کادیلاک در کنار معرفی کراساوور جدید XT6 در نمایشگاه دیترویت، از نخستین محصول تمام الکتریکی خود هم در قالب یک کراساوور کانسپت رونمایی کرده است. این اولین خودرویی است که روی پلتفرم الکتریکی جدید جنرال موتورز ساخته شده است. این کانسپت که هنوز نامش مشخص نیست، یک کراساوور سه ردیفهٔ شیک با جلوپنجرهای بسیار بزرگ است که توسط ورودیهای هوای مثلثی احاطه شده است. در نمای جانبی خودرو نیز کاپوت عضلانی و خط شانهٔ برجسته جلبتوجه میکنند. بهمنظور ایجاد نمایی یکدست نیز طراحان کادیلاک از دستگیرههای مخفی در این کانسپت استفاده کردهاند. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری برجستهٔ این خودرو نیز میتوان به سقف پانوراما، پوششهای پلاستیکی بدنه و رینگهای آلیاژی بسیار بزرگ اشاره کرد.
اما رونمایی از این کراساوور الکتریکی کانسپت در نمایشگاه دیترویت تصادفی نیست زیرا چند روز پیش جنرال موتورز اعلام کرد که کادیلاک به پیشگام حرکت این غول خودروسازی به سمت آیندهٔ تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. بخشی از این برنامه، ساخت این کراساوور الکتریکی بر روی پلتفرمی بسیار انعطافپذیر است که امکان ساخت مجموعهای از مدلهای مختلف در کلاسهای گوناگون را فراهم میکند. ساخت این پلتفرم برای اولین بار در نوامبر سال ۲۰۱۷ اعلام شد و جنرال موتورز اعلام نمود که برنامههای ساخت حداقل یازده خودروی مختلف بر اساس این پلتفرم تأیید شده است. یک کراساوور کامپکت لوکس، یک کراساوور میان سایز لوکس و یک کراساوور بزرگ لوکس تعدادی از این خودروها هستند. همچنین احتمالاً در بین این یازده خودروی الکتریکی یک کوپهٔ اسپرت هم وجود خواهد داشت.
فعلاً هیچ اطلاعات و مشخصاتی از این کانسپت کادیلاک منتشر نشده است اما برند لوکس جنرال موتورز اعلام کرده که محصولات الکتریکی آیندهٔ آن به قوای محرکهٔ پیشرفته و باطریهایی مجهز خواهند بود که به منظر ارائهٔ حداکثر قابلیت استفاده در محصولات جنرال موتورز در کشورهای مختلف طراحی شدهاند. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که این پلتفرم برای ساخت خودروهایی با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک طراحی شده است. رئیس کادیلاک آقای «Steve Carlisle» در این رابطه گفته است:
«محصولات الکتریکی کادیلاک قلب بازار کراساوورها را نشانه گرفته و نیازهای خریداران سراسر جهان را برآورده میکنند. این خودروها نشاندهندهٔ اعتلای لوکسگرایی و نوآوری کادیلاک بوده و موقعیت این شرکت را بهعنوان نقطهٔ اوج تحرک تضمین میکنند».
me84
۲۵ دی ۱۳۹۷.
کادیلاک تو طراحی هی داره از روح آمریکایی خودش دورتر و دورتر میشه.
Mohammad
۲۵ دی ۱۳۹۷اتفاقا زیبا شده شما که انتظار نداری کادیلاک مثل دهه 80 ماشین طراحی کنه همون جور که بنز این کار نمیکنه
OMID
۲۶ دی ۱۳۹۷زیبا که هست اما طراحی خط کشی شده و چراغ های عمودی باید توش حفظ میشد واقعا حیفه زبان طراحی کادیلاک فراموش بشه
(ali (chevy nova
۲۵ دی ۱۳۹۷به به چه زیبا
حسن
۲۵ دی ۱۳۹۷خیلی عالیه
اما ای کاش کادیلاک کانسپت اسکالا رو به تولید انبوه برسونه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۷یه نکته ریزی که باید برندهای مثل کادیلاک رعایت بکنن و در این محصول برقی کادیلاک رعایت شده ، طراحی بزرگ برند در جلو و عقب هست که سیار جِلوه به طرح میده و نشون از اعتماد به نفس برند و بزرگی اون برند را میرسونه .
بنز را ببینید
برخی محصولات فورد
لینکلن
این طرح را میپسندم ، چون چشم را متمرکز میکنه روی برند و بزرگی اون .
emad1990
۲۶ دی ۱۳۹۷افتضاحه.کادیلاک باید عضلانی باشه مثل کادیلاکای دهه 60تا70
این اشغال چیه