سدانهای جدید کادیلاک CT4-V بلکوینگ و CT5-V بلکوینگ به ترتیب با ۴۷۰ و ۶۷۰ اسب بخار قدرت، بدون شک عالی به نظر میرسند. این سدانهای اسپرت هردو شتابی زیر چهار ثانیه دارند و با انتقال قدرت محرک عقب، لذت دریفت کشیدن در پیست را به رانندگان هدیه میدهند. جنرال موتورز حتی گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم برای این دو خودرو ارائه کرده است؛ اما معرفی این دو ماشین هم شیرین و هم تلخ بوده است زیرا کادیلاک همزمان اعلام کرده است که اینها آخرین خودروهای V با پیشرانهٔ درونسوز خواهند بود.
البته این خبر خیلی عجیب به نظر نمیرسد زیرا جنرال موتورز اعلام کرده است که طی ۱۴ سال آینده پیشرانههای درونسوز را بهطور کامل کنار خواهد گذاشت؛ بنابراین احتمالاً تا سال ۲۰۳۵ همهٔ محصولات این شرکت الکتریکی خواهند شد. البته رویهٔ کل صنعت خودروسازی به این سمت حرکت میکند و این صرفاً مختص جنرال موتورز نیست. در دوران کنونی، صنعت خودرو خصوصاً در حوزهٔ ماشینهای پرفورمنس به سمت قوای محرکهٔ الکتریکی گرایش پیدا کرده است. بهعنوانمثال، مدیرعامل دوج اخیراً گفته است که در آیندهای نهچندان دور موتور V8 سوپرشارژ هلکت با چیز دیگری جایگزین خواهد شد، فولکسواگن قصد سرمایهگذاری ۹۱ میلیارد دلاری روی خودروهای الکتریکی دارد و فورد میگوید F150 الکتریکی از هر F150 دیگری سریعتر خواهد بود.
بنابراین هرچند هنوز هم خودروهای بنزینی حاکمان حوزهٔ پرفورمنس هستند اما این تغییر خواهد کرد زیرا الکتریکیها در حال آمدن هستند و روزبهروز از لحاظ بُرد و زمان بهتر میشوند و درعینحال قیمتشان هم کاهش پیدا میکند. در صنعت خودروسازی بازی قرار است به روشی تغییر کند که هنوز برای آن آماده نشدهایم. مثلاً، جنرال موتورز میگوید CT5-V بلکوینگ که قویترین کادیلاک تاریخ محسوب میشود، ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. در همین حال، پیکاپهای هامر و ریویان ادعای شتاب ۳ ثانیهای دارند. این یعنی ما در آستانهٔ دیدن پیکاپهای الکتریکی هستیم که از قویترین کادیلاکهای V8 سریعترند.
البته هنوز در نقطهای هستیم که روش قدیمی معمولاً بهتر است زیرا هماکنون میتوان با هرکدام از این بلکوینگها تا زمانی که برای سوختگیری به توقف نیاز داشته باشند در پیست VIR دور زد اما در مورد پورشه تایکان نمیتوان چنین حرفی زد؛ اما زمانی فرامیرسد کفهٔ ترازوی پرفورمنس کاملاً به سمت الکتریکیها سنگینی خواهد کرد و خودروهای درونسوز به نوستالژی تبدیل خواهند شد.
Angus_812
۱۷ بهمن ۱۳۹۹احتمالشو میدادم این خبرو پدال بزاره
چون دوره موتور ۶ و ۸ سیلندر هم داره تموم میشه
مخصوصا از نوع پر خور آمریکاییش که خداوندگار موتور های حجیم و قدرتمنده
.
.
با اینکه شتابشون کمه ولی خیلی بیشتر از آلمان و ژاپنیا دوسشون دارم کادیلاکو نمیشه دوس نداشت
از همون الدورادو و سویل تا این همین Ct4 و Ct5
همشون با اینکه ضعف هایی داشتن ولی یه ویژگی های خاصی نسبت به رقیباشون داشتن
حسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بنظر من میشه تموم نشه!
