مرحلهٔ نهایی، گروه سیوچهارم، اسیوویهای بزرگ لوکس
کادیلاک اسکالید
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۳
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: K2XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۷,۶۹۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳۶,۸۷۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: استایل آمریکایی، توانایی بکسل مناسب، تجهیزات استاندارد فراوان
نقاط منفی: سواری خشن، کیفیت داخلی سؤالبرانگیز
لینکلن نویگیتور
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: T3 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۰,۵۲۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۷,۸۳۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانۀ قدرتمند، کابین بشدت بهبودیافته، طراحی بیرونی زیبا
نقاط منفی: مصرف سوخت نهچندان کم علیرغم پیشرانۀ توربو، قیمت گران حتی در تیپهای پایه
مقایسهٔ مشخصات فنی
کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۸ ثانیه | ۵.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۳ ثانیه | ۱۴.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۸ لیتر | ۸۷ لیتر |
وزن | ۲۵۴۰ کیلوگرم | ۲۷۸۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۸ متر | ۵.۳۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۳.۱۱ متر |
حجم صندوق بار | ۴۳۰ لیتر | ۵۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۷ نفر |
ظرفیت بکسل | ۳.۸ تن | ۳.۹ تن |
قیمت پایه آمریکا | ۷۵,۹۹۰ دلار | ۷۴,۵۰۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۷۵,۹۹۰ دلار | ۷۴,۵۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10326058]
" swedish arrogant tiger"
۲ خرداد ۱۳۹۸با احترام به نویگیتور اسکالید.
کادیلاک واقعا طراحی لوکس و آمریکایی تری داره. از موتور وی هشت هم نمیشه گذشت.
احتمالا رقابت سختی باشه تا اینجا که پنج- پنج
MOHAMMAD.DEMON
۲ خرداد ۱۳۹۸اره رقابت سختی میشه
منم نظرم اینه کادیلاک طراحی رسمی تری داره و شیک تره
ولی خب لینکلن واقعا همه رو تحت تاثیر قرار داده
یانکی
۲ خرداد ۱۳۹۸کیفیت داخل کدیلاک خداست چی میگی سوال برانگیز.انصافا بی نظیرن هر دوتاشون.امریکا خدا
محمد
۲ خرداد ۱۳۹۸در واقع اگه معیار رو طبق عنوان گروه، لوکس بودن باشه:
.
اگه ملاک رو طراحی خارجی بگذاریم :
طراحی بیرونی کادیلاک با توجه به حجم پردازیها و دست و دلبازی در استفاده از کروم، لوکس تر بنظر میاد
.
اگه طراحی داخلی بگذاریم:
لینکلن بخاطر کنسول اختصاصی صندلیهای ردیف دوم، لوکستر بنظر میاد
چیزی که خود مقایسه هم تو نقاط ضعف کیفیت داخلی کادیلاک آورده
.
مشخصات فنی هم که لینکلن کمی بهتره
با شک و تردید فراوان واسه انتخاب بین ۲ بهترین،
با اختلاف خیلی کم، من کادیلاک رو انتخاب میکنم
MOHAMMAD.DEMON
۲ خرداد ۱۳۹۸اما همه چی طبق انتظار هستش
سگمنتی که مخصوص امریکایی هاست
دو امریکایی اصیل بر روی پلتفرم نردبونی
سال هاست حرف اول میزنن بازارشون هم همیشه به SUV های فول سایز لوکس
واکنش بهتری نشون داده تا سدان فول سایز لوکس
باید منتظر اسکالید جدید و گرند واگنیر بود
پیکان جوانان گوجه ای
۲ خرداد ۱۳۹۸سخت نیست انتخاب نویگیتور از هر لحاظ برتره تازه کاملانم زیباتره
Mahdi911Turbos
۲ خرداد ۱۳۹۸مثل دوئل دیروز …. امروز هم رای نمیدم
علی
۲ خرداد ۱۳۹۸از همه لحاظ لینکلن بهتره حرفی نمیمونه
علیرضا(lexus)
۲ خرداد ۱۳۹۸کابین کادیلاک ولی بقیه لینکلن
AMIR / ARMI
۲ خرداد ۱۳۹۸چیزی که جالبه این وسط
عملکرد فروش لینکلن و کادیلاک هست
این دو برند با اینکه هنوز ماشین جدیدی روانه بازار نکردن
و حتی کادیلاک سدان های ATS وCTS رو منقضی کرده
در چهار ماه اول سال جاری کاهش فروش نداشتن
حتی لینکلن بدون اینکه اویاتوره رو بفرسته بازار
با همون ماشین های قبلی 2400 تا افزایش فروش نسبت به زمان مشابه سال پیش داشته
Javad
۲ خرداد ۱۳۹۸ایکس۷ رای بیشتری اورده که!!!
