یک سال و نیم از زمانی که برای اولین بار پروتوتایپهای کادیلاک XT4 با پیشرانهٔ دیزلی در حال آزمایش در اروپا دیده شدند میگذرد و حالا سرانجام با معرفی رسمی XT4 برای اروپا، این کراساوور لوکس آمریکایی آمادهٔ عرضه به بازار قارهٔ سبز شده است. کراساوور سابکامپکت کادیلاک از ۱۰ اکتبر با مدل ۲۰۲۱ در بازارهای منتخب اروپایی عرضه خواهد شد. XT4 با دو پیشرانهٔ مختلف راهی اروپا میشود که اولی یک نمونهٔ ۲ لیتری توربودیزل است که بهطور اختصاصی برای این قاره توسعه یافته است.
کادیلاک با این خودرو به کلاسی وارد خواهد شد که قبلاً هرگز در آن حضور نداشته است یعنی بخش کراساوورهای سابکامپکت با پیشرانهٔ دیزلی. این موتور گازوئیلسوز ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک دوکلاچه با قطع کن محور عقب هم برای آن وجود خواهد داشت. XT4 دیزلی طبق معیارهای WLTP در هر صد کیلومتر ۶.۴ لیتر گازوئیل مصرف میکند.
اما علاوه بر این موتور دیزلی، بعداً یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ هم با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور برای XT4 در اروپا ارائه خواهد شد. انتقال نیروی این موتور هم توسط همان گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن بهصورت استاندارد ارائه میشود. هردوی این پیشرانهها با استانداردهای آلایندگی سختگیرانهٔ یورو 6d مطابقت دارند.
همهٔ تیپهای نسخهٔ اروپایی XT4 بهصورت استاندارد به چراغهای تمام LED، رینگهای ۱۷ اینچی آلیاژی، گرمکن و تنظیم برقی صندلیها، گرمکن غربیلک فرمان، درب صندوق برقی اتوماتیک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی CUE با کنترلر دوار لمسی و… مجهز هستند. اما کادیلاک برای اروپا دو نسخهٔ ویژه و کاملاً مجهز را هم بنامهای لانچ ادیشن و لانچ ادیشن اسپرت در نظر گرفته است.
این نسخههای ویژه علاوه بر تجهیزات مذکور از دوربین دید فراگیر، آینه عقب دوربینی با وضوح بالا، دستیار پارک، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری سهبعدی و… هم برخوردار هستند. در نسخهٔ لانچ ادیشن اسپرت کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت و نمایشگر سربالای تمامرنگی نیز به موارد قبلی اضافه میشود. سیستمهای ایمنی استاندارد در همهٔ تیپهای XT4 هم شامل تشخیص علائم ترافیکی، هشدار خروج از خط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار ترافیک میشود.
قیمت پایهٔ کادیلاک XT4 محرک جلو در آلمان از ۳۵,۸۰۰ یورو آغاز میشود درحالیکه نسخهٔ لانچ ادیشن ۴۲,۹۰۰ یورو و لانچ ادیشن اسپرت ۴۷,۱۰۰ یورو قیمت دارند.
مهدی
۶ مهر ۱۳۹۹عه عه این دیگه چیه!!!
انگار کرونا زده وسط خودروسازا
علیرضا
۶ مهر ۱۳۹۹واقعا محشره!
F22RAPTOR
۶ مهر ۱۳۹۹بنظرم باید تو کلاس x1,gla,q3 باشه
چه شود
ایمان
۶ مهر ۱۳۹۹نمی دونم منظور طراح این ماشین از چراغهای عقبش چی بوده قابل هضم نیست
حسن
۶ مهر ۱۳۹۹میگم این شبیه اسپورتیج قبل فبس لیفته یا اسپورتیج شبیه این؟!