کادیلاک

معرفی ویژگی‌های چشمگیر سدان پرچم‌دار کادیلاک سلستیک در تیزر جدید

در طول نمایشگاه CES، کادیلاک تیزر جدیدی از سدان پرچم‌دار آیندهٔ خود یعنی سلستیک منتشر کرده و در آن تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ پرچم‌دار خود را نشان داده است. یکی از این ویژگی‌ها، سقف شیشه‌ای تیره شوندهٔ چهارقسمتی است که در آن از شیشه‌های هوشمند ذرات معلق استفاده شده است. در کنسول مرکزی این ماشین پانل کنترلی زیبایی تعبیه شده که امکان تیره یا روشن کردن سقف را فراهم می‌کند. از این طریق، هر سرنشین می‌تواند به‌طور مستقل سقف قسمت خود را تیره یا روشن کند. به گفتهٔ کادیلاک، سلستیک اولین خودرویی است که در آن از شیشه‌های هوشمند ذرات معلق استفاده شده است. در این شیشه‌ها، ذرات ریزی بین دو صفحهٔ شیشه‌ای قرار گرفته که با ارسال بار الکتریکی به آن‌ها می‌توان شیشه را مات یا تیره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های چشمگیر سلستیک صفحه‌نمایش دیجیتالی تمام عرضی آن است که از ستون تا ستون کشیده شده و با هایپراسکرین جدید مرسدس بنز رقابت خواهد کرد. علاوه بر این، کادیلاک به فکر سرنشینان عقب هم بوده و برای آن‌ها نیز نمایشگرهای سرگرمی اختصاصی در نظر گرفته است. علاوه بر این، یک صفحه‌نمایش کوچک هم بین صندلی‌های عقب تعبیه شده که برای کنترل و تنظیم ویژگی‌های رفاهی خودرو استفاده می‌شود. به گفتهٔ کادیلاک، این سدان الکتریکی از مجموعه‌ای از متریال دست‌ساز برخوردار خواهد بود که این یعنی گزینه‌های سفارشی زیادی برای آن وجود خواهد داشت که به خریداران امکان شخصی‌سازی سلستیک خود را می‌دهد.

سلستیک که روی پلت‌فرم الکتریکی اولتیوم جنرال موتورز ساخته می‌شود، از بُردی بیش از ۶۵۰ کیلومتر و قابلیت شارژ با شارژرهای سریع ۳۵۰ کیلوواتی برخوردار خواهد بود. البته این خودرو در ابتدا به‌عنوان یک سدان پرچم‌دار بنزینی در نظر گرفته شده بود اما با پدیدار شدن پلت‌فرم اولتیوم و تصمیم کادیلاک برای تبدیل شدن به رهبر الکتریکی جنرال موتورز، سلستیک برای تغییر به خودرویی تمام الکتریکی از نو طراحی شد. هرچند سدان پرچم‌دار کادیلاک خودروی بزرگی است اما نسبتاً چابک خواهد بود زیرا به سامانهٔ چهارچرخ محرک و فرمان گیری چهارچرخ مجهز می‌شود.

سلستیک از طراحی بیرونی چشمگیری هم برخوردار است که چراغ‌های عمودی در طرفین به همراه جلوپنجره و لوگوی چراغ‌دار از ویژگی‌های قسمت جلویی آن هستند. ستون‌های C پهن و چراغ‌های عقب باریک که تا طرفین بدنه کشیده شده‌اند نیز از دیگر ویژگی‌های بیرونی این سدان پرچم‌دار هستند. فعلاً زمان معرفی سلستیک مشخص نیست و کادیلاک صرفاً می‌گوید در آیندهٔ نزدیک راهی مرحلهٔ تولید خواهد شد. بااین‌حال گزارش‌های قبلی ادعا کرده‌اند که این سدان الکتریکی یک سال پس از ورود کراس‌اوور الکتریکی لیریک به بازار در سال ۲۰۲۲ یعنی در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ali (chevy nova)

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    کادیلاک که خدای نواوری هست تو صنعت خودرو
    برید مطالعه کنید چه چیزهای رو این کمپانی در تاریخ بیش از 110 ساله خودش اختراع کرده.

