سدان لوکسی که از نظرها محو شد
با ورود به قرن ۲۱ و بوجود آمدن تحول تکنولوژیکی در زمینه ساخت خودروهای شهری صاحبان خودرو با خرید مدل های بروز که از نظر آنان این خودروها دارای جدیدترین تکنولوژی برای راحتی، ایمنی و کاربردهای مختلف هستند، خودروهای ساخت قرن بیستم را وسایل نقلیه ای خارج از رده و بدون امکانات رفاهی و ایمنی و دارای تکنولوژی تاریخ گذشته می شمارند.
ولی مطالعه ای عمیق تر و موشکفانه تر درباره اتومبیل های ساخت دهه های ۷۰ و ۸۰ و حتی دهه ۶۰ میلادی این موضوع را مشخص می کند که تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای امروزی مخصوصاً اتومبیل هایی که ما امروز در کشورمان هر روز شاهد گذر آنها از جلوی چشمانمان در خیابانها هستیم، تنها روکشی نو از فن آوری کار گرفته شده در ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته می باشد.
با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز ۸ سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.
و اما “کادیلاک سویل”
تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت ۸ سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .
سویل یک اتومبیل کاملاً لوکس (به خصوص در زمان خود) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.
هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در ۲ حالت و صندلی راننده در ۶ حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.
کادیلاک سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال ۲۰ درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.
سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که ۲ عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از ۲۰ ثانیه متوقف می شود .
بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند
کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.
این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.
کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.
سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .
سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل ۳ بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.
پیشرانه و سیستم سوخت رسانی
پیشرانه سویل ۵/۷ لیتری ۸ سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با ۱۸۵ اسب بخار در ۴۴۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۷۰ پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن ۹۸/۸۵ میلی متر ( ۳۸۵/۳ اینچ ) و قطر سیلندر : ۰۵/۱۰۳ میلی متر ( ۰۵۷/۴ اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز ۸:۱ می باشد.
شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در حدود ۱۰ ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.
نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .
انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای ۱۰۵ درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.
سیستم انتقال قدرت
جعبه دنده این اتومبیل سری ۴۰۰ بوده که دلیل استفاده از آن گشتاور موتور و سنگینی اتاق می باشد. این گیربکس نسبت به مدل ۳۵۰ که بر روی اتومبیل هایی همچون بیوک اسکای لارک و شورولت بلیزر موجود است مقاوم تر بوده و دارای سیستم معکوس دنده برقی می باشد. این سیستم بر خلاف خودروهای معمول آمریکایی که عمل معکوس دنده در آنها به وسیله یک سیم انجام شده و در مرور زمان دچار مشکل در عملکرد صحیح می شوند، دارای یک میکرو سوئیچ در زیر پدال گاز و یک بُبین شیر هیدرولیک در گیربکس می باشد.
این گیربکس دارای ۳ دنده جلو و یک دنده عقب بوده و عمل تعویض دنده به دو صورت اتوماتیک و دستی (محدود کننده تعویض دنده) صورت می گیرد.
دیفرانسیل آن دارای سیستم کلاچ ضد هرزگردی بوده که نقش این سیستم در روزهای برفی به خوبی نمایان می شود. این دیفرانیسل ۳ تکه و دارای سه عدد چهار شاخه و یک قفل دیفرانسیل می باشد.
سیستم ترمز
کادیلاک سویل از سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ خود بهره می برد. سیستم ترمز در جلو دارای دو دیسک ۱۲ اینچی با پره خنک کن در وسط دو دیسک بوده که در عقب نیز به همین منوال می باشد. مستر سیلندر سیستم ترمز دارای دو پیستون مجزا برای چرخ های جلو و عقب می باشد. مزیت این سیستم نیز چنین می باشد که در صورت قطع شدن شلنگ روغن چرخها (برای مثال چرخهای عقب) ترمزهای جلو به درستی عمل خواهند کرد و بر عکس . همچنین ترمزها مجهز به اخطار کننده صوتی هستند که در صورت تمام شدن لنت سوت اخطار می کشد
سیستم تعلیق
این اتومبیل مجهز به کمک های بادی در عقب و یک کمپرسور برقی در جلو می باشد. کمپانی به منظور عدم افت ارتفاع اتومبیل در قسمت عقب هنگامی که چند سرنشین روی صندلی عقب می نشینند اقدام به نصب یک سنسور اپتیکال بر روی بدنه و دیفرانسیل کرده است که با پایین آمدن ارتفاع در قسمت عقب این سنسور به کمپرسور برقی فرمان داده و کمک های عقب باد می شوند. بدین ترتیب ارتفاع اتومبیل تنظیم می شود.
