در طول نمایشگاه CES، کادیلاک تیزر جدیدی از سدان پرچمدار آیندهٔ خود یعنی سلستیک منتشر کرده و در آن تکنولوژیهای پیشرفتهٔ پرچمدار خود را نشان داده است. یکی از این ویژگیها، سقف شیشهای تیره شوندهٔ چهارقسمتی است که در آن از شیشههای هوشمند ذرات معلق استفاده شده است. در کنسول مرکزی این ماشین پانل کنترلی زیبایی تعبیه شده که امکان تیره یا روشن کردن سقف را فراهم میکند. از این طریق، هر سرنشین میتواند بهطور مستقل سقف قسمت خود را تیره یا روشن کند. به گفتهٔ کادیلاک، سلستیک اولین خودرویی است که در آن از شیشههای هوشمند ذرات معلق استفاده شده است. در این شیشهها، ذرات ریزی بین دو صفحهٔ شیشهای قرار گرفته که با ارسال بار الکتریکی به آنها میتوان شیشه را مات یا تیره کرد.
یکی دیگر از ویژگیهای چشمگیر سلستیک صفحهنمایش دیجیتالی تمام عرضی آن است که از ستون تا ستون کشیده شده و با هایپراسکرین جدید مرسدس بنز رقابت خواهد کرد. علاوه بر این، کادیلاک به فکر سرنشینان عقب هم بوده و برای آنها نیز نمایشگرهای سرگرمی اختصاصی در نظر گرفته است. علاوه بر این، یک صفحهنمایش کوچک هم بین صندلیهای عقب تعبیه شده که برای کنترل و تنظیم ویژگیهای رفاهی خودرو استفاده میشود. به گفتهٔ کادیلاک، این سدان الکتریکی از مجموعهای از متریال دستساز برخوردار خواهد بود که این یعنی گزینههای سفارشی زیادی برای آن وجود خواهد داشت که به خریداران امکان شخصیسازی سلستیک خود را میدهد.
سلستیک که روی پلتفرم الکتریکی اولتیوم جنرال موتورز ساخته میشود، از بُردی بیش از ۶۵۰ کیلومتر و قابلیت شارژ با شارژرهای سریع ۳۵۰ کیلوواتی برخوردار خواهد بود. البته این خودرو در ابتدا بهعنوان یک سدان پرچمدار بنزینی در نظر گرفته شده بود اما با پدیدار شدن پلتفرم اولتیوم و تصمیم کادیلاک برای تبدیل شدن به رهبر الکتریکی جنرال موتورز، سلستیک برای تغییر به خودرویی تمام الکتریکی از نو طراحی شد. هرچند سدان پرچمدار کادیلاک خودروی بزرگی است اما نسبتاً چابک خواهد بود زیرا به سامانهٔ چهارچرخ محرک و فرمان گیری چهارچرخ مجهز میشود.
سلستیک از طراحی بیرونی چشمگیری هم برخوردار است که چراغهای عمودی در طرفین به همراه جلوپنجره و لوگوی چراغدار از ویژگیهای قسمت جلویی آن هستند. ستونهای C پهن و چراغهای عقب باریک که تا طرفین بدنه کشیده شدهاند نیز از دیگر ویژگیهای بیرونی این سدان پرچمدار هستند. فعلاً زمان معرفی سلستیک مشخص نیست و کادیلاک صرفاً میگوید در آیندهٔ نزدیک راهی مرحلهٔ تولید خواهد شد. بااینحال گزارشهای قبلی ادعا کردهاند که این سدان الکتریکی یک سال پس از ورود کراساوور الکتریکی لیریک به بازار در سال ۲۰۲۲ یعنی در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
ali (chevy nova)
۲۵ دی ۱۳۹۹کادیلاک که خدای نواوری هست تو صنعت خودرو
برید مطالعه کنید چه چیزهای رو این کمپانی در تاریخ بیش از 110 ساله خودش اختراع کرده.
