کریسمس امسال، کادیلاک از سدان اسپرت هولناک خود یعنی CTS-V مدل ۲۰۱۶ رونمایی کرد. این خودروی ۶۴۰ اسبی فقط اندکی از شورولت کوروت ضعیفتر است. با این حال در برابر رقبای آلمانی خود یعنی BMW M5 و مرسدس بنز E63 AMG میتواند در جایگاه بالاتری قرار گیرد.
گفته شده که کادیلاک CTS-V جدید قادر است تنها در ۳.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. نهایت سرعت آن نیز ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. با چنین ارقام دیوانهواری، آواز هماوردی با این خودرو به نظر شوخی میرسد. کافی است نگاهی به اعداد و ارقام رقبای آن نیز بیاندازیم. مرسدس بنز E63 AMG و ب ام و M5 با فاصله ای زیاد تنها ۵۷۵ و ۵۷۷ اسب بخار نیرو تولید میکنند. این یعنی موتور سوپرشارژر هشت سیلندر ۶.۲ لیتری آمریکایی از موتورهای هشت سیلندر با توربوشارژر دوقلوی آلمانی حداقل ۶۳ اسب بخار نیروی بیشتری دارد. با این حال همه اتفاقات تنها در زیر کاپوت به وقوع نمیپیوندد. طراحی بخش عمده ای از قسمتهای فنی کادیلاک در این مدل، از نو انجام شده است. مقاومت پیچشی شاسی ۲۵ درصد افزایش یافته و ۲۳ کیلوگرم از سلف خود سبکتر است. با وزن ۱۸۸۰ کیلوگرم حتی از رقبای آلمانی خود نیز بسیار سبکتر میباشد. یک سیستم تعلیق پیچیده، سیستم فرمان جدید الکتریکی، دیسکهای ترمز برمبو و استفاده گسترده از آلومینیوم از دیگر نکات قابل ذکر در این مدل میباشند. با وجود این سختافزار خارقالعاده، ب ام و که باید وزن ۱۹۹۰ کیلویی را جابجا کند، شتاب صفر تا صدی ۳.۷ ثانیه ای و مشابه کادیلاک دارد و مرسدس بنز با تکیه بر سیستم 4MATIC و انتقال نیرو به هر چهار چرخ میتواند وزن ۲۰۴۰ کیلوگرمی خود را در ۳.۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. در بخش ترمزها نیز BMW M5 با پکیج مسابقه ای از ترمزهای کربن سرامیکی بهره میگیرد که با وجود قیمت ۹۲۰۰ دلاری، تنها به ۳۲.۳ متر خط ترمز از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت تا سکون کامل نیاز دارد. اما علاوه بر دو رقیب بزرگ آلمانی، کادیلاک یک خودروی ارزانقیمت هموطن را نیز باید به زانو دربیاورد. داج SRT چارجر هلکت با موتور هشت سیلندر سوپر شارژر ۶.۲ لیتری خود، ۶۰ اسب بخار نیروی بیشتری از کادیلاک تولید میکند. نهایت سرعت این مدل هم بیش از کادیلاک و ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت میباشد. چارجر حتی از نظر وزنی هم از همه رقبای خود با وزن ۲۰۶۸ کیلوگرم، سنگین تر است. فرمان هیدرولیکی این خودرو نسبت به فرمان برقی رقبا، احساس بهتری را منتقل میکند. در نهایت باید قیمت ۶۲,۲۹۵ دلاری چارجر هلکت را در برابر قیمت پایه ۹۰,۹۰۰ دلار M5 و ۱۰۰,۶۰۰ دلاری E63 AMG S قرار دهیم. قیمت کادیلاک نیز هنوز مشخص نیست اما حدود ۸۰ هزار دلار پیش بینی شده است. چهار خودروی یاد شده تفاوتهای بسیاری در ویژگیهای اساسی خود دارند. سطح امکانات و لوکس بودن مرسدس قابل مقایسه با چارجر نیست. در عوض کادیلاک از چهره تازهتری برخوردار است. داج بالاترین ارزش را دارد و BMW بهترین دینامیک و لذت رانندگی را نصیبتان میکند. اینجا، اعداد و ارقام برای تصمیمگیری کفایت نمیکنند و باید دید که کدام خودرو قلب شما را تسخیر میکند.۱۰۳ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳چ میکنه این m5 ،،،، چ خوبه اثری از ژاپن تو این رقابت نیس
Just Germany cars
احمد
۴ دی ۱۳۹۳البته نماینده ای هم از ژاپن بود فرقی نمیکرد
همونطور که وجود نماینده های المانی هم واقعا حرفی واسه گفتن رو بروی این امریکایی قلدر رو ندارند
ولقعا از همه لحاظ بی نظیر این ماشین
قدرت موتور بسیار خوب ظاهر جدید و زیبا
امکانات عالی
قیمت توپ
با یک نیش گازش همه رقبا بی وجود میشن
من رو هیچ برندی تعصب ندارم که بخوام طرفداری الکی کنم ولی خودتون همه شرایط رو در نظر بگیرید
ابن امریکایی به روز شده واقعا شاهکاره
امیرحسین
۴ دی ۱۳۹۳نیم نگاهی هم به نظر سنجی بندازید ببیند آلمانی ها در صدر اند مثل همیشه…
فریا
۴ دی ۱۳۹۳امیرحسین داداش معلومه آلمانی ها تو نظر سنجی اول می شن .
چون طرفداران کادیلاک توی پدال 1/10 مرسدس بنز هم نیست !
ولی با این وجود فرق مرسدس و کادی توی نظرسنجی فقط 6% هست .
این نشون دهنده ی چیــه ؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
این نشون دهنده ی اینه که هدو عالی هستند .
به کادیلاک هم باید افرین گفت بابت پیشرفتش .
sina
۴ دی ۱۳۹۳من به شدت طرفدار ماشینهای المانی به خصوص بنرم اما یه حقیقتی رو که باید گفت اینه که تا حالا هیچ ماشین آمریکایی مثله ابن نظرمو جلب نکرده…این کادیلاکه فروش خوبی میکنه چون فکر اینکه داری یه کوروت چهار در سدان میخری خیلی وسوسه کنندست.موتور کروت خیلی سرزندست صدای اگزور معرکه ای هم داره…البته ناگفته نمونه این ماشین برای 2016هستش تا اون موقع بنز بیکار نمیشینه شاید یه پکیج ویژه برای سری E با موتور 6.3لیتری 1000اسبی بده که دیگه کل ماجرارو تغیبر بده مثلا اسمشم بزاره E سری بلک.کی چه میدونه بنزو دیگه…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
بله مرسدس بنز eE کلاس جدید در حال تست میباشد .
اما کادیلاک واقعا در طراحی عالی کار کرده . عاااالی .
همیشه گفتم که عاشق طراحیه شکسته ی کادیلاک هستم .
فریا
۴ دی ۱۳۹۳بنز 6.3 لیتری 1000 اسبی ؟!!!! تا حالا به تفاوت قیمتش با کادیلاک
CTS-V فکر کردی ؟؟؟
اگه 1000 اسبی هم بیــاد ، هنســی کادیلاک CTS-V جلوش ایستاده .
که گارانتی کادیلاک رو هم داره !
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
فریا باهات رقابت میکنم ، البته از نوع خوبش .
امیدوارم که برنده بشم .
E 36
۴ دی ۱۳۹۳لپ کلام داستان اینجای مطلب بوود :
(BMW بهترین دینامیک و لذت رانندگی را نصیبتان میکند)
BMW سروره
سعید
۴ دی ۱۳۹۳فقط و فقط Bmw
حاج حسن
۴ دی ۱۳۹۳بدون هیچ حرف و حدیثی سلطان BMW(بخوان بی ام دابلیو)
MAFIA
۴ دی ۱۳۹۳اون شخصی که این مطلب رو تدارک و تهیه کردی.خجالت نمیکشی گزینه همه موارد رو تو انتخاب ها نزاشتی.آخه همشون خوبن مخصوصا کادیلاک که نظر من رو به ماشینای َآمریکایی تا حدودی تغییر داد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
دوست عزیز خواهشا جنگ بین المان و ژاپن راه نیندازید که همه از بحث خسته
ایم .
نبودن یک خودروی ژاپنی دلیل بر ضعف ژاپن و لکسس و …. نیست .
