سدان لوکسی که از نظرها محو شد
با ورود به قرن ۲۱ و بوجود آمدن تحول تکنولوژیکی در زمینه ساخت خودروهای شهری صاحبان خودرو با خرید مدل های بروز که از نظر آنان این خودروها دارای جدیدترین تکنولوژی برای راحتی، ایمنی و کاربردهای مختلف هستند، خودروهای ساخت قرن بیستم را وسایل نقلیه ای خارج از رده و بدون امکانات رفاهی و ایمنی و دارای تکنولوژی تاریخ گذشته می شمارند.
ولی مطالعه ای عمیق تر و موشکفانه تر درباره اتومبیل های ساخت دهه های ۷۰ و ۸۰ و حتی دهه ۶۰ میلادی این موضوع را مشخص می کند که تکنولوژی های بکار رفته در خودروهای امروزی مخصوصاً اتومبیل هایی که ما امروز در کشورمان هر روز شاهد گذر آنها از جلوی چشمانمان در خیابانها هستیم، تنها روکشی نو از فن آوری کار گرفته شده در ۳۰ یا ۴۰ سال گذشته می باشد.
با شروع طرح جمع آوری خودروهای فرسوده از چند سال قبل در کشورمان به تدریج مشاهده اتومبیل های غول پیکر آمریکایی که اغلب نیز ۸ سیلندر می باشند ( و به اشتباه بیشتر آنها به پر مصرف بودن شهرت یافته اند) در خیابانها سخت و سخت تر شد.
و اما “کادیلاک سویل”
تو اتاق سویل چه خبره؟ با سوار شدن به این اتومبیل احساس خاصی شبیه سوار شدن به یک هواپیما به انسان دست می دهد. راحتی این مدل را در حد کمال باید دانست موتور پر قدرت ۸ سیلندر با جعبه دنده توربوهایدراماتیک و فرمان هیدرولیک آنرا در صنایع اتومبیل سازی جهان کم نظیر و راحت ترین مدل جنرال موتورز قرار داده است .
سویل یک اتومبیل کاملاً لوکس (به خصوص در زمان خود) می باشد که اول از همه مبلمان شیک و بسیا راحت آن، جای پای عالی در جلو و عقب، فضای باز داخل، کیفیت ساخت قطعات و طراحی لوکس آن به چشم می آید.
هر دو صندلی جلو برقی هستند صندلی سمت شگرد در ۲ حالت و صندلی راننده در ۶ حالت بصورت برقی قابل تنظیم هستند
بدین ترتیب سرنشینان جلو مخصوصاً راننده با داشتن فرمان هیدرولیک بسیار سبک و تسلط کامل بر روی صندلی خود و احساس راحتی بر روی آن می تواند از رانندگی لذت ببرد.
کادیلاک سویل مجهز به سیستم تهویه Climate Control می باشد. با این سیستم راننده می تواند به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه (برای مثال ۲۰ درجه سانتی گراد) هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه دارد. این سیستم در هنگام بالا رفتن درجه حرارت اتاق از میزان مورد نظر کولر اتومبیل را به طور خودکار روشن کرده و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری را روشن می کند و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد. دریچه های ورود هوا نیز به وسیله یک پروگرمر مخصوص که از نیروی مکش موتور سود می جوید باز و بسته می شوند.
با باز کردن افتابگیر سمت شاگرد آینه ای وسط آن دیده می شود که در دو طرف آن چراغ های عمودی وجود دارد به اضافه یک ولوم برای اضافه یا کم کردن نور چراغ ها . بر روی دو ستون عقب این اتومبیل در داخل اتاق چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب تعبیه شده است که قابلیت چرخش دارند.
سه عدد فندک در اتاق سویل می توان یافت که ۲ عدد آن بر روی دسته آرنجی های عقب و یک عدد بر روی کنسول جلو می باشد. آماده شدن فندک ها با یک صدای پیانویی همراه است.
آرم کمپانی کادیلاک را در جای جای اتاق و بدنه می توان یافت. در جلوی کاپوت، روی قالپاق ها، روی چراغ های عقب، روی سر ستون های عقب در کنار چراغ مطالعه، روی سر ستون عقب روی بدنه و در قالب پشت آمپر.
در مواقع تاریکی شب به محض تماس دست با دستگیره در چراغ کوچکی در بالای دو جای قفل روشن و جای کلید را براحتی نمایان می کند و چراغ های داخل نیز روشن می گردند این عمل بعد از ۲۰ ثانیه متوقف می شود .
بر روی گلگیر های جلوی این اتومبیل مجموعه فیبر های نوری وجود دارد که با سه رنگ مختلف حالت روشن بودن چراغ های بزرگ و کوچک و چراغ راهنما را در صورتیکه راننده توجه نداشته باشد به نمایش می گذارد.
این سیستم همچنین برای چراغ های عقب هم وجود دارد با این تفاوت که فیبرهای نوری آن برروی لبه تریم داخلی شیشه عقب نصب شده اند و راننده در اینه به راحتی آن را خواهد دید.
همه شیشه های استفاده شده در سویل از نوع soft ray هستند که منعکس کننده نور خورشید هستند
کادیلاک در دهه هفتاد میلادی از سیستم سوخت رسانی کاربراتوری فراتر رفته و مجهز به انژکتور برقی شد. به همین خاطر هم در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاهی سازد.
این چراغ های مخفی روی لبه داشبورد در حالت عادی توجه کسی را جلب نمی کنند، ولی در هنگام لزوم روشن می شوند. از چراغ های دیگر روی این نوار می توان به چراغ اتمام آب شیشه شور، چراغ اتمام سوخت، چراغ اخطار باز بودن درب صندوق عقب، چراغ اخطار باز بودن درب ها، چراغ میزان مصرف سوخت، چراغ اعلام روشن بودن کمپرسور کمکهای بادی، چراغ دینام، چراغ فشار روغن، چراغ دزدگیر، چراغ ترمز، چراغ اخطار بالا رفتن درجه حرارت موتور و چراغ کمربند ایمنی اشاره کرد.
اینه های جانبی در سویل به وسیله یک جوی استیک به راحتی قابل تنظیم هستند.
کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، رادیوی آ ام ـ اف ام مجهز به پخش کاست،انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از استاندارد های کادیلاک سویل.
سیستم دزدگیر الکترونیکی کادیلاک در مواقع خطر سرقت و یا شکستن شیشه ها با روشن و خاموش نمودن چراغهای اتومبیل و بوق ممتد اتومبیل را کاملا” بیمه می کند .
سیستم برف پاک کن این اتومبیل مجهز به کنترلر چند سرعته و یک تایمر می باشد. اگر راننده اقدام به پاک کردن شیشه با روش “واش” کند، به ترتیب یک بار آب بر روی شیشه ها پاشیده شده و بعد برف پاک کن یک بار شیشه ها را پاک خواهد کرد. این عمل ۳ بار تکرار شده و پس از آن برف پاک کن بدون آب سه بار شیشه ها را پاک کرده و خاموش خواهد شد.
پیشرانه و سیستم سوخت رسانی
پیشرانه سویل ۵/۷ لیتری ۸ سیلندر خورجینی می باشد که دارای قدرتی برابر با ۱۸۵ اسب بخار در ۴۴۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۷۰ پوند فوت می باشد. کورس پیستون آن ۹۸/۸۵ میلی متر ( ۳۸۵/۳ اینچ ) و قطر سیلندر : ۰۵/۱۰۳ میلی متر ( ۰۵۷/۴ اینچ ) می باشد. ضریب تراکم آن نیز ۸:۱ می باشد.
شتاب صفر تا ۱۰۰ آن در حدود ۱۰ ثانیه بوده که در سرعت بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر قدرت موتور بالای آن به آسانی قابل احساس می باشد.
پیشرانه سویل به دلیل بهره جستن از ضریب تراکم نسبتاً پایین مشکلی با انواع بنزین برای آن پیش نمی آید و این در حالیست که اتومبیل های آلمانی با دارا بودن ضریب تراکم بالا در هوایی با رطوبت نسبتاً زیاد و هوای سرد با مشکل مواجه می شوند.
نوع تغذیه آن نیز سیستم پاشش سوخت با کنترل الکترونیکی ساخت کمپانی Bendix آمریکا است .
انژکتور این اتومبیل در زمان خود شاهکار تکنولوژیکی به حساب می آمده. این انژکتور شامل سنسورهای موتور، ساسات برقی و مپ سنسور می باشد. سیستم جرقه زنی آن مگنتی وkw 70 می باشد. قطعات برقی به کار رفته در انژکتور با کیفیت بسیار بالا تولید شده و اصطکاک آنها بسیار کم می باشد. این نکته قابل ذکر است که آی سی های بکار رفته در این انژکتور آی سی های نظامی بوده و تا دمای ۱۰۵ درجه سانتیگراد می توانند مقاومت کنند.
سیستم انتقال قدرت
جعبه دنده این اتومبیل سری ۴۰۰ بوده که دلیل استفاده از آن گشتاور موتور و سنگینی اتاق می باشد. این گیربکس نسبت به مدل ۳۵۰ که بر روی اتومبیل هایی همچون بیوک اسکای لارک و شورولت بلیزر موجود است مقاوم تر بوده و دارای سیستم معکوس دنده برقی می باشد. این سیستم بر خلاف خودروهای معمول آمریکایی که عمل معکوس دنده در آنها به وسیله یک سیم انجام شده و در مرور زمان دچار مشکل در عملکرد صحیح می شوند، دارای یک میکرو سوئیچ در زیر پدال گاز و یک بُبین شیر هیدرولیک در گیربکس می باشد.
