کادیلاک

کادیلاک CT6 به دنبال ایجاد کلاس جدیدی در خودروهای لوکس

بخش‌های مختلف کلاس خودروهای لوکس پریمیوم هم‌اکنون به‌خوبی تعریف شده و عمدتاً تحت سلطهٔ آلمانی‌ها قرار دارد؛ اما بنظر می‌رسد کادیلاک CT6 با قرار گرفتن بین کلاس متوسط و فول سایز ازلحاظ قیمت و اندازه قصد ایجاد کلاسی جدید در خودروهای لوکس و درنتیجه جذب خریدار را دارد. کادیلاک CT6 خودرویی کاملاً در سطح سدان‌های فول سایز مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری ۷ است درحالی‌که قیمتی هم‌اندازهٔ سدان‌های متوسط E کلاس و سری ۵ دارد اما در عین حال بزرگ‌تر و کاربردی‌تر از آن‌ها است؛ بنابراین CT6 لزوماً در یک کلاس واحد قرار نمی‌گیرد.

cadillac-ct6-2016-05

در CT6 ازلحاظ کیفیت کابین تقریباً تمام آن چیزهایی را که از یک ماشین لوکس انتظار داریم را ارائه می‌کند و کاملاً به شایستگی رقبای آلمانی خود است. کادیلاک CT6 خودرویی کاربردی با صندوق بار بزرگ، ایمنی بالا و ویژگی‌های اتصالی است که با سه موتور مختلف ارائه می‌شود. پیشرانهٔ پایه یک واحد چهار سیلندر ۲ لیتری توربو است و موتور دوم یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی است؛ اما پرچم‌دار این بخش یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو با ۴۰۴ اسب بخار قدرت است.

cadillac-ct6-2016-08

البته غیر از این‌ها کادیلاک برنامهٔ ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربو را هم برای CT6 دارد. همچنین نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این سدان لوکس آمریکایی هم تولید می‌شود که مجهز به همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی است. کادیلاک CT6 نسل جدیدی از سدان‌های دیفرانسیل عقب کادیلاک است که راهی جدید را پیش روی این شرکت باز کرده است. البته این خودرو جایگزین سدان پرچم‌دار قبلی یعنی XTS دیفرانسیل جلو نشده است و هر دو در کنار هم تولید می‌شوند.

cadillac-ct6-2017-eu-versio

بنابراین کادیلاک CT6 را می‌توان خودرویی در سطح مرسدس بنز S کلاس اما با قیمت E کلاس دانست. البته برخی کادیلاک CT6 را هم‌ردهٔ خودروهای مرسدس بنز CLS و آئودی A7 می‌دانند اما این‌ها سدان‌های کوپه هستند درحالی‌که CT6 یک سدان سنتی معمولی است. درهرحال مطمئناً CT6 برای مدت زیادی در مقام پرچم‌دار کادیلاک باقی نخواهد ماند چراکه این شرکت برنامهٔ عرضهٔ سدان بزرگ‌تر، لوکس‌تر و گران‌تری را با نام CT8 دارد که رقیب مستقیم مرسدس بنز S کلاس، ب‌ام‌و سری ۷ و آئودی A8 خواهد بود.

cadillac-ct6-2016-03

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بازگشت کادیلاک به روزهای خوب برای هر دوستدار خودرو بسیار خوشحال کننده خواهد بود . اونهایی که عاشق خودروهای آمریکایی هستند که تو ابرها سیر میکنند. گذشته از تعصب به برند خاص سواری در یک کادیلاک با این مشخصات خیلی لذت بخش و رویایی هست

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      کادیلاک اونقدر افتخار و اختراع و جوایز متعدد داره و اونقدر تاثیر گذار بوده که حد هم نمیشه تصور کردبراش
      از افتخارات کادیلاک بارها گفتم ولی بخاطر کادیلاک و دوستان امریکایی بازم باز هم میگم
      اولین موتور 8 سیلندر جهان در دهه ی20 میلادی
      اولین موتور 12 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
      اولین موتور 16 سیلندر جهان در دهه ی30 میلادی
      اختراع اولین گیربکس اتوماتیک در دهه ی 1940
      اولین شیشه نشکن جلو در 1927
      اختراع استارتر برقی به جا هندل در دهه ی 1910
      استفاده از اهن به جای چوب در سقف خودروها در دهه ی20 میلادی

  2. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    واقعا در توانش هست …. پتانسیل بهترین لوکس بودن رو داره
    میشه به قول معروف رو هیکلش حساب کرد …..

