سرانجام کادیلاک رسماً از کراساوور پرچمدار خود بنام XT6 پردهبرداری کرده است. این کراساووری سه ردیفه است که بین مدل کوچکتر XT5 و اسیووی فول سایز اسکالید قرار میگیرد. مهمترین ویژگی XT6 طراحی منحصربهفرد آن است که طبق زبان طراحی جدید کادیلاک و با الهام از کانسپت اسکالا شکل گرفته است. در نمای جلویی این خودرو جلوپنجرهٔ بزرگی دیده میشود که با چراغهای باریک LED احاطه شده است. در زیر این چراغها نیز دیلایتهای عمودی جای گرفتهاند.
در پروفیل جانبی خودرو طراحی نسبتاً سادهای دیده میشود که ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ آن میتوان به خط شانهٔ قوی، سقف شیبدار و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی اشاره کرد. در بخش عقبی نیز چراغهای L شکل زیبایی طراحی شدهاند که به چراغهای نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان CT6 شباهت دارند. دیگر ویژگیهای قابلتوجه این قسمت هم اسپویلر روی سقف و دو سر اگزوز افقی درون سپر هستند. XT6 در دو مدل مختلف بنامهای پریمیوم لاکچری و اسپرت عرضه میشود که دومی با جلوپنجرهٔ مشکیرنگ، سپرهای اسپرتتر، چراغهای عقب شفاف، رینگهای ۲۱ اینچی و اگزوزهای منحصربهفرد، نمای تهاجمیتری دارد.
فعلاً از داخل XT6 تصاویر واضحی منتشر نشده ولی بااینحال میتوان دید که طراحی آن مشابه دیگر برادرانش یعنی XT4 و XT5 است. در اینجا تودوزی چرمی به همراه تریم چوبی کار شده است اما در مدل اسپرت بجای چوب، تریم فیبر کربنی ارائه میشود. در این خودرو برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک نمایشگر هشت اینچی لمسی در نظر گرفته شده که از کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند. برای کنترل این سیستم نیز همانند XT4 یک کنترلر دوار روی کنسول میانی تعبیه شده است. XT6 نخستین کراساوور سه ردیفهٔ کادیلاک محسوب میشود و میتواند تا هفت نفر را حمل کند.
فضای پای ردیف دوم صندلیهای XT6 برابر با ۷۵ سانتیمتر است که کمی از آئودی Q7 بیشتر و ۳.۳ سانتیمتر از اینفینیتی QX60 کمتر است. این خودرو در هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلیها فضای باری معادل ۳۵۶ لیتر ارائه میکند و هنگامیکه ردیف سوم و دوم صندلیها خوابانده شوند این عدد به ۲۲۲۸ لیتر افزایش پیدا میکند. XT6 همانند دیگر محصولات کادیلاک به طیف گستردهای از تجهیزات و ویژگیهای لوکس مجهز شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای ردیف دوم، صندلیهای تاشو برقی ردیف سوم و سانروف اشاره کرد. علاوه بر این، خریداران میتوانند سیستم یونیزهٔ هوا و سیستم صوتی Bose با ۱۴ بلندگوی قابل تنظیم را هم برای این خودرو سفارش دهند که صدای فراگیر و قدرتمندی را ارائه میکند.
در همین حال، کادیلاک کراساوور فول سایز خود را بهصورت استاندارد به طیف گستردهای از سیستمهای ایمنی هم مجهز کرده است که ازجملهٔ برجستهترین آنها میتوان به ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد جلو، سیستم کمک پارک، سیستم حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور جانبی، سیستم دید اطراف و ترمز اتوماتیک دندهعقب اشاره کرد. علاوه بر این، امکان سفارش کروز کنترل تطبیقی، سیستم پارک خودکار، نمایشگر سربالا، سیستم دید در شب و آینهٔ عقب دوربینی هم برای این کراساوور لوکس وجود دارد ولی سیستم رانندگی خودکار سوپرکروز کادیلاک برای آن ارائه نشده است.