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. زیزیگولو

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (6035 ديدگاه)

      اصلاً احتیاجی به گفتنو توضیح دادن نداره که کمپانیای خودروسازی آمریکایی تاریخو قدمت بالایی دارن

      موافقم 8
      مخالفم 1
    2. Reza

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      درسته ولی حالا انصاف و رعایت کنیم مرسدس هم چیز هایی اختراع کرده. ولی تو خدا بودن آمریکا شکی نیست هاااا

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. JDM

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        هر کمپانی ای چیز هایی اختراع کرده.بحث بنز و کادیلاک و …نیست.حتی کمپانی هایی که در بازار امریکا هم حضور ندارن اختراعات شکفت انگیزی دارن

      2. Hadi

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        کادیلاک حرف نداره ??
        سلستیک منو یاد دهه ی 70 میلادی و کادیلاک سویل بی نظیر و همه چی تموم انداخت سویل هنوزم بعد 40 سال خیلی جذابه و ادم از نگاه کردن بهش خسته نمیشه…
        این سلستیک جدید هم مثل پدربزرگش کوهی از فناوری و تکنولوژی های جدید خواهد بود و استاندارد های جدیدی برای این کلاس تعریف میکنه…
        فقط امیدوارم زود تر معرفی بشه……

      3. یانکی

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        آقا مشکلی نداره بشمار منم میشمارم.

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. Reza

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          ۱- اختراع خود خودرو توسط مرسدس

          موافقم 3
          مخالفم 8
        2. Elmiraj

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          اختراع خود خودرو ربطی به مرسدس بنز نداره…
          .
          اونی که شما میگین نخستین خودروی درون‌سوز هست .

          موافقم 5
          مخالفم 2
        3. MohammadE9

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (42 ديدگاه)

          اولین خودرو توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی اختراع شده که با نیروی بخار کار میکرد(پیشرانه بخار یا steam)
          بعد ها وسایل نقلیه ی دیگه هم مثل کالسکه ی بخار گرنویل و … ساخته شدند که با نیروی بخار کار می کردند
          کارل بنز موتور احتراق داخلی بنزین سوز رو اختراع و اون رو بر یک سه چرخه سوار کرد که به اولین خودروی بنزینی بدل گشت این سه چرخه فرمان شانه ای و پره چرخ های فولادی داشت , البته ویلهلم میباخ و گاتلیب دایملر در سال 1886 اولین وسیله ی نقلیه ی 4 چرخ رو هم ساختند.
          دقت بشه که بنز اولین موتور احتراق داخلی رو اختراع نکرده بلکه موتوری اختراع کرده که بنزین سوز بود
          و بر اساس 4 مرحله ی اصلی موتور های نیکلاس اتو کار میکرد که به موتور 4 زمانه معروفه(مکش , تراکم , انفجار , تخلیه)
          بودن کسانی که از خودروی بنز و دایملر تقلید کردند به طور مثال خودرویی بریتانیایی به نام Arnold Benz بسیار شبیه به بنز بود حتی اسمش هم همونه
          رنه پونار و امیل لووسرور با ساخت موتوری تحت لیسانس دایملر اولین خودروی خودشون رو تولید کردند
          و …

  2. زیزیگولو

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    این چه جور تیزریه!!؟؟ اصلاً هیچی معلوم نبود نه تو عکس و نه تو فیلم

  3. Joker

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (603 ديدگاه)

    درون سوز نباشه مفتش گرونه…

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. Hadi

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      آره قبل برنامه این باتری های اولتیوم جنرال‌موتورز قرار بود یک سدان پرچمدار بنزینی جدید به نام اسکالا معرفی بشه…
      حالا معلوم نیست هنوزم اسکالا در کار هست یا قراره سلستیک جایگزینش بشه…
      فقط اگه کادیلاک اسکالا رو تولید کنه با همون مشخصات و تکنولوژی های بی‌نظیر اسکالید واقعاً معرکه میشه……
      فقط امیدوارم کادیلاک به این زودی بیخیال بنزینی ها نشه……

  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    طی عکس های که از خودرو های الکتریکی جنرال موتورز پخش شده
    یه عکس دسته جمعی دیده میشه که آخر عکس دو تا suv با طراحی کوروت مانند دیده میشن
    یکی بزرگ یکی کوچک تر
    با این که عکس ها کیفیت مناسبی ندارن ولی
    زبان طراحی کوروت کاملا درشون دیده میشه
    آیا کوروت شاسی بلند الکتریکی قرار بسازن ؟

    1. JDM

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (307 ديدگاه)

      نه اون کوروت نیست
      اون بیوک ولایت هست

  5. Elmiraj

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    مثل همیشه « برای اولین بار در جهان »…
    .
    شدیداً منتظر این پرچمدار تکنولوژی هستم .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. JDM

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    2023 میاد
    قیمتش هم 200 هزار دلار هست
    الان هم جی ام داره رو باطری با برد 600 مایل کار میکنه

  7. M.J.ZAHEDI

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با این تیزری که دیدم فقط میتونم بگم
    (( ماشین فقققققططططططط کادیلاک ))

  8. Ramin

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    کادیلاک دهه 60 و 70 و 80 واقعا در هر محصولی شاهکار بود

    دهه 90 تا 2010 زیاد خوب نبود

    الان دوباره داره جون میگیره

    کادیلاک خوب بوده… خوب است…. قطعا خوب خواهد بود…..!!

  9. Benz

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    یک سوال داشتم از دوستان : مرسدس بنز به فکر تولید یک سوپر اسپرت هست؟

    1. ツSAMURAIツ

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      پروجکت وان رو داره میسازه

  10. محمد رستمی نژاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (69 ديدگاه)

    حتی به پراید هم میشود هزاران نمایشگر اضافه کرد یعنی در برقی ها معیار خوب بودن این است که هر کدام نمایشگر بیشتری داشت آن ماشین بهتر است واقعاً مسخره است موتورهای ۸ سیلندر با ۶ الی ۷ لیتر را یادتان است کادیلاک CTS V را یادتان است آیا اصلاً برقیها ماشین هستند جز یک کامپیوتر چهار چرخ شما را مجبور می کنندکه یک کامپیوتر چهار چرخ بخرید آیا اصلاً اینها ماشین هستند چنین خودروهایی ارزش ندارند باتری های این خودروهای برقی را چه کسی تامین می کند تسلا سامسونگ ال جی مافیا که می خواهند بازار را در دست بگیرندتسلا سامسونگ و ال جی مافیایی خودروسازی هستند درود بر تویوتا که در این دام نیفتادخودش باتری‌های خودش را تولید کرد به سمت و سوی هیدروژنی رفت برقی ها چندان هم پاک نیستند در باتری های آنها لیتیوم به کار رفته است برای استخراج لیتیوم مقدار زیادی و بسیار زیاد آلودگی وارد هوا می شود در هر باتری تسلا مدل اس ۱۳ کیلو گرم لیتیوم به کار رفته است برای شارژ خودروهای برقی برق نیاز است برای تولید برق از سوختن نیاز است پس آلوده اند در مواردی هم بیشتر از بنزینی ها وقتی می خواهند این همه ماشین برقی بسازند به برق بیشتری نیاز است پس سوخت بیشتری سوزانده می شود نتیجه این می شود که در چند سال آینده زمین با خودروهای برقی و تنها پاک تر نمی شود بلکه کثیف تر هم می شود اگر من دروغ می گویم می توانید چند سال صبر کنید نتیجه را خودتان می بینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا