در زمانهای نه چندان دور خودروها معمولاً توسط سازندههای خود شناخته میشدند؛ مثلاً به لندروورها یا شورولت های چند دهه قبل فکر کنید؛ اما هماکنون نام خودرو به اندازهی سازنده اهمیت دارد؛ و البته امروزه شاهد این هستیم که حتی پیشرانهها نیز با نامهای خودشان شناخته میشوند.
یکی از شاخصترین خودروسازان از نظر پیشرانهها کادیلاک است که بخاطر پیشرانه ۸ سیلندر نورث استار دهه ۹۰ میلادی شناخته میشود. هماکنون هم پیشرانه جدیدی توسط این خودروساز آمریکایی معرفی شده که نام آن “بلک وینگ” میباشد و وظیفهی آن به حرکت درآوردن جدیدترین نسل از محصولات پرفورمنس این برند خواهد بود. اولین محصول از این خانواده CT6-V جدید است. این پیشرانه به منظور هویت خاص خود از لوگوی ویژه ای هم بهرهمند شده است.
GT Authority فهمیده این لوگو در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا برای استفاده در پیشرانهی خودروها، محصولات اسپورت و کاربردی، تراک ها و ونها ثبت شده است.
برخلاف پیشرانهی همی، پیشرانه بلاک وینگ کادیلاک از نوع ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری توئین توربو است. این پیشرانه در خودروی CT6-V قدرت ۵۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری داشته و بسیار بیشتر از قدرت تولیدی نورث استار میباشد. پیشرانه قدیمی نورث استار در مدل STS-V خروجی ۴۶۹ اسبی و گشتاور ۵۹۵ نیوتون متری داشته است.
البته نمیدانیم که این لوگو کجا ظاهر میشود. شاید آن را در پیشرانهی پنهان شده زیر کاپوت و یا روی برخی قطعات خودرو همچون صندوقعقب، گلگیر جلو و یا داخل کابین ببینیم؛ اما هویت ویژه ای که کادیلاک برای این پیشرانه تدارک دیده پیشنهاد میکند این قلب آهنین تنها مختص سدان لوکس و جدید این برند نخواهد بود.
Elmiraj
۲۱ آبان ۱۳۹۷علاوه بر CT6- V این انجین قدرتمند قلب تپنده Escala و اسکالید ۲۰۲۰ هم خواهد بود………..
شایان
۲۱ آبان ۱۳۹۷اسکالید حیفه باید موتور اسکالید همینی که هست بمونه و اصلاح بشه
Elmiraj
۲۱ آبان ۱۳۹۷شایان@
موتور کنونی اسکالید با ۶.۲ لیتر حجم و ۴۲۰ اسب بخار قدرت ۱.۹ لیتر سوخت کمتری از موتور ۵.۷ لیتری لندکروز VXR با ۳۸۱ اسب بخار قدرت داره …………!!!!!
این اعداد و ارقام به معنای واقعی کلمه عظمت بی چون و چرای GM را نشون میده…….
.
.
.
ولی بخوایم نخوایم صنعت خودروسازی به سمت انجین های کم حجم ، پربازده ، تنفس مصنوعی و کم مصرف پیش میره .
Mohammad
۲۱ آبان ۱۳۹۷فکر کنم با این حساب بعد انجین های همی
انجین های بلک وینگ حرف اول بزنن
کادیلاک داره به صورت عجیبی و مخفیانه کار میکنه
هر چی باشه بعد تعرفه های ترامپ مسئولیت قسمت لوکس های قابل دسترس برای عموم رو در بازار باید لینکلن و کادیلاک پر کنند عالیه کارشون
mahdy
۲۱ آبان ۱۳۹۷بشدت منتظر این انجین بودم
حالا رقابت با آلمانی ها خییییییلی جذاب میشه !!!
حمیدرضا
۲۱ آبان ۱۳۹۷عجب بالاخره کادیلاک رفت برای ساخت یه انجین عالی
باید یکم تو مصرف سوخت خصت به خرج بده وگرنه رقبای اروپایی به سادگی میزارنش کنار
امیر.عارف
۲۱ آبان ۱۳۹۷دوستان میدونند که من متعصب به برند خاصی نیستم . اما موتورهای آمریکایی را خیلی قبول دارم چرا که مصرف کننده خیلی نگران سرویس بموقع نیست یعنی اینکه از زمان تعویض روغن چند روز گذشته و یا 1000 کیلومتر دیرتر تعویض بشه که از نظر من خیلی مهمه . در کنار آمریکاییها تویوتا هم بشدت قابل اطمینانه
رامتین
۲۱ آبان ۱۳۹۷موتور خوبیه و نسخه 4 سیلندر هم روی کروز بزنن عالی میشه
رامتین
۲۱ آبان ۱۳۹۷عالی
Omid
۲۱ آبان ۱۳۹۷کادیلاک مال کدوم شرکت بود؟
یاس ی
۲۲ آبان ۱۳۹۷چه باحال بالای چراغش مثل دی لایت دنا پلاسه، چه حالی بکنه دنا پلاس، چراغ کادیلاک شبیهشه !!!!!!!!!!!!! این خوشی را از ما نگیر…………..