این گیربکس دارای ۳ دنده جلو و یک دنده عقب بوده و عمل تعویض دنده به دو صورت اتوماتیک و دستی (محدود کننده تعویض دنده) صورت می گیرد.
دیفرانسیل آن دارای سیستم کلاچ ضد هرزگردی بوده که نقش این سیستم در روزهای برفی به خوبی نمایان می شود. این دیفرانیسل ۳ تکه و دارای سه عدد چهار شاخه و یک قفل دیفرانسیل می باشد.
سیستم ترمز
کادیلاک سویل از سیستم ترمز دیسکی برای هر چهار چرخ خود بهره می برد. سیستم ترمز در جلو دارای دو دیسک ۱۲ اینچی با پره خنک کن در وسط دو دیسک بوده که در عقب نیز به همین منوال می باشد. مستر سیلندر سیستم ترمز دارای دو پیستون مجزا برای چرخ های جلو و عقب می باشد. مزیت این سیستم نیز چنین می باشد که در صورت قطع شدن شلنگ روغن چرخها (برای مثال چرخهای عقب) ترمزهای جلو به درستی عمل خواهند کرد و بر عکس . همچنین ترمزها مجهز به اخطار کننده صوتی هستند که در صورت تمام شدن لنت سوت اخطار می کشد
سیستم تعلیق
این اتومبیل مجهز به کمک های بادی در عقب و یک کمپرسور برقی در جلو می باشد. کمپانی به منظور عدم افت ارتفاع اتومبیل در قسمت عقب هنگامی که چند سرنشین روی صندلی عقب می نشینند اقدام به نصب یک سنسور اپتیکال بر روی بدنه و دیفرانسیل کرده است که با پایین آمدن ارتفاع در قسمت عقب این سنسور به کمپرسور برقی فرمان داده و کمک های عقب باد می شوند. بدین ترتیب ارتفاع اتومبیل تنظیم می شود.
تایر های کادیلاک سویل مجهز به نوار فولادی مطابق با مشخصات جنرال موتورز ( دور سفید ) ۲۱۵ R 15 با فاق ۷۰ میلیمتر می باشد.
صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و همه جای آن با نمد و موکت مخصوص پوشیده شده است که زیبایی خاصی به درون ان بخشیده
در گوشه سمت راست صندوق یک تایر مخصوص به عنوان زاپاس و پایه جک و کپسول اینفلوتر در قالب یک مجموعه در درون رینگ و در زیر پوششی پارچه ای مخفی شده اند
در قسمت انتهایی صندوق هم جک و اچار چرخ دیده میشود که بصورت افقی بالاتر از مجموعه رینگ و زاپاس قرار دارند
اما زاپاس خالی از باد است تا فضای زیادی را اشغال نکند
حتما با خودتان میگویید که زاپاس بدون باد به چه دردی میخورد!!
کمپانی سازنده یک کپسول اینفلوتر(حاوی باد) نیز در درون رینگ زاپاس قرار داده است تا در مواقع نیاز زاپاس خودرو را با این کپسول پر از باد کرد.
بدنه و طراحی بدنه کادیلاک سویل بر روی پلت فرم سری X کمپانی GM سوار بوده که این پلت فرم را می توان بر روی شورولت نوا مشاهده کرد. بدنه و شاسی این کادیلاک در هنگام طراحی به طور وسیعی مهندسی دوباره شده تا با مدل های قبلی خود تفاوت شایانی داشته باشد.
طراحان کمپانی در طراحی این مدل از نوع طراحی موجدار و زاویه دار استفاده کرده اند که این متد اساس طراحی کادیلاک در دهه بعدی بود.
در قسمت جلو یک جلو پنجره با جنس کروم در کنار چراغ های جلو چهار تایی مستطیل با چراغ های پارک و راهنما در زیر آنها ابهت خاصی به جلوه سویل بخشیده است.
چراغ های عقب سویل مربع شکل و کوچک بوده و در انتهای هر گوشه قرار گرفته اند.
کادیلاک سویل به دلیل مشخصه های فوق العاده در طراحی و امکانات و هم خوانی تمام اجزا و امکاناتش در زمان خود یکی از گران ترین مدل های تولیدی کادیلاک با قیمتی معادل ۴۷۹/۱۲ دلار بود که درخشش آن در بازار و استقبال وسیع آن توسط مردم آن را به یک اتومبیل محبوب در زمان خود تبدیل کرد، بطوری که بعدها اتومبیل هایی از سبک طراحی این مدل به صورت تقلیدی طراحی و ساخته شدند. از این اتومبیل ها می توان به Lincoln Versailler و دو مدل از کرایسلر یعنی Le Baron و Fifth avenue اشاره کرد.