شما فرض کن همین موتور 8 سیلندر در کنار موتور های برقی میتونه یک کادیلاک 4 چرخ متحرک با شتاب بیشتر و مصرف کمتر را رقم بزنه!
مهرداد كمال
۱۷ بهمن ۱۳۹۹همونطور که ماشین های بخار نداریم در اینده درونسوز هم نخواهیم داشت
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۳۹۹Angus-812 عزیز
از بعد از دوران اولدورادو و سیویل و در کل از دههی ۹۰ میلادی به بعد ، کادیلاک دیگه اون کادیلاک نوآور و دوستداشتنی همیشگی که میشد با آلمانیها و بخصوص بنز مقایسش کرد ، نشد !!!
کادیلاک ، عرضه را به رقبایش باخت و احساس میکنم در این زمانه فقط با ارائهی محصولاتش داره روزگار سپری میکنه و ماندگاریش را جشن میگیره !!!
کادیلاک روزگاری سرآمد کیفیت و تجملات با کیفیت بالای متریال در تمام محصولاتش بود ، ولی اگر امروزه در محصولاتش بشینید ، فقط افسوس میخورید که چرا در خیلی جاها گدابازی در آوردهاند و از کیفیت متریال و نظارتشون زدهاند ؟!
میدانید چرا ؟
چون در دنیای رقابتی امروزی ، باید مدریت مالی داشته باشی تا بتونی محصولی ارائه بدی تا با رقبا رقابت کنه و مجبوری از یه چیزهایی بگذری تا زنده بمانی !!!
کادیلاک هم فقط میخواهد دوام بیاورد تا زنده بمونه ولی تاب رقابت در فروش و اون هیبت گذشته را در برابر آلمانیها و شاید بشه با اِرفاق گفت ژاپنیها از دست داده !
با اینکه خودم به شخصه عاشششششق اسکالید جدید شدم بخصوص اون طرح چوب و چرمها و اسپیکرهای خَفَنِش که عملاً شده سالن ارکستر متحرک .
Angus_812
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اره ولی هنوزم کادیلاکه
ولی بقول شما تا قبل دهه ۹۰ خیلی محشر بود
Kf
۱۷ بهمن ۱۳۹۹حیف این موتورها نیست ک به جاش آرمیچر بزارن چ لذتی داره دقیقا
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۳۹۹مسئله اینه لذت رو در چی ببینید
صدا . دود .
من مخالف خودرو های درون سوز نیستم
من مخالف کسایی هستم که بدون در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی هر دو نوع خودرو ( الکتریکی و درون سوز )
اقدام به جانب داری میکنن و دیگری رو میکوبن
الکتریکی ها به اندازه ای نکات مثبت دارن
درون سوز ها به چشم نیاد .
از نظر سواری و هندلینگ بالانس و توانایی
که اصلی ترین چیز ها در لذت بردن از یک خودرو هست برتری با الکتریکی هاست
صدای پیشرانه که برای فقط ماشین باز ها مهمه
نه برای عموم مردم تنها دلیل شاید باشه که کسی بخواد خودرو درون سوز بهتر بدونه
بهانه هایی مثل زمان شارژ شدن و امثالش
به مرور زمان داره رفع میشه
به قول یک دوست
#فکت_شخصی_صادرنکنید
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۹با نظر ایشون پورشه ۹۱۱ و کوروت از یه تسلا مدل ۳ رانندگی و سواری ضعیف تری دارن
هر بررسی که از ماشین برقی دیدم گفتن که رانندگیش بیش از اندازه عادیه
حتی نسخه های توی پرفورمنس همینا رو گفتن
تنها چیزی که میتونم بگم:
متعصب نباشیم
الان اگه تسلا یه شرکت اروپایی بود همین ایشون توی هر مقاله اش نقدش میکرد
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۳۹۹همین که سدان میان سایز رو از نظر هندلینگ و بالانس با سوپراسپورت های کوپه مقایسه میکنی مشخصه چقدر درک از خودرو داری
