مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت دهم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای کامپکت لوکس
جگوار F-Pace
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: iQ جگوار-لندروور
امتیاز از کاربایر: ۴.۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۰,۹۲۰ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۰,۹۴۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۸,۹۴۶ دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱,۵۲۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۳ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ ساکت و نرم، استایل بیرونی شیک، رانندگی سرگرمکننده
نقاط منفی: قیمت بسیار گران، مصرف سوخت بالا
کادیلاک XT4
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۸
نسل کنونی: اول
پلتفرم: E2XX جنرال موتورز
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: – دستگاه
فروش دَهماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: استایل بیرونی هوشمند، پیشرانهٔ ساکت، کابین مناسب
نقاط منفی: تعویض دندههای کُند، شاسی خنثی
مقایسهٔ مشخصات فنی
کادیلاک XT4 | جگوار F-Pace | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۴۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۰ ثانیه | ۶.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۷ ثانیه | ۱۵.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر (ترکیبی) | ۹.۸ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | – | ۱۶۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۶۳ لیتر |
وزن | ۱۶۷۸ کیلوگرم | ۱۷۶۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۰ متر | ۴.۷۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۸ متر | ۲.۸۷ متر |
حجم صندوق بار | ۶۵۰ لیتر | ۹۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۳۴,۳۹۴ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۳۵,۷۹۰ دلار | ۴۳,۰۶۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۵,۷۹۰ دلار | ۴۳,۰۶۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10198196]
Radin
۳ دی ۱۳۹۷نمیشه از جگوار گذشت:/
محمد
۳ دی ۱۳۹۷جگوار شاسی بلندهای جدیدش واقعا جذاب و قدرتمنده و یه رقیب جدی برای رقبا
Ali.usa
۳ دی ۱۳۹۷جگوار نسبتن بهتر ولی
با نگاه به به قیمت و طراحی داخلی
کادیلاک
Maskvich
۳ دی ۱۳۹۷راستی درگ بین درگ تایمز و دیمونلوجی برگزار شد و در ۳ راند انجام شد که هر ۳ رو مک لارن تونست شکست بده دیمن رو مثل آب خوردن و توی هر سه هم دیمن ۴۰۰ رو بالای ۱۰ ثانیه گذروند :)
امیدوارم پدال زودتر بزاره فیلمش رو تا هم کلاهبرداری ها دیمنلوجی بیشتر از قبل مشخص بشه هم بعضیا قضیه واسشون روشن بشه :)
واقعیت اینه :)
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۳ دی ۱۳۹۷اتفاقا پدال زودتر نزاره فیلمشو بهتره.
چون هنوز ویدئوی اصلی نیومده و معلوم نیست مثلا دیمن رو چه مودی بوده یا ….
البته نمیدونم چرا اون دوستمون این درگ رو با وزن کشی کشتی اشتباه گرفته بود و میگفت باید برن رو داینو!!
بروکس با 720 تیون شده هم تونست رکورد عالیه 9.4 رو ثبت کنه.
در کل زمانی ارزش 720 مشخص میشه که بدون هیچ مود اضافی و فقط با لاستیک جاده ای و قانونی((برخلاف تصور دوستمون یانکی)) به این رکوردها دست پیدا میکنه.
و اینم جالبه که بعد از طی کردن مسافت 2400 کیلومتری با این ماشین و برگزاری این همه درگ((بالای 60 تا!!!!)) تحت فشار شدید به موتور و گیربکس ،بازم میاد به این سرحالی رکورد شکنی میکنه.
یانکی
۳ دی ۱۳۹۷نمیدونم فازتون چیه.ولی چیزی که مشخص شده بارها و مهمتر اینکه ثبت رسمی شده 9.64.تو این فیلم چیزی که مشخصه مکلارن به پد گرمکن لاستیک پناه برده.نکته بعدی اینکه صبر کنید فیلم بیاد و ببینیم داستان چیه.چیزی که مشخصه مکلارن 400 متر رو در 10.4 طی میکنه.و 0تا 100 رو در 2.8 پر میکنه.اونوقت این مردک 0 تا 100 2.1 هم میگیره.کلک زدنش ار اونجا مشخص شد که با اوروس 2.8 زد.یه با 720 gtr950 اسبی رو میبره.انصافا درگ زدن دیمون آدرنالین به وجود میاره با اون همه دود وهیبت یا مکلارن سایلنت بد صدا.
Twin H Power
۳ دی ۱۳۹۷تو فیلم میگه مکلارن تیونه … !
Maskvich
۴ دی ۱۳۹۷أولا که سایلنت و بد صدا فقط ماشین کنترلی های تسلا!
دوما که شما گفتی درگ تایمز دروغ میگه و دیمنلوجی راست میگه که الان با هم درگ گذاشتن و حقیقت معلوم شذ! گفتین ۴۰۰ تا رو زیر ۱۰ میره که ظاهرا چنین چیزی نشد! گفتین مک لارن شکست میده که بازم چنین چیزی نشد و ۳ بار باخت دیمن ( طبل تو خالی)
معلوم شد که دیمنلوجی کلاهبرداره چقدر!
حقیقت تلخه حالا هی بهونه بیارین
یانکی
۳ دی ۱۳۹۷اصلا رقیب هم نیستن.جگوار تا 560 اسب موجوده و بزرگتره.رقیب کدیلاک e pace هستش.ک یلاک و لینکلن بزودی با ماشینایه جدید و محصولات بیشتر برمیگردن به رهبری گذشتشون تو لوکس سازها.
SAEED Z
۳ دی ۱۳۹۷تقریبا تو یه کلاسن, اما بهتر بود XT5 بالا میومد و با جگوار رو در رو قرار میگرفت!
همیشه در طبقه بندی این مشکلات بوجود میاد و اختلافات جزئی یا بزرگتر باعث میشه که classify بخوبی شکل نگیره!
Saeed..peugeot
۳ دی ۱۳۹۷این جگوار فوق العادس
M
۳ دی ۱۳۹۷معمولا کار اند درایو امتیازات بهتری نسبت به کاربایر به ماشینا میده چرا راجع به جگوار این قضیه برعکسه؟
امیر
۳ دی ۱۳۹۷تو بحث طراحی جگوار خیلی بهتر عمل کرده هم خارجی هم کابین
کادیلاک زیادی سادس داخلش و حس لوکس بودن نداره زیاد البته طراحی بخش جلوییش عالیه واقعا و بهتر از جگواره
تو بحث فنی هم زیاد باهم تفاوتی ندارن غیر از مصرف سوخت ک کادیلاک بهتره و شتاب و … ک جگوار بهتره
اگه جگوار اینقد گرون نبود قطعا انتخابش میکردم چون تقریبا برتری داره به کادیلاک اما واقعا گرونه!!!
کادیلاک انتخاب معقول تریه
ارش
۳ دی ۱۳۹۷جاگوار ماشین بهتریه و زیباتره و دو سه جایزه معتبر هم برده پس به جاگوار رای میدم.
دانیال
۳ دی ۱۳۹۷اگه بحث قیمت وسط بیاد کادیلاک و بحث قیمت نباشه قطعا جگوار
حسین وی
۳ دی ۱۳۹۷طراحی های عقب گویایه همه چیز هست :))
کادیلاک انگاری گوشه چشاشو فشار داده سمت بالا ???
Maskvich
۳ دی ۱۳۹۷بعضیا یه طوری میگن قیمت انگار جگوار قیمتش ۴۳۰ هزار دلاره! خب کیفیت بالاتر قیمت بالاتر هم میطلبه! این ماشین چند جایزه هم برده و فنیش هم بهتره علاوه بر طراحی
حمیدرضا
۳ دی ۱۳۹۷به خاطر استایل و البته دسته دنده به کادیلاک رای دادم به نظرم برنده این کلاس از رقابت دوم بیرون میاد
ahmad
۳ دی ۱۳۹۷جگوار
Amir Machine
۳ دی ۱۳۹۷اونایی که جگوار رو آزمایش کردن، قیمت بالا رو از نقاط منفی اون دونستن ولی انگار بعضیها از آزمایشکنندگان کارانددرایور و کاربایر بیشتر میفهمن!
احمدرضا
۳ دی ۱۳۹۷چرا درصد حفاظت از کودکان جگوار 85 درصده؟
:)
امیر.عارف
۳ دی ۱۳۹۷کادیلاک ماشین خیلی خوبیه ولی وقتی صحبت مقایسه با جگوار میشه فکر نکنم بتونه حرف زیادی برای گفتن داشته باشه
رهام
۳ دی ۱۳۹۷برتری کاملا با گربه انگلیسی هست
حتی قیمت برگ برنده جگوار هست، چرا که با وجود قیمت کمی بیشتر، کیفیت به مراتب بالاتری ارایه میده، یعنی ارزش بیشتری داره
fara2001
۴ دی ۱۳۹۷معلومه اون خوفناکی جگوارو نمیشه با چیزی عوض کرد.
همه چیز نشان از برتری جگوار داره.