اگر به هر دلیلی، دلتان برای شعار “بزرگتر بهتر است” کمپانی های خودروساز آمریکایی تنگ شده است، قطعاً با دانستن این که چندین شرکت آمریکایی در حال ارائه خودروهایی با اندازه های بزرگ و تجهیزات و امکانات یک SUV هستند خوشحال خواهید شد. دو خودروی جدید در این بخش که به تازگی وارد بازار شده اند لینکلن ناویگیتور ۲۰۱۵ و کادیلاک اسکالید ۲۰۱۵ می باشند.
این دو خودروی SUV بزرگ نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، از ابعاد داخلی و خارجی مشابه تا طراحی جعبه مانند آن ها، ظرفیت سرنشین معادل هشت نفر و شیوه ساخت سنتی بدنه بر روی قاب آن دو مشابه هم می باشد.
آن ها همچنین تفاوت های قابل توجهی نیز دارند، که شامل آپشن های موتور و سیستم انتقال قدرت و این واقعیت می شود که کادیلاک یک مدل کاملاً جدید بوده، در حالی که لینکلن طراحی دوباره نسل سوم ناویگیتور می باشد که از سال ۲۰۰۷ وارد بازار آمریکا شده است.
همانند مدل های نسل فعلی، هر دو خودرو در دو طول بدنه مختلف عرضه خواهند شد؛ استاندارد (ناویگیتور : ۵۲۶۸ میلی متر / اسکالید ۵۶۴۶ میلی متر) و Extended (ناویگیتور : ۵۶۴۶ میلی متر / اسکالید: ۵۶۹۸ میلی متر).
هر چند کادیلاک از نظر اندازه کمی بزرگتر است، با توجه به اطلاعات خودرو ساز، لینکلن فضای بین صندلی بیشتری در هر سه ردیف در اختیار سرنشینان قرار می دهد.
فضای بین ردیف های صندلی در مدل های استاندارد:
- Navigator: 2925 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۱۵۴۰ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۵۱۳ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
- اسکالید: ۲۶۶۷ لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۱۴۶۱ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۴۳۳ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
فضای بین ردیف های صندلی در مدل های Extended:
- Navigator L: 3630 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۲۴۴۴ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۱۲۰۶ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
- اسکالید ESV: 3412 لیتر فضای بار پشت ردیف اول، ۲۱۶۶ لیتر فضای بار پشت ردیف دوم، ۱۰۹۶ لیتر فضای بار پشت ردیف سوم
اسکالید نسل چهارم مجهز به یک موتور هشت سیلندر بزرگ ۶.۲ لیتری می باشد که ۴۲۰ اسب بخار نیرو و ۶۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این موتور به یک گیربکس شش دنده اتوماتیک متصل شده است (با روش قدیمی شیفتر ستون فرمان) که نیروی موتور را یا به محور عقب، و یا به صورت اختیاری به تمام چرخ ها منتقل می کند.
به نظر می رسد که مسئولان فورد تصمیم گرفته اند که از نظر ظاهری فقط به تغییراتی اندک در طراحی داخلی و خارجی خودرو بسنده کنند، ولی در بخش فنی، آن ها موتور قدیمی ۵.۴ لیتری هشت سیلندر خودرو را با یک موتور مدرن شش سیلندر ۳.۵ لیتری توربوشارژردار EcoBoost جایگزین کرده اند که حداقل 370 اسب بخار نیرو و ۵۸۲ نیوتن متر تولید می کند و توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک نیروی موتور را به صورت اختیاری به یک محور یا تمام چرخ ها منتقل می نماید.
به عنوان گران ترین خودروهای بخش مربوط به خود در خط تولید کادیلاک و لینکلن، هر دو خودرو مجموعه ای از تجهیزات راحتی، امنیتی و سیستم های تکنولوژی محور و امکانات رفاهی را یا به صورت استاندارد و یا آپشن ارائه می نمایند، جزئیات دقیق تر این موضوع زمانی که این خودروها وارد بازار شوند منتشر خواهد شد.