من هم از تسلا چیزی نگفتم از الکتریکی ها گفتم
برعکس این قضیه هم هست اگه تسلا اروپایی بود الان خیلی هاتون قربون صدقش میرفتین
و ناجی خطابش میکردین
akrh78
۱۷ بهمن ۱۳۹۹میفرمایین صدای پیشرانه فقط برا ماشین بازا هست بعد هندلینگ و بالانس برا عموم مهمه؟
برا عموم فقط رفتن از a به b مهمه و راحتی
کابین نه چیز دیگه ای
ماشین برقی تو هر پیچ 5 جی هم شتاب جانبی داشته باشه بازم فیدبکی که به راننده میده در مقابل درون سوز صفره فقط وینگ وینگ میکنن
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۳۹۹هندلینک بالانس سواری برای همه مهمه
چون رفتن از نقطه a به b باید از پیچ و خم جاده رد شد
هر چند کند رانندگی بکنی باز هم مهمه
ولی صدای پیشرانه برای عموم حتی ازار دهنده هست
و راحتی که گفتی بخشیش به نبود صدا در کابین برمیگرده
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چه قشنگ اسباب بازی های الکتریکی رو توجیه میکنی . اما کی گفته فقط صدای پیشرانه برای ماشین بازها مهمه ؟ تمام اون تار و پود انجین و اون ظرافت و هنری که توش به کار رفته که تجربه چند دهه خودروسازیه مهمه نه صرفا صداش . تا وقتی که بنزینی ها نفس میکشن دنیای خودرو هم نفس میکشه .
akrh78
۱۷ بهمن ۱۳۹۹(جواب کامنت پایینتون)
هندلینگ برا عوام مهمه ینی مثلا مادربزرگه میگه ماشینم خیلی اندراستیر داره؟ یا مثلا فرمون ماشین حس جاده رو منتقل نمیکنه؟
آ به بی و خلاص چرا دفاع الکی میکنی برادر
JDM
۱۷ بهمن ۱۳۹۹پس بگو چرا AWDنذاشتن
میخواستن هزینه رو کمتر کنن تا بتونن به صورت بهینه تر رو الکتریکی ها کار کنن
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۳۹۹آمریکایی ها هیچ وقت در خودرو های پرفرومنس
چه کوپه چه سدان از awd استفاده نمیکنن
وجود سیستم چهار چرخ باعث افزایش وزن در قسمت جلویی خودرو و در نهایت باعث کاهش فرمان پذیری و تقسیم وزن خودرو میشه
این دقیقا حرف خود کادیلاک هستش
وگرنه در نسخه v معمولی سیستم چهار چرخ وجود داره و قابل سفارش هست
JDM
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اطلاعات درز شده از نسخه 4.2 لیتر تویین توربو رو پلتفرم جدیدش اپشن awdرو در نظر گرفته بود حتی رو نسخه CT6 V که عمر خیلی کوتاهی داشت AWDنصب کرده بود
با روی کار اومدن مری بارا ناگهان تمام این معادلات بهم خورد،جی ام نشون داده معمولا بخواد در اینده دور خودرویی و هدف تولید قرار بده رو نسخه ای که میخواد در اینده نزدیک ارائه بده معمولا یخورده کم کاری میکنه،البته یخورده نه بیشتر
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۳۹۹CT6 یه سدان فول سایز بود
کابرد این دو کلاس کاملا متفاوت هست
انجین بلک وینگ 4 لیتری بزرگ تر و سنگین تر از انجین 6 لیتری هست
و قدرت کمتر هم داشت
که نه جا میشد در این ماشین نه حتی اگه جا میشد کاربردی هم نبود
اطلاعات نداری هم مجبور نیستی کامنت بزاری
ماری بارا از 2014 مدیر عامل جنرال موتور هستش در زمان cts که همون زمان هم کادیلاک در نسخه v از سیستم چهارچرخ استفاده نکرد به همین دلایل که بالا گفتم
JDM
۱۸ بهمن ۱۳۹۹@AMIR / ARMI
استارت پروژه ساخت یه سدان تکنولوژیک از سال 2010 زده شد تا جایی که به مدل های نظیر ATS V و… پیش رفتند سال 2014 اقای
دِ نیشن به استخدام کادیلاک دراومد خواستار سرمایه گذاری 12 میلیاردی برای بهبود وضعیت کادیلاک شد اولین محصولش CT6 بود که مجهز به پلتفرن جدید موتور مدرن بلک وینگ بود سیستم awd،بود،د نیشن همون موقع با مدیریت جی ام درگیر شد و خواستار زمان و حمایت مالی جهت بهبود وضعیت فنی کادیلاک شد اما مدیریت جی ام دست رد بش زد و در سال 2018 استفا داد،سال 2013 معمولا awdزیاد مرسوم نبود و بیشتر به دنبال rwdها بودن موتور بلک وینگ هم به دلیل عدم پشتیبانی مالی کنار گذاشته شد مگه کادیلاک پرایده که همچین موتوری توش جا نشه!!! اتفاقا تو تست های داینو هم بیشتر از میزان معمولش قدرت داشت و به مراتب مدرن تر از 6.2 بود ولی چون جی ام میخواد سمت الکتریکی ها سرمایه گذاری کنه اجازه نداد ،اگر مدیریت اجازه میداد الان یه سدان تویین توربو AWDسبک وزن و چابک و البته خیلی سریع تر از اینی که دادن بیرون مشاهده میکردی
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹واقعا پتانسیل این ماشینارو حروم کردن حیف
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خبر! خبر!
گروه تحلیل خودرو های چینی و برقی!!!( خودرو های کشور های دیگه بعدا افتتاح می شه)
ویژگی ها:
1- در هر مطلبی که در مورد خودروهای برقی یا چینی باشه میایم و میگیم از چه ماشینی کپی شده یا درصد فروش و موفقیتش چه قدره…
2- سرکوب کردن ماشین های چینی یا برقی که هیچ کدوم از اعضای گروه دوستش ندارن!!!!…
3-رای گیری توسط اعضای گروه با لایک و دیسلایک (تمام اعضای گروه باید به هر نظرسنجی رای بدن)…
4-بحث در مورد شرکت و خود ماشین!!! (یکی مهم ترین بخش ها!)
کسایی که میخوان عضو گروه بشن بهم لایک بدن یا تو جای پاسخ بهم بگن که می خوایم تو گروه باشیم!
نکته ی خیلیییییییییی مهم:کسی به کامنته دیگران به هییییچ وجه گیر نمی ده ولی میتونه باهاش بحث کنه ( فقط در مورد هایی که بالا نوشتم بحث میشه!!!)
تمام بحث ها باید توی مطلب هایی باشه که در مورد ماشینای برقی یا چینی هستن!
تکرارمی کنم:کسایی که میخوان عضو گروه بشن بهم لایک بدن یا تو جای پاسخ بهم بگن که می خوایم تو گروه باشیم!
دمِ همه ی پدالیا گرم!???????????
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خب وقتی :
درون سوزها تنها ۱۲ تا ۳۰ درصد انرژی بنزین را به چرخ ها میکنند
در مقابل الکتریکیها که ۷۷ درصد انرژی الکتریسیته را به چرخ ها منتقل میکنند…!!!!
یعنی این که کادیلاک داره بهترین کار ممکن را انجام میده…
.
.
میبینیم که سدان ۱۲۰ هزار دلاری الکتریکیها بسیار سریعتر از هایپرکار میلیون دلاری درون سوزهاست…
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹بسه این همه تعصب تورو خدا. یعنی معلوم شد با این خط آخرت هیچی بارت نیست. اه اه آدم حالش به هم می خوره یه فقط چرت پرت می گن.
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما اگه همه چی بارتونه بفرمایید بگید که این اعداد بازدهی اشتباهه…
اگر خط آخر تعصب داره بگین که چه دلیلی داره با این همه وزن بیشتر بازم سریعترن…!!!
.
بگین که چه دلیلی داره model 3 و model Y در پیست Lagu seca (به ترتیب ) از مرسدس amg gt63s و لامبورگینی urus با یک سوم قیمت سریعتر بودن…؟؟؟؟!!!!
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما نمیخوای بفهمی و می دونی چه حرف خنده داری گفتی الانم حرفتو عوض کردی اینارو با gt63 و اوروس مقایسه میکنی. خودتم می دونی همه می دونیم انتقال قدرت از چهار تا باتری خیییلی راحت تر از موتور بنزینیه پس کاره شاخی نکردن. پروسه توسعه یه ماشین هایپر یا سوپر اسپرت چند سال زمان می بره و میلیون ها دلار هزینه داره. همه هم می دونیم عمر بنزینیا تموم شده بعد میای با یه ماشینی که هر ساعت 50 تا ازش ساخته میشه مقایسه می کنی.
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما خودت هیچ جوابی نداری مییای میگی من حرفامو عوض کردم…!!
اگر این برتری قاطع الکتریکی بر درون سوز نیست پس چیه…؟؟؟؟
.
اگر طراحی یک پلتفرم الکتریکی اونقدری که شما میگین ساده و کم هزینه هست چرا فولکس واگن بالای ۲۰ خودروی الکتریکی شو روی دو پلتفرم PPE و MEB می سازه…؟!
دو پلتفرمی که چه در بازدهی و چه در بخش نرم افزاری در مقابل پلتفرم های تسلا هیچ حرفی واسه گفتن ندارن .
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ناموسن کامنتمو خوندی اصن ؟؟؟ خوبه خودم گفتم دوره بنزینیا تموم شده.
“میبینیم که سدان ۱۲۰ هزار دلاری الکتریکیها بسیار سریعتر از هایپرکار میلیون دلاری درون سوزهاست…”
“بگین که چه دلیلی داره model 3 و model Y در پیست Lagu seca (به ترتیب ) از مرسدس amg gt63s و لامبورگینی urus با یک سوم قیمت سریعتر بودن…؟؟؟؟!!!!
اوروس و gt63 هایپر کاره ؟؟؟ حرف خودتو انکار می کنی ؟؟ اینجا اکثرا بچه های مطلعی هستن. یه عده ام الکی متعصبن مثه شما و 2 3 نفر دیگه که کارشون اینه مطلب کپی می کنن تو کامنتشون بگن ما هم یه چیزی بارمونه. هیچ کمپانی تو دنیا 100% توانشو رو الکتریکی سازی مطلق نزاشته. تسلا و شرکت های زیر دست ماسک دارن 24 ساعت رو توسعه ماشین الکتریکی کار می کنن اگر به اینجا نمی رسیدن باید تعجب می کردیم. به جز 3 4 تا کمپانی مثه تویوتا و فولکس و بنز و فورد و… بقیه نه پولشو دارن و نه توانشو نه سرمایه یه میلیاردر که کلی شرکت دیگه داره . همه این کمپانی های خودرو بیشتر از 30 مدل ماشین تولید می کنن و هر 2 3 سال یه بار فیس لیفت و تغییر نسل دارن که این خودش میلیون ها دلار هزینه داره. دیگه وقت نمی کنن باتری بزنن اما بازم ماشین الکتریکی تولید می کنن به این میگن شاهکار. پس تسلا و میلیاردری مثه ماسک کار شاخی نمی کنن.
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما داری هر کاری میکنی که از موضوع دور شی…
سر و ته حرف من اینه که بازدهی یک خودروی الکتریکی چند برابر یک خودروی درون سوز هست ، حتی اگر اون خودروی درون سوز چند برابر الکتریکی قیمت داشته باشه .
.
من بازدهی model S را در مقابل هایپر کار هایی که شکست داده مثال زدم..
Model 3 را در مقابل gt63s
و model Y را در مقابل Urus….
اونوقت شما میگین gt63s و اوروس مگه هایپرکار هستن…!!
من با model 3 و model Y مقایسه کردم ، مگه این دو هم هایپرکارن…!؟!!
.
.