تایر های کادیلاک سویل مجهز به نوار فولادی مطابق با مشخصات جنرال موتورز ( دور سفید ) ۲۱۵ R 15 با فاق ۷۰ میلیمتر می باشد.
صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده
در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند
حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.
بدنه و طراحی بدنه کادیلاک سویل بر روی پلت فرم سری X کمپانی GM سوار بوده که این پلت فرم را می توان بر روی شورولت نوا مشاهده کرد. بدنه و شاسی این کادیلاک در هنگام طراحی به طور وسیعی مهندسی دوباره شده تا با مدل های قبلی خود تفاوت شایانی داشته باشد.
طراحان کمپانی در طراحی این مدل از نوع طراحی موجدار و زاویه دار استفاده کرده اند که این متد اساس طراحی کادیلاک در دهه بعدی بود.
در قسمت جلو یک جلو پنجره با جنس کروم در کنار چراغ های جلو چهار تایی مستطیل با چراغ های پارک و راهنما در زیر آنها ابهت خاصی به جلوه سویل بخشیده است.
چراغ های عقب سویل مربع شکل و کوچک بوده و در انتهای هر گوشه قرار گرفته اند.
کادیلاک سویل به دلیل مشخصه های فوق العاده در طراحی و امکانات و هم خوانی تمام اجزا و امکاناتش در زمان خود یکی از گران ترین مدل های تولیدی کادیلاک با قیمتی معادل ۴۷۹/۱۲ دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود تبدیل کرد، بطوری که بعدها اتومبیل هایی از سبک طراحی این مدل به صورت تقلیدی طراحی و ساخته شدند. از این اتومبیل ها می توان به Lincoln Versailler و دو مدل از کرایسلر یعنی Le Baron و Fifth avenue اشاره کرد.
سویل در زمینه ایمنی در مقابل تصادفات نمره خوبی را به دست آورده که این امر را می توان مدیون کمکهای روغنی سپرهای جلو و عقب و همچنین سپرهایی با جنس فولاد با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم آن دانست.
بطور کلی تجهیزات اضافی این مدل را سرآمد انواع اتومبیل های لوکس لیموزین قرار داده و همگی آنها برای حداقل استرس و فشار رانندگی طراحی شده آند .
در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.
مشخصات فنی :
موتور : ۸ سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه ۹۰ درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : ۰۵/۱۰۳ میلی متر ( ۰۵۷/۴ اینچ )
کورس پیستون : ۹۸/۸۵ میلی متر ( ۳۸۵/۳ اینچ )
حجم موتور : ۵/۷ لیتر ( ۳۵۰ اینچ مکعب )
ضریب تراکم : ۸ به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : ۱- ۸ – ۴ – ۳ – ۶ – ۵ – ۷ – ۲
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان ۹۱ به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : ۷۹/۵ لیتر ( ۲۱ گالن )
سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : ۳۵۰۰ وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( ۸۰ آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری ۴۰۰ – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی ۹/۲۱۵ میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : ۰۸/۳ بر یک
فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک
ابعاد :
فاصله مرکز چرخ های جلو : ۱۵۵۷ میلی متر ( ۳/۶۱ اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : ۱۵۰۰ میلی متر ( ۵۹ اینچ )
طول کلی : ۵۱۸۲ میلی متر ( ۲۰۴ اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : ۲۹۰۳ میلی متر ( ۳/ ۱۱۴ اینچ )
عرض کلی : ۱۸۲۴ میلی متر ( ۸/ ۷۱ اینچ )
ارتفاع کلی : ۱۳۸۶ میلی متر ( ۷ / ۵۴ اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : ۱۹۰۰ کیلو گرم ( ۴۱۹۰ پاوند )
نوشته و گردآوری : کامیار آزادوار
کشمیری
۲ دی ۱۳۹۲سلام دوستان.