MAFIA
۴ دی ۱۳۹۳میلاد ژاپن کیلویی چند اینجا بین آمریکا و آلمان هست
(NAZI ARMY)Hitler VS ROSVELT (FREEDOM ARMY)
مهراب
۴ دی ۱۳۹۳ایول به بنزززززززززز
سهیل
۴ دی ۱۳۹۳آی اَم اِ ژاپونی باز…ولی چون ژاپون سوپر سدانی در حد اینا نداره(چون LS بیشتر سدان مجلل هستش تا اسپرت…چشم پوشی کردم!):
پس بین اینا اول آلمان…بعد آمریکا
AliZeus
۴ دی ۱۳۹۳آقا جان من این مدل کادیلاک رو ببینید!
http://campreto.com/2016-cadillac-cts-v-new-sedan/2016-cadillac-cts-v-new/
میلاد
۴ دی ۱۳۹۳infiniti Eau Rouge در حال لود شدنه…
بذار بیاد اونوقت رقابت تو این رده جذاب ترم می شه.
انتخاب خودم بین این 4 تا:
هلکت+پمپ بنزین. :D
میلاد
۴ دی ۱۳۹۳سوتی دادم.
اینفینیتی رو هم واسه این رده گفتم هم سری فول سایز :|
ویکی
۴ دی ۱۳۹۳Mercedes-Benz E-63 AMG
سپهر
۴ دی ۱۳۹۳من واقعا نمی دونم کدومو انتخاب کنم همشون تو سطح خودشون بینظیرن چاجر از نظر قیمت از همه سره بی ام و وبنز هم که طبق معمول عالی بودن کادیلاک هم که اصلا حرفی برای گفتن باقی نذاشته به نظرم هر چهارتاشون واقعا عالین ولی از نظر طراحی رتبه اولو به کادیلاک میدم دوموبه بنز سوم بی ام و چهارم چارجر هلکت هرچند که هیچ کدوم از نظر طراحی خارجی هم زیاد از هم چیزی کم ندارن. ولی من بازم فکر کنم به بی ام و رای بدم.
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳البته بستگی ب سلیقه و نیازم داره مثلا من m5 رو دوست دارم چون تمرکزش فقط روی اسپرت بودن و دادن حس رانندگی خشن ب راننده هست،،،مطمئنا میفهمید چ میگم…
Just Germany cars
جی تی ار
۴ دی ۱۳۹۳من بی ام وراانتخاب کردم.نه فقط به خاطر اینکه بهترین حس دینامیکی رو به آدم میده,بلکه به خاطر اینکه لوکسی وراحتی رو هم درحد عالیی درکنار اسپرت بودن داره.شتاب بنز و بی ام و راهم اشتباه نوشته.تومجله ماشین شتاب بنز رو 3.6وشتاب بی ام و را نیز3.5نوشته است.ازلحاظ طراحی هم کادیلاک و بی ام و وتاحدودی بنزفوق العاده اند چون هم اصالت خودرا حفظ کرده اندوهم طراحی به روزی دارند,اما من وقار بی ام و را درطراحی از همه بیشتر دوست دارم.
اما درکل انتخاب سختی بود…
جی تی ار
۴ دی ۱۳۹۳جای آىودی s6 خیلی خیلی خالیه.اگه بود خیلی حرف واسه گفتن داشت.شاید هم از همشون بهتر می شد.چون a6از غیر تیون شده ی همشون بهتر بود…
سپهر
۴ دی ۱۳۹۳عشق است بی ام و تاالان که رتبه اولو داره.
آره امیرخان قبول دارم اتفاقا خودمم به همین دلیله که بی ام و رو خیلی دوست دارم این مدلشم واقعا عالیه چه از طراحی خارجی چه داخلی .
علی
۴ دی ۱۳۹۳تو اینکه ماشین قدرتمند خوبه هیچ شکی نیست ولی اخه چقدر پیش میاد که ادم بخواد از ۱۰۰% قدرت موتور استفاده کنه و ۰/4 ثانیه سرعتر باشه. به نظرم مهم حسی که ماشین به ادم میده که همیشگی, نه اعداد و ارقام.
سپهر
۴ دی ۱۳۹۳به هیچی کار بی ام و تمومه رفت رتبه سوم البته مرسدس وکادیلاکم خیلی عالین حقشونه.
خاوری
۴ دی ۱۳۹۳هلکت دوج حرف زیادی تو طراحی نداره بزنه..بی ام و و بنز هم تقریبا باید تغییر چهره بدن ولی کادیلاک حسابی تروتازه و زیباس..میمونه بحث فنی که برا من چندان مهم نیست…البته قیمت کادیلاک که 20000دلار حدودا ارزانتره رو نباید فراموش کرد
Ehsan
۴ دی ۱۳۹۳خوب همانطور که خود نویسنده هم در نوشته مشخص کرده بستگی داره که به چه چیزی علاقه دارید ، اگر دینامیک و لذت رانندگی باشه و هندلینگ خوب BMW اگر راحتی و لوکس و امکانات باشه بنز ، اگر سر عت و قدرت و کم هزینه کردن باشه چلارجر و البته کادیلاک که چهره بروز تری داره و به نظرم میانگینی از این سه تاست (این وزنه رو به طرفش سنگینتر میکنه ) ، پس انتخاب سخت میشه ولی در نهایت بستگی به این داره که کدوم مورد براتون مهمتره و به کدوم علاقه دارید
Just germany...
