سرانجام نسل پنجم کادیلاک اسکالید رسماً رونمایی شد و به گفتهٔ جنرال موتورز، این اسیووی بزرگ لوکس در داخل و خارج بهطور کامل بازطراحی شده و به فناوریهای پیشرویی مثل صفحهنمایش OLED منحنی مجهز شده است. این برای اولین بار در صنعت خودروسازی است که چنین نمایشگری در یک خودرو ارائه میشود. علاوه بر این، برای اولین بار در این نسل برای اسکالید یک پیشرانهٔ دیزلی هم ارائه شده است. بااینحال نمیدانیم آیا یک گجت ساده یا موتور دیزلی کافی است تا خریداران از رقیب اصلی پرچمدار کادیلاک یعنی نسل چهارم لینکلن نویگیتور که خود را کاملاً از فورد اکسپیدیشن جدا کرده و بهخوبی مورد استقبال قرار گرفته صرفنظر کرده و سراغ اسکالید جدید بروند یا نه؛ بنابراین در ادامه این دو اسیووی فول سایز را باهم مقایسه میکنیم تا شاید بتوانیم پاسخ این سؤال را دریابیم.
طراحی بیرونی
آیا مثل نویگیتور، اسکالید هم خود را از پسرعموهایش یعنی جیامسی یوکان و شورلت تاهو جدا کرده است؟ شاید کمی کمتر. بااینحال برخلاف نسل قبلی، طراحی دماغهٔ اسکالید جدید کمابهتتر اما شیکتر از تاهو و یوکان به نظر میرسد. در اینجا جلوپنجرهٔ بزرگ کادیلاک بسیار چشمگیر به نظر میرسد اما بهطورکلی خطوط و حجمپردازیهای دماغهٔ آن کمتر از دو پسرعموی دیگر است؛ اما برای کسانی که نمای اسپرتتری میخواهند، کادیلاک برای اولین بار تیپ اسپرت را هم با جلوپنجرهٔ مشکیرنگ برای اسکالید ارائه کرده است. درمجموع اما به عقیدهٔ بسیاری، کادیلاک اسکالید مدل ۲۰۲۱ از لینکلن نویگیتور که سه سال قدیمیتر است و در پاییز سال ۲۰۱۷ با مدل ۲۰۱۸ به بازار آمد عجیبتر و چشمگیرتر به نظر میرسد و به همین دلیل جنرال موتورز از این لحاظ در برابر رقیب نگرانی ندارد.
ابعاد و اندازه
اولین چیزی که در این مورد میتوان گفت این است که اسکالید و نویگیتور که هردو در دو نسخهٔ معمولی و کشیده عرضه میشود، بسیار بزرگ و عظیمالجثه هستند. نسخهٔ استاندارد اسکالید ۳,۰۷۱ میلیمتر فاصلهٔ محوری، ۵,۳۸۲ میلیمتر طول، ۲,۰۵۹ میلیمتر عرض و ۱,۹۴۸ میلیمتر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری و طول نسخهٔ کشیدهٔ آن که ESV نام دارد به ترتیب ۳,۴۰۷ میلیمتر و ۵,۷۶۶ میلیمتر است. از سوی دیگر، نسخهٔ استاندارد نویگیتور ۳,۱۱۱ میلیمتر فاصلهٔ محوری، ۵,۳۳۴ میلیمتر طول، ۲,۰۲۹ میلیمتر عرض و ۱,۹۸۹ میلیمتر ارتفاع دارد. فاصلهٔ محوری و طول نسخهٔ کشیدهٔ نویگیتور با نام L هم به ترتیب برابر با ۳,۳۴۳ میلیمتر و ۵,۶۳۶ میلیمتر است.
بنابراین فاصلهٔ محوری نسخهٔ استاندارد اسکالید کوتاهتر است اما طول بیشتری از نویگیتور دارد درحالیکه اسکالید ESV در هردو آیتم رقیب را مغلوب میکند. علاوه بر این، به ادعای کادیلاک، در نسخهٔ استاندارد نسل جدید اسکالید، فضای پای صندلیهای ردیف سوم ۴۰ درصد و فضای بار پشت صندلیهای ردیف سوم ۶۸ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش یافته است. در جدول زیر میتوانید نگاه دقیقتری به ابعاد بیرونی و اندازههای داخلی اسکالید و نویگیتور داشته باشد.