در این مرحله، اطلاعات زیادی در مورد قیمت این خودروها نداریم، اخیراً گزارشی منتشر شده بود که کادیلاک قیمت اولیه خود را برای اسکالید ۲۰۱۵ با افزایشی ۳,۷۲۵ دلاری در مقایسه با اسکالید ۲۰۱۴ به ۷۲,۶۹۰ دلار برای مدل پایه خود رسانده است. هزینه های اضافی و هزینه حمل و نقل نیز در این قیمت گذاری لحاظ شده است. ولی جنرال موتورز هنوز این قیمت گذاری را تأیید نکرده است. لینکلن خبری در مورد قیمت احتمالی ناویگیتور ۲۰۱۵ منتشر نکرده است.
اسکالید جدید طبق برنامه ریزی ها، بهار امسال وارد بازار آمریکا خواهد شد، در حالی که ناویگیتور ۲۰۱۵ پس از اسکالید و در پاییز ۲۰۱۴ برای فروش عرضه می شود.
اکنون سؤال اصلی این است؛ اگر شما قصد خرید یک SUV بزرگ و لوکس آمریکایی باشید، با دانسته های فعلی خود از این دو خودرو کدام یک از این دو مدل را انتخاب خواهید کرد؟ منتظر نظرات شما در کامنت ها هستیم! [polldaddy poll=7761156]
محمدرضا
۱۱ بهمن ۱۳۹۲انتخاب سخته واقعا
ولی کادیلاک ابهت خاص خودش و داره
لینکلن هم معلومه آمریکایی مقتدره !
matin
۱۱ بهمن ۱۳۹۲MVM X33
رضا 2272
۱۱ بهمن ۱۳۹۲طراحی کادیلاک یه سر و گردن بالاتره
moein
۱۲ بهمن ۱۳۹۲واقعا که! لیفان ایکس 60 رو ول کنم برم ام وی ام بخرم :دی
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۱۱ بهمن ۱۳۹۲این که دیگه مقایسه نداه کادیلاک به اون نابی ول کنم برم لینکن بی ریخت و بگیرم
-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-(پرچم بالاست)-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
زیگما
۱۱ بهمن ۱۳۹۲آرش جان شما به جای اینکه منتظر نظرات ما باشید بهتر است کمی بی طرفانه تر مطالب خود را بنویسید و قضاوت نکنید و قضاوت را بر عهده خواننده بگذارید! یک ژورنالیست حرفه ای هیچ وقت به خودش اجازه قضاوت نمی ده. متاسفانه نوشته های شما رو نمی پسندم. از مطلب ناویگیتور گرفته تا مقایسه های جالب و حرفه ای تان!!!
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۱ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
زیگما جان یکم کوتاه بیا،آرش جان یکی از نویسنده های خوب ماست و من همیشه مطالبش رو قبول دارم.
کافر مقدس
۱۱ بهمن ۱۳۹۲هیچ کدام!
فقط این اپلی ـه که بک گرانده و پدال دست از سرش بر نمییداره!
زیگما
۱۱ بهمن ۱۳۹۲راست میگوید.این اُپِل رو بر دارید یه چیز بهتر بذارید.
توفیقی
۱۱ بهمن ۱۳۹۲هر دو
جلال
۱۳ بهمن ۱۳۹۲سلام
توفیقی جان هردو کدومه بابا؟
کادیلاک خیلی قشنگتر و بهتره
زیگما
۱۱ بهمن ۱۳۹۲“”شما از کادیلاک انتظار دارید که موتور مدرن تری را بر روی این خودرو نصب کند، ولی در واقع این گونه نیست.””
این مطلب صحت ندارد. انجین جدید حتی از موتور های دارای توربو مشابه هم مصرف کمتر و حتی قدرت بیشتری دارد!! شاید مدرنیته از نظر نویسنده چیز های دیگری است!! پناه بر خدا…..
متاسفم….
