سدان لوکسی که از نظرها محو شد
با ورود به قرن ۲۱ و بوجود آمدن تحول تکنولوژیکی در زمینه ساخت خودروهای شهری صاحبان خودرو با خرید مدل های بروز که از نظر آنان این خودروها دارای جدیدترین تکنولوژی برای راحتی، ایمنی و کاربردهای مختلف هستند، خودروهای ساخت قرن بیستم را وسایل نقلیه ای خارج از رده و بدون امکانات رفاهی و ایمنی و دارای تکنولوژی تاریخ گذشته می شمارند.
ولی مطالعه ای عمیق تر و موشکفانه تر درباره اتومبیل های ساخت دهه های ۷۰ و ۸۰ و حتی دهه ۶۰ میلادی این موضوع را مشخص می کند که تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای امروزی مخصوصاً اتومبیل هایی که ما امروز در کشورمان هر روز شاهد گذر آنها از جلوی چشمانمان در خیابانها هستیم، تنها روکشی نو از فن آوری کار گرفته شده در ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته می باشد.
با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز ۸ سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.
و اما “کادیلاک سویل”
تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت ۸ سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .
سویل یک اتومبیل کاملاً لوکس (به خصوص در زمان خود) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.
هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در ۲ حالت و صندلی راننده در ۶ حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.
کادیلاک سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال ۲۰ درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.
سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که ۲ عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از ۲۰ ثانیه متوقف می شود .
بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند
کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.
این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.
کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.
سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .
سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل ۳ بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.
پیشرانه و سیستم سوخت رسانی
پیشرانه سویل ۵/۷ لیتری ۸ سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با ۱۸۵ اسب بخار در ۴۴۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۷۰ پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن ۹۸/۸۵ میلی متر ( ۳۸۵/۳ اینچ ) و قطر سیلندر : ۰۵/۱۰۳ میلی متر ( ۰۵۷/۴ اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز ۸:۱ می باشد.
شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در حدود ۱۰ ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.
نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .
انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای ۱۰۵ درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.
سیستم انتقال قدرت
جعبه دنده این اتومبیل سری ۴۰۰ بوده که دلیل استفاده از آن گشتاور موتور و سنگینی اتاق می باشد. این گیربکس نسبت به مدل ۳۵۰ که بر روی اتومبیل هایی همچون بیوک اسکای لارک و شورولت بلیزر موجود است مقاوم تر بوده و دارای سیستم معکوس دنده برقی می باشد. این سیستم بر خلاف خودروهای معمول آمریکایی که عمل معکوس دنده در آنها به وسیله یک سیم انجام شده و در مرور زمان دچار مشکل در عملکرد صحیح می شوند، دارای یک میکرو سوئیچ در زیر پدال گاز و یک بُبین شیر هیدرولیک در گیربکس می باشد.
این گیربکس دارای ۳ دنده جلو و یک دنده عقب بوده و عمل تعویض دنده به دو صورت اتوماتیک و دستی (محدود کننده تعویض دنده) صورت می گیرد.
دیفرانسیل آن دارای سیستم کلاچ ضد هرزگردی بوده که نقش این سیستم در روزهای برفی به خوبی نمایان می شود. این دیفرانیسل ۳ تکه و دارای سه عدد چهار شاخه و یک قفل دیفرانسیل می باشد.
سیستم ترمز
کادیلاک سویل از سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ خود بهره می برد. سیستم ترمز در جلو دارای دو دیسک ۱۲ اینچی با پره خنک کن در وسط دو دیسک بوده که در عقب نیز به همین منوال می باشد. مستر سیلندر سیستم ترمز دارای دو پیستون مجزا برای چرخ های جلو و عقب می باشد. مزیت این سیستم نیز چنین می باشد که در صورت قطع شدن شلنگ روغن چرخها (برای مثال چرخهای عقب) ترمزهای جلو به درستی عمل خواهند کرد و بر عکس . همچنین ترمزها مجهز به اخطار کننده صوتی هستند که در صورت تمام شدن لنت سوت اخطار می کشد
سیستم تعلیق
این اتومبیل مجهز به کمک های بادی در عقب و یک کمپرسور برقی در جلو می باشد. کمپانی به منظور عدم افت ارتفاع اتومبیل در قسمت عقب هنگامی که چند سرنشین روی صندلی عقب می نشینند اقدام به نصب یک سنسور اپتیکال بر روی بدنه و دیفرانسیل کرده است که با پایین آمدن ارتفاع در قسمت عقب این سنسور به کمپرسور برقی فرمان داده و کمک های عقب باد می شوند. بدین ترتیب ارتفاع اتومبیل تنظیم می شود.
تایر های کادیلاک سویل مجهز به نوار فولادی مطابق با مشخصات جنرال موتورز ( دور سفید ) ۲۱۵ R 15 با فاق ۷۰ میلیمتر می باشد.
صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده
در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند
حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.
بدنه و طراحی بدنه کادیلاک سویل بر روی پلت فرم سری X کمپانی GM سوار بوده که این پلت فرم را می توان بر روی شورولت نوا مشاهده کرد. بدنه و شاسی این کادیلاک در هنگام طراحی به طور وسیعی مهندسی دوباره شده تا با مدل های قبلی خود تفاوت شایانی داشته باشد.
طراحان کمپانی در طراحی این مدل از نوع طراحی موجدار و زاویه دار استفاده کرده اند که این متد اساس طراحی کادیلاک در دهه بعدی بود.
در قسمت جلو یک جلو پنجره با جنس کروم در کنار چراغ های جلو چهار تایی مستطیل با چراغ های پارک و راهنما در زیر آنها ابهت خاصی به جلوه سویل بخشیده است.
چراغ های عقب سویل مربع شکل و کوچک بوده و در انتهای هر گوشه قرار گرفته اند.
کادیلاک سویل به دلیل مشخصه های فوق العاده در طراحی و امکانات و هم خوانی تمام اجزا و امکاناتش در زمان خود یکی از گران ترین مدل های تولیدی کادیلاک با قیمتی معادل ۴۷۹/۱۲ دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود تبدیل کرد، بطوری که بعدها اتومبیل هایی از سبک طراحی این مدل به صورت تقلیدی طراحی و ساخته شدند. از این اتومبیل ها می توان به Lincoln Versailler و دو مدل از کرایسلر یعنی Le Baron و Fifth avenue اشاره کرد.
سویل در زمینه ایمنی در مقابل تصادفات نمره خوبی را به دست آورده که این امر را می توان مدیون کمکهای روغنی سپرهای جلو و عقب و همچنین سپرهایی با جنس فولاد با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم آن دانست.
بطور کلی تجهیزات اضافی این مدل را سرآمد انواع اتومبیل های لوکس لیموزین قرار داده و همگی آنها برای حداقل استرس و فشار رانندگی طراحی شده آند .
در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.
مشخصات فنی :
موتور : ۸ سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه ۹۰ درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : ۰۵/۱۰۳ میلی متر ( ۰۵۷/۴ اینچ )
کورس پیستون : ۹۸/۸۵ میلی متر ( ۳۸۵/۳ اینچ )
حجم موتور : ۵/۷ لیتر ( ۳۵۰ اینچ مکعب )
ضریب تراکم : ۸ به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : ۱- ۸ – ۴ – ۳ – ۶ – ۵ – ۷ – ۲
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان ۹۱ به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : ۷۹/۵ لیتر ( ۲۱ گالن )
سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : ۳۵۰۰ وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( ۸۰ آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری ۴۰۰ – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی ۹/۲۱۵ میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : ۰۸/۳ بر یک
فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک
ابعاد :
فاصله مرکز چرخ های جلو : ۱۵۵۷ میلی متر ( ۳/۶۱ اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : ۱۵۰۰ میلی متر ( ۵۹ اینچ )
طول کلی : ۵۱۸۲ میلی متر ( ۲۰۴ اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : ۲۹۰۳ میلی متر ( ۳/ ۱۱۴ اینچ )
عرض کلی : ۱۸۲۴ میلی متر ( ۸/ ۷۱ اینچ )
ارتفاع کلی : ۱۳۸۶ میلی متر ( ۷ / ۵۴ اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : ۱۹۰۰ کیلو گرم ( ۴۱۹۰ پاوند )
نوشته و گردآوری : کامیار آزادوار
محمد میهمی
۲۴ آذر ۱۳۹۱سلام.ببخشید جسارت میکنم.فکر کنم یه نکته رو یادتون رفت…اسم دیگه این ماشین کادیلاک ایران هست.که توی اون زمان که کادیلاک این مدلشو معرفی کرد،که یکی از بهترین مدل هاش بود…چند وقت بعدش امتیاز مونتاژ سویل رو به شرکت پارس خودرو میده!که همین نشون دهنده قدرت و سطح خودرو سازی کشور ما قبل از انقلاب بوده….با تشکر
رضا
۳ مرداد ۱۳۹۲خیر امیتازشو میده که آمریکاییای مقیم ایران بر ساختش نظارت کنند نه اینکه بده دست ایران/اما الان پراید هم باشه بی منت خودمون میسازیم!
محمد
۲۵ آذر ۱۳۹۱سلام به دوستان عزیز
دوستان من در شرف خرید ماشین هستم اما نمیدونم با قیمتی حدود 14 تا 18 میلیون چه ماشینی به صرفه تر هست. خودم بین سمند و پژو و یا آمریکایی موندم. از آمریکایی فقط مصرف سوخت و کمیابی احتمالی قطعاتش نگرانم کرده.
کسانی که کادیلاک داشتن اگه ممکنه از لحاظ مصرف سوخت و قطعه راهنمایی کنن، و اینکه کادیلاک تمیز با چه قیمتی میشه گیر آورد؟
با تشکر فراوان
american
۱۶ دی ۱۳۹۱سلام دوست عزیز
اینو بدون از کادیلاک نباید استفاده روز مره بشه و باید ازش به عنوان ماشین دوم استفاده بشه یعنی هفته ای یه بار باهاش بری عشق و حال
از نظر قطعه تقریبا الان تو ایران همه لوازمش هست اما قیمتشون خیلی گرونه
مصرف سوخت هم اگه موتور تنظیم باشه 14 میسوزونه
کادیلاک از یک میلیون هست تا صد میلیون بستگی به تمیزیش
دلامونته
۱۶ بهمن ۱۳۹۱سلام من اگه جای شما باشم ا با 10 تومن یه بیوک b3 تمیز میخرم.2 تا تمیزش توی سایت امریکن کارز هست (یکی قهوه ای در تهران و یکی نقره آبی در خراسان شمالی)
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۲عزیز بیوک ارزانترین رنگش قهوه ای و خاکیه گرانترین رنگ سفید با سقف چرمه چیزی که نمیدونی نپرون الان بیوک زیر 18تومن نی
امیرحسین
۱۶ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز اول تاریخ نظری ک دوستمون داده رونگاه کن بعد بزن به برجکش
درضمن درحال حاضر با شش میلیون هم میتونی ی بیوک b3 تمیزبخری کافیه ی سربه americancars.irبزنی
هشتتومنیشم هست ده تومنیشم هست سی تومنی هم داره
هادی
۳ مهر ۱۳۹۲تماس بگیرید
09158889256
pip
۱۸ آذر ۱۳۹۲داداش اصلا نباش کادیلاک سویل بهتر ماشین برای شماست.مصرف سوختش نسبت به پراید بیشتر ولی خیلی زیاد نیست داداشم شما ماشین امریکاییتو بخر.لازم به ذکر بیوک بی3 وشورولت کاپریس هم خیلی خوشگلن ولی کادیلاک محشره .امریکایی بخر ضرر نمیکنی…یاحق
محمد
۲۹ آذر ۱۳۹۱با سلام بنده هم واقعا برای خودروسازی کشورمون متاسفم
که تنها و تنها یک مسیر معکوس رو به پائین را پیش
گرفتن و اینقدر هم خوشحالن از اینکه دارن ماشینهای
بسیار بی کیفیت و از رده خارج اروپائی و آسیایی را
تولید میکنن واقعا متاسفم و مطمئنم که دیگه اون
دوره های طلائی خودرو سازی برنمیگردن
دلامونته
۱۶ بهمن ۱۳۹۱کار از تاسف و شکایت و مقاله نوشتن در مورد بی کفایتی مدیران خودرویی کشور و … گذشته ،عشق ماشینی و ماشین بازی را هم میشه ازش چشم پوشی کرد ولی 24000 کشته در هر سال را باید چه کار کنیم؟
حسام
۶ دی ۱۳۹۱جون مادرتون بگین این ماشین که عکسشو انداختین کجاست با من تماس بگیرید
american
۱۶ دی ۱۳۹۱این ماشین که عکساشو گذاشتیم تو آمریکاست…
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱انصافاً لذت بردم .
sajed
۲۸ دی ۱۳۹۱واقعا گریم گرفت چرا همچین ماشینی باید از رده خلرج محسوب بشه من خودم یه دونه صفر سفید دارم با لامبورگینی هم عوضش نمیکنم….
داریوش
۲۹ دی ۱۳۹۱پرچمش هنوز بالاست
خدای ماشین هست
هر روز باهاش میرم دور میزنم کلی لذت میبرم
مخصوصا وقتی که یه سوسول بخواد با یه پژو بخواد از من سبقت بگیره کاری باهاش میکنم که بفمه ماشین یعنی چی وقتی باهاش گاز احساس قدرت میکنی
ولی ماشین های وطنی گاز میدی موتورشون زوزه میکشه
من با همین ماشین تو سربالایی فقط حریف ماشین های آلمانی نشدم ولی تمام ماشین های وطنی با یه نیش گاز ضایع کردم
ولی میخوام اینو بفروشم یه شورولت ایمپالا بخرم درسته این بهتره ولی ایمپالا رو فقط به خاطر هیکلش دوست دارم
عشقست ماشین آمریکایی :X
رضا
۲۹ دی ۱۳۹۱نه بابا سمند بهتر از کادیلاکه.من یک ماه پیش توسط یکی از دوستام یک سمند سورن از ایران خودرو گرفتم بگذریم که پول ما یک ماه پیششون موند و دست آخر با یک ماه تاخیر ماشینو گرفتیم.از دم نمایشگاه دوستم تو خیابون بهار شمالی ماشینو گرفتم رفتم میدون حسن آباد کار داشتم.تماس گرفتم بادوستم گفتم ماشینو پس میارم .اره بابا سمند از کادیلاک خیلی بهتره.
مجتبی
۳۰ دی ۱۳۹۱ببخشید قیمت همین خودرو الان چنده به همین تمیزی
american
۳۰ دی ۱۳۹۱کادیلاک از یک میلیون داریم تا صد میلیون بستگی به تمیزیش
یه سویل به این تمیزی که داخل عکسه قیمتش اطراف 80 تا 100 تومنه
پویان
۱ بهمن ۱۳۹۱بابا چه خبره صد ملیون !!! تروخدا اینطوری نگین این ماشین سنگ بترکه و دیگه وحشتناک قیمت فضایی باشد 50 بیشتر کسی نمیخره اگه یارو تازه مثلآ دلش بگیره این قیمت رو میده یارو خودش کننده این کار باشه این قیمت رو هم نمیده . . . بخدا 100 ملیون پول کمی نیست میتونی باهاش یه لینکولن صفر بخری . من خودم کادیلاک سراغ دارم خیلی هم تمیز
ولی ماشین فقط امریکایی فقط و فقط . . .
american
۴ بهمن ۱۳۹۱دوست عزیز کسی مجبورت نکرده باور کنی که کادیلاک این قیمت میارزه
شما یدونه مثل این عکس بکر برام گیر بیار تا سه سوته واست مشتری جور کنم شیرینی شما هم محفوظ
دقت کن من گفتم کادیلاک 100 تومنی بکره یعنی حتی تایرهاشم مال خود کمپانی باشه فیلتر ها و خلاصه هرچیزی که به ذهنت میرسه مال خود کمپانی باشه نه اینکه یه کادیلاک که بدون رنگ باشه و صد دفه تعمیر موتور شده باشه و همه تزئیناتش عوض شده باشه
به 100 تومنیه میگن کادیلاک بکر
به 50 تومنیه میگن کادیلاک خیلی تمیز
محمد
۸ بهمن ۱۳۹۱اون زمانی که کره اییه نمیدونستن ماشین چیه ایرانیها کادیلاک مونتاژ میکردن و مرسدس بنز سوار میشدن الان کره اییها شدن غول اتومبیل دنیا و ایران تنها هنرش اینه که کلید چراغهای پراید رو از حالت افقی به حالت عمودی تبدبل کنه و چند میلیون بالاتر به ملت غالب کنه.اینم لیاقت جماعت ایرانیه که همیشه خر رو برعکس سوار شه و جای پیشرفت عقب گرد کنه.
امین
۱۶ بهمن ۱۳۹۱هیچی به پای لذت موقعی که یه بچه سوسول داره با پژو یا هر ماشین مسخره ی دیگه ای مثل این کنارت گوزگوز میکنه و تو با یه ماشین آمریکایی کشتی با اون صدای باحالش با یه گاز لهش میکنی نمیرسه….
و هیچ تصادفی مثل زدن با ماشین آمریکایی به یه ماشین لوس از این مامانی ها مثل تویوتا و هیواندا که الکی 100 میلیون قیمتشونه لذت نداره، یارو له و لورده میشه ولی ماشین آمریکایی تو هیچیش نمیشه!!!!
فقط و فقط ماشین آمریکایی…..
kayhan
۱۹ تیر ۱۳۹۲http://www.pedal.ir/شورولت/آزمون-تصادف-شورولت/comment-page-2/
خودروسازا خر نبودن که این همه سال رو تکنولوژی کار کنن که مثلا تو یه تصادف به ماشین 30 سال پیش ماشینشون له شه. نتیجه این تست خلاف حرف شما رو ثابت می کنه که شورولت پدربزرگ، در برابر نوه نابود شد!
آرمان
۳ مرداد ۱۳۹۳سلام
دوسته من شما 2 تا ماشین رو تو این تست میبینید که محصول یه کشور با سیاست خودرو سازی مشخص هستن
پس مطمعنا تو 30 سال پیشرفت چشم گیری داشتن و رو به جلو حرکت کردن بنابراین مقایسه صحیح نیست
سبحان
۳۰ فروردین ۱۳۹۶اون ماشین واسه دهه ۵۰میلادیه داستان سویل با اون فرق میکنه.
المیرا
۲۲ بهمن ۱۳۹۱سلام . من دانشجوی رشته برق کنترل هستم و به فیلمی در مورد سنسنرهای به کار رفته در خودرو و ecu نیاز دارم. اگه فیلمی با این موضوع در دسترس دارید لطفا به ایمیلم بفرستید.
سیروس
۲ اسفند ۱۳۹۱قبل از هر چیز باید بگویم آقای آزادوار احسنت، دست مریزاد واقعا لذت برم از شرح دقیقی که از این کادیلاک نوشتین.
البته واقعا جای سئوال داره که این همه آپشن در یک خودرو و تکنولوژی های آن مربوط به حداقل 40 سال پیش می باشد و الان صنعت خودرو سازی ما با این همه صرف اعتبار و وقت و . . . اندر خم یک کوچه مانده.
آتیلا
۴ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز مطلبتان تقریبا دقیق بود . البته بصورت منقطع از عبارات و جملات مقاله قدیمی مجله ماشین استفاده کردید که ایرادی هم ندارد. اما در مورد سان روف مدلهای استاندارد کمپانی فاقد آن بودند. در باره دوستانی که بین خرید سمند مثلا صفر و کادیلاک ایران سی سال پیش شک دارند! واقعا باید گفت: باید شما ببینید از اتومبیل خود چه استفاده ای میخواهید بکنید این قیاس خیلی دور از واقعیت است. طبیعی است که اتومبیلی با عمر بالا که در کشور فاقد هر نوع پوشش رسمی و خدمات است قابل استفاده روزمره نیست و باید عاشقش بود و شرایط خاص نگهداریش را هم داشت تا بتوانید از عهده استفاده محدود از آن برآیید وگرنه در حالت عادی شاید یک پراید صفر با همه ضعفهای مفرطش برای استفاده روزمره شخصی ترجیح داشته باشد. آیا به معنای برتری پراید است؟!!! واضح است که قیاسی مع الفارق است . بنابراین هر شخصی باید خودش مجموعه شرایط و توانش را بسنجد و تصمیم بگیرد و صدالبته عقل حکم میکند اتومبیلی نو برای استفاده عادی و اتومبیل کلاسیک برای دل و به عنوان اتومبیل دوم با استفاده محدود.
eman
۵ اسفند ۱۳۹۱سایت خوبیه فقط ماشینهای کم تری میاره
رضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۱من یه قهوهای سراغ داشتشم لاستیکاشم فابریک بود ماشین کرج بود ولی صاحبش کانادا برگاشته بود ایران اورده بود بیروون ماشینو 2 روز زنگ میزدم بهش سال 84 با 18 تومن راضی نشد اگه از اینی که شما گذاشتین تمیزترم نباشه چیزیام کم نداشت.هنوز دلم پیششه تو ایران لنگش نیس الان نمیدونم کجاس
آیت توتونچیان
۲۸ اسفند ۱۳۹۱سلام خسته نباشین
سوال یک : اینکه سویل از چه سالی در ایران مونتاژ شده؟
سوال دو : از کدوم ممدل به بعد سیستم انژکتوری شده؟
ممنون و تشکر
american
۱۶ فروردین ۱۳۹۲سلام
شرمنده که دیر جواب میدم
از همه عزیزانم بابت نظراتشون ممنونم
………….
آیت جان سویل از سال 1356 تو ایران مونتاژ شد
همه مدلهای سویل انژکتوری بودن و کمپانی جنرال موتورز سویل کاربراتوری تولید نکرده
قدیما که مکانیک خوب و کاربلد برای این ماشینا تو ایران نبود سیستم انژکتور سویل که به مشکل برمیخورد چون مکانیک ها ازش سردر نمیاوردن میومدن سنگ وسط(اینتک منوفیل)و کاربراتور الدزموبیل های با موتور 350 رو به جای سیستم انژکتوری سویل میزاشتن و اونو تبدیل به کاربراتوری میکردن و کل سیستم انژکتور رو از رو ماشین باز میکردن
آیت توتونچیان
۲۸ اسفند ۱۳۹۱شرمنده یه یوال دیگه
موتور انژکتوری با موتور کاربراتور در قدرت و حجم موتور باهم فرق دارن؟
امير
۱۵ فروردین ۱۳۹۲سلام
من دنبال یه سیویل تمیز میگردم
اگه کسی برای فروش داره ممنون میشم تماس بگیره یا اس ام اس بزنه.(24hr)
۰۹۳۶۴۴۵۴۷۴۷
ممنون
حسین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲یه دونه در حد نوش بود 65میلیون!سمند نو 23میلیون!کسی که 65 میلیون نداره بره یه دونش بود تر و تمیز 16.5
حسین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲یه دونه نوش هست:
مصطفی
۶ تیر ۱۳۹۲باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
باتری 3500 وات چیزی حدود 300 آمپر می باشد لطفا اگر اشتباه نمی کنم اصلاح کنید با تشکر
مسعود
۵ مرداد ۱۳۹۲با سلام به همه دوستان من این اتومبیل رو در سال 1371 تست کردم و فکر میکنم لذت رانندگی با کادیلاک را با هیچ اتومبیل دیگری نمیتوان مقایسه کرد . حتی با دیگر اتومبیل های امریکایی بنده خودم مالک اتومبیل هایی ازکمپانی شورولت (کاپریس 1972وکامارو1973 کامارو1974 )بیوک(رگال1978) الدزمبیل(کاستوم کروزر1973)پونتیاک(ترانس ام1977)فورد ( ماستنگ1969،تورینو1975 LTD) بوده ام اما کادیلاک خوصصیات دارد منحصر وخاص خودش، این اتومبیل برای ده 70میلادی یک اتومبیل پیشتاز و البته کم نظیر بود و تا اون جایی که اطلاع دارم عنوان CAR OF YEARرا از مجله MOTOR TRENDکسب کرد در سال 1975
، به دوستانی که تمایل به داشتن این دارند توصیه میکنم تا حد امکان اتومبیلی خرید کنند که اصالت داشته باشه وگرنه همچنان از دیدنش لذت ببرند و خرید نکنند ، چون در غیر اینصورت بعدها از دیدنش هم نمیتوانند لذت ببرند، اتومبیل درجه 1 ” لذت بخشه ”
با ارزوی بهترین ها برای همه شما
خون و اتش
۹ مرداد ۱۳۹۲سلام بچه ها.همگی کم و بیش فقط تعریف میکنید از کادیلاک.دانسته های محدودی که از تو اینترنت پیدا کردید و داشتن و سوار شدنش رو به رخ هم میکشید.اما هیچکدام از یک موضوع کلی و مهم اگاهی ندارید و کاملا واضح هست نمیدونید.یکی از بزرگترین و بدترین عیبهای کادیلاکها که مربوط به کمپانیش میشه اینه که به همه میفروختن.همه جور جونوری میتونستن بخرن.حتی یه بابایی هم که نمیدونه ماشین چیه میاد میخره و هی میگه کادیلاک کادیلاک ماشین خوب خریدم به به. یه خورده مردی ذاتی هم لازمه واسه داشتن این ماشین که فقط ماله خود امریکاییاست.نه هیچ ملت دیگه ای. درباره قسمت عقبش و علامتهای خطر مانند که شبیه شمشیر بر روی چراغهای عقب هست بیشتر توجه کنید.حالت زاویه ستون عقب و چراغهای جلو و عقب دلیل بر خون و لبه تیز برنده چاقو داره و اگر جسد افراد پوچ تو صندوق عقبش از محل مرگ تا دفن حمل بشه لذتش بیشتر از رانندگیش هست.به هر حال دوره مردی گزشته و فقط این ماشین شده اسباب بازی واسه افرادی که به هر نحوی دچار کمبود فیس و حقارت روحی هستن.وقتی اسم تخصص و تجربه رو میارید دیگه نگید ایران.حتی اروپا هم نگید. چون یه نوع توهینه.همون روز اول نوشته ایران رو از روی کاپوت عقبش جدا کردم.هزار سال سیاه هم به گرد دودش نمیرسه هیچ کشوری و هیچ ملتی.چیزی نیست که کسی بفهمتش.همه فکر میکنن فقط جنس خوب باشه قدرت و سرعت و شتاب و کلاس و رنگ هم داشته باشه کافیه.مواردی که هیچکس متوجهش نیست بسیار فراوان هست.در هر حال تنها کسی که الان فعاله و واقعا کار میکنه شیطان هست.میدونستید یه مدل از کادیلاک هست به اسم شیطان که مخصوص مرده شور خونه هست و در قبرستان مشغول به کاره و مرده ها رو تا محل دفنشون یاری میده؟؟؟؟به ارم کاپوت جلو مدل دویل توجه کنید.دیگه محافظ به دور مارک کادیلاک نداره به صورت فابریکی.اصلا کسی نمیدونه یعنی چی و چرا؟؟؟؟چون چیزی نیست که همه بفهمنش.شما فقط تو عالمه بچگی هستید.ادامه بدید!!!!
مسعود
۴ آبان ۱۳۹۲خودت فهمیدی چی گفتی?!
من خودم کادیلاک درحدصفرکیلومتر داشتم به مدت هفت سالم سوارش شدم
ولی واقعا این ماشین عالی بود
صندلیهای مبله این ماشین به هیچ وجه آدموخسته نمیکنه
خیلی ماشین عوض کردم ولی کادیلاک یه چیز دیگه بود
مرتضی
۱۵ مهر ۱۳۹۲خون و اتش من نفهمیدم بلاخره داری از کادیلاک تعریف میکنی یا اشغال میدونیش؟؟دو پهلو که نه ده پهلو حرف میزنی
مرتضی
۱۵ مهر ۱۳۹۲و اما این جمله( این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند) کلا این جمله عجیب و قابل قبول نیست هم تجربه شخصی که هیچ!!! کلا ماشین های المانی در کشوری طراحی و ساخته میشدند و میشن که هم رطوبت بسیار بالا داره هم سرده!! چطور چنین چیزی در مورد محصولاتش رعایت نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اصلا هر کسی اسم المان رو شنیده باشه میدونه چی دارم میگم
احسان
۱۹ مهر ۱۳۹۲منم موافقم ماشین های کره ای که تو خود کره 20-25میلیون پولشه تو مملکته ما 100میلیون پولشه
بابای من یه ماه پیش رفته بود سوئد از یه شورولت کامارو عکس گرفته بود. اسکلت بدنش خیلی سفت سخت بود.یعنی تو عکس مشخص بود. ماشین های امیریکایی از نظر قدرت و محکمی نظیر ندارند.
در هر منطقه اب وهوایی سازگار هستند.قبل از انقلاب هم ماشین های امریکایی درایران مونتاژ میشد مثل شورولت نوا یا بیوک اسکای اما الان پژوی پلاستیکی جاشو گرفته
کاوه
۳ آذر ۱۳۹۲با درود به همه دوستان خوبم. خوشحالم تو جایی دارم مطلب می نویسم که همه میفهمن ماشین آمریکایی چیه و چقدر ارزشمنده. این مورد رو می خواستم به نکات دوستان اضافه کنم کادیلاک به خاطر پیچیده بودن سیستمش هر کسی نمیتونست درستش کنه و به قول خودمون هر کسی به گیجش نمی رفت(حتی تعمیرکارهای ماشین آمریکایی) و برعکس بقیه ماشین آمریکایی های دیگه موتورش خیلی تو دل هم بود و این باعث می شد که تعمیرش به نسبت سخت تر باشه.البت نمیتونم بگم ضعفش بود ولی خب!
77-78 دوستی ارمنی داشتم تمیرکار بود، میگفت دنیا تازه داره میفهمه که ماشین های 8 سیلندر از هر لحاظ تکمیل تر و کامل ترند. همون طور که میبیند جدیدا ماشین های کره ای و ژاپنی 6و8 سیلندر اومدن تو بازار! اونهایی که هیچ وقت 4 سسیلندر بیشتر نمیساختن!
کاوه
۳ آذر ۱۳۹۲قابل توجه دوستانی که میگن 100 میلیون واسه یه همچین ماشینی که تو عکسه زیاده، تصور کن شما الان یه ماکسیما میخوای بخری 100 میلیون(تازه صفر هم نیست) اونوقت ببین قابل مقایسه اند یا نه؟ اگر کسی این کادیلاک رو بخره و باش درست رفتار کنه به خدا 100 سال کار مکینه مثل روز اول