اسکالید | اسکالید ESV | نویگیتور | نویگیتور L | |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر | ۳,۴۰۷ میلیمتر | ۳,۱۱۱ میلیمتر | ۳,۳۴۳ میلیمتر |
طول | ۵,۳۸۲ میلیمتر | ۵,۷۶۶ میلیمتر | ۵,۳۳۴ میلیمتر | ۵,۶۳۶ میلیمتر |
عرض | ۲,۰۵۹ میلیمتر | ۲۰,۵۹ میلیمتر | ۲,۰۲۹ میلیمتر | ۲,۰۲۹ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۴۸ میلیمتر | ۱,۹۴۲ میلیمتر | ۱,۹۸۹ میلیمتر | ۱,۹۸۹ میلیمتر |
فضای سر ردیف اول | ۱,۰۷۴ میلیمتر | ۱,۰۷۴ میلیمتر | ۱,۰۶۱ میلیمتر | ۱,۰۰۳ میلیمتر |
فضای سر ردیف دوم | ۹۸۸ میلیمتر | ۹۸۸ میلیمتر | ۱,۰۱۶ میلیمتر | ۹۶۲ میلیمتر |
فضای سر ردیف سوم | ۹۷۰ میلیمتر | ۹۷۰ میلیمتر | ۹۴۷ میلیمتر | ۹۵۰ میلیمتر |
فضای پا ردیف اول | ۱,۱۳۱ میلیمتر | ۱,۱۳۱ میلیمتر | ۱,۱۱۵ میلیمتر | ۱,۱۱۵ میلیمتر |
فضای پا ردیف دوم | ۱,۰۶۰ میلیمتر | ۱,۰۶۰ میلیمتر | ۱,۰۴۴ میلیمتر | ۱,۰۴۴ میلیمتر |
فضای پا ردیف سوم | ۸۸۶ میلیمتر | ۹۳۳ میلیمتر | ۱,۰۷۴ میلیمتر | ۱,۰۷۴ میلیمتر |
فضای بار با یک ردیف صندلی | ۳,۰۸۹ لیتر | ۳,۵۸۵ لیتر | ۲,۹۲۵ لیتر | ۳,۴۰۳ لیتر |
فضای بار با دو ردیف صندلی | ۱,۷۸۴ لیتر | ۲,۳۰۸ لیتر | ۱,۶۲۸ لیتر | ۲,۰۷۵ لیتر |
فضای بار با سه ردیف صندلی | ۷۲۲ لیتر | ۱,۲۱۴ لیتر | ۵۴۶ لیتر | ۹۷۱ لیتر |
کابین و تجهیزات
به نظر میرسد مهندسان جنرال موتورز شاید بیشتر از بخش بیرونی اسکالید به کابین آن توجه کرده و برتریهای زیادی را نسبت به رقبایی مثل نویگیتور فراهم کردهاند. در اینجا همهچیز با یک نمایشگر OLED منحنی با اندازهای بیش از ۳۸ اینچی و تراکم پیکسلی دو برابر تلویزیونهای 4K آغاز میشود. این صفحهنمایش اما سه نمایشگر را در برگرفته که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۴.۲ اینچی، صفحهنمایش ۱۶.۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و یک صفحه کنترل لمسی ۷.۲ اینچی در سمت چپ راننده میشود. سایر ویژگیهای برجستهٔ اسکالید جدید نیز شامل ناوبری واقعیت افزوده، سیستم دید اطراف، پکیج تریلر، آینه عقب دوربینی، سیستم دید در شب و… میشود.
