مدلهای CT4-V و CT5-V در حال حاضر سدانهای اسپرت کادیلاک هستند و حالا این دو سدان آمریکایی در ویدئوی جدیدی از ArabGT رودرروی هم قرار گرفتهاند تا مشخص شود در برابر یکدیگر چگونه عمل خواهند کرد. CT4-V از یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه در سینهٔ CT5-V یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است؛ بنابراین CT5 قدرت بیشتری دارد اما از سوی دیگر، CT4 با ۱۶۴۰ کیلوگرم وزن، حدود ۱۶۰ کیلوگرم از برادر بزرگتر خود سبکتر است.
هنگام آغاز مسابقهٔ درگ، CT4-V شروع بدی دارد و به همین دلیل CT5-V بهراحتی جلو میافتد و در ادامه فاصله را بیشتر میکند. در مرحلهٔ بعدی، یک مسابقهٔ رولینگ آهسته از سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود اما در اینجا هم نتیجه تغییری ندارد و CT5-V برادر کوچک خود را مغلوب میکند. حتی در مسابقهٔ رولینگ سریعتر هم CT4-V عملکرد بهتری ندارد که این نشان میدهد CT5-V در هر شرایطی سدان سریعتری است.
بااینحال هنگامیکه اعداد شتاب خودروها اعلام میشود، نشان میدهد که حدود ۸ ثانیه طول کشیده تا CT4-V از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالیکه کادیلاک عدد ۴.۹ ثانیه را برای شتاب این سدان کامپکت اسپرت اعلام کرده است. البته این رقابت در دمای ۴۵ درجهٔ سانتیگراد برگزار شده اما انتظار نمیرود هوای گرم موجب چنین افت شدیدی در پرفورمنس خودرو شود. به همین دلیل این شُبهه مطرح میشود که آیا CT4-V حاضر در این ویدئو مشکلی داشته است؟ البته CT5-V هم در اینجا کُندتر از اعداد اعلامی بود و ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسید درحالیکه عدد شتاب رسمی آن ۴.۶ ثانیه است اما این اختلاف بسیار کمتر از عملکرد CT4-V است.
مشخصات فنی
کادیلاک CT4-V | کادیلاک CT5-V | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری I4 توربو | ۳ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۲۵ اسب بخار | ۳۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۸۰۳ کیلوگرم |
قیمت | ۴۵,۸۹۰ دلار | ۴۸,۷۹۰ دلار |
امیر
۲۱ مهر ۱۳۹۹دو هزارتا بالاتر خب طرف لنگ دوهزارتاس یعنی
♤Angus_812♤
۲۱ مهر ۱۳۹۹اونجا بر اساس نیاز خرید میکنن نه قیمت
طرف متوسط بخواد ct5 میخره
کامپکت بخواد ct4
اینجا ایرانه که فقط ماشینو از رو قیمت بررسی میکنن میگیم هر چی گرونتر بهتر
اونجا یارو لنگ دو هزارتا نیس نیازش اون ابعاده
MaF
۲۲ مهر ۱۳۹۹ازین حرفای سیاسی خیلی بدم میاد
ما از اونور هیچی نمیدونیم فقد از خودمون هرچی میتونیم شایعه پراکنی میکنیم
بسه این حرفا لطفا ازین بحثا نکنید ممنون
♤Angus_812♤
۲۲ مهر ۱۳۹۹بدت میاد نخون
ما بحثی نکردیم
این دوستمون یه اشتباه کوچیک کرد
و منم راهنماییش کردم
کی میگه هیچی نمیدونیم یه کم سایت های خودرو اروپا و آمریکا رو مطالعه کن
اونوقت میفهمی فرهنگ ماشین خریدن چیه اونجا همه دنبال فول نیستن فقط بسته به نیازشون امکانات و موتور بهتر سفارش میدن
نه ایرانیا که فقط گرون باشه گاری باشه???
Aria
۲۱ مهر ۱۳۹۹بحث خانوادگیه بهتره ما دخالت نکنیم
Hadi
۲۱ مهر ۱۳۹۹خیلی خوبه که کادیلاک سدان هارو حفظ کرده و مثل برخی برند های دیگه حذفشون نکرده…
این دوتا جفتشون خوبن از لحاظ پرفورمنس ct5 سرتره
ولی طراحی ct4 بیشتر به دلم میشینه…
راستی مدل Black wing چی شد؟
JDM
۲۱ مهر ۱۳۹۹مدل بلک وینگ هم در حال تست هست
مدل های ct4 black wing
و CT5 Black wing
مدل ct4 حدود450 تا 500 اسب 3.6لیتری توربو و 10 دنده اتومات 6 دنده دستی و اپشن AWD
مدل ct5 هم 650 اسب بخار یا 4.2لیتری توربو یا 6.2 سوپرشارژ و با هم همین مشخصات هست
یانکی
۲۱ مهر ۱۳۹۹تستهای شتاب مختلفی از این حضرات هستش که کاملا با اعداد کمپانی یکی هستش.
msh_ferrari
۲۱ مهر ۱۳۹۹طراحی کادیلاک عالیه…
در عین ساختار لاکچری، رگه های امریکایی بودن تو طراحیش موج میزنه.
ali (chevy nova)
۲۱ مهر ۱۳۹۹ماشالاه کادیلاک
بی نام
۲۱ مهر ۱۳۹۹پدال جان نظرت چیه دیگه نتیجه درگ هارو نگی؟
سید علیرضا
۲۱ مهر ۱۳۹۹ممکنه یه نفر نتش ضعیف باشه نتونه ویدئو رو ببینه یا یه نفر مثل من حوصله ی دیدن ویدئو رو نداشته باشه
AMG_73///
۲۱ مهر ۱۳۹۹کادیلاک هنوز اون ژن آمریکاییش رو حفظ کرده
بر خلاف بیوک?
Alireza
۲۱ مهر ۱۳۹۹احتمالا ct4 خراب بوده چون پژو ۲۰۰۸ اینجا ۸.۹ میزنه با موتور ۱.۶ عدد اعلامی کارخونه ۴.۶ اونوقت اونجا ۸ ثانیه!!!
مهرداد كمال
۲۲ مهر ۱۳۹۹خدایی سدان ها خیلی جذابن مخصوصا تو این دو کلاس انواع بنز و بی ام و ائودی و الفا و جگوار و اینفینیتی و لکسوس و همین کادیلاک افسوس که کراس اور و شاسی ها و انواع ماشین های برقی دارن این کلاس شیک و باحالو محدود میکنن?