هیچ جوره نمیتوان ثابت کرد که بازدهی درون سوزها از الکتریکی بیشتره…حتی اگر الکتریکی ماشینی غیر تسلا باشه .
hssn
۱۷ بهمن ۱۳۹۹لعنتی
بر چه اساس و معیاری به gt63s میگی هایپرکار؟ شتاب سرعت هندلینگ تایم پیست یا چی؟
هر کدومو بخوای انتخاب کنی هیچجوره هایپرکار نیست
اگ باشه پس اگرا رگرا هنسی ونوم شیرون و خیلیای دیگه چین؟
OMID
۱۷ بهمن ۱۳۹۹البته سریعتر بودن مدل ۳ توی لاگونا سکا به کوتاه بودن پیست هم برمیگرده
همش یک دقیقه و خورده ای با حداکثر توان کار کرده
خودروهای الکتریکی مدت طولانی نمیتونن حداکثر پرفورمنس رو ارائه بدن
مشکل داغ شدن و افت قدرت با خالی شدن باتری ها دارن
تسلا مدل ۳ توی یه پیست طولانی نمیتونه نزدیک gt63 هم بشه
البته آینده الکتریکی هست و نمیشه انکار کرد
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خود ایلان ماسک سوار این ماشینا میشه
پورشه ۹۱۱ توربو
مکلارن F1
لوتوس اسپریت
جگوار E type
بی ام و M5
(سرچ کنید Elon musk car collection)
بعد طرفداراش میان میگن تسلا بهتر از هایپر کار های چند میلیون دلاریه ?
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹جریان مثل همین طرفدارهای خودروهای چینیه ، یکی نیست بشون بگه خود مردم چین هیچ علاقه ای به ماشین چینی ندارن و نمیخرن .
Elmiraj
۱۷ بهمن ۱۳۹۹چه ربطی به کلکسیون داره…!!!
.
الان همه روسا ، مهندسان و کارکنان اپل هم حتما باید گوشی اپل داشته باشند…!؟!؟
ツSAMURAIツ
۱۷ بهمن ۱۳۹۹حرف من این نیست که ماشین طرف چیه
حرف من اینه که خود ایلان ماسک با اینکه ماشین الکتریکی میسازه ولی خودش ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت بنزینی داره و به اونا علاقه داره
ولی شما که طرفدار تسلا هستی میگی این ماشینا خوب نیستن تسلا خوبه !
RezaRs
۱۸ بهمن ۱۳۹۹وقتی یاد گرفتی اوروس هایپر کار نیست برگرد تو کامنتا
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۹دیگه کم کم ماشینا بنزینی کمتر میشن…
شاید تنها ماشینی که حداقل میگن آینده اش فعلا ها بنزینیه ۹۱۱ است.
فقط همین و چند تای دیگه
نکته بعدی درباره سرعته
اینکه بگیم چندتا پیکاپ از یه اسپرت بنزینی سریعتره دلیل نمیشه بگیم موتور بنزینی به درد نیمخورن
سرعت تنها معیار خرید نیست
شاید هیچ وقت کسی از بیشترین شتاب و سرعت یه ماشین استفاده نکنه
اگه اینطوری باشه ریویان و لوردزتاون اونجرز از همه ماشین اسپرت بهترن??
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹خدایی کامنت بالاییتو نگاه کن آدم خندش می گیره. میگه یه سدان 120 هزار دلاری سریع تر یه هایپر بنزینی چند میلیونی دلاری. نمی فهمه چقدر هزینه و وقت و قطعه خرج اون ماشین میاد با ماشین تولید انبوه مقایسه می کنه. بابا تعصبم حد و اندازه ای داره فک کنم این تسلا داشت توش می خورد و می خوابید
Farzad
۱۷ بهمن ۱۳۹۹تعصب زیاد رو یه برندی داشته باشی باعث میشه حقیقت هایی که خیلی واضح هستن رو هم نبینی .
(JONATHAN (TESLA
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما چرا داستان نمیگیری
بر فرض مثال برای توسعه یک هایپرکار بنزینی میلیون ها دلار هزیه میشه
تا بیاد پرچم داری خودرو های درون سوز رو بکنه .