اول از هر چیز خواهش میکنم به دیدگاههای یکدیگر احترام بگذارید و با الفاظ سخیف یکدیگر را تمسخر نکنیم . بالاخره روزی در این مملکت همین ما ایرانیها بودیم که با کت و شلوار و کراوات خیلی جنتلمن سوار کادیلاک و ماشینهای به روز آمریکایی میشدیم . اما افسوس که امروز دست ما به این نمونه خودروها کوتاه شده . اما هنوز یکی از آرزو های من داشتن کادیلاک تمام فابریک به رنگ سفید یا سورمه ای است . به نظر شما چقدر باید هزینه کنم تا به عشق خورویی خودم برسم ؟
ایمان از رفسنجان
۲۷ بهمن ۱۳۹۲واقعا متشکرم از اعطلاعات کاملت.منم از بچگی آرزوی یک کادیلاک سفید رو داشتم وپارسال ب آرزوم رسیدم ویک کادیلاک سفید سقف آبی خریدم. وبرای شماآرزو میکنم هیچ آرزوی واست آرزو نمانه
و روزی نچندان دور سوار یک کادیلاک سفید شاهانه در خیابان ها دور بزنی و زیر چشمی مردمی رو که که دارن میگن چه ماشین خشکلی سواره رو نگاه کنی.
واقعا ی حس فوقالعاده ب آدم دست میده.واقعا ماشین بی نظیری
باز از شما تشکر میکنم.یا حق
سینا
۲۵ اسفند ۱۳۹۲کشمیری جان به از انتخابت خوشم میاد کادیلاک از اول ماشین لوکس ونرمی نسبت به بقیه ماشین های آمریکایی بوده ولی سویل یه مشکل بزرگ داره اونم دستگاش کامپیوتری هست اگر یک جا بزارت کنار دیگه راه نمیره سویل نگیر اذیت میکنه همین پولو که برای سویل گذاشتی بزار برای کاپریس کاپریس ماشینیه از روی فرم کادیلاک ساخته شده
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴لوکس و قشنگه
saeed sj
۱۶ دی ۱۳۹۲همه اینا درست ماشین خوبیه شاهکاره ولی وقتی قطعاتش تعمیرکارش خدماتش نیست مخصوصا تو شهرستانها خوب بایدم این ابهت فراموش بشه دیگه من که شنیدم مرکز استان ها فقط یه چیزاییشو دارن
سینا
۲۶ اسفند ۱۳۹۲اینم یه نمونه از خوبی های کادیلاک
http://www.aparat.com/v/oSJwp
محمدرضا
۳ تیر ۱۳۹۳باسلام از اطلاعات فنی و کاملی که نوشتید کمال تشکر رادارم من نوعی تقریبا همه جور ماشینی داشته ام ولی هیچوقت تازنده هستم خاطرات کاپریس کلاسیک مدل ۱۹۷۵ میلادی بودرافراموش نخواهم کرد نامی که من برای ماشینهای امریکایی گذاشته ام هواپیمای زمینی است امکانات استفاده شده درآن موقع برای سال2050نیز کهنه نخواهدشد .روزی بایکی از دوستان که بتازگی یکی از این اسباب بازی های ساخت داخل راخریده بود باارفاق ۳ دقیقه ای دراستارت در یک مسیر پنجاه کیلومتری وقتی از کنارش ردشدم عقربه سرعت سنج 165مایل رانشان میداد تصور کنیددر چنان سرعتی هیچ صدایی ازبیرون مزاحم نبود وخودم هم باورم نمیشد واز فرط هیجان خونم منجمد شده بود. تکنولوژی امریکایی را در تمام زمینه ها هیچ کجای دنیا نداشته و نخواهد داشت مسیولین بفکر حفظ سرمایه های ملی باشند نه اینکه سرمایه ملی را به زباله های چینی تبدیل و عمر هموطنانمان را بازیچه رانتخواران و سودجویان بی فکر نمایند.مرگ بر سیاست امریکا درودبر صنعت امریکا. یاد کاپریس _ نوا_ایمپالا_فوردموستانگ_ شورلت کاستوم _کادیلاک _ بیوک _ و بخصوص کشتی بنام لینکلن را که درطول عمرم داشتم گرامی بادخداوند رحمت کند بر طراحان وسازندگان باوجدانی که به روح وجسم انسان احترام وارزش قایل شده اند.
فرخ محمودی
۶ مرداد ۱۳۹۳با سلام
من حدود 11 سال یکی به رنگ سورمه ای داشتم مدل 71 بود وحدود 3میلیون خریدم این اتوموبیل در زمان خودش شاهکار بود امکاناتی که اتوموبیل های روز حالا را بانضمام فضای داخلی بسیار مناسب وزیباراداشت اما این اتوموبیل مناسب امروز نیست مصرف سوخت بالا وموتورفرسوده که قطعات اصل آن وجود ندارد . اما اگر مشابه امروزی آنرا که هزینه زیادی را هم نداشته باشد بخواهی اتوموبیل نیوسیتروئن C5 را پیشنهاد میکنم زیرا نرم ترین دربین خود هستند اما شتاب اولیه زیاد جالب نیست وقطعات آن هم بدلیل عدم واردات کمیاب میباشد .
علی دادور
۳ مهر ۱۳۹۳لامصب فرمون نسبت متغیر باور نمیکنم ما هنوز لنگ فرمون پیکان وانتیم شفال دستشو عوض کنیم نصب بوستر رو نیسان اون وخت دیسکی خنک کننده چهار چرخ داره هنوز وانتی تولید داخل طراحی با کولر ندارن فقط این پرایدو مزدا 2000 کولر داره چی درس کرده بپکی !!!!
فرزاد
۹ مهر ۱۳۹۳با سلام، سال 1360 بود که پدرم بیوک B3 (فول اتومات) مدل 1357 خرید که ماشین متعلق به سفارتخانه بود و از سال 57 مانده بود انبار سفارتخانه، یعنی ماشین تقریبا صفر بود، ما این ماشین رو تا سال 1383 داشتیم و واقعا ماشین بسیار عالی بود، من الانم در آرزوی چنین ماشینی هستم، از آن زمان به بعد ماشینهای مثل 206 اس دی وی 8، پاترول سافاری، سمند ال ایکس سفارشی، 405 TU5 و 207 داشتیم و داریم اما هیچکدام به گرد امنیت، آرامش، لذت رانندگی و غروری که همه جا به آدم می داد رو ندارن،
متاسفانه تجربه رانندگی با کادیلاک رو نداشتم و خیلی هم دلم می خواد که یه دونه فابریکشو داشتم. کادیلاک سویل بسیار بهتر از بیوک هست و دارای امکانات رفاهی و امنیتی بیشتری هم نسبت به بیوک هست. من رانندگی رو با بیوک یاد گرفتم و خیلی خاطره ها با اون دارم. امیدوارم روزی برسه که در صنعت خودروسازی پیشرفت کنیم و افسوس خودروهای دهه 1970 رو نخوریم. البته هر چقدر هم خودروهای امروزی پیشرفت بکنن بازم در مقابل این خودروها یه جورایی کم میارن و جای این خودروها رو نمیتونن بگیرن! موفق باشید.
فواد
۴ آبان ۱۳۹۳سلام من ارزومه یه کادیلاک سویل داشته باشم و بالاخره هم می گیرم چون اطمینان دارم با این که 30-40 سال از عمرشون گذشته اما از اشغال هایی که ما تو ایران بهشون میگیم ماشین سرترن به هر حال امریکایی اند دیگه. عشق است ماشین های امریکایی .
اریا از کرمانشاه
۲۶ دی ۱۳۹۳آقایان گرام عارضم که فقط آمریکایی اونم کادیلاک ………………………………………………………………
عالی عالی
بنزین کم میسوزونه … قیمتش هم می ارزه ………………………………….. ماشینهای جدید هم صدی 14 میسوزونن دیگه…….. اما امنیت اقتدار غرور – اعتماد به نفس برا خودت و خانوادت میاورد :-) راست میگم
مهدي
۲۳ بهمن ۱۳۹۳سلام من عاشق این ماشینم مخصوصا رنگ قهوه ای ،این ماشین قدرت،امکانات،زیبایی، و در کل همه چیرو ب همراه داره
میلاد
۲۰ اسفند ۱۳۹۳من از بچگی عاشق کادیلاک بودم اما بچه که بودم پول نداشتم و الانم که پول دارم ومیتونم بخرم زن دارم و زنم دوست نداره کادیلاکو اما بهش الکی قول دادم که برات یه ماتیز میخرم و اونم بیچاره باور کرده و راضی شده واقعا ابهت و سلطنتی بودن کادیلاک به همه ماشینهای امروزی میارزه
اون دسته از دوستانی که میگن مصرفش بالاست و قطعاتش نیست یه کم تحقیق کنن بد نیست
کل فرق مادی مسافرت کادیلاک با پژو تا شمال 60 هزار تومان ایا نمیارزه…??????
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۳اینا هرچه قدرم خوب باشه با امکانات باشه دیگه نه قطعاتش هس نه مکانیک دل بهش میده و نه درسمیشه فقط اسیر مکانیکی میشی ماشین پر مصرف از رده خارج خلاصه عمرشو کرده هر چی می خواد باشه .
فواد
۲۸ اسفند ۱۳۹۳حرف شما کاملا درسته ولی نباید بذاریم فقط رو حساب این حرف که اینا دیگه عمرشونو کردن کاملا از بین برن و بی ارزش حسابشون کنیم.
عبداله
۱۳ فروردین ۱۳۹۴ممنون از اطلاعات مفیدت.من سالهاى سال آرزوى داشتن یه کادیلاک داشتم اما هر بار که اومدم برم سمتش جلومو گرفتن.همین حرفها:مصرفش زیاده،جاى پارک نیست واسش،قطعاتش گیر نمیاد،صاحب اول و آخرش خودتى و…. ولى یه عاشق گوشش به این حرفها بده کار نیست و من بالاخره بعد از ۱۰ ،۱۵ سال به آرزوى دیرینه خودم البته نه تو ایران بلکه تو استرالیا رسیدم.باور نکردنى بود .از شهر بریزبین تا سیدنى تو جاده و پمپ بنزینى گردن نبود که نچرخه واسه کادیلاک. شست نبود که نره بالا.
خلاصه باید عاشق باشى با عشق زندگى کنى.
به امید روزى که همه به عشقشون برسن صلوات
فواد
۱۵ فروردین ۱۳۹۴راست میگی داداش یه عشق ماشین مثل من گوشش به این حرفا بدهکار نیست منم 7-8 ساله ارزوی داشتن کادیلاک حتی اوراقش رو دارم اما چه کنم که قسمت نمیشه.
حصین
۳۰ فروردین ۱۳۹۴افرین داش ممنون از عشقی که به ما هم اموختی منم میخوام یه کادیلاک بخرم ولی عیار قیمتشو نمیدونم راستی اونا صدی چن تا میسوزونن میتونی راهنماییم کنی ممنون یاعلی
mehran
۲۷ فروردین ۱۳۹۴سلام با تشکر از کسی که این ماشینو معرفی کرد قیمت این ماشین حدود 40 میلیون تومان است ببینید تو این رنج قیمت چه ماشین هایی هست با چه امکاناتی وبا چه امنیتی حالا ماشین خریدنی به این ماشین یه توجهی هم بکنید
اویس
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام.این کادیلاک فروشی هستش یا نه؟
سرلک
۶ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان
کادیلاک سرمه ای مدل 61 به قیمت 23م بسیار تمیز وبی نظیر تمام فابریک حتی کف پاییها!
در وایبر عکس خودرو برای خریدار واقعی می فرستم 09125765976
فرزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۴داداشای گلم منم پیکان های کلکسیونی دارم میخرمو میفروشم الانم یه 56بکر دارم و یک پژو 2000اما فقط چشمم دنبال یه کادیلاک سویله خییییییلی دوسدارم سلطانه میخام بخرم فعلا ماشینام نفروختم اصلا عاشق آمریکایی ام با صدای لاتیه لف لف لف لف نرم موتورشامیدوارم با کمک شما دوستان بالخره بخرم یکیشو مخصوصا سرمه ای وقهوهای
فرزاد
۱۷ تیر ۱۳۹۴شمارمم میذارم خوشال میشم اگه کاری داشتید بزنگید تو لاین عکس ماشینامم هست09196513383 فرزاد زاده عصر
علی رضا
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴بدبختیه ما ایرانیا اینه که بدون هیچ گونه اطلاعاتی خودمونو استاد همه چی میدونیم باید خدمت دوستان عزیز عرض کنم که من خودم سالها ماشینای مختلف آمریکایی داشتم والان که چند ساله دارم سوار این ماشینای به اصطلاح مدرن امروزی میشم میبینم که هزینه نگهداریه ماشین امآمریکایی واقعا کم بود حتی از نظر مصرف بنزینم تفاوت انچنانی که همه فکر میکنن نداره نهایتا صدی سه تا بیشتر در کلمیخواستم بگم که فقط کسی میدونه امآمریکایی چیه که سالها باهاش زندگی کرده باشه ضمنا هیچ ماشینی به اندازه ماشین آمریکایی قطعات ارزون نو و اوراقی نداره تعمیرشم اینقدر سادس که حنی از عهده صاحبشم بر میاد
Amir Reza
۹ اردیبهشت ۱۳۹۴من دلم مى سوزه که بابام أین ماشین زیبا رو داشته و رنگشم نقره اى بوده واقعا أین ماشین عالیه رو دست نداره
سامان
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان ممنون از اطلاعاتی که در اختیارم گذاشتید.منم یه کادیلاک سویل سقید دارم که دارم بازسازیش میکنم,حالا میخوام رنگشو از سفید به مشکی تغییر بدم ولی موندم,حالا از دوستان میخوام بهم کمک کنن که کدوم رنگ بهتره
کادیلاک
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴خدایا آرزو دارم به همه نفری یکی کادیلاک سویل بده،من تازه یه طلایی متالیک خریدم این ماشین واقعا واقعا حرف نداره واقعا امکانات بی نظیری داره واقعا تازه لذت راننگی رو فهمیدم.
محسن
۲ خرداد ۱۳۹۴به تمام دوستان پیشنهاد میدم اگر تا به حال سوار کادیلاک نشدین هیچ وقت امتحانش نکنید…چون دیگه نمیتونید به ماشین دیگه ای نگاه کنید و سوارش بشید.وقتی هم که میخرید سوارش نمیشید…عیوبش رو رفع میکنی و میزاری کنحج پارکینگ…الان 8 سال هست که بیوک خریدم…بعد از 11 میلیون خرج و جمع کردن موتوری که مثل ساعت کار میکنه…به هیچ عنوان دلم نمیاد سوارش بشم…حتی اگر ماشین نداشته باشم…
محمد رضا
۲۲ خرداد ۱۳۹۴سلام دوستان ،به حالمن گریه کنید که از ده سالگی عشق ماشین امریکایی داشتم و الا 22 ساله که همچنان ارزوشو دارم ،اما توان مالیشو ندارم،هر شب با رویای ی ماشین امریکایی میخوابم،شما سوار شدیدجای منم خالی کنید ،خوش باشید
samad
۱۴ تیر ۱۳۹۴تولید کادیلاک تو اون سالها مثل تولید تامکت با بال متغیر که هیچکس به مغزش نمیرسه .باید گفت که طراهان این ماشین به معنای واقعی ابداع گرند.
بهزاد
۲۹ تیر ۱۳۹۴به نظر من تنهاضعف ان پمپ بنزینش است که ممکن است بخاطر بنزین بی کیفیت اینجا باشه
علی
۱ مرداد ۱۳۹۴کادیلاک سویل اخرین ماشین خوب تولید در ایران بود که بعد از انقلاب کم کم نسل این ماشین های لوکس و راحت در ایران ریشه کن شد.
رضا
۱ مرداد ۱۳۹۴سلام دوستان: آقا خواهشن نگید ماشین آمریکایی بده, من هفت سال بیوک و پونتیاک ترانس ام سوار میشدم الان چند ساله که دیگه ماشین امریکایی ندارم اینگار یه چیزی گم کردم الانم که متاسفانه قیمتها خیلی رفته بالا ونمیشه خرید ولی هر که میتونه بخره ناز شصتش مبارکش باشه حالش وببر.
جواد
۱۷ مرداد ۱۳۹۴سلام
کسی یه سیویل تمیز سفید سراغ داره؟
تنها مشکل سویل خدمات و تعمیرشه که خوشبختانه من شانس آوردم
عموی من یکی از حرفه ای ترین کادیلاک کارای ایرانه تو کرمان
ایشون قبلا که خودشون جوون بودن وتعمیر میکردن از تمام ایران مشتری داشتن
واسه تنظیم انژکتور کادیلاک و تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس های امریکایی
واسه همین به جای اینکه زانتیا بخرم ترجیح میدم یه کادیلاک سویل سفید بخرم
هم عشقه هم امنه هم راحت
مجید.
۱۹ مرداد ۱۳۹۴واقعا این ماشین زیباست. طراحی و دیزاینش منحصر به فرده. از لحاظ امکانات و امنیت لنگه نداره. لذت رانندگی فقط با سویل امکان پذیره. از سویل خوب مراقبت کنید چون تو ماشینا شخصیتش بالاست.
پژمان
۲۰ مرداد ۱۳۹۴سلام بچه هاکادیلاک دارم میخرم 1984 35میلیون خیلی خوشگله حتما اگرتاحالاسوارنشدیدیکیشوسواربشیددیگه سواربنزوبی ام ونمیشید.
عادل
۵ شهریور ۱۳۹۴ممنون از اطلاعاتتون جالب ومفید بود
من قبلانواc6داشتم هرچی بنزین میخوره نوش جونش
واقعا بایستی مخ سازندگانش رو بوسید