۴ دی ۱۳۹۳واااااااااای این e63 جدید معرکس به خدا….
محمد
۴ دی ۱۳۹۳سلام.من طرفدار سر سخت بی ام وهستم واینجا هم به بی ام و رای میدم.
کادیلاک و بنز هم خوب بودن.
محسن
۴ دی ۱۳۹۳انتخاب من E63 AMG عه
RETOLEX
۴ دی ۱۳۹۳این دو امیکایی چه میکنن
حال همه رو گرفتن
بینظیر هستند
مگه از این هم بهتر هم میشه
المانی ها رو ترکوندن
ولی در کل همشون عالی بودن
bardia
۴ دی ۱۳۹۳یک مشکلی که توی مقاله های اخیر سایت میشه مشاهده کرد مقایسه ی سریع بودن ماشین ها با رقم صفر تا صدشونه,واقعا توی سطح بالا کار اشتباهی هست
شاید برای مقایسه ی جنسیس کوپه با ماکسیما خوب باشه ولی توی شتاب های زیر 4 ثانیه اصلا صقر تا صد ملاک نیست
اگر سعی بشه از 1/4 مایل یا همون 400 متر اونم بر استناد به منابع معتبر ذکر بشه خیلی بهتره
چون الان زده بنز 3.4 یکی ندونه فکر میکنه از کادیلاک سریعتره,در حالی که فقط توی دنده ی یک برتری داره بخاطر سیستم 4matic
وگرنه وزن کمتر و قدرت بیشتر کادیلاک از دنده دو به بعد خودشو نشون میده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۴ دی ۱۳۹۳درود .
حرف شما تا حدودی درسته . اما باید منتظر نسل جدید E کلاس هم باشیم .
مهزیار
۴ دی ۱۳۹۳فقط Hellcat و غرش موتورش
درسته از لحاظ لوکس بودن کادیلاک سرتره ولی از لحاظ ارزش خرید از همه بالاتره
من روانی این ماشینم.
Only Hellcat
علي
۴ دی ۱۳۹۳تو این کلاس واقعا آلمانیا رقیب خیلی جدی دارند !
پورشه پانامراهم شاید میتونست اینجا باشه
انتخاب خودم هم پانمراست !
HaMiDrEzA
۴ دی ۱۳۹۳اگه مشکل مالی نداشته باشم و طبق علاقه ام بخوام هزینه کنم خب مسلما مرسدس بنز E-63 AMG . ولی خب از اونجایی که ما بچه های دهه 60 چندان نمی تونیم طبق علاقمون انتخاب کنیم، پس نمیشه به راحتی از کنار داج چارجر هلکت SRT بگذریم :D
Camaro 1978
۴ دی ۱۳۹۳البته در مورد جایگاه کادیلاک یه کم تعصبی برخورد کردما…
1.کادیلاک
2.بنز
3.بی ام و
4.دوج
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳الان اون دوجو گذاشتی آخر ک بگی مثلا من بر اساس تعصب نگفتم!!!
Just Germany cars
Camaro 1978
۴ دی ۱۳۹۳ای بابا شما هم متوجه شدی؟!
:)
نه امیر جان صرفا نظرمو گفتم
باید پذیرفت که کادیلاک خیلی رشد کرده و رشدش هم تا حدی مدیون همین خودروسازای خوب آلمانی هست!
