کادیلاک

آغاز عرضهٔ کادیلاک XT6 در بازار چین

حدود چهار ماه بعد از آغاز فروش کادیلاک XT6 در ایالات‌متحده، حالا این کراس‌اوور لوکس در بازار چین هم عرضه شده که احتمالاً بزرگ‌ترین بازار آن در سراسر دنیا خواهد بود. کراس‌اوور میان سایز سه ردیفهٔ کادیلاک در چین در پنج نسخهٔ مختلف با پنج رنگ بیرونی و چهار رنگ داخلی عرضه خواهد شد. علاوه بر این، طبق استراتژی دو نوع ظاهر مختلف برای محصولات کادیلاک، این کراس‌اوور هم در دو نسخهٔ Sport و Luxury راهی بازار خواهد شد.

هرچند XT6 در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود اما برای چینی‌ها صرفاً یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در نظر گرفته شده که همان پیشرانهٔ ارائه شده برای نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ XT5 در چین است. این پیشرانه که از نسل هشتم موتورهای اکوتک جنرال موتورز است، ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

به گفتهٔ کادیلاک، این پیشرانهٔ ۲ لیتری از چندین تکنولوژی افزایش بهره‌وری استفاده می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم تزریق مستقیم سوخت فشار بالا و سیستم مدیریت متغیر سوپاپ‌ها با سه حالت مختلف اشاره کرد. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که پدال‌های تعویض دندهٔ دستی هم برای آن قابل سفارش است.

مثل نسخهٔ مخصوص بازار ایالات‌متحده، کادیلاک وعده داده است که XT6 چینی هم در فضای سر برای هر سه ردیف صندلی‌ها پیشروی کلاس خود خواهد بود. این خودرو در دو ترکیب شش یا هفت صندلی عرضه می‌شود که نسخهٔ شش‌نفرهٔ آن تنها کراس‌اووری در این کلاس است که در ردیف دوم به صندلی‌های خلبانی مجهز است. علاوه بر این، در کابین XT6 دوازده محفظهٔ مختلف برای قرار دادن اشیاء تعبیه شده است.

XT6 از تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ زیادی هم برخوردار است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم فعال مقابله با سروصدا، چراغ‌های جلوی LED ماتریکس تطبیقی با قابلیت چرخش با فرمان، تا بیست سیستم کمک‌رانندهٔ استاندارد و نسل جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE کادیلاک با صفحه‌نمایش هشت اینچی و قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت اشاره کرد.

در بخش ویژگی‌های لوکس نیز کادیلاک صندلی‌های چرمی، تریم‌های چوبی یا فیبر کربنی، سیستم صوتی Bose پرفورمنس با ۱۴ بلندگو، نسل جدید سیستم یونیزهٔ هوا، سانروف برقی UltraView و… را برای کراس‌اوور جدید خود در نظر گرفته است. کادیلاک XT6 مدل ۲۰۲۰ در جمهوری خلق چین با قیمتی از ۴۱۹,۷۰۰ یوآن معادل ۶۱ هزار دلار تا ۵۴۹,۷۰۰ یوآن معادل ۷۸ هزار دلار عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چقدر زیبا شده?

    1. یانکی

      ۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      عالیه ولی نمیدونم چرا کدیلاک بر اساس پلتفرمهای دف عقبش کراس اوور نمیسازه.الان هر چقدر که این مدل عالی باشه آویاتور به خاطر دف عقب بودن و هندل کردن قدرت زیاد مثل گشتاور نمونه هیبریدی بیش از 820 نیوتن متر تو جایگاه بالاتری قرار میگیره

  2. (ali (chevy nova

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (7242 ديدگاه)

    به به
    چه کادیلاکی

    1. mehran (fox)

      ۳ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (214 ديدگاه)

      تبریک به علی آقای گل بابت پیشرفت سرعت نوری خودروسازی امریکا

  3. جواد

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    عششششششششششق

  4. حمیدرضا

    ۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    جالبه که بازار کادیلاک در چین بزرگتر از امریکاست
    چهره جدید کادیلاک‌جالبه ولی نمیدونم چرا همه کمپانیا دارن انقدر چراغارو‌باریک‌طراحی می کنن

  5. مانی

    ۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کادیلاک آخرش حقیقت رو قبول کرد و دست از لجبازی کشید
    مطمئنم بزودی رکورد‌های فروش خودش رو جابجا میکنه
    مثل مدل جدیدی که جایگزین CTS کرد و حدود ۱۰هزار دلار قیمتش رو پایین آورد
    قبل این ماشینهایی میساخت که از نظر قیمتی و اندازه تا حدودی به سه گانه آلمانی
    نزدیک بودن منتها از نظر کیفیت،عملکرد و برند نمیتونستن به هیچ وجه رقابت کنن
    ولی‌ حالا از نظر اندازه جورینن که بین دو کلاس متفاوت اونها قرار میگیرن
    و بطور وسوسه انگیزی ارزونتر از کوچیکه هستن
    فقط یه سوال میمونه که حالا بیوک میخواد تو چه کلاسی رقابت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا