کادیلاک ماه گذشته هنگام رونمایی از کراساوور الکتریکی لیریک اعلام کرد که دیگر هیچ مدل بنزینی جدید معرفی نخواهد کرد و همهٔ محصولات جدید آن الکتریکی خواهند بود تا اینکه تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. حال اما چهار سر اگزوز در زیر سپر یک اسکالید که بشدت استتار شده است داستان دیگری را روایت میکند. گفته میشود این خودرو، اسکالید V است که به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان CT5-V بلکوینگ مجهز شده است. این موتور با ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاوری که تولید میکند، موجب میشود اسکالید V از رقبایی مثل مرسدس GLS63 S AMG با ۶۱۲ اسب بخار قدرت قویتر باشد.
اسکالید در حال حاضر با دو پیشرانهٔ مختلف شامل ۶.۲ لیتری V8 بنزینی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۳ لیتری شش سیلندر دیزلی با ۲۷۷ اسب بخار قدرت به بازار عرضه میشود که سر اگزوزهای آنها بهصورت یکپارچه درون سپر عقب جای گرفتهاند اما سر اگزوزهای چهارتایی در نمونهٔ در حال آزمایش بهوضوح نشان میدهند که این یک اسکالید پرفورمنس است. همچنین، سدانهای CT4-V بلکوینگ و CT5-V بلکوینگ هم سر اگزوزهایی به همین شکل دارند.
دیگر ویژگیهای ظاهری خاص اسکالید V اما به خاطر پوششهای استتاری سنگین چندان قابلتشخیص نیستند اما بااینحال در جلوی خودرو میتوان ورودی هوای برجستهتر و جلوپنجرهٔ مشکیرنگ مشابه سدانهای جدید بلکوینگ را مشاهده کرد. علاوه بر این، زیر گلگیرهای این خودرو هم رینگهایی با طرح کاملاً جدید قرار گرفتهاند که به نظر نمیرسد بزرگتر رینگهای ۲۲ اینچی در اسکالید اسپرت پلاتینوم کنونی باشند.
با توجه به این نشانهها، هرچند کادیلاک هنوز رسماً ساخت اسکالید V را تأیید نکرده اما به نظر میرسد بهطور پنهانی در حال توسعهٔ این اسیووی پرفورمنس است؛ بنابراین، منظور این شرکت از معرفی نکردن محصولات بنزینی جدید هم احتمالاً مدلهای کاملاً جدید بوده است نه نسخههای جدید از محصولات کنونی.
مهدی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ای جووووووووووووووووووووووونننننننننننننننننننن
Mr.t.e.s.l.a
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این کلاس همه جوره دست آمریکاست…
ایشون هم به نمایندگی از پرفومنس های این کلاس داره وارد میشه
سال بعد نویگیتر یه فیس لیفت اساسی میبینه
گرند واگونیر هم هست…
تنها چیزی که صنعت خودرو سازی آمریکا نیاز داره یه سدان لاکچریه که دیگه حجت رو تمام کنه که با سلستیک اونم به وقوع میپیونده…
زیزیگولو
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یکی از پر طرفدارترین شاسی بلندای فول سایز جهان?????
Audi e_tron gt
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰خییییییییلی دلم می خواهد طراحی ماشین را ببینم
خیلی چیز عالی است
AHMET 2002
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بعیده طراحی چندان متفاوتی رو ازش ببینینم
قاعدتاً باید صرفا چهره گیرا تر نسخه استاندار باشه
porsche
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰?????????????????????????? تنها آمریکایی که اصلا برقی بودن بهش نمیاد???
دوج برقی بشه ولی این برند پر جذبه برقی نشه
Audi e_tron gt
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کادیلاک دیگر ماشین بنزینی معرفی نمی کند پس قطعا برقی می شود
مهدی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کادیلاک اسمش هم پرستیژ داره مخصوصا اگر اسکالید باشه اما این خودروساز برای رقابت با یه برند لاکچری مثل بنز یه مشکل اساسی از قدیم تا الان داره اون هم خرابی های زیاد و قابلیت اطمینان پایینشه هنوز یاد انجین های ۳۵۰ نورس استار کادیلاک میفتم تن و بدنم مبارزه…
R@m!n
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر می کنم عمده مشکلش بخاطر خرابی های واشر سر سیلندر بود درسته ؟؟؟ بخاطر جنس و اندازه پیچ های سر بلوک. مشکلات دیگه ای هم داشتن مثل نشت روغن به بخش های دیگه و و روغن ریزی و جمع شدن کربن تو سیلندرها.
البته این مشکلات برای نمونه های قبل 2000 بود که اکثریتشون تو مدلای بعد 2000 رفع شد ولی خب ذهنیتارو کاملا منفی کرد نسبت به این موتورا.
بخش عمده این سوتی ها بخاطر اوضاع ضعیف خودروسازی آمریکا تو دهه 80 و 90 بود.
