سایتی غیررسمی وابسته به جیام، اطلاعاتی در مورد کادیلاک LTS که چند وقتی است تست جاده ای آن شروع شده، منتشر کرده است. در ادامه اطلاعات منتشر شده را بررسی میکنیم.
LTS چگونه خواهد بود؟
یک سدان فول سایزِ دیفرانسیل عقب (قابل انتخاب با سیستمAWD ) که قرار است به گل سرسبد محصولات کادیلاک تبدیل شود. LTS خودرویی اسپرت، داینامیک و سریع خواهد بود که امکانات لوکس بینظیری را به ارمغان میآورد.
هدف از تولید این خودرو چیست؟
سالیان سال است که کادیلاک خودرویی لوکس و فول سایز برای رقابت با رقیبانی از طرف بنز و لکسس، نداشته. خودروهایی با قابلیتهای بالا در رانندگی و امکانات بسیار.
آغاز پروژه
در ژوئن سال ۲۰۱۲ برخی از مقامات جیام از پروژه ساخت این خودرو پرده برداشتند. البته هنوز تأیید مدیران و مسئولان جیام برای نهایی شدن تولید این خودرو نیاز بود.
عدهای از مدیران جیام معتقد بودن ساخت و طراحی چنین خودرویی هزینههای بسیار بالایی بر دوش این کمپانی که تازه از بند مشکلات مالی رها شده، میگذارد. آنها معتقد بودند این پروژه برای وضعیت کنونی جیام سنگین است.اما عدهای دیگر از متخصصین جیام اعتقاد داشتند که ارزشش را دارد که جیام سرمایه فراوانی برای این پروژه بگذارد. اگر این خودرو تولید شود، دیدگاه مصرفکننده نسبت به این خودروساز تغییر خواهد کرد و به کادیلاک به چشم یک برند با تکنولوژی روز نگاه میشود نه خودروسازی که فقط برای کهنسالان خودرو میسازد.
سرانجام مدیران بلندپایه جیام راضی شدند و پروژه آغاز شد. ابتدا نیاز به کانسپتی بود تا مصرفکننده را با این خودرو کمی آشنا کند. المیراژ همان کانسپت بود.
پلتفرم LTS
این خودرو قرار است بر روی پلتفرم کاملاً جدید جنرال موتورز با نام اومِگا ساخته شود. پلتفرمی که به طور اختصاصی برای ساخت خودروهای بزرگ دیفرانسیل عقب طراحی شده.
هنوز کسی نمیداند گستردگی استفاده جیام از این پلتفرم چقدر است.- آیا فقط برای LTS به کار میرود؟
- آیا اوپل هم فول سایز دیفرانسیل عقبی بر روی این پلتفرم میسازد؟
- آیا رقیب بیوک برای پورشه پانامرا که در آینده نزدیک قرار است تولید شود، بر روی این پلتفرم ساخته میشود؟
هر چیزی امکان دارد. جنرال موتورز در طی این سالها ثابت کرده غیر قابل پیشبینی ترین خودروساز دنیا است و هر کاری ممکن است انجام دهد!
انجین های LTS
اطلاعات کمی درباره انجین های این خودرو منتشر شده ولی از حضور دو انجین با خبر هستیم.
اولی احتمالاً موتور کاملاً جدید V8 جیام از سری موتورهای معروف small block خواهد بود. انجین دومی سیستم هیبرید کاملاً جدید جیام خواهد بود که پول زیادی برایش خرج شده است. این موتور رقیبی جدی برای انجین هیبریدی لکسس LS خواهد بود.
دامنهی موتورهای این خودرو قطعاً به این دو موتور ختم نمیشود و انجین های دیگری در دستور کار قرار دارد.
رقیبان
رقیبان اصلی این خودرو، ب ام و سری ۷، مرسدس بنز اس کلاس، لکسس LS، جگوار XJ، آئودی A8 و…. خواهد بود.
تاریخ رونمایی
هیچ اطلاعاتی در این مورد منتشر نشده ولی حدس ما بر این است که این خودرو در نمایشگاههای سال ۲۰۱۵ رونمایی شود.
قیمت LTS
قیمت این خودرو از حداقل ۷۰ هزار دلار تا حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود. اگر قیمت این خودرو اینگونه باشد، رقیبان باید منتظر ضربهای سخت از طرف کادیلاک باشد.
Nissan GTR
۵ خرداد ۱۳۹۳فوق العاده زیباست
mohamad
۱۴ خرداد ۱۳۹۳مثل همیشه باعظمت ولوکس
فرشید
۲۱ خرداد ۱۳۹۳کادیلاک به تنهایی داره حرف اول تو لوکس سازا می زنه.اون موقع که کادیلاک داشت کشتی میساخت با موتور هشت سیلندر بنز داشت قورباغه می ساخت.ایول کادیلاک
فریا
۲۷ شهریور ۱۳۹۳کادی جون مبدع اولین موتور 16 سیلندر دنیا هم هست . فکر کنم برا سال 1948 بوده ;-)
آرش
۱۲ تیر ۱۳۹۳ماشینای امریکایی واقعا عالی هستن و مو لای درزشون نمیره
چراکه قدرت و سرعت و زیبایی و اصیل بودن رو به همراه قیمت مناسب دارن
کاش صنعت خودرو سازی ایران هم یه تکونی ب خودش میداد
ارش
۲۲ فروردین ۱۳۹۴داداش آرش تا صنعت خودرو ایران کاملا شخصی سازی و رقابتی نشه هچ تکونی نمیخوره.