از اواخر سال گذشته همواره بحث خاتمهٔ تولید تعدادی از سدانهای جنرال موتورز مطرح بود که یکی از این سدانها، پرچمدار کادیلاک یعنی CT6 است. البته بعداً گفته شده که احتمالاً تولید این خودرو در کارخانهٔ دیگری همچنان ادامه خواهد یافت چراکه CT6 بهنوعی ویترین تواناییها و تکنولوژیهای کادیلاک محسوب میشود؛ اما با همهٔ اینها، به نظر میرسد این سدان لوکس شانسی برای ادامهٔ حیات نخواهد داشت زیرا به گزارش Speed Twitch، تولید کادیلاک CT6 بهطور قطعی در ماه ژانویهٔ آینده به پایان خواهد رسید.
در ابتدا قرار بود در ژوئن امسال CT6 از خط تولید کنار برود اما جنرال موتورز تصمیم گرفت تولید این خودرو و شورلت ایمپالا را تا پایان سال تمدید کند. اعتقاد بر این بود که تولید این دو سدان بزرگ در ژانویهٔ ۲۰۲۰ پایان میابد و حالا این گزارش مُهر تأییدی بر این گمانهزنیها میزند. این اقدام آیندهٔ کارکنان کارخانه که اکثر آنها عضو اتحادیهٔ کارگران خودرویی متحد یا UAW هستند را هم تحت تأثیر قرار میدهد. بنا بر گزارشها، به کارگران عضو این اتحادیه پیشنهاد جابجایی به سایر کارخانهها در میشیگان یا اوهایو یا بازخرید داده خواهد شد اما ظاهراً دیگر کارگران اخراج خواهند شد.
بسیاری سرنوشت کادیلاک CT6 را گیجکننده میدانند. این سدان پرچمدار با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد و با ظاهر زیبا و شیک خود، موجهایی را ایجاد کرد. سپس تنها دو سال بعد کادیلاک آنرا مورد فیسلیفتی جزئی قرار داد و نسخهٔ اسپرت CT6-V را هم با پیشرانهٔ جدید ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی بلکوینگ معرفی کرد؛ بنابراین به نظر میرسید همهچیز در آیندهٔ این خودرو روشن است اما ناگهان جنرال موتورز تصمیم به خاتمهٔ تولید آن گرفت. تصمیم به حذف CT6 پیش از آنکه CT6-V حتی برای فروش عرضه شود باعث طرح این سؤال شده که چه بحرانی در کادیلاک روی داده است. درهرحال لازم به ذکر است که تولید CT6 فقط در ایالاتمتحده به پایان میرسد اما در چین که سدانهای لوکس هنوز تقاضای بالایی دارند همچنان تولید خواهد شد.
میلاد
۲۵ آذر ۱۳۹۸حیف نیست از خونش بره بیرون این هیولای زیبا.
یانکی
۲۵ آذر ۱۳۹۸خدایا چه جادویی تو سدان چارجر هست که فروشش الان از روزی که معرفی شد بیشتره.کدیلاک باید از داج الهام بگیره.یه وقتهایی باید انقدر خاص باشی که دنبال رقابت نباشی یعنی رقیب نداشته باشی مثل ماشینهای داج.
رامین
۲۵ آذر ۱۳۹۸آخ آخ گفتی
Farzad
۲۵ آذر ۱۳۹۸امروز خبرا همش خداحافظی بود .?
Sajjad
۲۵ آذر ۱۳۹۸همشون هم بد بودن
از خداحافظی آئودی با دکمه های کابین گرفته تا i8
و این ماشین دوست داشتنی از ایالات متحده
سعید(تهران)
۲۵ آذر ۱۳۹۸یاد فولکس واگن فیتون افتادم، توقف تولید بعضی از مدلها بخاطر ضعف اون خودروی خاص نیست و برندیگ و موقعیت زمانی توش نقش مهمی دارن، کادیلاک با توسعه ct6 و بلک وینگ و حالا کنار گذاشتن اونها سرمایه هنگفتی رو تلف میکنه و هم وجهه برند رو خدشه دار، این نشون میده نقشه راه درستی در این برند محبوب و با کلاس وجود نداره که نگران کننده اس…
رحیم
۲۵ آذر ۱۳۹۸برای خاتمه تولید یک مدل، وجود بحران ضرورتی نداره. بازار و تقاضای مشتریان همه چیز رو تعیین میکنه.
همون طور که تولید میتسوبیشی پاژرو در ژاپن متوقف میشه . ولی در استرالیا با همان طراحی و فیس سال ۲۰۰۶عرضه میشه و نشانی از کاهش تقاضا و فروش هم نیست.
پارسا
۲۵ آذر ۱۳۹۸اصلاً از این سیاست جدید جی ام و فورد هیچ جوره خوشم نمیاد ، یعنی چی آخه؟؟؟؟ میراث فلیتوود رو به این راحتی میخواد از بین ببره؟؟؟
ehsan
۲۵ آذر ۱۳۹۸فیلم ممل امریکایی رو ببینین. یه فیلم زمان شاهی ولی عالیه برا دیدن.
ممل اونقدر عاشق امریکا شده به هر دری میزنه بره امریکا. کسی از امریکا بد بگه ممل میره با چاقو میزنتش. شعبان مخها و اینطور قضایا
الانم همینه. کادیلاک وقتی اومده بود اینجا ریخته بودن کامنت میدادن مردم امریکا دیگه بنز و بی ام و نمیخرن. امریکاییا خر نیستن کادیلاکو بزارن کنار و بنز بخرن.
اما این زمانه کیفیت حرف اول رو میزنه. کادیلاک یه زمانی کادیلاک بود.
بعضیا که به پورشه میگفتن قورباقه هست چه یقه ها جر میدادن. حالا دیدین؟ قضیه کاملا برعکسه. مردم امریکا خر نیستن گول بخورن. اونا گول نمیخورن چون ماشین امریکاییه پس قید کیفیت بنز و بی ام و رو بزنن. این ماشینای امریکایی که فروش خوبی داره رو ببینین همشون کیفیت بالایی دارن. امریکاییا خر نیستن چون اسم یه ماشین کادیلاکه پس بخرنش.
به جایی رسیده بودیم بگی کادیلاک فروشش کم شده میومد ادمو با چاقو میزدن.
Amir Machine
۲۵ آذر ۱۳۹۸توقف تولید CT6 بخاطر فروش پایین نیست چون سال گذشته با فروشی نزدیک به 10 هزار دستگاه، از بامو سری 7 و آئودی A8 بیشتر فروخته
این کار بخاطر سیاستهای جدید جنرال موتورز یعنی کنار گذاشتن سدانها و تمرکز روی کراساوورها ست
مانی
۲۵ آذر ۱۳۹۸این کادیلاک ماشین جهانی نیست
فقط تو آمریکا و چین بازارش خوبه
اما بی ام و سری ۷ تو کل جهان محبوبه
احتمالا آمارت اشتباه باشه یا شاید فقط مال آمریکاست
علی
۲۶ آذر ۱۳۹۸CT6 رقیب A8 و سری 7 نیست و یک رده پایین تر از اونها قرار داره چه از نظر قیمت و چه از نظر لوکس بودن
حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۸چرا اینجوری فکر میکنید؟مگه سایپا یا ویران خودرو هستن که یه مدل ۳۰ سال تولید کنه کادیلاکه. حتما یه مدل بهتر برای جایگزین کردنش دارن.
امیر.عارف
۲۵ آذر ۱۳۹۸بنظر می رسید که کادیلاک با تولید این تیپ سدان لوکس دوباره به روزهای اوج خودش نزدیک میشه ولی افسوس و صد افسوس که سیاستهای فروش .تولید و یا هر سیاست دیگه ای روزهای اوج کادیلاک و به تعویق میندازه
Elmiraj
۲۵ آذر ۱۳۹۸به نظر من CT6 یک شخصیت مبهمی داره….
چون در حالی که ابعادش تقریبا هم اندازه S کلاس ، سری ۷ و A8 هست به اندازه آنها لوکس نیست..
قیمتش هم که با هیچکدام از سگمنت ها همخوانی نداره…!!!!
یک سدان پرفورمنس واقعی هم نیست…!!!
.
.
من اصلا اونو شایسته جانشینی فیت وود و نام باشکوه کادیلاک نمی دونم و از رفتنش هم ناراحت نیستم…
به احتمال بسیار زیاد کادیلاک در حال طراحی و توسعه یک سدان لوکس ۱۵۰ هزار دلاری هست چون از سال ۲۰۱۵ تا الان کم و بیش شایعاتی در مورد ساخت همچین سدانی وجود داشته .
مانی
۲۶ آذر ۱۳۹۸بنظر میاد کار کادیلاک درست بود،وقتی نمیتونست شونه به شونه رقابت کنه
ماشین با همون اندازه ساخت منتها خیلی ارزونتر
به مرور زمان و بعد جذب مشتری باید کم کم قیمت و کیفیت رو میبرد بالا
اما نمیدونم چی شد که اینجوری شد
جواد
۲۶ آذر ۱۳۹۸آخخخخخخخخخخ
جووووون
خدا وکیلی من امشب دوسش داشتم