در مقابل خودرو های الکتریکی رو داریم ( با اینکه شما میگی راحت ساخت و توسعه الکتریکی ها )
که به هیچ وجه اینجوری نیست سخت تر از درون سوز ها نباشه راحت تر نیست
خب یه جدول مینویسیم
تسلا مدل 3 سریع تر از سوپر سدان های درون سوز هست در پیست
تسلا مدل y سریع تر از سوپر شاسی بلند ها
این در حالی هست که هم ارزون تر هستن
هم سنگین تر هم کم قدرت تر
و تازه این در حالی هست که پرچم دار های درون سوز رو با میان رده های الکتریکی مقایسه کردیم
این یعنی بازدهی .
درون سوز در مقابل الکتریکی یعنی پیچوندن غذا دور سر خود
هدف اینه شما به پرفورمنس مشخصی برسی .
این کار یه هایپرکار با ایجاد تحرک مکانیکی انجام میده
این یعنی عصر حجر
و یک تسلا با قدرت مغناطیس
هردو هدف مشترکی دارن یکی به روش کهن که خیلی ساده تر هست با سوزاندن سوخت اتش زا و تبدیلش به انرِِژی محرکی
و دیگری از روشی به مراتب پیچیده تر از ذخیره انرژی اکتریکی تبدیل انرژی الکتریکی به قدرت مغناطیس و استفاده از این قدرت برای ایجاد قدرت محرکی
چه ارزشی داره این روش تاریخ گذشته برای ایجاد قدرت ( درون سوز ها )
چون شما فقط تاریخ توسعه درون سوز هارو میدونی فکر میکنی زحمت زیادی برای رسیدن به اینجا کشیدن
ده برابر این زحمت رو در طی دهه های گذشته دانشمند ها روی توسعه انرژی اکتریکی کشیدن
در همه صنایع مورد نیاز انسان
همین سوزانده شدن بنزین از جرقه ای صورت میگیره که قدرت الکتریک هست
یکم مطالعه کنید خواهشا
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما اصن کامنت درست نمی خونی ریپلای نزن بحثمون یه چیز دیگس. منم حرفم مخالفت با الکتریکیا نیست اصن مخالفت منو و امثال من که اصن تاثیری دنیا به حرکتش ادامه میده و دوره بنزینیام تموم شده چه خوب چه بد. من به اون دوستون المیراج میگم ماشین تولید محدود چند میلیون دلاریو با یه ماشین تولید انبوه مقایسه نکن. 30 خط مقاله کپی نکن اینجا خودم اینارو از حفظم. ماجرای ماشین تولید محدود مثه یه تابلو نقاشی با دسته، یه کامپیوتر حتی می تونه دقیق تر بکشه اما هیچ وقت ارزش اون تابلو دستیو نداره. حالا هی بگین تسلا فلانه تسلا بیساره. خدارو شکر که تسلا تو ایران نیست یه عده کاسه داغ تر از آشن واقعا. برو کامنتای المیراجو بخون میگم چرا یه ماشین چند میلیون دلاری با یه ماشین تولید محدود مقایسه میکنی؟؟ حرفشو عوض می کنه میگه تسلا S و Y از gt63 و اوروس سریع تره میگم تو که میگی هایپرکار اینا که هایپر کار نیستن بعد میگه تو بحثو عوض می کنی !!!!!! خودش حرفه خودشو نقض می کنه. البته فک کنم اکانت دوم المیراجی چون دقیقا حرفای اونو زدی.
(JONATHAN (TESLA
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شما که اینارو میدونی
باید اینم بدونی هایپر کار تعریف مشخصی داره
به خاطر ظرافت در ساخت به هیچ خودرویی هایپرکار نمیگن
به خاطر عملکرد اون خودرو اسمش هایپر کاره
شما اول برو یه تعریف کامل از خودرو های مختلف رو یاد بگیر
هایپر کار های بنزینی فعلی در برخی موضوع ها پایین تر از سدان های الکتریکی هستن
المیراج کاملا درست گفت منتها شما تعریف هایپرکار رو نمیدونی که داد هوار راه انداختی
مثالی که المیراج زد مقایسه پرچمدار درون سوز ها ( که هایپر کار ها باشن )
با پرچمدار الکتریکی ها که سدان ها باشن بود
ولی دید شما موضوع رو نمیگیری مثال ساده تری زد
من اگه المیراج بودم نیازی نمیدیدم با اکانت دیگه ای جواب بدم
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۳۹۹جاناتان–تسلا-ایلان ماسک خفن مهندس همه چی دان دیکشنری من میگم این دو تا رو مقایسه نکن هیچ ربطی به هم ندارن من موضوع نمی گیرم اصن من تو باقالیام شما دو تا که علامه دهرین چرا مقایسه می کنین ؟؟؟ شاسی یه هایپر کار اندازه پول 5 تا تسلاعه شما که همه چیو می دونی برو یه مطالعه راجب اینا بکن یاد بگیر مثه من کم سواد نباش. می دونم میخوایین بگین تسلا با یه دهم قیمت خیلی خفنه باشه خفنه. تسلا خوبه عالم بقیه گاری می سازن. اصن تسلا حد نهایت خودروسازی بقیه یه مشت شوخی بی مزه. می دونین منظور حرفمو اما ماجرای همون یاروعه که خودشو زده بخواب. حالا من تا صبح هزار تا مثال بزنم باز میگین تسلاعه 120 هزار دلاری پرچم دار دنیای خودروسازی و علم بشریته.
Amir Machine
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شماها فقط همین جلوی چشمتون رو میبینین و به 10 متر جلوتر هیچ توجهی ندارین
فقط چسبیدین به شتاب و تایم پیست، مگه همه چیز یه ماشین شتاب و پیسته که یه سدان الکتریکی رو با هایپرکار بنزینی مقایسه میکنین و برا خودتون نتیجه میگیرین؟
جسارتاً متوجه نیستین که وقتی باطریهای ماشین شارژیتون خالی شد چند ساعت باید برای شارژش معطل بشین؟ با سریعترین شارژرها هم حداقل تا یک ساعت باید برای شارژ کامل منتظر موند، حالا اینکه شارژر سریع در دسترس خیلیها نیست به کنار، عموم مردم از شارژرهای معمولی استفاده میکنن و باید چندین ساعت وقتشون تلف بشه
با ماشین برقی چهاربار که تو پیست با نهایت توان دور زدی نصف شارژ باطری و کلی از بازدهیش کم میشه اما با یه بنزینی تا وقتی تو باکت بنزین داری میتونی دور بزنی و لذت ببری
بعد از چند سال هم که ظرفیت باطریها کاهش پیدا میکنه و بخشی از کاراییشون رو از دست میدن، هیچ فکر کردین وقتی همۀ ماشینای دنیا برقی بشن، این حجم از باطری فرسوده چه ضرری به محیط زیست میزنه؟ حالا شاید بخشیش رو بشه بازیافت کرد اما قطعاً صددرصشو نمیشه
حالا تازه موضوع تامین برق هم هست که نیاز به نیروگاههای جدید خواهد بود که در بسیاری از کشورها با سوخت فسیلی کار میکنن
تو یه ماشین برقی باید همیشه چند صد کیلو وزن اضافه رو با خودت جابجا کنی درحالی که با یک باک بنزین هیچکدوم از این مشکلات وجود نخواهد داشت، موتورهای بنزینی هم اونقدر پیشرفت کردن و کارآمد شدن که دیگه هوا رو آلوده نکنن اما برقیها علیرغم همه پیشرفتی که داشتن هنوز هم مشکلات زیادی دارن
حالا بازم با چهارتا عدد شتاب و پیست، برقیهای مسخره رو ماشینهای واقعی مقایسه کنین و هی بهبه و چهچه کنین
OMID
۱۷ بهمن ۱۳۹۹اوروس سوپر suv و gt63 سوپر سدان ( مدل ۴ در ) یا سوپر اسپورت هست
هیچ کدوم هایپر کار نیستن با هیچ متر معیاری
Benz
۱۷ بهمن ۱۳۹۹باحالش اینجاست که تا بیست سال بعد خودروهای درون سوز اجازه فروش و تردد حتی در مدلهای دست دو هم ندارند !!!!!! این چه قانون زاقارتیه ؟
ali a.j.g.
۱۷ بهمن ۱۳۹۹شوکه شدم افسردگی گرفتم