    1. Daniel

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      به به
      چه عکس پروفایل برازنده ای. چه اسم با ابهتی.
      رفاقت رو به طور تمام و کمال در حق دوستان عشق پورشه تموم کردی.
      میگم مایلشمار کادیلاک هم مثل BMW سادس. فک میکردم فقط BMW اینطوریه هنوز … .

      1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        ریزتم رفیق …. :-)
        به نظرم صفحه کیلومتر این باز از بی ام و یکم شلوغ تر و به روز تره

      2. علی

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        این ماله کادیلاکه LCD هستش
        اگه رو عکس دقت کنی دو تا چراغ داره ک نشون میده میتونه هم به مایل هم ب کیلومتر نشون بده
        ازونجایی ک حداکثر سرعتش یقینا بالای ۲۴۰ کیلومتره و تو اون صفحه تا ۱۶۰ درج شده پس صفحه LCD هست

        1. Daniel

          ۱۴ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          منظورم مایلشمار و دورموتوره که عقربن خدا خیرت بده. بین اون دوتا صفحه دیجیتالیه… .
          256 تا تقریبا بگیریم 260تا میره که عالیه… .

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ای جونم کادیلاک که اسمش میاد دیگه از همه چیز بیخود میشم
      ای جونم اون اصالت محضش که طرفداراشو دیوونه میکنه
      واقعا اسم کادیلاک بیاد و امریکایی بازها دلشون نلرزه؟؟؟؟؟
      اسم کادیلاک بیاد و عشق امریکاییها صدا شون نلرزه؟؟؟؟
      کادیلا ک هیچ زمان افتخاراتت رو یادمون نمیره
      یادمون نمیره در 1953 الدورادو رو ساختی که مثل یک تکه جواهر بود
      هیچ زمان یادمون نمیره دویل 1959 رو که ساختی که هنوزم پریشون بالهای عقبشم
      هیچ زمان یادمون نمیره که فلیت وود 75 رو با موتور 8.5 لیتری ساختی اما صداش از یه موتور 3 سیلندر هم کم تر بود

  3. ونوم

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    ماشالله به کدی زودتر پرچمدار هارو معرفی کن که ایشالله بریم رقابت مستقیم با رولز رویس و بنتلی

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ((( کادیلاک CT6 )))خودرویی کاملاً در سطح سدان‌های فول سایز((( مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 )))است درحالی‌که قیمتی هم‌اندازهٔ سدان‌های متوسط E کلاس و سری 5 دارد اما در عین حال (((بزرگ‌تر))) و (((کاربردی‌تر))) از آن‌ها است؛ بنابراین CT6 لزوماً در یک کلاس واحد قرار نمی‌گیرد.
      این رو از تو متن دراوردم که خود متن هم میگه واقعیت رو

  4. hrezzati

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اصلا در حد آلمانیا و انگلیسی ها و ژاپنی ها نیست. گذشته ی پر افتخار هیچ تضمینی برای برتری فعلی نیست. مثل تاریخ ایران و مصر و یونان.
    از نظر کیفیت هم طبق نظر تمام مجلات غیر آمریکایی ضعیفه.

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      hrezzati
      اینی که در حد المان و انگلیس و ژاپنی نیست رو شما تشخیص نمیدی
      گذشته پر افتخار دال بر تضمین موفقیت الان نیست درسته اما شرایط فعلی هم همیشه تداوم نداره و شرکتی که تا امروز خوب بوده فردا میتونه بد باشه
      پس از خودتون تحلیل فیثاغورثی ندید بیرون

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        اگه دنیا با این دیس لایک و لایک تغییر میکرد و واقعیت عوض میشد که سنگ رو سنگ بند نمیشد بنده خدا
        پس با این دیس دادن به من و لایک خودت واقعیت رو نبین و برتری روز افزون خودروسازی امریکا رو نظاره گر نباش
        اما واقعیت برا من خوشاینده

  5. حامد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    با موتور 4 سیلندر 2 لیتری همکلاس مرسدس اس کلاس ؟!