ابوالفضل
۲ خرداد ۱۳۹۸انتخابم قطعا نویگیتور هستش ابعاد بزرگتر، کابین لوکستر، جادارتر ، ولی تو ظاهر بیرونی کادیلاک بهتره ولی جدا از بحث دوئل اینا با این هیکل چرا اینقد شتابشون خوبه با این شتاب حتی جنسیس کوپه رو پشت سر میزارن
ممد
۲ خرداد ۱۳۹۸مدل ESV خیلی از نویگیتور بزرگتره
محمد ب
۲ خرداد ۱۳۹۸من به لینکلن رای میدم توی اکثر تستها حتی مجله ماشین کشور خودمون از سواری خشک و بد کادیلاک انتقاد شده
رنو 5 زرد قناری
۲ خرداد ۱۳۹۸در این دوئل کادیلاک اسکالید بیشتر میپسندم هر چند که لینکلن مشخصات فنیش بهتر بود اما کادیلاک به نظرم قشنگتره .
Seyed.AMG
۲ خرداد ۱۳۹۸اون سری یکی از دوستان میگفت چون فروش GLS کمتر از اسکالید بوده به همین دلیل در حد شاسی های فول سایز آمریکایی نیست و نباید وارد این سگمنت بشه ، حالا این بیان گهربارشون به نویگیتور تعمیم پیدا کرده چی دارن بگن ؟؟ فقط تعصب و دلایل مسخره …
از الان هم بگم سوال بالا انکاری بود و فقط جهت یادوری ، الکی نیاید کامنت نزارید جواب نمیدم چون ارزش جواب دادن نداره همونطور که گفتم صرفا جهت یاداوری یه جک بود !!
تو دوئل سلیقه ای به خاطر طراحی به اسکالید رای میدم اما نویگیتور کاملا برتر (انچه عیان است چه حاجت به بیان است )
MOHAMMAD.DEMON
۲ خرداد ۱۳۹۸یکی از کسایی که میگفت gls در حد فول ساز های لوکس امریکایی نیست من بودم
1 . suv ها باید پلتفرم نردوبی داشته باشن در غیر این صورت cuv هستن در واقع
2 . از نگاه بازار هم gls در حد مثلا اسکالید نیست
چون هر دو تاریخ معرفیشون نزدیک به همه ( با یک سال اختلاف ) اما در بازار امریکا فروش
بنز 12 هزار تا بوده
کادیلاک 36 هزار تا
تو بازار هم اولین گزینه کادیلاک و لینکلن هستن
بعد لکسوس بعد بنز ( با توجه به فروششون در سال های مختلف )
مهدی
۲ خرداد ۱۳۹۸سید جان همون ب ام وX7که میگفتن یه کلاس از اسکالید ونویگیتور پایین تره تااین لحظه دو رقابت با همین دو خودرو داشته.انگار مجلات خودروی به اندازه یه سری از دوستان چیز نمیدونن.راستی پیروز رقابت با نویگیتور X7 بود وپیروز رقابت با اسکالید بازم X7 بود.حالا ببینیم رقابت های مجلات دیگه چه نتیجه ای رو خواهد داشت.
پس قطعا GLS وX7 واسکالید ونویگیتور در یک کلاس هستن. راستی در اون رقابت ها یکی از نقاط ضعف این دوخودرو کیفیت پایین قطعات کابین در اسکالید وکیفیت پایین بعضی قسمت ها در نویگیتور بود.
Seyed.AMG
۲ خرداد ۱۳۹۸کاملا درسته ?