XT6 روی نسخهٔ کشیدهٔ پلتفرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده یعنی همان پلتفرمی که زیر پوست کراساوورهای بیوک انکلیو و شورلت تراورز هم پنهان شده است؛ اما XT6 با ۵.۰۵ متر طول، به میزان قابلتوجه ۱۴ سانتیمتر از انکلیو و تراورز کوتاهتر است ولی درعینحال ۲۴ سانتیمتر طول بیشتری از مدل کوچکتر XT5 دارد. کادیلاک XT6 از جیامسی آکادیا که روی نسخهٔ معمولی همین پلتفرم ساخته شده هم ۱۴ سانتیمتر کشیدهتر است؛ بنابراین این خودرو دقیقاً بین آکادیا و انکلیو قرار میگیرد. فاصلهٔ محوری کراساوور جدید کادیلاک نیز ۲.۸۶ متر بوده و ۲۱۹۷ کیلوگرم وزن دارد. XT6 میتواند تا ۱.۸ تن بار را بکسل کند که از آئودی Q7 چهار سیلندر با ظرفیت بکسل ۲ تن کمتر است.
همانطور که انتظار میرفت، XT6 فعلاً با همان پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 آشنای جنرال موتورز ارائه شده که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. این خودرو در تیپ پریمیوم لاکچری در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود و سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است اما تیپ اسپرت بهصورت استاندارد به این سامانه مجهز است. این سامانهٔ چهارچرخ محرک همچنین مثل XT4 از سیستم دوکلاچه برخوردار است که میتواند بهمنظور کاهش مصرف سوخت، بهطور کامل انتقال نیرو به چرخهای عقب را قطع کند.
کادیلاک فعلاً اطلاعاتی در مورد ارائهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی یا پیشرانهٔ توربوشارژ برای XT6 منتشر نکرده است اما در آینده احتمال ارائهٔ هردو مورد مذکور برای آن وجود دارد. کراساوور سه ردیفهٔ کادیلاک رسماً در نمایشگاه دیترویت به نمایش عمومی درخواهد آمد و فروش آن از بهار آینده آغاز خواهد شد. قیمت XT6 فعلاً مشخص نیست و در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد اما با توجه به قیمت بیوک انکلیو، جیامسی آکادیا دنالی و کادیلاک XT5، احتمالاً در بازهٔ قیمتی ۴۵ تا ۴۸ هزار دلار قرار میگیرد.
[دانلود ویدئو]
علیرضا
۲۳ دی ۱۳۹۷طراحی خارجیش بدرد خودروی لوکس نمیخوره
یه طراحی در حد سانتافه داره.
علی رضا
۲۳ دی ۱۳۹۷چی میگی عزیزم طراحی بدنش واقعا محشره ، خیلی زیباتر و لوکس تر از X7 و اویاتور
علیرضا
۲۳ دی ۱۳۹۷علیرضای عزیز طراحیش خوبه ولی در حد خودروی لوکس نیست .بنظرم از x7 بهتره ولی از اویاتور به هیچ وجه
Chevo
۲۴ دی ۱۳۹۷با این روند لگو کادیلاک کاملا داره میشه شبیه جیلی ، زبان طراحی خاصی رو هم کادیلاک به عنوان یک برند قدیمی و لوکس نداره ، هیچ خط مشی خاصی که مختص برند کادیلاک باشه رو دنبال نمیکنه ، من عاشق کادیلاک هستم ،اما طراحی کاملا خورد تو ذوقم ، در حال حاضر لینکان اویاتور بسیار خاص تر و از هر نظر بهتر از این کلاس کادیلاک می باشد
امیر
۲۳ دی ۱۳۹۷تبریک به کادیلاک زودتر باید به شاسی بلنداشون تنوع میدادن الان ۴مدل دارن مث لینکلن
زیبا وشیک وخوش استایله واقعا
یانکی
۲۳ دی ۱۳۹۷در عجبم کدسلاک یکی از بهترین پلتفرمهایه دف عقب جهان در اختیار داره و چندین موتور 8 سیلندر ولی میره سراغ دف جلو.قطعا زیباسب و کم نظیر و فروش فوق العاده ای هم میکنه.ولی آویاتور از همین الان پیروز رقابت در این کلاسه.
sina
۲۳ دی ۱۳۹۷خعلی از XT4 و XT5 بهتر شده
واقعا دمش گرم
Mohammad
۲۳ دی ۱۳۹۷بینظیر طراحی زیبا با ابهت
به سبک کادیلاک
کادیلاک شروع کرد وقت نیمه دوم بازی رسیده
Cadillac
۲۳ دی ۱۳۹۷رونمایی کدیلاکxt6رو به تمام امریکایی بازها
و ماشین بازها و طرفداران این الهه زیبایی تبریک میگم
Chevo
۲۴ دی ۱۳۹۷ما کادیلاک رو با لیموزینهای بی نظیرش میشناسیم ، با خوشه های گندم ، با فیلیت وود کبیر ، الدرادو زیبا ، دویل ، و…. ، وجدانن اگر لگوی کادیلاک رو نداشت ، مین میگفتم این یه ماشین چینی هست
net
۲۳ دی ۱۳۹۷چراغ عقبش که مثل چراغهای عقب لکسوس ۳ جهته شده زشته . کراس اور باید ۲ ردیف صندلی داشته باشه نه ۳ ردیف صندلی و همین صندلی ردیف سوم باعث افزایش طول ماشین شده که جالب نیست و صندلی ردیف سوم هیچ کاربردی نداره .رینگ عکس دوم از بالا به پایین که خاکستری تیتانیوم هست و شاخه های عمودی مستقیم زیاد داره قشنگه
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۷خوب شده ولی فکر میکردم جذاب تر و پر زرق و برق تر از کار در بیاد – لینکلن اویاتور چیزی از این کم نداره
ali a
۲۳ دی ۱۳۹۷مشحصه که پلتفرم و خیلی از قطعات فنی ایش با شورلت بلیزر یکیه…با اینحال طراحی زیبایی داره …رقیب هم زیاد داره…
آرمین
۲۳ دی ۱۳۹۷نمای جلوش خیلی خوب نشده مثل طراحی ماشین های چینی شده که میخوان از برندهای معتبر کپی کنن با طراحی های قبلی کادیلاک خیلی فرق کرده ولی زشت هم نشده یه جورایی نمای جلوش حس محصولات رنجرور رو میده و نمای عقب هم خیلی عالی نشده ولی بدک نیست به هر حال از ابهت و اصالت محصولات کادیلاک خیلی نسبت به قبل داره کم میشه
سام
۲۳ دی ۱۳۹۷گرچه تک تک اجزای به کارفته در این خودرو گواهی هستند بر کیفیت عالی آن.اما کادیلاک XT6 از حیث ظاهری به اندازه لینکلن ناویگیتور جذاب و دلپسند نیست و طراحی بدنه آن در مجموع کمی گنگ و بی هویت است.سایز چراغ های جلو آن کمی کوچک بوده و در شأن برندی پرآوازه و لوکسی چون کادیلاک نیست.
Amirferrari
۲۳ دی ۱۳۹۷خیلی خوب شده،ولی اویاتور رقیب خیلی خیلی قدریه واسش،به شخصه طراحی اویاتور رو بیشتر میپسندم
شایان
۲۳ دی ۱۳۹۷در حالی که دنیا داره با سرعت وحشتناک میره جلو ماهم نشستیم تو خونه هامون سایتا رو رفرش میکنیم به امید اینکه قیمت پراید 100 هزار تومن بیاد پایین
گذشته از اینا واقعا حرف نداره این ماشین فکر کنم فروش خوبی کنه بازار رقیباشو قطعا خراب میکنه
Amir Machine
۲۳ دی ۱۳۹۷بنظر من XT6 از لحاظ طراحی عالیه و چیزی از اویاتور کم نداره اما انتقاد اصلی به این ماشین، پلتفرم و از اون مهمتر موتوره
اویاتور پلتفرم دیفرانسیل عقب جدید داره اما XT6 رو همون پلتفرم دیفرانسیل جلوی شورلت تراورز ساخته شده
اویاتور با موتور 3 لیتری V6 توئین توربو 400 اسبی عرضه میشه اما جنرال موتورز برای XT6 همون موتور 3.6 لیتری تنفس طبیعی 310 اسبی رو در نظر گرفته که رو محصولات مختلفی از شورلت ایمپالا و جیامسی آکادیا گرفته تا کادیلاک XT5 و بیوک انکلیو هم هست
XT6 بعنوان یه کراساوور لوکس که قصد رقابت با اویاتور و همینطور آلمانیها رو داره باید با موتور قویتری عرضه بشه، البته احتمالاً در آینده این اتفاق میافته. مثلاً موتور 3.6 لیتری توئین توربو 410 اسبی که الان رو XTS V-Sport هست میتونه گزینۀ مناسبی باشه
بهنام
۲۳ دی ۱۳۹۷طراحی عالی. تیتر هم گویاست، شیک متشخص و باکلاس.
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۷طراحیش ازبغل خوبه.اماطراحی جلوش درسطح یه ماشین لوکس نیست.مخصوصاچراغ هاش که ظاهرجلوی ماشین رونافرم کرده.بیشتر از اینکه لوکس به نظر بیادطراحیش در حدسانتافه یاکیاسورنتو هستش.بزرگترین ضعف طراحیش ظاهرجلوش هستش که نافرمه
Cadillac
۲۳ دی ۱۳۹۷همیشه وختی آدمای * متعصب
میخوان تراوش کنند،از در بد جلوه دادن و فیک بودن وارد میشن و همه شون هم میگن سورنتو سانتافه همینجوری ادامه بدین فقط یه چیز گفته باشین،
#وقتی رگ تعصب به باد آید
#چه لازم عقل به کار آید
Jdm
۲۳ دی ۱۳۹۷نه والله .طراحی جلوش ضعیفه!!
بی ام و ایکس 7 با اون جلو پنجره زشتشو رونمایی کرد اومدی بگی افتضاح شده یا در حده سورنتو و سانتافه اس؟
هرچی باشه از اون سیبیلو جلوش قشنگ تره
نقد نکنید.اگر هم میخواید نقد کنید درباره همه یجور نقد کنید
حمیدرضا
۲۳ دی ۱۳۹۷چه جالب بعد از ایکس تی ۴ حالا مدل ۶ طراحی کادیلاک واقعا قشنگن ولی خوب ابهت گذشته کادیلاک رو ندارن
Elmiraj
۲۳ دی ۱۳۹۷مبارک طرفدارا و خریدارانش…..
.
طراحی شکسته و اتو شده هنوز که هنوزه بعد سالها همچنان در محصولات کادیلاک به چشم می خوره ولی به اویاتور نمی رسه …… اویاتور با فاصله فاحش زیباترین کراس اور فول سایز لوکس جهانه ……
..::Majidio Lamborghini::..
۲۳ دی ۱۳۹۷مشخصات فنیش کاملا راضی کنندست
طراحیش بد نیست ولی میتونست خیلی بهتر از این باشه
alireza
۲۳ دی ۱۳۹۷طراحیش اروپایی شده ساده و شیک ولی خب کادیلاک باید پر زرق و برق و ابهت دار باشه بهترین پیشنهاد کم هزینه جلو پنجرش خیلی سادست باید یه سری خطوط افق ی و عمودی بهش اضافه کنه ایراد بعدی هم سایز چراغاس