البته مسلماً نویگیتور هم از این لحاظ دستوپابسته نیست و ویژگیهایی مثل دستیار تریلر، دوربین دید ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC3 با اپل کارپلی و اندروید اتو و تعداد زیادی سیستمهای کمکراننده را ارائه میکند. علاوه بر این، فورد بهتازگی تکنولوژی «موبایل بهعنوان کلید» را هم برای مدل ۲۰۲۰ به تجهیزات نویگیتور اضافه کرده است. از لحاظ طراحی اما کابین اسکالید با کنسول مرکزی شیبداری که نقطهٔ مخالف کنسول افقی نویگیتور است، مدرنتر به نظر میرسد. نکتهٔ جالب اینکه در هیچکدام از این اسیوویها از دستهدندهٔ سنتی روی ستون فرمان استفاده نشده و هماکنون اسکالید به شیفتر معمولی مجهز شده و در نویگیتور هم انتخاب دنده از طریق دکمههای نازکی زیر دریچههای تهویه میانی صورت میگیرد. همچنین کیفیت پخش موسیقی در اسکالید هم به لطف سیستم صوتی AKG با ۳۶ بلندگو باید بهتر از سیستم صوتی Revel نویگیتور با ۲۰ بلندگو باشد.
قوای محرکه
همانطور که در ابتدا اشاره شد، برای اولین بار در این نسل برای اسکالید یک پیشرانهٔ دیزلی ارائه شده است. این موتور یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور است. علاوه بر این، همان موتور ۶.۲ لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی قبلی هم همچنان برای اسکالید جدید قابل انتخاب است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک انتقال پیدا میکند. از سوی دیگر، زیر کاپوت نویگیتور فقط یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد اما انتقال نیروی آن مثل اسکالید توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. بنابراین خروجی پیشرانهٔ پرچمدار لینکلن از موتور بنزینی رقیب بیشتر است اما برای بسیاری از مردم واقعاً مهم نیست که چنین اسیووی بزرگی ظرف چند ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. البته نویگیتور به لطف قدرت بیشتر، توانایی یدک کشی بیشتری هم دارد.
نسل جدید کادیلاک اسکالید اواخر امسال برای فروش به بازار عرضه میشود و بنابراین کسانی که برای خرید یک اسیووی بزرگ لوکس عجله دارند و مدلی آمریکایی میخواهند، نویگیتور هنوز هم بهترین گزینه محسوب میشود اما اگر تا پایان امسال صبر کنند ممکن است انتخاب میان این دو خودرو آسان نباشد.
کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۳ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ایمان
۲۶ بهمن ۱۳۹۸انتخاب سخت به این میگن
یکی از یکی با ابهت تر و دوست داشتنی تر
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۸نمیدونم چرا نویگیتور با گذشت چند سال باز هم دلنشینتر و جذابتر از کادیلاک به چشم میاد که هنوز یک ماه از رونمائیش نگذشته .
چند روز پیش یک خودروی چینی از چانگان را که برای یکسال سال از رونمائیش میگذره در نمای جلو با اسکالاید مقایسه کرده بودند ، سرچ کنید در اینترنت ، باور کنید کادیلاک کپی کرده .
فقط لطفاً به رگبار نبندینم که خودم عاشق فضای داخلی کادیلاکها هستم بخصوص اسکالید .
Elmiraj
۲۶ بهمن ۱۳۹۸دوست عزیز این زبان طراحی اسکالید چه در بیرون و چه در داخل تماماً برگرفته از کانسپت اسکالا هست که سال ۲۰۱۶ به نمایش در آمد….!!!
.
بنجل سازای چینی تو خواب بتونن ماشینی به شکوه الدورادو ۱۹۷۰ طراحی کنن چه رسد به اسکالید ۲۰۲۰…
مرتضی
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ولی انصافا طراحی این نسلش نسبت به قبلی ضعیف تره. از جلو ببینیش وقتی آرم نباشه سخته بفهمی کادیلاکه!
ali (chevy nova)
۲۶ بهمن ۱۳۹۸زنده باد لوکس سازان اصیل و واقعی که کادیلاک و لینکلن هستن.
افزایش فروش امسالشون هم گواه حرف من هست.