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      اره با موتور 4 سیلندر 2 لیتری همکلاس s هستش و همین برام کافی هست

  6. حامد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    هیچ ارزونی بی علت نیست ، هیچ گرونی بی حکمت

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      درسته برا گرونی محصولات المانی بود که فولکس فراخوان به اون عظمت داد و ایودی از مسابقه بیرون رفت و فولکس 35000 نفر رو اخراج کرد و بهران تقلب تو گیربکس ایودی سرایت کرد؟؟؟؟؟
      اگه اینها نشونه گرونی هست پس امریکایی ارزون خیلی بهتره از المانی کلاه بردار
      فعلا فولکس اون 35000 نفر رو اخراج کنه تا بعد

  7. حامد

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (188 ديدگاه)

    دوست خوبم ، نمی دونم چرا شما حق اظهار نظر به دیگران نمیدین!؟
    آمریکایی ها هم کارنامه درخشانی ندارن. تا زمانیکه لامبورگینی در مالکیت کرایسلر بود هیچ رشدی نکرد( دیابلو که انجینش مثل سرب سنگین بود و پروژه LP140 که آخرش آلمانیا به سرانجام رسوندنش). پونتیاک اسطوره ای تحت مالکیت جی ام نابود شد . در ضمن من از آلمان یا هیچ کشور دیگه ای دفاع نمی کنم. آمریکایی ها دلورین دوست داشتنی و کانسپت های زیبای دهه 60مثل بیوک وای جاب رو ساختند.

    1. ونوم

      ۱۴ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      اگه اینجوری باشه بنز هم میباخ رو نابود کرد حامد جان شرایط بازار بی ررحمه باید به سرعت بررسی میشه ولی گرونی بنزین خیلی سریع و ناگهانی باعث اسیب رسانی به بعضی برندها مثل پونتیاک و الدزموبیل و مرکوری و ساترن و…. شد ولی ماشالله امریکایی برگشته با قدرت

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      اظهار نظر خیلی خوبه اما اینکه به اسن اظهار نظر بگی این ماشین در حد فلان ماشین نیست و کیفیتش رو فقط کشور خودش تایید میکنه نه
      فرق اظهار نظر با توهین کاملا مشخصه

  8. AK_007

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    با اینکه خیلی حوبه اما XTS یه چیز دیگست!
    خصوصا داشبورد V شکلش!
    بین آمریکاییا واقعا از لینکلن کنتیننتال جدید و اواخر قرن بیستم و کادیلاک اسکالید, Xts و مدل های قدیمی فلیت وود و غیره خوشم میاد

  9. فرشاد سجادیان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    CT6 شاید از نظر ابعادی با S کلاس و سری هفت برابر باشه اما از نظر جنبه‌های لوکس و کاربردی نه تنها اصلا در حد این دو‌ خودرو نیست، بلکه در مقایسه با E کلاس‌ و سری ۵ هم، کار خیلی سختی‌ پیش رو داره. اینکه قیمتش پایین‌تر از‌ پرچمدارای لوکس بازاره، منتی نیست، قیمت واقعیش همینه، هر‌چند به شخصه ارزش خرید E کلاس رو‌ بیشتر می‌دونم. در مورد CT8 هم تا رسما معرفی نشده‌، نمیشه قضاوتی‌ کرد

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      جناب فرشاد این نظر شما

      1. فرشاد سجادیان

        ۱۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        بله علی جان این دقیقا نظر منه، ادعایی ندارم که از جانب همه حرف زده باشم ❤️

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۱۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          شکر پروردگار منان من هم ادعایی ندارم و نمیتونم داشته باشم چون خیلی ها در سایت هستند که دانش کافی دارند و مثل شما تحلیل نمیکنند یه ماشینی رو که تا حالا از نزدیک هم ندیده اند

  10. علی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (209 ديدگاه)

    اخرت ماشینه کادیلاک بالاتر از بقیه خوروسازان عالی نمونه

  11. Shahin uscars

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    همیشه طراحی کادیلاک اگر بهترین نباشه جزو بهترین هاس.. از قدیم شما ببین همین کادیلاک سویل که تو ایران زیاده واقعا تو زمانه خودش بی نظیره انقد که لوکسه این ماشین یا فیلیت وود که فقط کافیه یک بار سوارش بشی کاملا تحت تاثیر قرار میگیری. در زمان حالم که اسکلید و همین سی تی6 و سی تی اس و… این برند واقعا قابله تحسین و احترامه.. قیمته ماشینای امریکایی هم به چند دلیل مناسبه که متاسفانه بعضی از دوستان اطلاعاته درستی ندارند و به کیفیت ماشینای امریکایی ربط میدن!!!!

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ببین کی اینجا اومده
      شاهین جون کجایی اخه داداش خبری ازت نیست؟؟؟
      مثل همیشه منطقی صحبت کردی و میدونی که حرفهات برام سنده و مدرک و روش استناد میکنم چون تجربه ی شما خیلی زیاد تر تو امریکایی تا من تازه کار

  12. Shahin uscars

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    قربونه محبتت علی جون لطف داری… گوشیم ال سی دیش شکسته بود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا