وقتی در سال ۲۰۱۹ کادیلاک مدل CT4-V را معرفی کرد، صدای انتقاد بسیاری از طرفداران بلند شد زیرا این خودرو سطح مدلهای V کادیلاک را بسیار پایین آورده و به سدان وحشتناکی تبدیل شده بود که هیچ نشانی از سلف قدرتمند خود یعنی ATS-V نداشت؛ اما این فقط آغاز راه بود و اوایل امسال کادیلاک با معرفی CT4-V بلکوینگ به همه نشان داد که چه نقشهای در سر داشته است. حال این سدان اسپرت ثابت کرده است که واقعاً لیاقت نشان V را دارد زیرا در سختترین پیست آمریکا تایم بسیار چشمگیری را ثبت کرده است.
کادیلاک سدان اسپرت CT4-V بلکوینگ را به پیست بینالمللی ویرجینیا یا بهطور مخفف VIR برده که از آن بهعنوان نوربرگرینگ آمریکا یاد میشود. این پیست ۶.۶ کیلومتری با مستقیمیهای نسبتاً کوتاه و پیچهای سرعتبالای چالشبرانگیز، بسیار فنی بوده و زدن یک دور خوب در آن افتخار محسوب میشود. حالا کادیلاک هم میتواند این افتخار را داشته باشد زیرا یک CT4-V بلکوینگ کاملاً استاندارد و مجهز به پکیج سفارشی فیبر کربنی، در VIR تایم ۲ دقیقه و ۵۲.۵ ثانیه را ثبت کرده است. این تایم زنی از طریق یک دوربین داخلی توسط کادیلاک ضبط و ویدئوی آن منتشر شده است.
اما این تایم بدون انجام مقایسه معنای چندانی نخواهد داشت و به همین دلیل سراغ کارانددرایور میرویم که از سال ۲۰۰۶ صدها خودرو را در این پیست آزمایش کرده است. لیست تایمهایی که این نشریه در VIR ثبت کرده نشان میدهد که CT4-V بلکوینگ چقدر سریع بوده است زیرا این سدان کامپکت اسپرت یک دور این پیست را از سوپرکارهایی مثل لکسس LFA و لامبورگینی مورسیهلاگو SV سریعتر طی کرده است. CT4-V بلکوینگ در اینجا حتی از کادیلاک CTS-V قبلی با ۶۴۰ اسب بخار قدرت هم تایم بهتر ثبت کرده است.
اما آنچه واقعاً قابلتوجه است، تایم ۲ دقیقه و ۵۴ ثانیهای نسل کنونی بامو M5 کامپتیشن در پیست VIR است که کادیلاک با اختلاف بیش از یک ثانیه آنرا مغلوب کرده است. پورشه تایکان توربو S، مرسدس E63 S AMG و بامو M8 کامپتیشن هم دیگر خودروهای مدرنی هستند که در این پیست از CT4-V بلکوینگ کُندتر بودهاند. این در حالی است که تایم CT4-V معمولی در این پیست ۳ دقیقه و ۶.۲ ثانیه بود که اختلاف بسیار زیادی با نسخهٔ بلکوینگ دارد.
وقتی به قدرت CT4-V بلکوینگ نگاه میکنیم، این شاهکار حتی چشمگیرتر هم میشود زیرا درحالیکه M5 کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارد، از موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربوی کادیلاک تنها ۴۷۲ اسب بخار قدرت بیرون میآید. کادیلاک برای این خودرو گیربکس دستی را هم ارائه میکند اما این تایم با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ثبت شده است؛ بنابراین، اگر CT4-V بلکوینگ اینقدر در پیست خوب است، سدان ۶۷۰ اسب بخاری CT5-V بلکوینگ در VIR چهکار خواهد کرد؟
تایم تعدادی از خودروها در پیست VIR
خودرو | سال | تایم |
مکلارن سنا | ۲۰۱۹ | ۲:۳۴.۹ |
پورشه ۹۱۱ GT2 RS | ۲۰۱۸ | ۲:۳۷.۸ |
مکلارن 765LT | ۲۰۲۱ | ۲:۳۸.۴ |
شورلت کوروت C7 ZR1 | ۲۰۱۹ | ۲:۳۹.۵ |
موستانگ شلبی GT350R | ۲۰۱۶ | ۲:۵۱.۸ |
کادیلاک CT4-V بلکوینگ | ۲۰۲۱ | ۲:۵۲.۵ |
لامبورگینی مورسیهلاگو SV | ۲۰۱۰ | ۲:۵۳.۹ |
بامو M5 کامپتیشن | ۲۰۱۹ | ۲:۵۴.۰ |
لکسس LFA | ۲۰۱۲ | ۲:۵۵.۱ |
پورشه تایکان توربو S | ۲۰۲۰ | ۲:۵۵.۲ |
مرسدس E63 S AMG | ۲۰۱۸ | ۲:۵۵.۴ |
بامو M8 کامپتیشن | ۲۰۲۰ | ۲:۵۵.۵ |
کادیلاک CTS-V | ۲۰۱۶ | ۲:۵۶.۸ |
کادیلاک CT4-V | ۲۰۲۰ | ۳:۰۶.۲ |
یانکی
۲۸ خرداد ۱۴۰۰حال اونایی رو خریدارم که میگفتن کدیلاک با این همه قدرت چرا 0تا 100 و درگ400مترش کمه.کدیلاک اگر میخواست تایمهای دزگ و شتابش رو بهترین کنه دو دف میزد ولی دف عقب این خاصیتها رو داره که تو پیست عملکرد بهتری داشته باشه و اینکه این دو سدان کدیلاک که بیان بیرون قطعا تو پیست چسبنده درگ رقبای خودشون رو مغلوب میکنن.
مازیار
۲۸ خرداد ۱۴۰۰تایم GT350R با توجه به زمانش قابل تحسینه
سنا هم که طبق معمول استثناء
محمد مختاری آذر
۲۸ خرداد ۱۴۰۰مگه میشه کادیلاک سریعتر از لامبورگینی مورسیلاگو بوده من که باور نمیکنم !!!!! ولی هنوز انگلیسی ها جلوتر از آمریکا هستند مکلارن سنا
آمریکا دیسلایک
انگلیس لایک
شاعر
۲۸ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز
مکلارن سنا خدا میلیون پوندی رو با سدان کادیلاک مقایسه میکنی و نتیجه میگیری صنعت خودروسازی آمریکا به پای انگلیس نمیرسه!
حداقل میخوای مقایسه کنی جوری مقایسه کن که از لحاظ قیمت یا کلاس ماشین یه سنخیتی با هم داشنه باشن!
مثلا سدان های جگوار رو با کادیلاک مقایسه کن یا اگه میخوای مکلارن رو در مقابل یک برند امریکایی قرار بدی باید بری سراغ تواتارا
Reza
۲۹ خرداد ۱۴۰۰لامبورگینی مورسیه لاگو نسخه ۲۰۱۰ هستش ولی بلک وینگ مال ۲۰۲۰
حتی اگه اختلاف زمانی بین این ۲ به یک ساعت هم برسه باز لامبورگینی مورسیه لاگو SV رو با هزار تا کادیلاک عوض نمیکنم
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ خرداد ۱۴۰۰یه سری هم بودن میگفتن
این ماشین سیستم چهارچرخ نداره
الان همه ماشین ها دارن نداشتن سیستم چهار چرخ محرک نکته ضعف بزرگی هستش
و کادیلاک نخواسته هزینه بکنه و از این حرف ها
همون چیزی که گفتیم هم شد
فدا کردن شتاب اولیه با حذف سیستم چهارچرخ
برای هندلینگ بهتر و در نتیجه تایم های بهتر و لذت ناب یه خودروی دف عقب آمریکایی
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ خرداد ۱۴۰۰اینم در نظر بگیرید این برادر کوچیک تر بود
حالا ct5 v بلک وینگ چه غولی هستش دیگه حدس بزنید
RezaRs
۲۸ خرداد ۱۴۰۰دیگه اون برای gt350r تیز کرده
JDM
۲۸ خرداد ۱۴۰۰من بودم که گفتم نبودن سیستم چهار چرخ متحرک شتاب رو خیلی کاهش میده ولی اگر کادیلاک بتونه غولی و ارائه بده که تو پیست همه رو تارو مار کنه به نظرم ارزش داشت که این مقدار از شتاب قربانی بشه.تا الانش که خیلی خوب بوده،ct4 v در این حده دیگه سی تی 5 وی چه دایناسوری ازش دربیاد!
car reminds me of love
۲۸ خرداد ۱۴۰۰CT5V دیگه عزیزان آلمانی را مَحو میکند و آنها را مثل یک لیتر آب مینوشد.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ خرداد ۱۴۰۰😂👌
Amirreza
۲۸ خرداد ۱۴۰۰چنتا ماشینن که تست نشدن به اسم m5 cs , amg gt73 , amg one , amg gt63 s و برام عجیبه که چرا تست نشدن شاید نوربرگرینگ رو فقط تست میکنن یا نمیدونم یه همچین چیزی ولی اونا میتونن این رو بگیرن به نظرم
Mr.t.e.s.l.a
۲۸ خرداد ۱۴۰۰دقیقا!
یادمه وقتی این ماشین رونمایی شد
چند نفر از دوستان آلمانی باز مخصوصآ پورشه باز گفتند مهندسی جالبی نداره و رقابتی نیست…
ماشینی که رقابتی نبود اومد از کلاس کامپکت رکورد مید سایز رو زد دیگه؟ :)
تازه این شروع داستان مهندسی ناب آمریکاست…
یه زمانی آمریکایی ها در تلاش بودن از بحران بیان بیرون و رقابتی نبودن
ولی الان…
درضمن
ربطی به مطلب نداره
ولی موتور ترند با تسلا مدل اس پلد تایم شتاب 1.98 ثانیه ای رو ثبت کرد..
جالبه بدونین تسلا خودش گفته بود شتاب این ماشین 1.99 هستش…
دوستانی که به تایم 2.7 ماشبن چند روز پیش میخندیدین تحویل بگیرن…
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ خرداد ۱۴۰۰۱.۹۸ اووووف
گل سرسبد تکنولوژی آمریکایی
به قول جی لنو I’m a huge fan of American technology
Amirreza
۲۸ خرداد ۱۴۰۰برقیه و شتاب اولیه برای خودرو های برقی همینطوریه و مهندسی خاصی هم نداره چون ریمک هم شتاب ۱.۸ رو ثبت کرد ولی مهندسی خاصی نداشت ، وایسین آامگ بیاد یه دستی به سر و روی eqs بکشه
M.A.S
۲۸ خرداد ۱۴۰۰البته این موضوعو در نظر بگیرید که موتور ترند شتاب هارو با احتساب رول اوت بدست میاره
و صفر تا صد خالص دور و بر2.2باید باشه
car reminds me of love
۲۸ خرداد ۱۴۰۰کاملا درست میگید.
اینا فکر میکنن که حتی اگه یک بچه هم بشینه پشت جارو میتونه شتاب ۱.۹ چیه اصلا!
۱.۱ هم بزنه!😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
R@m!n
۲۸ خرداد ۱۴۰۰یه پست تو همین پدال هست که فکر کنم از طرف مهندسین کادیلاک بود نسبت به انتقادها به نبود سیستم چهارچرخ و خودشون گفتن نمی خواستیم هزینه اضافی کنیم !!! یه طرفه به قاضی نریم.
برگ برنده این ماشین هم بنظرم گیربکسش که باز هم با همکاری ترمک ساخته شده که عملکردشو رو کوروت C8 هم نشون از یه همکاری فوق العاده بین جنرال موتورز و ترمک هست.
سیستم چهارچرخ هم فقط برای استفاده تو پیست رو ماشین های سدان و کوپه شهری قرار نمی گیره.
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ خرداد ۱۴۰۰به نظرم موستانگ GT500 میتونه تو محدوده کوروت c7 zr1 و مکلارن 765 سریع باشه
car reminds me of love
۲۸ خرداد ۱۴۰۰میدونی به نظرم مشکل gt500 این است که با این که تایم های خوبی میزنه ولی حس میکنم که فقط راننده های فوق حرفه ایی اون تایم رو میزنن یعنی این که افراد عادی یا ماسل کارسوار اصلا نمیتونن تایم هایی شبیه اش را هم حتی بزنن .
یعنی منظورم اینه که این تایم هایgt500 کار زدن یک راننده معمولی نیست که حتی یادمهازلامبورگینی هوراکان هم یک دهمثانیه سریع تربود .
اگه شما مثلا بشینی پشت هوراکان و تایم بزنی به مراتب تایمی بسیار نزدیک تر به تایم راننده حرفه ایی میزنی .اختلاف بسیار زیادی نخواد داشت.
ولیاگهباgt500 تایم بزنی اختلاف زیادی با تایم راننده حرفه ایی خواهد داشت.
اینحِسِ شَخصیم است.
MOHAMMAD.DEMON
۲۸ خرداد ۱۴۰۰من اینجوری فکر نمیکنم
رانندگی کردن مخصوصا برای اولین بار با یک خودروی موتور وسط بسیار سخته
رفتار های ماشین عادی نیست برای یه فرد تازه کار اینو از روی تجربه میگم
چسبندگی زیاد خودروهای موتور وسط
خودش یه چالش عجیبه
ولی اینو در نظر بگیر خودرو های موتور جلو
دیگه مثل قبل نیستن نشه کنترلشون کرد
این حرف تو برای وایپر درست بود ولی خودرو های الان از سیستم های الکترونیکی کمکی استفاده میکنن
که رانندگی با اون هارو خیلی راحت و جذاب میکنه
عموم مردم تجربه رانندگی با خودرو های موتور وسط رو ندارن ولی میدونن یه خودروی موتور جلو چه واکنشی در قابل تصمیمات راننده نشون میده
Amirreza
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ماسل کار ها رانندگی پیچیده تری دارن چون سنگین تر ، و به اندازه ایتالیایی ها آیرو دینامیک نیستن اما خیلی دوست داشتنین
car reminds me of love
۲۸ خرداد ۱۴۰۰آخ آخ آخ !
کی بود میگفت ماشین آمریکایی ها کلا مهندسی ندارن!
به به به به به 👏🏻
روزگار مان شارژ شد.
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ خرداد ۱۴۰۰عالی کادیلاک 💪🇺🇸
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ خرداد ۱۴۰۰کیا بودن میگفتن خودروی آمریکایی مفت نمی ارزه ۱۰۰۰اسب آمریکا۲۰۰اسب اروپا هم نمیشه؟😂😂 کیا بودن حرف از مهندسی خوب آلمانی میزدن میگفتن آمریکایی کیفیت نداره؟😂 دیدیم و شنیدیم!!!🤣🤣 تازه این ct4 وی هستش ct5بیاد دیگه چه شود!🤤
جانم آمریکا❤️ کوروت و شلبی و کادیلاک پشت سرهم با اقتدار🇺🇸🇺🇸🇺🇸
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ خرداد ۱۴۰۰نباید تعصبی نظر داد ۱۰۰۰ اسب ۱۰۰۰ اسبه دیگه . ولی فکر کنم آلمانی های جدید بیان رقابت جذاب تر شه .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰برای آلمانیها هم احترام قائلم اما از نظر تکنولوژی و کلا فناوری خودرو آمریکا خیلی جلوتره…
حسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۰جانم آمریکا!!؟؟؟
این چه حرفیه؟
آمریکا مستکبر اااااااااااست!!!!!!
پدال لطفا قبول کن
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰اولا به ماشیناش بود
دوما اگه به سیاستشم بود نظر شخصی خودشه
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۰البته نگفت که ماشیناش ولی بیشتر خاستم سربسرش بذارم.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰از دست شماها😐
RezaRs
۲۸ خرداد ۱۴۰۰یا خداااااااااااا خیلی ناجور بود این تایم یعنی ممکنه ct5 v بلک وینگ رکورد gt350r هم بزنه قاعدتا 😲
حسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۰اینو از ct5 بیشتر دوست دارم چون نمای عقبش قشنگتره و پلاکعقبش رویسپره.
R@m!n
۲۸ خرداد ۱۴۰۰خیلی خوشحالم که پیش بینی هام از سری جدید بلک وینگ اشتباه بود و امیدوارم برادر بزرگ تر هم بتونه عملکرد درخشانی داشته باشه.
من این مدل رو از CT5 – blackwing بیشتر دوست دارم.
akrh78
۲۹ خرداد ۱۴۰۰هر طرف باد بیاد
mopar
۲۸ خرداد ۱۴۰۰زیبایی وقار اصلات قدرت خلاصه همه چی تمومه دیگه فقط یه سوال توی فیلم حدود 1.6جی جانبی تحمل کردماشین فکرکنم تا جایی که من دیدم البته عدد اعلامی کارخونه چقدره هرچی گشتم چیز خاصی ندیدم
و همچنین این فیلم رو به دوستانی که دیروز برای صنعت خودرو سازی امریکا فاتحه میخوندن تقدیم میکنم و دوست دارم ببینن وقتی یه سدان از سوپر اسپرت وی 10 شون سریع تره چه حسی میشن؟
((ولی موتور ترند با تسلا مدل اس پلد تایم شتاب ۱.۹۸ ثانیه ای رو ثبت کرد..
جالبه بدونین تسلا خودش گفته بود شتاب این ماشین ۱.۹۹ هستش…))
pressureبرای ژاپنی بازایی که خودرو سازی امریکا رو به زباله دان تاریخ پیوسته میدونستن به اعدادی فراتر از kpa رسیده …
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۸ خرداد ۱۴۰۰عالی آقای موپار 👌نظرشون الان جالبه!😂 اونایی که میگفتن همه آمریکایی ها به سرنوشت پونتیاک دچار میشن!😂 پونتیاکی که خود جنرالموتورز منحلش کرد نه اروپایی ها…
حسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۰معلوم شد بچهها ماشینای آمریکاییرا دست کم میگیرن.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰معلومه،آمریکایی ها همیشه توی صنعت خودروسازی پیشرو بودن با وجود ناحقی هایی به اسم آلایندگی که عقبشون انداخت بازم از پا نیوفتادن و دارن دوباره اروپا رو شکست میدن….
حسین
۲۹ خرداد ۱۴۰۰بابا همین چندوقت پیش که رونمایی شد می گفتن به آلمانیا نمیرسه ولی چندوقت بعد آمار سفارش زیادش اومد و الان خبر زمان خوبش اومد.
میگم جون خودت این داستان آلایندگی اروپا چیه؟
آیا اروپاییا وادار کردن آمریکاییها گند بزنن تو ماشیناشون؟
لطفا توضیح بده؛خیلی کنجکاوم.
Kf
۲۸ خرداد ۱۴۰۰روز منو ک ساخت بقیه رو نمیدونم
چ رخی داره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰روز منو هم ساخت،خیلی خبر خوبی بود…
ارشیاsvj
۲۸ خرداد ۱۴۰۰اممممممم
عععمممم
ووووووو
چی بگم اخه؟!
هیچی همون تایم رو نگاه کنم بهتره
😐😐😐😐😐😐
Sajjad
۲۹ خرداد ۱۴۰۰تایم به کنار چقد خوشگله