سویل در زمینه ایمنی در مقابل تصادفات نمره خوبی را به دست آورده که این امر را می توان مدیون کمکهای روغنی سپرهای جلو و عقب و همچنین سپرهایی با جنس فولاد با وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم آن دانست.
بطور کلی تجهیزات اضافی این مدل را سرآمد انواع اتومبیل های لوکس لیموزین قرار داده و همگی آنها برای حداقل استرس و فشار رانندگی طراحی شده آند .
در نهایت می توان گفت که Cadillac Seville یک شاهکار مهندسی در زمان خود بوده که تمامی نکات ریز و درشت در آن برای آسایش سرنشینان در هر موقعیت در نظر گرفته شده است.
مشخصات فنی :
موتور : ۸ سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه ۹۰ درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : ۰۵/۱۰۳ میلی متر ( ۰۵۷/۴ اینچ )
کورس پیستون : ۹۸/۸۵ میلی متر ( ۳۸۵/۳ اینچ )
حجم موتور : ۵/۷ لیتر ( ۳۵۰ اینچ مکعب )
ضریب تراکم : ۸ به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : ۱- ۸ – ۴ – ۳ – ۶ – ۵ – ۷ – ۲
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان ۹۱ به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : ۷۹/۵ لیتر ( ۲۱ گالن )
سیستم برقی :
سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : ۳۵۰۰ وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( ۸۰ آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری ۴۰۰ – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی ۹/۲۱۵ میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : ۰۸/۳ بر یک
فنر بندی :
فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک
ابعاد :
فاصله مرکز چرخ های جلو : ۱۵۵۷ میلی متر ( ۳/۶۱ اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : ۱۵۰۰ میلی متر ( ۵۹ اینچ )
طول کلی : ۵۱۸۲ میلی متر ( ۲۰۴ اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : ۲۹۰۳ میلی متر ( ۳/ ۱۱۴ اینچ )
عرض کلی : ۱۸۲۴ میلی متر ( ۸/ ۷۱ اینچ )
ارتفاع کلی : ۱۳۸۶ میلی متر ( ۷ / ۵۴ اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : ۱۹۰۰ کیلو گرم ( ۴۱۹۰ پاوند )
نوشته و گردآوری : کامیار آزادوار
شهاب
۲۶ دی ۱۳۹۵بنده هنوزم وقتی دستم رو روی دستیگره در میزارم و چراغ جای ورودی کلید درب راننده روشن میشه دلم یه جوری میشه.به امید روزی که همه دوستان قدر این جور ماشینا(شاهکار های اتومبیل)رو بدونن و راحت ازش رد نشن.با تشکر فراوان از مدیریت و این پست بسیار بسیار زیبا
سعید
۲ بهمن ۱۳۹۵والا جوینده یابنده هست امریکایی باز میشناسم توی دفتر تلفنش شماره تمام تعمیرکارای کادیلاک ایران رو داره و همینطور قطعه فروشها رو ولی کلا دو تا اصل هست اول اینکه ماشین امریکایی امروزه روز برای زیرپا نیست یعنی ادم دلش نمیاد و دوم هم اینکه عاشقی بدون مایه باعث خرابی عشق میشه من با شورولت نوا رانندگی یاد گرفتم و با هزار تا مکافات یه کادیلاک بازسازی کردم و الان هم دارمش فقط هر وقت که دلم مییره میرم پشت فرمونش مثل سریال خوش رکاب باهاش درددل میکنم و یه دوری میزنم فقط شما رو قسم میدم که از دلال نخرید چون باعث و بانی گرونی ماشین آمریکایی شدن و ضربه سختی به ابن ماشینها زدن
پاینده باد ایران
محمد
۷ بهمن ۱۳۹۵کلا آمریکاییها که کافر نامیده میشند,وقتی بحث کار پیش میاد,از ما مسلمون ها خیلی با وجدانتر کار میکنند
طرف پراید یا تیبا میخره, با۴۰تا سرعت توی برف سر میخوره و چپ میکنه
اونوقت این ماشینهای سالار با این قیمت
بعنوان ماشینهای پر استحلاک معرفی میشند
اگر یک ماشین۶۰تومنی چینی بخری,دو ساله ۳۰تومن افت قیمت داره,که با این پول میشه کادیلاک خیلی خوب گرفت,یعنی با افت قیمت ماشین چینی میشه یه ماشین آمریکایی گرفت,
در واقع ماشین برات مفت افتاده
به امید روزی که مسلمونی خودمون رو حفظ کنیم,و تعهد به کار و مشتری رو به کارامون اضافه کنیم
حمید
۱۷ آذر ۱۳۹۶اقا سلام لوازم و قطعات و هزینه های این ماشینا چجوریه؟ بعد این ماشینارًو الان امکان معاینه فنی وغیره رو داره یعنی بعنوان فرسوده مشکلی بعدا پیش نمیاد اطلاعی دارین ممنون میشم راهنمایی کنید
شاهرام
۱۴ بهمن ۱۳۹۶وسایل آمریکایی مثل کادیلاک سویل ، هواپیمای اف چهارده و فانتوم و غیره با اون امکاناتی که در آمریکا هست به کشور ما ایران نفروختند بلکه از امکاناتش کاستند اینه که خبر نداشتین بلخشید و ببخشید
شهرام
۱۴ بهمن ۱۳۹۶برو در اینترنت سرچ کن فورد فستیوا که ساخت آمریکا است ببین چه میبینی
فقط زحمتی به خودت بده بعد قضاوت بفرما
ملت ایران همه شده اند همه کاره و ….
