جنرال موتورز در روز الکتریکی خود برای طرفداران کادیلاک که از مرگ سدان پرچمدار CT6 ناراحت شدند خبر خوبی اعلام کرد. در این رویداد گفته شد که برنامهای برای ساخت یک سدان پرچمدار تمام الکتریکی برای این برند لوکس وجود دارد. این خودرو که سلستیک (Celestiq) نام دارد، در تعداد بسیار محدودی بهصورت دستساز در میشیگان تولید خواهد شد و طراحی شده تا یک محصول نمادین و چشمگیر برای کادیلاک باشد. فعلاً هیچ اطلاعات و مشخصاتی در مورد سلستیک در دست نیست اما تیزرهایی که از آن منتشر شده نشان میدهد هنگامیکه از غربیلک فرمان استفاده نمیشود، به داخل داشبورد جمع میشود.
این سدان فوق لوکس آمریکایی همچنین از صندلیهایی به سبک سالنهای استراحت، کنسول مرکزی شناور و یک صفحهنمایش خمیدهٔ ایستاده برخوردار است که کل عرض داشبورد را پوشش میدهد. البته در سدانهای فوق لوکس صندلیهای عقب بیشترین اهمیت را دارند و اینجا است که سلستیک میدرخشد. با توجه به تیزرها، این سدان الکتریکی در عقب به صندلیهای مجزا مجهز است که توسط یک کنسول مرکزی با صفحهنمایش یکپارچه از هم جدا شدهاند. علاوه بر این، دو صفحهنمایش بسیار بزرگ هم در پشتی صندلیهای جلو نصب شده است. در این تیزرها همچنین تودوزی چرمی پریمیوم، تریم چوبی و تزئینات فلزی هم دیده میشود.
هرچند فعلاً جنرال موتورز هیچ اطلاعاتی در مورد سلستیک منتشر نکرده اما این سدان پرچمدار باید روی پلتفرم الکتریکی ماژولار این شرکت ساخته شود و به باطریهای اولتیوم مجهز باشد. همچنین با توجه به اینکه این خودرو نمایش قدرت تواناییهای هم کادیلاک و هم جنرال موتورز خواهد بود، انتظار میرود از بهترین تکنولوژیها و تجهیزات برخوردار باشد. جنرال موتورز در روز الکتریکی خود اعلام کرد که محصولات الکتریکی آیندهاش به پکیجهای باطری اولتیوم ۴۰۰ ولتی با شارژ حداکثر ۲۰۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهند بود اما ممکن است سلستیک از باطریهای ۸۰۰ ولتی با شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی برخوردار باشد که قرار است در پیکاپهای الکتریکی آیندهٔ جنرال موتورز استفاده شود.
رزیتا
۲۰ اسفند ۱۳۹۸یه زمانی خط تولید کادیلاک و شورلت تو ایران داشتیم…………………..
یانکی
۲۰ اسفند ۱۳۹۸آخرشم نفهمیدم تکلیف این همه خرج برا توسعه موتور بلک وینگ و ct6 اللنم که میگن تعطیل میشن.موتور بلک وینگ همه کارشناسها ازش تعریف میکنن ولی جنرال موتورز نمیخواد ازش استفاده کنه.
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ظاهراً جنرالموتورز امتیاز تولید موتور بلک وینگ را فروخته و این موتور توسط شرکت های دیگری که هنوز نامشان اعلام نشده بکار گرفته خواهد شد….
CT6 هم هر چند به نظر من یک سدان بلاتکلیف بود ولی ۵ پنج سال رو خط تولید بود و ده ها هزار دستگاه ازش فروش رفت .
.
جنرالموتورز به خوبی از گذشته درس گرفته و به همین آسونی اجازه نمیده ضرر کنه .
Elmiraj
۲۰ اسفند ۱۳۹۸کادیلاک یعنی این……
یک ابر سدان تکنولوژیک و سوپر لاکچری….
بی صبرانه منتظر این بازگشت شکوهمندانه هستم…..
MOHAMMAD.DEMON
۲۰ اسفند ۱۳۹۸و گفته شده قیمت 200 هزار دلاری خواهد داشت
بعدش هم احتمالا ct6 نسل جدید با الهام از همین خودرو بهصورت الکتریکی ساخته خواهد شد
اسکالا بلخره به تولید میرسه
رقیب رولزرویس و بنتلی
Hadi
۲۰ اسفند ۱۳۹۸یا خدا…
ما کجاییم اونا کجا…
mehdi
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ایول کادیلاک ترکونده
Mohammad khalili
۲۰ اسفند ۱۳۹۸جنرال موتورز سردمدار تکنولوژی هسه
حميدرضا
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ct6 و لینکلن کانتیننتال در مقابل رقبای آلمانی حرف زیادی برای گفتن نداشتن و ندارن چون خیلی دیر و بی موقع به بازار عرضه شدن به هر صورت برای آینده شاید بهترین تصمیم رو گرفتن بایدصبر کرد و دید طرفداران خودروهای لوکس حاضرن جای سه تفنگدار آلمانی این هیولاهای امریکایی رو بخرن یا نه البته در مدل الکتریکی