در ادامهٔ برگزاری رقابتهای جذاب میان خودروهای مختلف، این بار نوبت به کلاس SUVهای بزرگ لوکس رسیده است. کلاسی که هرچند خودروسازان کمتری نسبت به دیگر کلاسها در آن حضور دارند اما به دلیل ارائهٔ نهایت امکانات، راحتی، لاکچری و تواناییها، همواره از جذابیت بالایی در بین کلاسهای مختلف خودرویی برخوردارند. در سگمنت SUVهای فول سایز لوکس هشت خودرو حضور دارند که عبارتاند از:
کادیلاک اسکالید
لینکلن نویگیتور
اینفینیتی QX80
لکسس LX
مرسدس بنز GLS
مرسدس بنز G کلاس
رنجروور
بنتلی بنتایگا
حال امروز برای دور نخست رقابتهای این کلاس، یکی از نمایندگان ایالاتمتحده یعنی کادیلاک اسکالید را در برابر یکی از نمایندگان سرزمین آفتاب تابان یعنی اینفینیتی QX80 قرار دادهایم.
کادیلاک اسکالید
کادیلاک اسکالید لوکسترین SUV جنرال موتورز است و در اصل پرچمدار و بزرگ خاندان این خودروساز آمریکایی محسوب میشود. اسکالید برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ برای رقابت با لینکلن نویگیتور متولد شد و هماکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که از سال ۲۰۱۵ به بازار آمده است. این SUV لوکس به همراه دیگر SUVهای فول سایز جنرال موتورز یعنی شورلت تاهو، شورلت سابربرن و جیامسی یوکان بر روی شاسی پیکاپ فول سایز شورلت سیلورادو ساخته شده و با آنها اشتراکات زیادی دارد. اسکالید در دو نسخهٔ معمولی و ESV ساخته میشود که دومی طول و فاصلهٔ محوری بیشتری داشته و میتوان آنرا بزرگترین SUV دنیا تلقی کرد. این ماشین از قلب مشترکی با شورلت کوروت یعنی موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده میکند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب یا هر چهارچرخ انتقال میابد. کادیلاک اسکالید یکی از مدعیان قدرتمند این کلاس محسوب میشود.
اینفینیتی QX80
اینفینیتی QX80 هم همانطور که مشخص است پرچمدار اینفینیتی است که نسل نخست آن در سال ۲۰۰۴ با نام QX56 معرفی شد. نسل دوم این SUV لوکس نیز که پلتفرم مشترکی با نیسان پاترول دارد و مانند اسکالید از ساختار بدن روی شاسی استفاده میکند، در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد و در سال ۲۰۱۳ دستخوش بهروزرسانی و فیسلیفتی شده و در راستای شیوهٔ نامگذاری جدید اینفینیتی نامش به QX80 تغییر یافت. بااینحال QX80 در حال حاضر تقریباً به خودرویی نسبتاً قدیمی تبدیل شده و به همین دلیل اینفینیتی در نمایشگاه نیویورک امسال کانسپتی بنام QX80 مونوگراف را معرفی کرد که پیشنمایشی از نسل آیندهٔ این SUV لوکس است؛ بنابراین فعلاً ناچاراً باید همان نسل کنونی را در رقابتها شرکت دهیم. اینفینیتی QX80 مجهز به یک پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 تنفس طبیعی است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به چهارچرخ انتقال پیدا میکند؛ اما نقطهٔ ضعف این خودرو مصرف سوخت بالای آن است که با وجود حجم موتور کمتر حدود ۲ لیتر بیشتر از اسکالید است.
مشخصات فنی
کادیلاک اسکالید | اینفینیتی QX80 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۶ لیتری V8 |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۹ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر | ۱۵.۷ لیتر |
وزن | ۲۶۶۰ کیلوگرم | ۲۷۳۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳.۷ تن | ۳.۸ تن |
طول (ESV) | ۵.۱۴ متر (۵.۷۰ متر) | ۵.۲۹ متر |
قیمت پایه | ۹۰,۲۷۰ دلار | ۸۹,۸۴۵ دلار |
با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9729244]
ME84
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶.
صد درصد کادیلاک
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶بعضی دوستان گفتن نمای ظاهری اینفینیتی جذابتر از اسکالید هست. درسته که ظاهر سلیقه هست منتها فکر میکنم اینقدر فاصله زیبایی این دوتا زیاد هست که هیچ رقمه نمیشه اینفینیتی رو قشنگتر دونست!!
نظر من اینه که اسکالید نه فقط از اینفینیتی بلکه کلا تو این کلاس حرف اول رومیزنه بدون شک
فرشاد سجادیان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا ظاهر اینفینیتی نه تنها جذابتره، با ابهتتر هم هست؛ اسکالید خیلی اتو کشیدست، خشن نیست!
فرشاد سجادیان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ضمن عرض ادب به کادیلاک عزیز، QX80 هم خاصتر و جذابتره، هم حس لاکچری و کیفیت بیشتری بهم میده.
milad
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶کادیلاک فوق العادست
Aria
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستان دقیقا دیشب یه کادیلاک اسکالید عین همین رو توی آمل دیدم مشکی بود پلاک بغداد داشت. چراغ جلوش نور ال ای دی خیلی قشنگی داشت. واقعا محو زیبایی این ماشین شدم .
پرسپولیس
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶دیسلاکهایتان راکناربگذاریدشاسی بلندای ژاپن لنکروزر وپاترول امتحانشان راپس دادن باتوجه به اینکه هرکس میخرد تا پدرشودرنیازه ول کن نیست یکی ازنزدیکان من پاترول مدل62 داره تنهابا بمب بایدنابودش کنی بعدهم تمام شاسی بلندها خوب هستندمن به شخصه طرفدارهردوتاش هستم اگه امکان داشت روزی بازاری مثل امریکای شمالی داشته باشیم وباتوجه به تب شاسی بلندسواری ایرانی هاآنموقع بهترمیشدنظردادمنطقه محدود آزادزیادنمیشه برای امتحان چندساله حساب کرداینفینیتی راندیدم ولی کادیلاک راموقع ورودبه اقلیم کردستان دیدم خیلی بزرگ وقدرهست درکل امیدوارم هرکدام که دوست داریدبه زودی بخرید
bahram
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دوستانی که نظر دادن اینفینیتی بهتره فکر کنم اینفینیتی رو با یه ماشین دیگه اشتباه گرفتن مقاله ای که خود پدل معرفی کرد حرفی برای گفتن نمیذاره بین 6 ماشین اینفینیتی ششم (آخر )شد لینکلن ناویگیتور 2015 ارزونتر پنجم شد بعد چهارم رنج روور بعد سوم لکسس مقام دوم بنز مقام اول کادیلاک اسکالد اون هم مدل 2015
Archi KHAN
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶با تمام علاقه ای که به برندِ اینفینیتی دارم
اما انصافا تو کلاس فول سایز فقط امریکایی …
ROHAM
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶من اینفینیتی رو بیشتر دوست دارم
گرچه گرد پیری رو موتورش نشسته ولی چهره اون رو خیلی دوست دارم
من رو یاد کرگدن میندازه که البته کرگدنم خیلی دوست دارم
در کل به نظر من این دو ماشین زیباترین های این کلاس هستند
کادیلاک آدم رو یاد خان و خازده های دهه پنجاه و شصت میندازه
انگار کت و شلوار بسیار شیک با خط اتوهای تیز و برنده پوشیده!
انتخاب من بین این دو اینفینیتی بود.