تو را به خدا سرچ کنید فورد فستیوا و نسلهایش را مشاهده بفرمایید
ایمان
۲ خرداد ۱۳۹۷دمت گرم
علی
۱۶ بهمن ۱۳۹۵سلام خیلی ممنون بابت اطلاعاتی که از این خودرو در اختیار ملت قرار میدین ای کاش روزی همه متوجه بشن که چه گوهر های نابی رو به بازیافت دادند تا به پراید تبدیل بشن واقعا جای تاسف داره که چنین اتومبیل هایی رو در گذشته سوار میشدیم اما در حال حاضر پراید و سایر خودرو های سطح پایین کشور های چین و کره که از کیفیت و امکانات پایینی برخوردار هستند رو در کشورمون به وفور میبینیم برادرم خودروی بیوک اسکای لارک داره واقعا که وقتی سوار اون ماشین میشیم تازه متوجه میشیم که امنیت و کیفیت و ارامش در کنار یکدیگر چه مفهومی داره وقتی که پشت فرمان میشینید احساس قدرت خاصی بهتون دست میده خودمم میخوام کادیلاک سویل بخرم دوستان لطفا برام دعا کنید که بتونم بخرمش ارزوی شادی و پیروزی همتون رو از خداوند خواستارم یا حق
سروش
۲۹ بهمن ۱۳۹۵با سلام من هشت سال کادیلاک داشتم فقط یک بار تعمیر گاه رفتم اونم بخاطر دینامش از وقتی دادم فرسوده خودم شدم تعمیر کار هیچ ماشینی تو دنیا کادیلاک نمیشه کاش برا فرسوده استثنا قایل میشدن دس اندر کاران با تشکر
هادی
۱۷ بهمن ۱۳۹۷فقط کادیلاک اونم همین مدل سلطنتی سویل با ارم خوشه گندم سازمان ملل ش عالی انگار بنز بود یک زمانی بخصوص شیشه پشتش که صاف و شیب نیست خیای متفاوتش کرده بود
وحید
۶ اسفند ۱۳۹۵آمریکا 40 سال پیش ماشین زده ماهم الان ماشین میزنیم . چقدر از دنیا عقبیم ؟ 100سال؟؟!!!
جواد عشقی
۱۷ اسفند ۱۳۹۵از بچگی عاشق کادیلاک بودم.
هنوزم از بهترین خودروهای وطنی و خیلی از خودروهای اسیایی بهتره.
کیانوش
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بهترین ماشین امریکایی که وارد ایران شد قیمتش تو بازار بین ۲۰ تا سی ملیونه کلادیلاک سویل رو ادمای با کلاس سوار میشدن
هادی
۱۷ بهمن ۱۳۹۷دقیقا عالییییییییی
ماجد
۲ فروردین ۱۳۹۶با سلام واحترام خدمت شورلت وکادیلاک دوستان بزرگوار.
در یک جمله تعریف از سویل : یک مادر بزرگی داریم که از ماشین چیزی سرش نمیشه ولی هر وقت آهنگ سفر میکنیم میگه با شما میام چون ماشینتون خیلی راحت وخوبه این در حالیه که سایر بستگان درجه یک خودروهای چند صد میلیونی دارند ونازش رو میکشن ولی مادر بزرگ ما فقط عشق سویله خداییش بهترین مادر بزرگ وبهترین سویل دنیا رو داریم. خدا رو شکر که قدر این نعمت اصیل رو میدونیم.
محصن
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ماشین آمریکایی یعنی عشق?یعنی زندگی!
هنوزم که هنوزه از خیلی از ماشین های اسیایی و اروپایی سرترن!
#نه_به_پلاک_تاریخی
#خودرو_زیبای_من_فرسوده_نیست
#خودرو_کلاسیک_سرمایه_ملی
شهرام
۱۴ بهمن ۱۳۹۶تو که عشق ات آمریکاییه و استیکر میگزاری
یه چند دقیقه ای زحمت بکش در اینترنت سرچ بفرما ، فورد فستیوا تا ببینی چه می بینی
ملت ایران فورد فستیوا ، مزدا 121 ، کیا پراید ، نسیم و صبا و بالاخره پراید همگی پراید هستند و اصالتا” آمریکایی هست و خودرو کوچک معمولیه و آمریکا هم آشغال ساخته و خوب وسدان لوکسی مثل کادیلاک سویل ووو ساخته ،
التماس مطالعه
سهیل
۷ فروردین ۱۳۹۷آقا شهرام
تو همون اینترنتی که میگی التماس میکنم مطالعه کنید نوشته پراید ماشین دانشجویی بوده یعنی دانشجو ها برای اینکه یه خودرو داشته باشن اونو میخرن(سایت خودرو بانک رو بخونید) در صورتی که اینجا دانشجو ها پراید نمیتونن بخرن دوم هم اینکه اگه خودروی لوکس آمریکا کادیلاک سویله خودردی لوکس ما چیه دنا پلاس یا پارس اتوماتیک
علی
۱۷ فروردین ۱۳۹۷برادر عزیزم.
اون پرایدی که شما میبینی فورد فیستا اصالتا آمریکایی نبوده. طراح اصلی و تولید کننده این خودرو شرکت مزدا هست.بعد پلت فرمش به آمریکا صادر و بعنوان فورد فیستا تولید میشه.
در ضمن تنها در مدل هاچبک توسط مزدا طراحی و تولید شده که با سطح استقامت بالایی پایین برای مسافت های کوتاه داخل شهری استفاده میشده. بعد بدلیل ایمنی پایین دیگه آمریکا ادامه تولید نداد.و این پلت فرم شکست خورده به کره برای آغاز حرکت و تولید صنعت خودرو سازی کره صادر شد.بعد هم به سرعت جایگزین شد.کره در دهه 80 با این ماشین که نوعا آب ریخته ای بود که آمریکا وقف صنعت خودرو سازی کره کرد؛شروع شد و حالا شرکت کیا داره استینگر(به معنی نیش زننده ) رو برای بازار آمریکای شمالی تولید میکنه که رقیب سر سخت موستانگ و … هست.یعنی نیش زننده به تمام خودروها همرده خودش.
پس دیدی اشکال از خود ما هست؟
ما با پیکان و ژیان شروع کردیم.الان رسیدیم به 35 سال پیش کشورهای توسعه یافته. باید قبول کرد که تکنولوژی در کشور ما گرون ترین کالا و خدمات ممکن هست.
شما هم اگر اساعه ادب نشه کافیه فقط نگاهی به رزومه همین پراید در ویکی پدیا بندازی.
از بحث خارج نشیم که صدتا اوراق اینو به یک ماشین فرانسوی و کره ای نمیشه داد.بعد شما داری یک سدان نیمه لیموزین لاکچری رو با پراید مقایسه میکنی؟؟؟؟!!!!
محمد
۶ خرداد ۱۳۹۶سلام و خدا قوت به مسول سایت و تمامی کسانی که عشق و عاشق ماشین آمریکایی اند. حدود بیست ساله آرزوی داشتن یه ماشین آمریکایی رو دلم مونده .به ناچار یه آر دی گرفتیم می چرخیم باهاش.هر وقت یه ماشین آمریکایی تو خیابان جاده میبینم با احنرام حق تقدم را بهش میدم خیلی احترام میزام به سازنده اش و خود ماشین عاشق ماشین آمریکایی شورولت نواکامورو کاپرایس بلیزر ایمپالیا بیوک کادیلاک سویل الدزموبیل جیپ آهو
Saeed
۲۷ تیر ۱۳۹۶با سلام وعرض ادب خدمت تمام دوستان و با تشکر فراوان از مسئول سایت بابت اطلاعات و معرفعی یکی از بهترین و بیادماندنی ترین خودروهای امریکایی در دورانی که شرکتها به فکر منافع مردم بودن نه جیب خود و اهمیت دادن به حق ملت ایران و اینکه یک ایرانی مستحق سوار شدن بر خودروهای روز دنیا است نه پرایدیا پژو امروز تولید مافیای داخلی که پس از گذشت 4دهه ازورود و منتاژ کادیلاک سویل هنوز نتوسته اند یک اپشن از سویل را داشته باشند ..
رضا
۲۷ تیر ۱۳۹۶این ماشینها اصالت دارند.نجیب هستند.شخصیت و زیبایی خاص دارند.مفهوم و لذت رانندگی در این خودرو ها معلوم میشه.
حسين
۲۲ مرداد ۱۳۹۶واقعا ماشین فقط امریکاییش خوبه من هیجده سالمه پدرم قبلا زمان جنگ چون رزمنده بود پول زیادی داشت ی اریا خریده بود بعد ی مدت اونو با ی کادیلاک سویل عوض کرد هنوز ک هنوزه اونو داره تقریبا میشه گفت ده سال ازخودش کوچیک تره ازاون موقع ک من یادم میاد تعمیرگاه ک هیچ فقط روغنشو عوض میکنه یا لاستیکشو چون هیچ چیش مشکل نداره وقتی هم باهاش مسافرت میریم انگار تو بهشتیم ی سیستم هم روش نصب مردم دیگه نور الی نوره ممنون
امیر
۷ شهریور ۱۳۹۶من از بچگی عاشق اینجور ماشینا بودم به آدم قدرت میدن و ی چیزی بیشتراز ی ماشینه یجور عشق و الان که ۲۲ سالم شده دارم تلاش میکنم که بتونم ی کادیلاک بگیرم تا به آرزوی کودکیم برسم .فقط میترسم از حرفایی که میزنن میگن خرجش زیاده .دوستانی که داشتن لطفا راهنمایی کنید ممنون .
Shahed
۲۲ شهریور ۱۳۹۶من از بچگی عاشق سویل بودم بلاخره یه هفته پیش یدونه خریدم گذاشتم خورده کاریاشو انجام بدن هر شب خوابشو میبینم و لحظه شماری میکنم بشینم پشتش و باهاش عشق کنم عشقققهههههه
وحید
۷ مهر ۱۳۹۶سلام آقا شاهد . ماشین چند خریدی؟؟؟
محمد صدرا
۱۴ مهر ۱۳۹۶این ماشین یعنی آخر ماشین…
ali
۲۱ آذر ۱۳۹۶من عاشق کادیلاک سویل هستم. خیلی دلم میخواد داشته باشم فقط میترسم تو خرجش بمونم استهلاکش بالاست یا نه؟
قطعاتش پیدا میشه یا نه؟
علی
۲۳ آذر ۱۳۹۶سلام دوستان امریکایی باز من از کودکی عاشق این ماشینا بودم اما یه بار قسمت شد سوارش شدم اونوقت بود که حس کردم تو دنیای دیگه ای هستم وقتی ماشین تو حالت پارک بود و بهش گاز میدادم از قدرت موتورش اتاق هم تکون میخورد از اون روز عاشقش شدم حالا اون شورولت نوا c6 بود ببینین کادیلاک سویله ۸ سیلندر چیه با اون امکانات خدا بخواد یکیشونو بزودی میخرم
شهرام
۱۴ بهمن ۱۳۹۶کادیلاک سویل این خودرو لوکس است و هر کسی با پراید که اصالتا” فورد فستیوا آمریکایی است که یک خودرو معمولی است مقایسه کند و میکند نشان از بیسوادی صنعتی اش است . این میماند به اینکه بیاییم خودروی پیکان که خودرو معمولی است را با لامبورگینی آونتادور یا فراری 458 که خودرو سوپر اسپرت است مقایسه کنیم این نشان از بیسوادی است و مقایسه غلط است ، فورد فستیوا یا پراید آمریکایی در سالهای 1986، 1987 بود که پراید مال آن زمان است یک خودرو معمولی کلاس کوچک است چرا با یک سدان فول لوکس مقایسه کنیم چه بگم از این همه عاقل و قضاوتهای بعضیها در ایران ….. اگر در خانه کس است یک حرف بس است.
رضا راد
۲۴ بهمن ۱۳۹۶باسلام،
خودروهای آمریکایی که من تجربه رانندگی با اونها رو داشتم چند تا خصوصیت مشترک دارن:
– بی صدا هستند، پرقدرتند، راحتند و ایمن هستند و همچنین مطمئن. یعنی وقتی توشون نشستی آرامش داری حتی وقتی یه راننده توهم زده از دست فرمان عالی سوار بر یه خودروی ۷۰۰ کیلویی با ۱۴۰ کیلومتر سرعت مماس شما رد میشه.
این هم بگم که تا وقتی تجربه نکنید متوجه تفاوت این ویژگی ها با حتی به روزترین خودروهای وارداتی نمیشید.
ایمان رفسنجان
۱ مرداد ۱۳۹۷ممنون از اعطلاعات کامل و جامعی که از این خودرو لوکس و زیبا دادین
واقعا عالی بود متشکرم از وقتی که گذاشتین.??
