چند وقت پیش کادیلاک سدان کاملاً جدید CT5 که جایگزین مدل سالخوردهٔ CTS خواهد بود را بهصورت آنلاین و بدون اعلام جزئیات زیادی معرفی و اعلام نمود که این ماشین را رسماً در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹ به نمایش عمومی درخواهد آورد. حالا برند لوکس جنرال موتورز به وعدهٔ خود عمل کرده و همزمان با نمایش عمومی CT5 در نیویورک، مشخصات کامل آنرا هم منتشر کرده است. این سدان جدید استایلی فستبک دارد و به گفتهٔ کادیلاک، طراحی آن که از کانسپت اسکالا الهام گرفته است، جهت جدیدی را برای طراحی سدانهای این برند لوکس آمریکایی نشان میدهد.
سدان جدید کادیلاک ۴.۹۲ متر طول، ۱.۸۸ متر عرض و ۱.۴۵ متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آنهم برابر با ۲.۹۴ متر است؛ بنابراین این ماشین از لحاظ ابعاد، یک سدان میان سایز محسوب میشود که همردهٔ مرسدس بنز E کلاس، بامو سری ۵ و آئودی A6 قرار میگیرد. CT5 علیرغم استایل فستبک خود که شاید کوچکتر از آنچه هست به نظر برسد، طولی تقریباً بهاندازۀ بامو سری ۵ داشته و فاصلهٔ محوری آن نیز دو سانتیمتر از آئودی A6 بیشتر است. CT5 از سلف خود یعنی CTS هم سه سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد اما طول آن دو سانتیمتر از CTS کمتر شده است.
به گفتهٔ کادیلاک، این سدان جدید ترکیبی از طراحی متمایز، عملکرد، راحتی و استایل فستبک کاملاً جدید را به همراه سواری پالایششده و همینطور کابین راننده محور ارائه میکند. CT5 در دو مدل لوکس و اسپرت عرضه میشود و حتی خریداران میتوانند خودرو را طبق سلیقهٔ خود با ویژگیها و تریمهای منحصربهفرد، سفارشیسازی کنند. تیپهای لاکچری و پریمیوم لاکچری این ماشین از تریمهای کرومی بیرونی و جلوپنجرهٔ منحصربهفرد برخوردارند درحالیکه تیپ اسپرت به تریم تاریک و ویژگیهای عملکردی مثل جلوپنجرهٔ مشکیرنگ، اسپویلر عقب و رینگهای ۱۹ اینچی استاندارد مجهز شده است. همچنین تمامی چراغهای CT5 از نوع LED بوده و امضای چراغهای عمودی کادیلاک نیز در هر چهار گوشهٔ آن دیده میشود.
در داخل CT5 نیز با خطوط ظریف، سطوح گسترده و رابطهای ساده مواجه هستیم. در اینجا یک صفحهنمایش لمسی ۱۰ اینچی به چشم میخورد که بهمنظور دید بهتر، کمی بالاتر نصب شده است. این نمایشگر، جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کادیلاک را ارائه میکند و میتوان آنرا از طریق لمس کردن یا کنترلر روی کنسول مرکزی کنترل کرد. این سدان لوکس آمریکایی به سیستمی بنام ریموت استارت تطبیقی مجهز شده است که بهطور خودکار ویژگیهایی مثل گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن غربیلک فرمان و دیگر سیستمهای مربوط به آبوهوا را فعال میکند. برای CT5 همچنین سیستم درب صندوق بار برقی اتوماتیک هم قابل سفارش است که با بردن پا به زیر سپر عقب، درب صندوق را باز میکند.
برای کسانی که هنوز هم از تجهیزات CT5 راضی نیستند، کادیلاک پکیجی سفارشی بنام پلاتینوم را ارائه کرده که برای تیپهای پریمیوم لاکچری و اسپرت قابل سفارش است. این پکیج روکش صندلیهای چرمی منحصربهفرد، ماساژور، گرمکن، تهویه و تنظیم ۱۸ جهتهٔ صندلیهای جلو، تریم چرمی ارتقاءیافته در زیر آرنجیها و کنسول مرکزی، پدالهای آلیاژی و تریم فیبر کربنی منحصربهفرد در غربیلک فرمان با پدالهای تعویض دندهٔ منیزیومی را به همراه دارد.
اما یکی از مهمترین تجهیزات CT5، تکنولوژی کمکرانندهٔ سوپر کروز کادیلاک است. این سیستم با استفاده از GPS با دقت بالا، اطلاعات نقشهٔ LiDAR و مجموعهای از دوربینها و رادارها این امکان را فراهم میکند که در بیش از ۲۱۰ هزار کیلومتر از آزادراههای ایالاتمتحده و کانادا، راننده دستان خود را از روی غربیلک فرمان برداشته و رانندگی را به خودرو واگذار کند. در همین حال، سیستم سوپر کروز در زمانهایی که تشخیص دهد نیاز به توجه بیشتر راننده به جاده وجود دارد، وی را بیشتر با رانندگی درگیر میکند. علاوه بر سوپر کروز، طیف کاملی از سیستمهای ایمنی فعال جنرال موتورز نیز برای CT5 در نظر گرفته شده که ازجملهٔ تعدادی از آنها میتوان به ترمز اضطراری اتوماتیک پیشرفته، سیستم پارک اتوماتیک، هشدار برخورد جلو، سیستم حفظ فاصله، سیستم دید اطراف HD، نمایشگر سربالا، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، آینهٔ عقب دوربینی، هشدار ترافیک عقب، ترمز دندهعقب اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی پیشرفته اشاره کرد.
CT5 روی نسل دوم پلتفرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده که پیشرفتهایی در سیستم تعلیق جلو و عقب را تجربه کرده است. این سدان لوکس در ابتدا با دو پیشرانهٔ توربوشارژ مختلف به بازار عرضه میشود. موتور پایه یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر با توربوشارژ توئین اسکرول است که برای اولین بار در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان CT6 و همینطور کراساوور XT4 ارائه شد. حالا این موتور بدون هیچ تغییری به زیر کاپوت CT5 هم راه یافته و در اینجا نیز همان ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند.
موتور دوم اما قویتر بوده و از نوع ۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته این پیشرانه فقط برای تیپهای پریمیوم لاکچری و اسپرت قابل سفارش است. به نظر میرسد این موتور نسخهٔ ضعیفشدهای از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری ۴۱۰ اسب بخاری مورداستفاده در سدان CT6 باشد. انتقال نیروی هردوی این موتورها توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. در حالت استاندارد، نیروی موتورها صرفاً به چرخهای عقب منتقل میشود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای هردو موتور و تمامی تیپها قابل سفارش است.
اما علاوه بر این دو موتور، به گزارش کارانددرایور، مدیر بازاریابی کادیلاک آقای «Jason Sledziewski» در نمایشگاه نیویورک گفته است که ساخت نسخهٔ اسپرت و عملکردی CT5-V هم در دستور کار قرار دارد که این مدل جایگزینی برای سدان قدرتمند CTS-V خواهد بود. کادیلاک فعلاً حرفی در مورد پیشرانهٔ این مدل نزده است اما احتمالاً موتور ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی جدیدی که بهتازگی در مدل CT6-V ارائه شده است میتواند یکی از کاندیداهای اصلی باشد. این موتور که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، میتواند CT5-V را به رقیبی برای مرسدس E63 AMG و بامو M5 تبدیل کند.
CT5 از چهار حالت رانندگی مختلف شامل تور، اسپرت، برف و حالت من برخوردار است که حالت آخر اجازه میدهد راننده تقسیم گشتاور بین محورهای عقب و جلو، گیربکس، فرمان، احساس ترمزها و صدای اگزوز را طبق میل و سلیقهٔ خود تنظیم کند. جنرال موتورز کادیلاک CT5 را در کارخانهٔ خود در میشیگان تولید نموده و فروش آنرا از پاییز آینده آغاز خواهد کرد.