اقا مهدی ببخشید فقط به بی ام و بگو کم تر با مرسدس ل..س بزنه ، فک کنم ویدئویی که برای دیتر زتچه رو ساختن دیده باشی …
تا حالا ندیدم مرسدس از این کارا بکنه ، به بی ام و بگو دست از عقدهای بازی ها در بیاره و سرش تو کار خودش باشه ، کلا به همه شرکت ها تیکه میندازه ، قربانت
Amir Machine
۲ خرداد ۱۳۹۸دوستان بذارید یکبار برای همیشه این بحث کلاسبندی رو تموم کنیم
از لحاظ کلاسبندی، نویگیتور، اسکالید، X7 و GLS دقیقاً همکلاس هم هستن و همگی شاسیبلند فول سایز محسوب میشن و به همین دلیل بارها توسط مجلات و سایتها مختلف باهم مقایسه شدن
اما از لحاظ ساختاری، آمریکاییها با آلمانیها تفاوت دارن، نویگیتور و اسکالید رو شاسی وانت ساخته شدن و ساختار بدنه رو شاسی دارن درحالیکه ساختار GLS و X7 مثل ماشینهای سواری یکپارچهس
بنابراین طبیعیه که ماشینهای بدنه رو شاسی از لحاظ راحتی و هندلینگ نمیتونن در حد ماشینهای یکپارچه باشن اما در عوض در قسمتهای دیگه مثل توانایی بکسل برتری دارن
به همین دلیل هرچند اسکالید و نویگیتور دقیقاً با X7 و GLS در یک کلاس هستن اما بخاطر تفاوت ساختاری، بطور صددرصد با اونها قابل مقایسه نیستن
از طرف دیگه، لینکلن اویاتور و کادیلاک XT6 ساختار یکپارچه دارن و از این لحاظ میتونن با X7 و GLS مقایسه بشن اما از لحاظ اندازه و کلاسبندی، به ماشینهای کلاس پایینتر یعنی GLE و X5 نزدیکتر هستن و تو اون کلاس قرار میگیرن
Hamid...Audi
۲ خرداد ۱۳۹۸تو این کلاس لکسس LX رو از همه بیشتر میپسندم ولی بین این دو تا نویگیتور
BMW
۲ خرداد ۱۳۹۸منم تون این کلاس LX از همه بیشتر میپسندمش طراحیش فوق العادس از همه نظر عالیه…..??
امیر
۲ خرداد ۱۳۹۸تقریبا برابر هستن و بنظرم انتخاب میل میکنه به برندی ک دوس داشتنی تره
با اسکالید بیشتر حال میکنم
ابهتش خیلی خاصه
هادی
۲ خرداد ۱۳۹۸دلیل اصلی من برای رای دادن و انتخواب لینکلن نویگیتور اول ۵ ستاره ایمنی از جلو و بغل
و گشتاور بالا تر که برای من گشتاور خیلی مهمه و بعد قدرت بالا ولی ظاهر کادیلاک رو خیلی دوست دارم مخصوصا جلو خودرو و طراحی بی نظیر داشبورد
هر چند جفتشون بی نظیرن، و هیچ مقایسه ای بین ماه و خورشید نیست جفتشون خوبن
Elmiraj
۲ خرداد ۱۳۹۸مقایسه بین عالی و عالی تره….
نسل کنونی اسکالید چهار ساله که در بازار حضور داره و به تغییر نسل نیاز داره که هم اکنون در حال انجامه و تصاویر زیر کاوِرش در مجلات خودرویی منتشر شده که از قرار معلوم نسخه بزرگتری از XT6 خواهد بود و تأکید بیشتری بر آفرود داره ….
.
در طرف مقابل هم ناویگیتور تازه نفس حضور داره که بدون شک در حال حاضر بهترین SUV فول سایز لوکس دنیاست و تا اومدن نسل جدید اسکالید و گرند واگونیر در صدر خواهد موند….
M3csl
۲ خرداد ۱۳۹۸با سلام و خسته نباشید خدمت آقای دهقان،
دو سال پیش ک من عضو کانال تلگرام پدال شدم اعضای کانال حدود پونزده هزار نفر بود و الان شده پنج هزار نفر،،یعنی ده هزار تا کاهش ،،
قطعا این ریزش تعداد اعضای کانال دلایل مختلف و زیادی داره اما مطمئنا یکیش کم کاری در دقت ودقیق بودنه ک منجر ب عدم رعایت مساوات و عدالت و نهایتا عدم رضایت اعضا کانال و مخاطب شده،،
من دوئل بین لینکلن ناویگیتور و ب ام و X7 رو چک کردم و دیدم ک نهایتاً ب ام و با اختلاف سه رأی برنده شده اما شما لینکلن رو آوردین فینال؟؟!!
