کادیلاک CT5-V بهصورت رسمی معرفی شده و اگرچه فاقد پیشرانه مشهور بلک وینگ مدل CT6-V نیست اما هنوز هم عنوان قویترین و تواناترین محصول پیست کادیلاک را یدک میکشد.
پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT4 مدل CTS-V هماکنون قدرت ۶۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۸۹۳ نیوتون متری تولید میکند. این عملکرد باعث میشود CT5-V شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
البته علیرغم این عملکرد چشمگیر LT4 قویترین پیشرانه ۸ سیلندر تاریخ جنرال موتورز نیست. پیشرانه LT5 این عنوان در اختیار دارد پیشرانهای که قدرت ۷۵۵ اسبی و گشتاور ۹۶۹ نیوتون متری را در شورولت کوروت ZR1 نسل هفتم تولید کرده است؛ اما شاید با خود بگویید چرا کادیلاک تصمیم گرفت از قویترین پیشرانه جنرال موتورز در خودروی خود استفاده نکند. مهندس ارشد مدلهای V بلک وینگ کادیلاک در مصاحبه با رسانهها به این سؤال پاسخ داده است.
میرزا گربوویچ میگوید پیشرانه LT5 در ابتدا برای CT5-V در نظر گرفته شده بود اما این کار مشکلاتی داشت. نصب این پیشرانه باعث میشد از کاپوت دیگری برای خودرو استفاده شود که این امر موجب ایجاد مشکلاتی در میدان دید راننده میشد.
همچنین استفاده از پیشرانه LT5 به معنی استفاده از سیستم روغنکاری خشک بود که باعث میشد پیشرانه به حد کافی در ارتفاع پایین نصب نشود چراکه معماری کوروت و CT5 متفاوت بوده است.
بنابراین اساساً CT5-V بلک وینگ نمیتوانسته پیشرانه LT5 را داشته باشد و اضافه کردن قدرت بیشتر ضرورتاً به معنی خودروی سریعتر نخواهد بود زیرا اصلاحات زیادی باید روی شاسی صورت گیرد تا این پیشرانه با کلیت خودرو هماهنگ شود.
مدیر کادیلاک افزوده است:
این خودرو میتوانست محصولی قدرتمند باشد اما احتمالاً در پیست یا مسافت ۴۰۰ متر سریع نمیشد زیرا لاستیکهای ۳۰۵ به سختی میتوانستند چنین قدرتی را مدیریت کنند.
SF90 STRADALE
۲۱ اسفند ۱۳۹۹آقا میرزا با این ماشین گل کاشت ؛ دمش گرم
REVO
۲۱ اسفند ۱۳۹۹من بشخصه عاشق این جناب میرزا شدم
همه اظهار نظراتش توی چند پست اخیر کادیلاک کاملا ویزدمانه بوده?
احسان آرسنالی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹تو مسکو سال 2017 یه cts v صفر کیلومتر دیدم مشکی متالیک زیر نور چراغ قرمز. ابهتش الانم یادمه.
پدال از باراباس (برابوس یا بارابوس هرچی که تلفظ میکنید) خیلی وقته خبر نزاشتی
آرین
۲۱ اسفند ۱۳۹۹نه از چهره چیزی کم داره نه از فنی
جانشین شایسته شورولت ss یا همون هولدن کومودور
گیربکس دستی هم که خودش به تنهایی دلیل کافی برای دوست داشتن این ماشینه
اگر آمریکا زندگی میکردم حتما به مرسدس و بی ام و ترجیحش میدادم
این ماشین ماندگار خواهد شد
آرین
۲۱ اسفند ۱۳۹۹و همینطور میشه گفت بازگشت HSV ts50 افسانه ای در لباس کادیلاک
آرین
۲۱ اسفند ۱۳۹۹معذرت مبخوام منظورم HSV coupe یا همون pontiac gto 5th gen بود
Benz309 1974
۲۱ اسفند ۱۳۹۹همون بهتر توش استفاده نشد بنظر من هر ماشین باید پیشرانه مخصوص خودشو داشته باشه دیگه همخوانی هم نداشته باشه که دیگه اصلا! این قدرت و پیشرانه برا CT5_V خوب تره .
T.C.B.K
۲۱ اسفند ۱۳۹۹” چرا کادیلاک ct5 V بلک وینگ چهار چرخ متحرک نیست ؟ ”
مطلب چندی پیش پدال
” چرا کادیلاک ct5 V بلک وینگ از پیشرانه کورت استفاده نکرد ؟ ”
مطلب الان پدال .
این مسخره بازی هارو ولش کنید. همینه که ساختن قطعا یه دلیلی داره.
( دلیلش هم گفتن خدا را شکر )
اصلا چرا این نیست اون نیست خب نیستش دیگه. مهندسان دلیل آوردن اگه میبود مشکلاتی به وجود می آمد.
بیخیال…
کادیلاک رو بچسبید.
R@m!n
۲۱ اسفند ۱۳۹۹تفاوت موتور LT4 و LT5 انچنان زیاد نیست که انقدر مانع ایجاد کنه و تو خیلی موارد یکسان هستن. بنظرم این بهونه ها بیشتر از سر باز کردن و حل صورت مسئلس تا موانع مهندسی. می تونستن تو یه کلام بگن جنرال موتورز نمی خواست رو این ماشین هزینه کنه و پولشو تو جایی سرمایه گذاری کرده ک برگشت داشته باشه و اونم بازار الکتریکی هاست.
بعضی ها میگن پرفورمنس آنچنانی واسه مشتری مهم نیست اما کسی که رده بالاترین مدلو میخره قطعا واسش مهمه که به جای اینکه که تو گرد و خاک حریفاش مهو شه شونه ب شونه باهاش رقابت کنه.
امیدوارم تو دنیای واقعی حرفی واسه گفتن داشته باشه و فروش خوبی هم داشته باشه تا حداقل چند تا مدل بنزینی خالص تو جنرال موتورز بمونه.
R@m!n
۲۱ اسفند ۱۳۹۹محو*
یانکی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹شک نکن تمام رقبا رو از صحنه خارج میکنه.نکته خیلی مهم تو این کدیلاک داشتن ظاهر منحصر به فرد و بسیار جذابه که رقبا ازش محروم هستند.نکته بعدی داشتن صدایی خالص و انحصاریه که بازم رقبا ازش محروم هستند.ولی این که میگن نمیشد اون موتور رو روی این بزارن قبول دارم بهانه بوده.
OMID
۲۱ اسفند ۱۳۹۹به گفتار دیگه یعنی All show and no go
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰M5 CS
Elmiraj
۲۱ اسفند ۱۳۹۹پدال نسخه نهایی گرند واگونیر ساعت هاست معرفی شده
مطالب شو بذار که ظعف کردیم براش…
محمد رستمی نژاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۹تو چرا ضعف کنی براش
تو که فقط باید از برقی های مرده خوشت بیاد
مخصوصا تسلا بی کیفیت
پس با گرند واگنیر کار نداشته باش
اول خبر های تسلا رو حفظ کن
بنزینی دشمن تو هست
این رو خوب بدون المیراژ