انتخاب من هر 2
NAVID۰۰۹۸
۲۶ بهمن ۱۳۹۸نمیدونم چرا نویگیتور با گذشت چند سال باز هم دلنشینتر و جذابتر از کادیلاک به چشم میاد که هنوز یک ماه از رونمائیش نگذشته .
چند روز پیش یک خودروی چینی از چانگان را که برای یکسال سال از رونمائیش میگذره در نمای جلو با اسکالاید مقایسه کرده بودند ، سرچ کنید در اینترنت ، باور کنید کادیلاک کپی کرده .
فقط لطفاً به رگبار نبندینم که خودم عاشق فضای داخلی کادیلاکها هستم بخصوص اسکالید .
ali (chevy nova)
۲۶ بهمن ۱۳۹۸کادیلاک خودش سنگ محک تو طراحی هست بعد بیاد از ماشینهای بنجل و مسخره اسیایی کپی کنه؟
Elmiraj
۲۶ بهمن ۱۳۹۸خوش بحال کسانی که بین این دو موندن….
.
ناویگیتور هنوزم از بهترینهای کلاسه…
ولی من باشم صبر میکنم تا نسخه V اسکالید وارد میدان بشه که بنابر شایعات ۶۴۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت…!!!
اونوقته که با فاصله زیاد بهترین SUV جهان را انتخاب می کنم?
امین
۱۰ اسفند ۱۳۹۸دوست عزیز فقط قصد اشتراک تجربه دارم و توجه دوستان دیگر که میدونیم 90 درصد همین نوع تفکر را دارند که این قبیل ماشینها با پکیج های 100درصد اسپرت و توان قابل توجه و به طبع تغییرات در بخشهای فنی دیگر بخصوص ترمز و تعلیق ، ولی باید به جنبه دیگه اون توجه کرد که هزینه خیلی زیادی روی دست خریدارش میزاره
ولی در واقع این قبیل ماشینها بعنوان یک کروزر لوکس و امن دلچسب طراحی شدند و لذت بخش ترین کاربردش سفرهای بین شهری هست و اونجاست که قابلیت اصلی نشون میده
اما وقتی میاد مدل پرفرمنس اش ارائه میدن چیزی به کاربری ماشین اضافه نمیشه (منظور قابلیت فنی نیست)
یک موتور بسیار قوی که کاربردی نداره چون 1- شتاب بالا اصلا برای این ماشین کاربرد نداره 2- مصرف سوخت + هزینه بیمه + مالیات چندین برابر میکنه 3- هزینه نگهداری بسیار بالاتر 4- در شهر که اصلا مجالی برای استفاده از این قدرت نیست در جاده هم امکانش نیست چون همه جا محدودیت سرعت داره و اصلا شوخی بردار نیست
بعد سیستم تعلیق که باید برای یک کروزر باشه باید تغییر بدهند تا قابلیت یک ماشین اسپرت داشته باشه در نتیجه بسیار خشک و غیرقابل تحمل میشه چون مطمئنا لاستیک دیواره کوتاه با رینگ 22 برای تناسب تمام اجزا زیرش میندازن که ماشین یک هندلینگ خیلی خوبی به نسبت جثه خواهد داشت ولی اون هندلینگ با ذات این خودرو در تضاد هست چون این کلاس باید نرم بی صدا و بی تنش باشه ، نه یک غول 3تنی با قابلیت یک ماشین اسپرت
خلاصه هر چیزی باید برابر استاندارد تعریف شده خودش باشه نه این رویه ای که راه افتاده که ماشین هایی تولید میکنن که برای اون استاندارد تعریف نشدند و فقط پول گزافی از مشتری برای چیزی میگیرند که نه تنها قابلیتهاش در دنیای واقعی قابل استفاده نیست بلکه در واقع استفاده از اون لذت بخش هم نیست
امیدوارم بتونید روزی اینهارو تجربه کنید و متوجه غیر کاربردی بودن این مدل ساخته ها بشید
مثل شاسی بلندهای پرفرمنس bmw benz rangrover jeep audi , ……..
Farzad
۲۶ بهمن ۱۳۹۸انتخاب من اسکالید ، کابینشو بیشتر دوس دارم
Mohammad
۲۶ بهمن ۱۳۹۸آخ آخ یکی از این ماشینا زیر پات باشه بندازی تو جاده های بین ایالتی آمریکا بدون خستگی رانندگی کنی
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۸آنچه خوبان همه دارند تو کجا داری
Ferrari Fxx K Evo
۲۶ بهمن ۱۳۹۸مرسدس GLS رو انختاب میکنم
مانی
۲۷ بهمن ۱۳۹۸اونکه ۱۰۰%
منتها تو تیپهای فول قیمتش میشه ۲برابر اینا
Saman
۲۶ بهمن ۱۳۹۸اسکالید و ناویگیتور به معنای واقعی برترین هستن دو جواهر با طراحی متفاوت. باقی رقبا در لولهای پائین تر هستند. اسکالید با رنگ مشکی فراتر از خواب و رویا
حميدرضا
۲۶ بهمن ۱۳۹۸واقعا امریکایی ها بین این مدل های لوکس ساخت امریکا و مقایسه با اروپایی ها و رقبای ژاپنی چطوری می تونن انتخاب کنن انقدر خودروها نزدیک هم شدن فقط شرایط خرید یا علاقه به برند می تونه کسی رو مجاب کنه یکیشو بخری
همیشه کادیلاک اسکالید رو به خاطر ابعاد هیولاییش دوست داشتم واقعا اگر یکیشو از نزدیک ببنیند دیگه به لندکروز نمیگید ماشین بزرگ
آریا ماشین
۲۶ بهمن ۱۳۹۸باز اینا رو باش که بین نویگیتور و اسکالید موندن ما که اینجا بین کوییک و کوییک R موندیم چی بگیم
انتخاب منم لینکلن
بی نام
۲۶ بهمن ۱۳۹۸تو کلاس شاسی بلندهای بزرگ لوکس این دو هیولا پادشاهی میکنن اما شخصا دلم پیش نویگیتور گیر کرده
OMID
۲۶ بهمن ۱۳۹۸کدیلاک
دقت کنید صفحش اولده!
اولین موردی هست که من دیدم خودرویی صفحه نمایشش اولده
همه tft هستن که کیفیتش واقعا افتضاحه
به نظرم یه قدم رو به جلو هست
مهراد
۲۶ بهمن ۱۳۹۸موتور کادیلاک،اتاق لینکلن
Ali Mehri
۲۶ بهمن ۱۳۹۸بنظرم انتخاب اصن سخت نیست. قطعا اسکلید یه سر و گردن بالاتره چه از نظر طراحی ، ابهت، گجت، لوکس بودن، فضای سرنشینان. من کفم بریده از کیفیت ۴کا صفحه نمایش ۳۸ اینچیش. مگه میشه آخه؟؟???
نه تنها خوشبحال صاحباشون که خوشبحال اونایی که سعا ت دیدنش ذو هم دارن.
Ali Mehri
۲۶ بهمن ۱۳۹۸اما بخوام ایراد بگیرم از اسکلید به تکنولوژی چراغ هاش چه جلو و چه عقب میتونم ایراد بگیرم چون واقعا از اروپاییا خیلی عقبتره مخصوصا آئودی و مرسدس.
همینطور طراحی عقبش کپی نسل قبلشه بنظرم میتونستن به دستی بکشن به سر و روش
سیاوش
۲۷ بهمن ۱۳۹۸اخه لینکلن این چه طراحی چراغ عقب و جلویی هست واقعا مایوس کننده است یکم سلبقه هم بد نیست
OUTIS
۲۷ بهمن ۱۳۹۸اسکالید رو عشقه❤️
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۸من اسکالید رو انتخاب میکنم چون موتورش تنفس طبیعیه نیاز به بنزین سوپر ندارن آخه سوپر سه هزار تومنه کلی پول بنزین سوپر میشه?
از شوخی گذشته خرید اسکالید تو آمریکا خیلی راحتتر از ساندرو استپ وی هست تو ایران ای خدااااااا