"Amir"
۴ دی ۱۳۹۳بله درسته،،،،کادیلاک واقعا پیشرفت چشمگیری داشته ولی عمرا بتونه کل استادان آلمانیرو بخوابونه…
البته من ب کادیلاک احترام میذارم و واقعا قبولش دارم
Just Germany cars
شلبى
۴ دی ۱۳۹۳اتفاقا دوستمون camaro 1978 خیلى خوب انتخاب کرده باهاش موافقم
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳فقط E CLASS
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳بنزEسروره
4MATIC
۴ دی ۱۳۹۳علی اقا اخه پورشه پانامرا رقیب بنزEهست مه شماداری می گی؟؟؟؟؟؟
علي
۵ دی ۱۳۹۳معلومه که نیست
اصلا E با پانامرا قابل قیاسه ؟
من خودم اگه بخوام پول بدم دیوانه نیستم E بخرم مطمئن باش یا 3 تای دیگه یا کلا میرفتم پانامرا میخریدم
مک میسل
۷ دی ۱۳۹۳1-دوج چارجر هلکت
2-مرسدس بنز ای کلاس
3-کادیلاک سی تی اس
4-بی ام و ام5
AMG
۴ دی ۱۳۹۳مرسدس بنز از همشون صاحب نام قدمت و تکنولوژی و ایمنی و لوکس هست و اینجا هم از همه بهتره .
salfa22xxx
۴ دی ۱۳۹۳دوستان عزیزم سلام
به نظرتون چرا بنز طراحی عقبشو فدای آیرودینامیک کرده؟
چرا جعبه عقبش حالت رو به پایین داره؟
و اصلا خشونت سابق رو نداره؟
به نظر من جعبه عقب بنز زیبا طراحی نشده خیلی چیزا رو فدای آیرودینامیکش کردن
benz and porsche
۴ دی ۱۳۹۳JUST germany just BENZ
شلبى
۴ دی ۱۳۹۳فقط کادیلاک cts-v ،هم از نظر فنى از بقیه بهتره،هم از نظر طراحى بسیار زیبا و اصیل طراحى شده،و از نظر قیمت از رقباى المانى خیلى ارزونتره که یک مزیت بزرگ محسوب میشه،
در ضمن مقایسه کردن سطح امکانات بنز با دوج اصلا درست نیست یا کادیلاک یا بى ام وه، اون سه تا لوکس سازن ولى دوج یه برند معمولیه پس اصلا نباید از نظر امکانات با هم مقایسه بشن.
مک میسل
۷ دی ۱۳۹۳والا فعلا همین مارک معمولیی دوج(به قول شما)همرو از نظر سرعت و شتاب و قدرت زیر پاش له کرده!
شایان
۴ دی ۱۳۹۳مرسدس بنز عشقه تا ابد هم عشقه بعدشم بی ام و بقیه و ول کنید زیاد مهم نیستن به قول دوستمون just germany cars
سام سامی
۴ دی ۱۳۹۳چیزی که از قبل مشخص بود آخر شدن دوج بودش!!اما رقابت بین بنز و بی ام و و کادیلاک عالی بود…
البته ابنو هم در نظر بگیرید که بی ام و قدیمی ترین اتاق رو تو این 3 تا داره…
درود بر عاشقان خودرو
مک میسل
۷ دی ۱۳۹۳درسته این کلاس لوکسه قبول دارم ولی دوج از نظر سرعت و شتاب و از نظر ارزون بودن جلوتره،در حالیکه 3تای دیگه لوکس هستند.
به شخصه سرعت و شتاب ماشینو به لوکس بودن تر جیح میدم.
مگه ماشین تشریفاته که لوکس باشه!
از نظر عقلی عادلانه اینه که فقط ماشینای لوکس دست نهاد های دولتی باشه.
نه مردم عادی!!!
احسان(احسان سابق)
۴ دی ۱۳۹۳دیگه سدان های بزرگ هم به اندازه سوپر اسپرت ها نیرو تولید میکنن.واقعن جالبه.اما نکته جالبتر نزدیکتر شدن امریکایی ها به المانی هاست که نشون میده امریکایی ها بیکار ننشستن و دارن کار میکنن اما باز هم المانی ها با مهندسی عجیب و غریب و پیشرفتشون با قدرت کمتر مصرف سوخت خیلی بهتر و شتاب بیشتر گرفتن.اما بنز کلاس E قبلی زیباتر بود
فریا
۴ دی ۱۳۹۳مصــرف سوخت کمتر ؟! کو ؟ کِــی ؟؟ کجا ؟؟؟
MjM
۴ دی ۱۳۹۳همشون عالین..و رقابت تنگاتنگی میتونن داشته باشن… چون خیلی بهم نزدیکن..دیگه انتخاب سختر میشه و بیشتر به سلیقه و علاقه به برند بر میگرده که من به شخصه جز “بی ام و” چیزی رو انتخاب نمیکنم!
Ahmad..F12
۴ دی ۱۳۹۳دقیقاً انتخاب های من هم به همین شکل بود
اول مرسدس و کادیلاک
دوم بی ام و
سوم داج