هنوز بعد از این همه سال وقتی باهاش توی خیابان گشتی میزنم میشه گفت بلا استثنا از کوچک و بزرگ و زن و مرد همه وقتی کادیلاک رو میبینن ناخداگاه لبخند میزنن و زیبایش رو تحسین میکنن
باید طراحانش رو سجده کد
میرهادیان
۵ مرداد ۱۳۹۷هرکسی که برای خودش وجونش ارزش قائله باید ماشین آمریکایی بخره نسبت به هنرش اصطحلاک خیلی کمی داره وبه این راحتی ها هم خراب نمیشه من با چهار نفر دیگه با کادیلاک از جاده منحرف شدیم و از ارتفاع حدود 15متر داخل دره ای افتادیم خدا شاهده هیچکدوممون حتی قطره ای خون از دماغمون نیومد خدا رو شکر میکنم سوار یکی از گاریهای سایپا و ایران خررو نبودیم،انشالله محصولات روز جنرال موتورز آمریکا رو کف خیابونامون ببینیم
پویان
۱۹ دی ۱۳۹۷از بچگی آرزوی داشتنش و دارم الان 26 سالمه و 20 ساله از اولین سوار شدنم توی این خودرو میگذره بیشتر ماشینهارو هم حداقل یک بار سوار شدم ولی این یه چیز دیگست فکر کن پشت فرمون یکیشون باشی و اردیبهشت ماه توی پیچ و خم های جاده چالوس خدایا خودت کمک کن یکیشو بخرم
Homaun
۲ بهمن ۱۳۹۷کادیلاک سویل در زمان خودش یه ما شین کاملا تشریفاتی بود که ادم های عادی حتی نمیتونستن اونو از نزدیک ببینن اصلا قابل مقایسه با خودرو های عادی اون زمان و حتی حال هم نیست این خودرو در زمان خودش حکم میباخ و داشت.
هنوز هم وقتی این اتومبیل و تو خیابان میبینی احساس میکنی یه شخصیت مهم پشت ماشین نشسته
توکلی
۵ بهمن ۱۳۹۷سلام کسی اگر کادیلاک فروشی عروسک داشت من میخوام
هادی
۱۷ بهمن ۱۳۹۷من هم معتقدم کادیلاک جدای از دیگر ماشینهاست . اونم نوع سویل با اون شیشه عقب صاف نه شیب دارش خیلی خاص ….
بحبی
۲۳ بهمن ۱۳۹۷باسلام ممنون ازمطالب ارزنده اتوموبیل های امریکایی مخصوصا کادیلاک ازایمنی خیلی بالائی داره یادم هست کارشناس شرکت سایپا میگفت کیفیت خودرو رنو۵ازکادیلاک بیشتره باعث تعجب ووشبهه گردید نمیدونم باچه منطقی این صحبت ها رومبکرد خودروسازان آمریکایی بفکرجان هموطنانشون هستند نه سودبیشتریامنافع شرکت ای کاش مسئولان شرکت ایران خودرووسایپا ازخواب غفلت بیداربشن باآرزوی سللمتی هموطنانم
علیرضا
۷ فروردین ۱۳۹۸من اولین پست سال ۹۸ رو گذاشتم،در حقیقت پست زیر خاکی رو بالا اوردم اما باید بگم این مقاله رو پنجمین بار هست که میخونم،هربار با لذت بیشتر هر زمان که جزئیاتی رو فراموش میکنم میام سروقت این مقاله،چون براساس سویل ایران نوشته شده و کاملترینه، متاسفانه من همچنان در غم فراق سویل به سر میبرم و امان از دلالان…
واقعا ک هیچ ماشینی سویل نمیشه!(متعصبانه گفتم،عشق به سویل)
جواد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸سلام من هم دومین نفر هستم در سال 98 انشاء الله فراقمان به پایان خواهد زسید
هادی
۳۱ خرداد ۱۳۹۸دوره راهنمائی مجله ماشین باز بودم واقعا تو بنگاه ستاره ابی مشهد چهاراه لشکر بین اکثر ماشین ها خودنمائی میکرد . همیشه چندتا بود . الانم نوع لیموزین از مدل سویل میزنند . اون زمان نوشته بودن تو مجله ماشین که شیشه عقب این ماشین دود سیگار داخل ماشین و بوی بنزین یا هر عامل نامطبوعی رو تصفیه میکنه حالا چقدر صحت داره دوستان بایست بگن.بنظر درست باشه زیرا بعد ها همه ماشینای مدل بالا تقلید کردن .
هادی
۳۱ خرداد ۱۳۹۸اون زمان 1362 فقط تو خیابون بی ام و 518 بنز 220 و بخصوص سرور همشون کادیلاک سویل جلوه داشت تو خیابون های بالای شهر …بیشتر های کلاس ها کادیلاک داشتن …اونقدر این ماشین برایم عزیز بوده و هست که به من میگفتن هادیلاک یکی ارم خوشه گندم که شبیه ارم سالن اجلاس سازمان ملل هست یکی جلوبندی و یکی تو دوزی مخمل و شیشه پشت صافش مارو کشته بود. رنگ طلائی و مشکی و سفیدش ای خاطرخواه داشت ای خاطرخواه داشت……