(ali (chevy nova
۳۰ فروردین ۱۳۹۸بالاخره کادیلاک رونمایی رسمیش کرد
همون چیزی که انتظار میرفت
با اصالت
لوکس
زیبا
Mohammad
۳۰ فروردین ۱۳۹۸میخوام این بالا نظر سنجی بزارم
کادیلاک CT5 لایک
بنز E63 دیسلایک
Mohammad
۳۰ فروردین ۱۳۹۸یه نظر سنجی دیگه
کادیلاک CT5 لایک
بی ام و سری 5 دیس لایک
Mohammad
۳۰ فروردین ۱۳۹۸و یه نظر سنجی دیگه
کادیلاک ct5 لایک
لکسوس gs دیسلایک
Hamid...Audi
۳۰ فروردین ۱۳۹۸ای کاش واسه دل ما هم که شده آئودی A6 رو هم میذاشتی ?
AMIR / ARMI
۳۰ فروردین ۱۳۹۸به مجموع لایک و دیس لایک های بالاترین کامنت این مطلب
نظر سنجی ایشون فقط دیسلایک خورده
حتی نظر سنجی اون لکسوس جی اس هم اونقدر لایک و دیسلایک نداشته
مشکوکه
پارسا
۳۰ فروردین ۱۳۹۸بابا بیخیال دنبال چی میگردیم آخه ، کلکل فن بوی بازی؟ من خودم کادیلاکو به بنز ترجیح میدم ولی میدونم بنز چه غولیه کاملاً واسم طبیعیه هر نظرسنجیای رو ببره.
میگم که من خودم عاشق کادیلاکم
ولی تو هر صنعتی یه برند که خیلی خفن میشه میگن بنز اون صنعته ، جایگاه همه شرکتا رو میدونیم دیگه همشونم ماشیناشون هرکدوم یه جور خوبن ، این بحثا معنی نداره دیگه
vahid evo
۳۰ فروردین ۱۳۹۸رقیب ct5 بنز سی کلاس و bmw سری سه هستش اگه اشتباه نکنم
Amir Machine
۳۰ فروردین ۱۳۹۸لطفاً متن رو یه کم بادقت بخونین!
همونطور که تو متن هم گفته شده CT5 دقیقاً همکلاس مرسدس E کلاس و بامو سری 5 هست، طول این سدانها هم همین رو نشون میده
کادیلاک CT5 طول 4.92 متر
مرسدس E کلاس طول 4.92 متر
بامو سری 5 طول 4.93 متر
آئودی A6 طول 4.94 متر
یانکی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸انصافا تو کلاس خودش زیباترین طراحی رو داره.رقبای آلمانیش تو یه حالت یخ زده فرو رفتن و طراحیهای بسیار معمولی دارن که باعث میشه دلت برا نسل قبلی تنگ بشه.فقط خدا کنه نسخهv با موتور 6.2 نسل قبل و دف عقب بیاد که با توجه به 0تا100 درگ400متر حداکثر سرعت که نسل قبلی 0تا 100 رو در 3.6 میزد.400 متر رو در 11.5 میزد.و حداکثر سرعت که بیش از 328 بود این نسل با توجه به گیربکس پیشرفته جدید وزم کمتر آیرو دینامیک بهتر و تکنولوژیه بهتر ارقام رو به ترتیب به 3.3درگ11
حداکثر سرعت بیش از 330 کیلومتر برسونه
مانی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸بابا بیخیال
طراحی بیرونیش که بشدت چینی پسند شده
طراحی داخلیش هم بشدت شلوغ و برخلاف متد روز برای ماشین های لوکسه
فقط به قسمتی که داشبورد رسیده به رودری دقت کن
با مرسدس مقایسه کن اگه خندت نگرفت…مطمئنم خندت میگیره
F22RAPTOR
۳۰ فروردین ۱۳۹۸چرا عصبانی شدی حالا؟
