه ام یکی از سه آلمانی ها را انتخاب میکنم
البته این کادیلاک خیلی قابل احترامه
خداییش خیلی
هیچ حرفی باقی نذاشته
Vorsteiner
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ناخودآگاه فرم چراغهای جلوش منو یه آن یاد GTR میندازه …
محمد
۱۶ مرداد ۱۳۹۴من فقط یه چی بگم و برم :
یه دنیا و یه کادیلاک …
عشق فقط ماشین آمریکایی …
HILUX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴واقعا ماشین با ارزشیه از لحاظ ظاهری به آلمانیا ترجیحش میدم ولی واسه عملکرد همشون باید با هم مورد بررسی قرار بگیرند….
Archi KHAN
۱۶ مرداد ۱۳۹۴دوستان خیلی عزیزم یه سوال دارم ، با عرض خیلی خیلی شرمندگی از اساتید(!) :
دوستانی چه در نظرات این مقاله و چه در سایر مقالات افرادی هی تاکید میکنن که فلان برند محترمه ، یا فلان مدل محترمه…
آخه ماشین مگه میشه محترم باشه ؟؟!!! ( تورا خدا جو گیر نشین و یکم فکر کنین !! )
ماشین میتونه عالی باشه . بهترین باشه . زیباترین باشه . قویترین باشه و…
اما مگه آدمِ که محترم باشه ؟؟!!
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ مرداد ۱۳۹۴احترام به برند X یعنی احترام به مهندسان، مدیران و سازندگانش
Archi KHAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۴عجب….