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
هر دو عالین
ما که دستمون به هیچ کدوم نمیرسهلی
حرف اول و اخر و تو این رده اسکالید میزنه
Kurosh
۱۱ بهمن ۱۳۹۲به نظرم هر دوشون کیفیت ساخت خوبی دارن…
امّا با توجه به اینکه لینکلن بیشتر مدل های دولتی ورده بالا رو میزنه؛ انگار یه سر وگردن از رغیبش بالاتره…
محمدرضا
۱۱ بهمن ۱۳۹۲البته بگم کادیلاک کمی بهتره
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
فکر کنید چه لذتی داره
با یدونه از اینا بری مسافت:-P
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۱ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
من اگه پولشو داشتن یه کادیلاک میخریدم.
چون از هر نظر بهتر از لینکن بخصوص طراحی با اون چراغ های کشیده اش و از نظر قدرت موتورش و اندازه ی ابعادش
کادیلاک بهتره.
لینکن هم بد نیست یکی از نکات مثبت لینکن اینه که مصرفش نسبت به کادیلاک کمه و با این که ابعادش کوچیکه ولی فضای اضافی بین سرنشینان داره.
و طراحی لینکن خوبه ولی یکم سادگی داره.
[ایمان.فقط آمریکا.فقظ فورد]
۱۱ بهمن ۱۳۹۲به نظرم لینکن نسل قبلش با ابهت تر بود.پشتش خیلی جالب در نیومده. اما کادیلاک…!خیلی با ابهت شده!خوب طراحی شده.قطعا انتخاب من کادیلاک هست.ولی اگه بخوام بین اسکالید جدید و نویگتن قدیم انتخاب کنم کارم خیلی سختر میشه!
VAHID JINPACHI
۱۱ بهمن ۱۳۹۲کادیلاکه واقعا زیباتر و مدرن تره…
ولی لینکلن طراحی ساده ای داره و در برابر کادیلاک بازنده است…
زنده باد کادیلاک……
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
من تو فیلمای امریکایی
و
کلیپ های ویدیو
بجز یه بار همیشه
اسکالید رو دیدم
carbonado aventador
۱۱ بهمن ۱۳۹۲دقت کنید . تو فیلم های آمریکایی وقتی می خواهند قدرت نیروی fbi رو نشأن دهند، با یک کادیلاک مشکی أین کار رو میکنند!!!!!!! (Super veloce)
زیگما
۱۱ بهمن ۱۳۹۲هیچ وقت کادیلاک رو برای ماشین های اف بی آی یا پلیس انتخاب نمی کنند!! اونی که شما میگی تاهو هست!اسکالاد کجا بود؟
towncar
۱۲ بهمن ۱۳۹۲اونی که شما میگید شورلت کلا کادیلاک تو فیلما نقش ماشین
رئیس خلافکارا رو بازی میکنه ولینکلن مخصوصا مدل towncar
نقش خودرو مقامات دولتی و cia بازی میکنه
ولی شاسی بلند لوکس فقط آمریکایی
من که طراحی داخلی کادیلاک وخارجی لینکلن رو بیشتر میپسندم
Ehsan
۱۱ بهمن ۱۳۹۲این SUV های بزرگ فقط یک چیز کم دارن اون هم یک توالت کوچیک عقب ماشینه
mjh
۱۱ بهمن ۱۳۹۲تو ایران کادیلاک طبیعتا شناخته شده تر و پرطرفدار تره و خیلیا کادیلاک رو انتخاب میکنن ولی به نظر من تو این مدل لینکن قشنگ تره و لینکن فک کنم شاسی بلنداش بهتر از کادیلاک باشه
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
من از دهه 40 و 50 ایران
سوال کردم
همه تقریبا لینکلن رو یه ماشین سنگین و اشرافی میدونن
km
۱۱ بهمن ۱۳۹۲لینکولن رو خیلی قبول دارم ولی به هیچ وجه نویگیتر حریف اسکلید نمیشه چه از نظر طراحی چه فنی. اسکلید واقعا شیکه بخصوص مدل 2015.
PEUGEOT
۱۱ بهمن ۱۳۹۲من کادیلاک رو انتخاب می کنم چون خیلی دوسش دارم.
P E U G E O T
رامتین
۱۱ بهمن ۱۳۹۲کادیلاک شاید با کلاستر باشه ولی لینکن بسیار عظیمه و 4 تن وزن داره. در حد یک مینی باس:)
Zonda R
۱۱ بهمن ۱۳۹۲F.A
راستی پدال جون
عکسه اول این صفحه که
نصف کادیلاک و نصف لینکولنه
خیلی باحاله
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۱ بهمن ۱۳۹۲اصلا نیازی به مقایسه نداره! معلومه که اسکالید بهتره.
رقابت واقعی بین اسکالید،LX570 و رنجروور هست!
زیگما
۱۱ بهمن ۱۳۹۲حاج آقا سوال. وقتی فروش LX570 از این لینکلن کمتره ،چطور باید در رقابت باشه؟ولی لینکلن که بیشتر می فروشه نباید باشه؟
احسان(احسان سابق)
۱۱ بهمن ۱۳۹۲لینکلن بیشتر بدرد پیرمردهایی می خوره که تعصب خیلی شدیدی روی ماشین های امریکایی با طراحی کلاسیک دارن اما کادیلاک با اینکه خیلی بزرگه اما حس اسپرت خیلی خوبی رو داره و جذابه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ بهمن ۱۳۹۲درود.
هر دو عالی هستند .
من خودم طرفدار بی چون چرای کادیلاکم . ولی به نظر من لینکلن داره فدای
فروش بیشتر فورد میشه . یعنی فورد توجه ویژه ای به لینکلن نداره . اگر
بخواد اینجوری پیش بره ، باید قید لینکلن رو بزنه.
از فورد توقع بیشتری دارم .
((( ایران و المان )))..
آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی
۱۱ بهمن ۱۳۹۲من خودم کلا با برند لینکلن حال میکنم ولی خدایی اسکالید یه چی دیگست
ESI
۱۱ بهمن ۱۳۹۲ما همه جوره قبول داریم جنس فقط امریکائی باشه قیمتم مهم نیست
SAEED
۱۱ بهمن ۱۳۹۲سلام.
کادیلاک ک حرف نداره،شکی درش نیست!!!!ولی لینکلن ناویگیتور هم خوب ظاهر شده!!!!
آقا محمد ، فقط ژاپن ، فقط لکسوس
۱۱ بهمن ۱۳۹۲Only Cadillac
امیرقاسمی
۱۱ بهمن ۱۳۹۲در متن اصلا درباره وزن خودرواشاره نشد من اگه باشم کادیلاک انتخاب میکنم چون انتخاب پلس امریکا هست
در اینجاموتور بزگ تر باشه مهم نیست بزگتر وزن بیشتر بجای اینکه خورور بهتر حرکت کنه وزن خودش میکشه یهنی مصرف بیشتر حرکت کمتر
towncar
۱۲ بهمن ۱۳۹۲اتخاب پلیس فورد هست
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۱ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
پدال میشه یه مقایسه بین فراری و آگرا انجام بدی؟!!
مهسا فقط آلمان و ایتالیا
۱۱ بهمن ۱۳۹۲بنظر من این کادیلاک زشته
SALAR
۱۱ بهمن ۱۳۹۲مهسا تقریبا باهات موافقم.
carbonado aventador
۱۱ بهمن ۱۳۹۲آقا به کسی برنخوره ، ابهتی که کادیلاک داره ، رولزرویس،بنز و لینکلن نداره!!!!!!
saied
۱۱ بهمن ۱۳۹۲خیلی خشگلن ! فقط بیش از اندازه بزرگ هستن . البته نظر شخصی بود .
سارا
۱۱ بهمن ۱۳۹۲اون لولا های بین صندلی های عقب کادیلاک کمر رو نابود نمیکنه آیا ؟
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۱۱ بهمن ۱۳۹۲شاید
Saied
۱۲ بهمن ۱۳۹۲من پولشو داشتم لکسوس lx انتخاب میکردم! در ضمن اگه تشریف بیارین تبریز و این ماشینارو از نزدیک ببینین خودتون متوجه میشین که کادیلاک طراحی پخته تری داره. موفق باشید!