زیزیگولو
۲۵ دی ۱۳۹۹اصلاً احتیاجی به گفتنو توضیح دادن نداره که کمپانیای خودروسازی آمریکایی تاریخو قدمت بالایی دارن
Reza
۲۵ دی ۱۳۹۹درسته ولی حالا انصاف و رعایت کنیم مرسدس هم چیز هایی اختراع کرده. ولی تو خدا بودن آمریکا شکی نیست هاااا
JDM
۲۵ دی ۱۳۹۹هر کمپانی ای چیز هایی اختراع کرده.بحث بنز و کادیلاک و …نیست.حتی کمپانی هایی که در بازار امریکا هم حضور ندارن اختراعات شکفت انگیزی دارن
Hadi
۲۵ دی ۱۳۹۹کادیلاک حرف نداره ??
سلستیک منو یاد دهه ی 70 میلادی و کادیلاک سویل بی نظیر و همه چی تموم انداخت سویل هنوزم بعد 40 سال خیلی جذابه و ادم از نگاه کردن بهش خسته نمیشه…
این سلستیک جدید هم مثل پدربزرگش کوهی از فناوری و تکنولوژی های جدید خواهد بود و استاندارد های جدیدی برای این کلاس تعریف میکنه…
فقط امیدوارم زود تر معرفی بشه……
یانکی
۲۵ دی ۱۳۹۹آقا مشکلی نداره بشمار منم میشمارم.
Reza
۲۵ دی ۱۳۹۹۱- اختراع خود خودرو توسط مرسدس
Elmiraj
۲۵ دی ۱۳۹۹اختراع خود خودرو ربطی به مرسدس بنز نداره…
.
اونی که شما میگین نخستین خودروی درونسوز هست .
MohammadE9
۲۵ دی ۱۳۹۹اولین خودرو توسط نیکلاس جوزف کان فرانسوی اختراع شده که با نیروی بخار کار میکرد(پیشرانه بخار یا steam)
بعد ها وسایل نقلیه ی دیگه هم مثل کالسکه ی بخار گرنویل و … ساخته شدند که با نیروی بخار کار می کردند
کارل بنز موتور احتراق داخلی بنزین سوز رو اختراع و اون رو بر یک سه چرخه سوار کرد که به اولین خودروی بنزینی بدل گشت این سه چرخه فرمان شانه ای و پره چرخ های فولادی داشت , البته ویلهلم میباخ و گاتلیب دایملر در سال 1886 اولین وسیله ی نقلیه ی 4 چرخ رو هم ساختند.
دقت بشه که بنز اولین موتور احتراق داخلی رو اختراع نکرده بلکه موتوری اختراع کرده که بنزین سوز بود
و بر اساس 4 مرحله ی اصلی موتور های نیکلاس اتو کار میکرد که به موتور 4 زمانه معروفه(مکش , تراکم , انفجار , تخلیه)
بودن کسانی که از خودروی بنز و دایملر تقلید کردند به طور مثال خودرویی بریتانیایی به نام Arnold Benz بسیار شبیه به بنز بود حتی اسمش هم همونه
رنه پونار و امیل لووسرور با ساخت موتوری تحت لیسانس دایملر اولین خودروی خودشون رو تولید کردند
و …
زیزیگولو
۲۵ دی ۱۳۹۹این چه جور تیزریه!!؟؟ اصلاً هیچی معلوم نبود نه تو عکس و نه تو فیلم
Joker
۲۵ دی ۱۳۹۹درون سوز نباشه مفتش گرونه…
Hadi
۲۵ دی ۱۳۹۹آره قبل برنامه این باتری های اولتیوم جنرالموتورز قرار بود یک سدان پرچمدار بنزینی جدید به نام اسکالا معرفی بشه…
حالا معلوم نیست هنوزم اسکالا در کار هست یا قراره سلستیک جایگزینش بشه…
فقط اگه کادیلاک اسکالا رو تولید کنه با همون مشخصات و تکنولوژی های بینظیر اسکالید واقعاً معرکه میشه……
فقط امیدوارم کادیلاک به این زودی بیخیال بنزینی ها نشه……
MOHAMMAD.DEMON
۲۵ دی ۱۳۹۹طی عکس های که از خودرو های الکتریکی جنرال موتورز پخش شده
یه عکس دسته جمعی دیده میشه که آخر عکس دو تا suv با طراحی کوروت مانند دیده میشن
یکی بزرگ یکی کوچک تر
با این که عکس ها کیفیت مناسبی ندارن ولی
زبان طراحی کوروت کاملا درشون دیده میشه
آیا کوروت شاسی بلند الکتریکی قرار بسازن ؟
JDM
۲۵ دی ۱۳۹۹نه اون کوروت نیست
اون بیوک ولایت هست
Elmiraj
۲۵ دی ۱۳۹۹مثل همیشه « برای اولین بار در جهان »…
.
شدیداً منتظر این پرچمدار تکنولوژی هستم .
JDM
۲۵ دی ۱۳۹۹2023 میاد
قیمتش هم 200 هزار دلار هست
الان هم جی ام داره رو باطری با برد 600 مایل کار میکنه
M.J.ZAHEDI
۲۵ دی ۱۳۹۹با این تیزری که دیدم فقط میتونم بگم
(( ماشین فقققققططططططط کادیلاک ))
Ramin
۲۵ دی ۱۳۹۹کادیلاک دهه 60 و 70 و 80 واقعا در هر محصولی شاهکار بود
دهه 90 تا 2010 زیاد خوب نبود
الان دوباره داره جون میگیره
کادیلاک خوب بوده… خوب است…. قطعا خوب خواهد بود…..!!
Benz
۲۵ دی ۱۳۹۹یک سوال داشتم از دوستان : مرسدس بنز به فکر تولید یک سوپر اسپرت هست؟
ツSAMURAIツ
۲۵ دی ۱۳۹۹پروجکت وان رو داره میسازه
محمد رستمی نژاد
۲۵ دی ۱۳۹۹حتی به پراید هم میشود هزاران نمایشگر اضافه کرد یعنی در برقی ها معیار خوب بودن این است که هر کدام نمایشگر بیشتری داشت آن ماشین بهتر است واقعاً مسخره است موتورهای ۸ سیلندر با ۶ الی ۷ لیتر را یادتان است کادیلاک CTS V را یادتان است آیا اصلاً برقیها ماشین هستند جز یک کامپیوتر چهار چرخ شما را مجبور می کنندکه یک کامپیوتر چهار چرخ بخرید آیا اصلاً اینها ماشین هستند چنین خودروهایی ارزش ندارند باتری های این خودروهای برقی را چه کسی تامین می کند تسلا سامسونگ ال جی مافیا که می خواهند بازار را در دست بگیرندتسلا سامسونگ و ال جی مافیایی خودروسازی هستند درود بر تویوتا که در این دام نیفتادخودش باتریهای خودش را تولید کرد به سمت و سوی هیدروژنی رفت برقی ها چندان هم پاک نیستند در باتری های آنها لیتیوم به کار رفته است برای استخراج لیتیوم مقدار زیادی و بسیار زیاد آلودگی وارد هوا می شود در هر باتری تسلا مدل اس ۱۳ کیلو گرم لیتیوم به کار رفته است برای شارژ خودروهای برقی برق نیاز است برای تولید برق از سوختن نیاز است پس آلوده اند در مواردی هم بیشتر از بنزینی ها وقتی می خواهند این همه ماشین برقی بسازند به برق بیشتری نیاز است پس سوخت بیشتری سوزانده می شود نتیجه این می شود که در چند سال آینده زمین با خودروهای برقی و تنها پاک تر نمی شود بلکه کثیف تر هم می شود اگر من دروغ می گویم می توانید چند سال صبر کنید نتیجه را خودتان می بینید