یعنی در سایت لینکلن هفتاد و هفت رأی بیشتر داره اما در تلگرام ب ام و هشتاد تا رأی بیشتر داره،،آمارم موجود و قابل رویته برای تمام افراد،،
این عدم عدالت و تضییع حق باعث رنجش مخاطبان شده و خواهد شد و روز ب روز اعضاء کانال و مخاطبین سایت کاهش خواهد یافت،،،
فقط خواستم بگم ما نه کوریم نه مدهوش،،
موفق باشید جناب دهقان .
MOHAMMAD.DEMON
۲ خرداد ۱۳۹۸یعنی میخوایید بگید هیچ کس نفهمید و نمیفهمه
همین دو روز پیش خودم نگاه کردم 24 تا رای بیشتر داشت لینکلن
شک ندارم تو همین چند ساعت بی ام و 27 تا رای داده ده بهش
امیر دهقان
۲ خرداد ۱۳۹۸درود دوست گرامی
مهلت رأی دادن در دوئلها زمان مشخص و مقرری داره و آرائی که بعد از اون زمان ثبت بشن حساب نخواهند بود حتی اگه نتیجه رو تغییر بدن
در دوئل بین X7 و نویگیتور هم مهلت رأی گیری تا زمان آغاز مرحله نهایی بود که در اون موقع نویگیتور با اختلاف جزئی جلوتر بود
از اون زمان تا الان بیشتر از یکماه گذشته و طبیعی که طی این مدت آرا تغییر کرده باشه اما چون مهلت رأی گیری به پایان رسیده، آرا بعدی حساب نشدن، این رویه در همه مراحل و برای همه گروهها اجرا شده
M3csl
۲ خرداد ۱۳۹۸با سلام دوباره و تشکر بابت پاسخگویی ب موقع جناب دهقان،،اما ؛
جواب شما کافی و قانع کننده نبود برام،،
چرا؟؟
از اونجایی که شما انسان تحصیل کرده و ب روزی هستید میخوام ازتون سوال کنم ک ب نظر شما در حالت برابر و کلی انسان ها ب چشماشون بیشتر اعتماد دارن یا ب نقل قولها و شنیده هاشون؟!
جسارت نمیکنم خدمت محترمتون جناب دهقان اما قبول کنید هر عقل سلیمی ب چشمای خودش بیشتر از هر کس و هر چیزی اطمینان داره،،،
پیشنهاد میکنم نحوه ی رأی گیری رو اصلاح و ب صورت به روز رأی گیری کنید،یعنی شب قبل از چاپ دوئل ،،رأی گیری رو ببندید تا مخاطبان با دیدن و داشتن آمار و ارقام هیچ شک و شبهه ای براشون بوجود نیاد،،،
اگه قبول داشته باشید گفتن اینکه در فلان تاریخ فلان ماشین آمارش بالاتر بوده استناد نادرست و سخت تری داره برای مخاطب تا اینکه آمار رو با چشمش ببینه،،
در واقع علی رغم صداقت و بی طرفی شما اما اونچه ک برای مخاطب و در کل انسان ها باورپذیر و قابل قبوله دیده هاست نه شنیده ها،،،
با سپاس و خسته نباشید مجدد جناب دهقان.
ahmad m
۲ خرداد ۱۳۹۸جناب دهقان چرا تو دوئل مزدا میاتا و آئودی تی تی این قانون رو زیر پا گذاشتین؟ آئودی تو تایم تعیین شده برنده شد ولی شما مهلت رای گیری رو تمدید کردین و مزدا رای آورد ، اونجا هم گفتم اگه قانون هست باید واسه همه باشه و استثنایی در کار نباشه
با تشکر
جواد
۴ خرداد ۱۳۹۸سلام
منظورتون از مهلت رای دادن شروع فینال همون کلاسه یا شروع اولین فینال کل کلاس ها؟؟؟
javadwest
۴ خرداد ۱۳۹۸اقای دهقان منظورتون از مهلت رای گیری شروع مرحله نهایی همون کلاس هست یا کلا شروع مرحله نهایی اولین کلاس؟؟؟
Farzad
۲۴ آذر ۱۳۹۸کادیلاک اسکالید به نظرم کابین بهتر طراحی بدنه زیباتر