اگه به چینی بودنه که aکلاس سدان و هاچبک برلیانس h220هستند،این حرفو بدون کوچکترین تعصبی میگم
،خجالتم خوب چیزیه
#به کدیلاک میگه چینی پسند
حسن
۳۰ فروردین ۱۳۹۸والا اون بنزه که چینی پسند شده و جیلی اومده خریدتش
مانی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸گند زدن کادیلاک برای من اهمیتی نداره چه برسه به اینکه عصبانی بشم
باشه, توی ماشین شلوغ باشه و سدان لوکس مثه تویوتا باشه مزیت
اون یکی هم کلا تو باغ نیست,لابد کرایسلر ایتالیایی پسند شده ها؟
و امیدوارم روزی بفهمی 9 درصد رو از توبازار جمع کرد و هر خ ری پول میداد میخرید
تو باید خجالت بکشی که با این نظر دادنت خودت رو منطقی و غیر متعصب میدونی
البته تعصب خوبه منتها نه اینکه آدم فقط رو ماشین متعصب باشه اونم ساخت دشمن(چه قبل و چه بعد79)
حسن
۳۱ فروردین ۱۳۹۸مانی
عصبی نشو
دشمن کیه؟؟؟؟؟
تازه 9 درصدی که جیلی داره به بزرگ ترین سهام دار شرکت تبدیلش کرده برو تو ویکی پدیا ببین بزرگ ترین سهامدارش جیلی هستش
(ali (chevy nova
۳۰ فروردین ۱۳۹۸مشخصات 2 موتور قدرتی از کادیلاک هم میذارم که در سالهای اواخر دهه 60 و 70 مورد استفاده قرار میگرفت
فقط به گشتاور نگاه کنید که اندازه یه کامیون گشتاور داشته
((اولین مشخصات برای موتور بیگ بلاگ 500 اینچ هستش))
For 1970 Cadillac fitted a crankshaft with a 4.304 in (109.3 mm) stroke, increasing total displacement on the engine to 500.02 cu in (8.2 L). At its introduction it was rated at 400 hp (298 kW), SAE gross, and 550 lb⋅ft (746 N⋅m) of torque. For 1971 compression was reduced from 10.0:1 to 8.5:1, the lowered compression ratio dropped the 500’s gross output from 400 bhp (298 kW) to 365 bhp (272 kW), or 235 hp (175 kW) in the new SAE net ratings. By 1976, its final year, it had fallen to 190 hp (142 kW). However, a new Bendix electronic fuel injection system was offered as an option, and it increased power output to 215 hp (160 kW). The 500 was exclusive to the Eldorado until 1975 where the powerplant was standard in all Cadillacs except for the Seville, which was powered by a fuel-injected Oldsmobile 350.
((دومین مشخصات هم برای موتور 472 بیگ بلاگ))
Although the modernized engine was compact and light for its displacement and output, 429 cu in (7.0 L) represented the limit of the original architecture’s expansion, and it had been surpassed by Chrysler’s 440 and Lincoln’s 462 and 460. As a result Cadillac introduced an all-new engine for 1968.
At introduction, the new engine had a 4.3 in × 4.06 in (109.2 mm × 103.1 mm) bore and stroke for a displacement of 472 cu in (7.7 L). “Extensively redesigned” to ease maintenance, it used 10% fewer parts and 25% fewer gasketed joints as before.[4] It delivered 375 hp (280 kW) at 4400 rpm and a massive 525 lb⋅ft (712 N⋅m) torque at just 3000 rpm. The new engine was about 80 lb (36 kg) heavier than its predecessor. It was used through 1974. It was designed with potential for a 500-cubic-inch (8.2 L) displaceme
Ali.usa
۳۰ فروردین ۱۳۹۸خیلی قشنگ شده مخصوصا رُخ جلو خیلی شیک جزاب شده
کابین هم جای برای حرف نزاشه
مرسی اصالت که اجازه نمیده کلا طرح عوض کرد
کادیلاک اصیل بازگشتت مبارک
AMIR / ARMI
۳۰ فروردین ۱۳۹۸عالیه واقعا کابین واقعا خوش ساخت و با کیفیت هست
با توجه به فیلم هایی که از نمایشگاه گذاشتن
AMIR / ARMI
۳۰ فروردین ۱۳۹۸کامل ترین سیستم نیمه خودران بازار همین سیستم کادیلاک هست
همه چی ماشین تکمیل
فقط یه مشکل هست
اخه چرا سراگزوز فیک برای ماشین گذاشتن اصلا این کارو دوس ندارم
حالا شاید در نسخه پرفورمنس ( V ) سر اگزوز ها عوض شه امید وارم
(ali (chevy nova
۳۰ فروردین ۱۳۹۸اینم چندتا عکس از کادیلاک برای اهل دل ها
https://i.wheelsage.org/pictures/c/cadillac/fleetwood_sixty_special/cadillac_fleetwood_sixty_special_48.jpeg
http://car-from-uk.com/ebay/carphotos/full/ebay165995.jpg
https://ccmarketplace.azureedge.net/cc-temp/listing/120/8250/15949136-1976-cadillac-fleetwood-std.jpg
https://i.wheelsage.org/pictures/c/cadillac/fleetwood_brougham/cadillac_fleetwood_brougham_85.jpeg
https://ccmarketplace.azureedge.net/cc-temp/listing/106/3688/10964300-1996-cadillac-fleetwood-brougham-std.jpg
..Hossein
۳۰ فروردین ۱۳۹۸من اینو متوجه نمیشم چرا باید به کسی که عکس آپلود کرده دیسلایک بدن
یعنی از اینکه عکس آپود کرده بدتون میاد و باهاش مشکل دارید؟
یعنی این عکس آپلود کردن آزرده و ناراحتتون کرده یا چی؟؟
چه خبرتونه چه خَبَرِتوونه؟ :))
من واقعا این همه تعصب رو درک نمیکنم
من شخصا عاشق خودرو هستم فارغ از برندش
هر خودروبی خوب باشه دوسش دارم
چرا انقد تعصب دارید
مگه جایزه میدن؟
یجوری روی آلمانی و انگلیسی و آمریکایی تعصب داید انگار مسابقه فوتباله انگار قرار تهش چی بشه
هر خودروی خوبی دوست داشتنیه دیگه
چه amg gts چه m5 و ۹۱۱ چه اویاتور و رم ۱۵۰۰ چه xc60 چه کانتیننتال جی تی و اتوبیوگرافی چه آکورد و mx5 و سوپرا چه هر خودروی خوب دیگه ای
بی خیال شید از این همه پیشرفت خودروسازی لذت ببرید
کاش هممون امکان استفاده از همه این خودروها رو داشتیم و فقط بخاطرعکساشون باهم جدل و بحث نمیکردیم
چطور بخاطر تعصبتون میخواید خوب رو بد جلوه بدید
تو هر زمینه ای تو هر سایتی میری چنتا ایرانی دارن بخاطر یه سری اسم که هیچ تاثیری توی تولید و استفاده ازش ندارن بخاطر هیچ و پوچ باهم جر و بحث میکنن و بهم دیگه فحش میدن
Elmiraj
۳۰ فروردین ۱۳۹۸Hossein@
واسه دو سه نفر از اعضای این سایت اگر سوره بقره هم تایپ کنی باز با چند تا گوشی و ۱۰ تا مرورگر میان و به کامنتت دیسلایک می زنن…!!!!!!
یعنی تا این حد بیکار و علاف اند…….
big & small block engine
۳۰ فروردین ۱۳۹۸کادیلاک = اصیل بودن
کادیلاک = ابهت و وقار
کادیلاک = زیبایی
کادیلاک = عششششق
محمد
۳۰ فروردین ۱۳۹۸چیز خاصی ندارد طراحی خوبی دارد داشبوردش کپی شده که جالب نیست مشکلش اینه که همیشه زیر سایه آلمان ها بوده واسه همین خیلی حضورش پررنگ نبوده
Sajjad
۳۰ فروردین ۱۳۹۸خداییش چرا انقد زحمت میدین خودتون با هزار زور و زحمت دیسلایک میدید
واقعا بیکار تر و الاف تر از خودتون فقط خودتونید
بهراد
۳۰ فروردین ۱۳۹۸رنگش خوشگله فک کنم اسمش شیرازی باشه
یدونه هم رنگ سبز یشمی لینکلن آویاتور رو دوست دارم
همیشه مشکی و سفید رو لوکس ها بوده ولی الان به ماشین های لوکس یشمی و زرشکی بیشتر میاد مخصوصا متالیک پولیش خورده باشه برق بزنه چی میشهه جلو نور آفتاب . اووووف
Mehdi
۳۰ فروردین ۱۳۹۸خیلی ماشین خوبیه فروش خوبی خواهد داشت
داشبوردش بهتر شده
و چرا عکسی از صندلی های عقب پخش نشده؟
Mehdi
۳۰ فروردین ۱۳۹۸اتومبیل خیلی خوبیه داشبوردش جذاب تر شده کاش صندلی های عقب مانیتور میذاشت
رقیب های کادیلاکct5 بنز c و آئودیA5 هستن؟
Ford taurus
۳۰ فروردین ۱۳۹۸جنتلمن امریکایی ?
چندتا ماشین هستن واقعا نمی دونم اگه قدرت انتخاب داشته باشم کدومو انتخاب میکنم چون همشون گردن کلفتن ??
هولدن کومودور
فورد فالکون /تاروس sho
کادیلاک cts-v 2018
داج چارجر
کرایسلر ۳۰۰
اینا عالین سدان های بزرگ با استیل وموتور های حجم بالا
Mostafa
۳۰ فروردین ۱۳۹۸این همه دیس لایک عجیب و غیر عادیه
mehran.Jy
۳۰ فروردین ۱۳۹۸خیای زیبا و جذاب…
کادیلاک دو تا کار دیگه باید انجام بده
1-نامگذاریشو به همون سیستم جذاباسم های با ابهت (دویل، اسکالید، فیلیپ وود، سیویل، الدوروادو و..) بر گردونه
2- اون شاخه های دور نشان رو دوباره برگردونه. لامصب الان یجوریه
Saman
۳۰ فروردین ۱۳۹۸نمایشگاهی از تکنولوژی هستش طراحی خارجی و داخلی هم مانند یک الماس تراش خورده میدرخشه بیخود نیست که US حرف اول و آخر دانش و مهندسی و تکنولوژی هست.
mohammad
۳۰ فروردین ۱۳۹۸خیلی خفنه این…
مهدی
۳۰ فروردین ۱۳۹۸طراحی بیرونی جذابی داره.وطراحی داخلی با اینکه ترکیبی از ب ام و سری۶ ومازراتی کواتروپورته هستش اما درکل زیباست
Elmiraj
۳۰ فروردین ۱۳۹۸در عین این که ظاهر بسیار زیبا و با وقاری داره ولی اگر زیر کاپوتش BlackWing قرار بگیره به یک دایناسور T-Rex تبدیل میشه که به هیچ رقیبی رحم نخواهد کرد…!!!
.
.
به هر جای این ماشین در بیرون و درون نگاه می کنی در طراحی تک تک اعضا نشانه ای از آرم زیبای کادیلاک دیده میشه……!!!
این سطح از اصالت در هیچ برندی دیده نمیشه…..
حمیدرضا
۳۱ فروردین ۱۳۹۸خیلی منتظر دیدنش بودم البته میدونم فروش چندانی رو تجربه نخواهد کرد ولی همین که این احترام رو به برند و مشتریاش گذاشته و این سبک خودرو را هنوز از رده خارج نکردن تحسین برانگیزه