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بله واقعا از اواسط دهه هفتاد تا اخر دهه ۹۰ خودروسازی امریکا درجا زد…دلیل روغن ریزی هاشون شکل طراحی ته میل لنگ بود که واشر دو تیکه میخورد و این باعث روغن ریزی از ته میل لنگ میشد و این مشکل همه موتورهای جی ام بود چه خود شورلت چه کادیلاک و بیوک اما مشکل اصلی موتورهای کادیلاک و الدزمبیل که ساخته نورس استار بود طراحی بد مجاری آب بود که گردش آب خوبی نداشت و همیشه حرارت موتور بالا بود ضمن اینکه طراحی گژن پین های پیستون هم خوب نبود و در مقایسه با موتورهای شورلت خیلی زود صدای لقی گژن پین شنیده میشد اما خب بعد از سال ۲۰۰۱ یه مقدار دگرگون شد موتورهای جی ام
Elmiraj
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این پوشش سنگین از تغییرات زیاد حکایت داره…
مطمئناً با کادیلاک گرانقیمتی طرف خواهیم بود .
.
سال آینده اسکالیدV ، گرند واگونیر و فیس لیفت ناویگیتور سطح این کلاس خودرویی را چندین پله ارتقاء میدن .
1
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰باید دید که انتظارات را برآورده می کند یا نه ولی از همین پشت جذابیت مخوفش نمایان هست.
بهنام
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عظمت رو ببین ….
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این رقیب میباخ gls میشه یا نسخه amg gls یا g63 یا g550 ؟ رقیب کدومشون میشه
R@m!n
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰رقیب GLS هست
کلا G WAGON SERIES تک و تنها واسه خودشه به کسی هم کار نداره کسی هم با اون کار نداره ?
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آها ممنون بعد با کدوم تیپ gls رقابت میکنه
MOS
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰GLS63 AMG
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بله کاملا درسته ، یه بار دیفندر خواست باهاش کل بندازه که بعد از اون دیگه اون دیفندر سابق نشد??
نعمت اله آزموده
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اون مرد تنهای شبه…
mahan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰بزرگوار گنگش رو ابراست.یک عقاب تنهاست
یانکی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تو اروپا هیچ رقیبی برا suv واقعی آمریکا وجود نداره اونی که اسم بردی کراس اوور هستش و رقیبش أویاتور و xt6 هستن.اسکالید نویگیتور گرند واگونیر تو یه سیاره دیگه سیر میکنن.یه لول پایینتر هم جمس یوکان شورلت تاهو سابربن و فورد اکسپدیشن هست که از ژاپن پاترل لندکروز qx89 و lx570 دنبالشون هستند.
Amirreza
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اسکالید تنها ماشین کادیلاکه که تو اوجه
ماکان
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام . اگر که انشاالله در زمان معرفی رسمی ، همان اسکالید با مجموع قدرت بیش از 600 اسب بخار باشد ، یکی از محصولات مد نظر من و برخی افراد دیگر است که دوست داشتم ساخته و تولید شود . البته انشاالله خیلی از ماشین های دیگری که من دوست دارم با یه مشخصات خاص و جوری که از لحاظ پیشرانه نسبتاً خیلی خوب باشند را تا جایی که امکان داشته باشد ، زودتر ساخته و تولید می کنند . در ضمن خیلی از موارد در دنیای خودرو اصلاً غیر ممکن نیست .
Mad.z.Max
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰انشاا… به لطف ایزد منان که ماشاا… قوی و پرقدرت هستن
محمد رستمی نژاد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ماشالله انشاالله ???
امیر
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فعلا میتونه جای خالی گرند واگونیر srt رو پر کنه
ae86
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ناراحت بودم که این خبر منو سر حال آورد
ae86
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰اصلا زیرساخت برای ماشینای الکتریکی هست ؟ کافیه ؟
mm.y@rlou
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰لوکس بودن و پر فور منس به سبک کادیلاک اسکالید اسطوره با موتور ۶۰۰ اسبی اگه آدم توانایی خریدش رو داشته باشه یکی از اونایی که ذهن رو قلقلک میده واسه خریدنش
Mohamad rahmati
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰به خدا کادیلاک حیفه الکتریکی بشه،فک کن از کنارت یه اسکالید رد بشه و تو منتظر شنیدن صدای وحشیش باشی و اون هیچ صدایی ازش در نیاد!خودم تجربه سوار شدن sts مدل ۲۰۱۰ رو دارم به قول صاحبش که دوستم بود میگفت این ماشین شعورش ازبعضی ادما بیشتره!
mahan
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ببین چه شود این غول.همیشه حس خاصی به کادیلاک داشتم مخصوصا اسکالید و فلیت وود.بنظرم اگه قراره اسکالید ادم بخره v رو بخره.
راستی داشتم وب گردی می کردم در مورد اسکالید.سایت های فلانی فلان شده فارسی همچین تیتری رو برای اسکالید زده بود.خب خره اگه نمی تونی و سر در نمیاری ننویس:((با مینی ون لوکس کادیلاک آشنا شوید))منظورش اسکالیده.اسکالید پشماش ریخته بود????