تاکنون شایعاتی در مورد عرضهٔ کراساوور XT4 در بازار اروپا شنیده بودیم اما حالا سرانجام کادیلاک رسماً تأیید کرده است که این خودرو سال آینده راهی بازار این قاره میشود. نسخهٔ اروپایی XT4 تا حد زیادی با نمونهٔ آمریکایی یکسان است اما زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ دیزلی کاملاً جدید قرار میگیرد که منحصراً برای بازار اروپا طراحی شده و ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهعنوان یک آپشن برای آن ارائه میشود. کادیلاک فعلاً مشخصات عملکرد XT4 دیزلی را اعلام نکرده است اما به نظر میرسد این موتور دیزلی تنها گزینه برای بازار اروپا باشد. این در حالی است که کراساوور کامپکت کادیلاک در ایالاتمتحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور عرضه میشود.
XT4 در اروپا در دو نسخهٔ مختلف عرضه میشود که تیپ پایه Launch Edition نام دارد. این مدل که صرفاً بهصورت دیفرانسیل جلو ارائه میشود، به تریم بیرونی آلومینیومی، درب صندوق بار برقی خودکار، رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی، گرمکن صندلیها، گرمکن غربیلک فرمان و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری مجهز است. ازجملهٔ تجهیزات ایمنی این نسخه نیز میتوان به دوربین دید اطراف، دستیار پارک، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و تکنولوژی تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد.
تیپ بعدی اما Launch Edition Sport نام داشته و از ویژگیهای ظاهری متفاوتی برخوردار است که شامل جلوپنجرهٔ متفاوت، تریم مشکی براق، چراغهای عقب بیرنگ و رینگهای ۲۰ اینچی میشود. این تیپ در داخل هم از غربیلک فرمان اسپرت و پدالهای آلومینیومی برخوردار است درحالیکه نمایشگر سربالای رنگی، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت و سیستم تعلیق اسپرت فعال با کنترل مداوم کمکفنرها هم برای آن در نظر گرفته شده است.
اما برای کسانی که خواهان خودروی لوکستری هستند کادیلاک پکیجی بنام پریمیوم را ارائه کرده که سقف شیشهای پانوراما، تودوزی چرمی سوراخدار و صندلیهای ویژهٔ جلو با تهویه و ماساژور را به همراه دارد. قیمت کادیلاک XT4 در آلمان از ۴۲,۹۰۰ یورو برای تیپ لانچ ادیشن و ۴۹,۲۰۰ برای لانچ ادیشن اسپرت آغاز میشود. برای مقایسه، قیمت مرسدس بنز GLC200d با سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic در این کشور از ۴۷,۷۲۴ دلار شروع میشود.
بی نام
۱۶ شهریور ۱۳۹۸کمتر از ۵۰۰۰ یورو از مرسدس بنز ارزونتره.اونم تو بازاری که با غیر اروپایی ها حال نمیکنه
حمیدرضا
۱۶ شهریور ۱۳۹۸شاید بتونه با کمک قیمت کم در المان کمی فروش بره ولی تو اون کشور انقدر خودروسازاش خوبن و کارشون درسته که بعیده برند دیگه ای بتونه موفقیت خوبی رو در بین لوکس سازا حداقل پیدا کنه
همایون
۱۶ شهریور ۱۳۹۸تو همون المان موستانگ کوپه برتر شد با وجود تعدد بالای انواع محصولات مشابه المانی برای همین موفقیت کادیلاک در اروپا هم دور از انتظار نیست
مانی
۱۷ شهریور ۱۳۹۸تو اکثر کلاسها کادیلاک از مرسدس ارزونتره و بزرگتر
اما این ماشین تقریبا هم قیمت GLC هست(4matic بالای ۲۰۰۰تا قیمتشه اگه اشتباه نکنم)
و ۶ سانتیمتر کوچکتر
بنظر نمیاد شانس زیادی داشته باشه
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۱۶ شهریور ۱۳۹۸یاد قسمت 6 از فصل 3 گرند تور افتادم. مقایسه بین لوکس های قدیمی.
بنز و بیمر و کادیلاک.
کلارکسون: کدوم احمقی تو آلمان آخه با وجود آئودی و بیمر و بنز میره کادیلاک میخره؟!؟!؟
آخرشم که انجینش به … رفت.
قطعا ی بازندس.
همایون
۱۶ شهریور ۱۳۹۸احمق جرمی کلارکسون هستش که نظراتش بدرد خودش میخوره
واقعیت بازار که چیزه دیگه ای میگه
کادیلاک با افزایش فروشش به خصوص در چین خوب بودن خودش رو اثبات کرده
Amir Machine
۱۶ شهریور ۱۳۹۸کادیلاک سویل دهه 90 با موتور V8 نورث استار عهد بوق اونم دستدوم که تازه معلوم نیست هموند بعدش چه بلایی سرش آورد رو ملاک سنجش محصولات فعلی کادیلاک قرار میدی؟!!!!
چی چیزایی که آدم تو این سایت نمیبینه
تو بازار آمریکا هم بنز و بامو و آئودی که به کنار، لکسس و آکورا و اینفینیتی هم حضور دارند پس اون 88 هزار نفری که تا ماه جولای امسال تو آمریکا کادیلاک خریدن همهشون احمقن
همایون
۱۶ شهریور ۱۳۹۸کلا صحبتی که از روی نا اگاهی و تعصب باشه میشه همین دیگه
کادیلاک با فروش بالاش تو کشوری مثل چین ثابت شدست و نیازی به حرفهای ادمی مثل جرمی برای تایید شدن نداره
Bayerische Motoren Werke
۱۷ شهریور ۱۳۹۸چه چیزایی تو سایت نمیبینی؟!؟!؟
موقع استفاده هاتون، ورد زبوناتون این هست که این 3 تا شخص یه عمر هست کارشون اینه، هیچ وقت اشتباه نمیکنن و کلی ماشین سوار شدن به همه چی آگاهن. اما اینجا که واقعیتو گفتن احمقن آره.
اونوقت اون BENZ و BMW نو بودن مدل 2020 و کار نکرده و با کادیلاک مشکل داشتن برداشتن ی داغونشو اوردن.
راننده آمریکاییه فصل 1 رو یادته(Mike Skinner) به کادیلاک میگفت بازنده.
عبارت losers cadillac رو همینجوری تو گوگل سرچ کن تا لیست افتخاراتش تو بازنده بودن دنیای خودرو روببینی. دشمنی با کادیلاک ندارم. باشه یا نباشه تو دنیای خودرو فرقی ایجاد نمیکنه چون اهمیتی نداره.
من نمیدونم شما 24 ساعته تو کار تست ماشینی که اینجوری حرف میزنی و 3 تا استاد رو احمق خطاب میکنی؟!؟
Amir Machine
۱۷ شهریور ۱۳۹۸من کجا گفتم اونا احمقن؟! حرف تو دهن آدم میذاری؟
اتفاقاً من خودم عاشق این سه تا مجریام، تکتک برنامههاشونو دیدم، بیشتر حرفاشونم قبول دارم
حرف جرمی در مورد بازار اروپا درسته چون اونجا رو برندهای خودشون تعصب دارن، اما تو بازار آمریکا که تعصب خاصی خصوصاً در بخش لوکس وجود نداره، کادیلاک امسال تا اینجا 88 هزار دستگاه فروش داشته
آره مرسدس و بامو هم دستدوم بودن اما از شرایط نگهداری هر سه تا ماشین خبر داری؟ میدونی کارکردشون چقدره؟ میدونی چطور باهاشون رفتار شده و تو چه شرایطی استفاده شدن؟
اصلاً مگه میشه ماشین دستدوم رو ملاک قرار داد؟!
بود و نبود کادیلاک تو صنعت خودروسازی فرقی نداره؟!! اصلاً از افتخارات و اختراعات این شرکت خبر داری؟
استارت برقی، تهویه اتوماتیک، موتور دوازده سیلندر، اولین ماشین لوکس با گیربکس اتوماتیک، اولین ماشین با اتاق بسته و… همه اینا اختراعات کادیلاک بوده
کادیلاک نبود هنوز باید با هندل ماشیناتون رو روشن میکردین
البته تعجبی نداره، عادتونه افتخارات برندی که دوست ندارین رو نبینین و فقط شکستهاشو همه جا جار بزنین
Bayerische Motoren Werke
۱۷ شهریور ۱۳۹۸اون قسمت حرفت که گفتی خودروی دست دوم ملاک نیست درسته.
در اینکه کادیلاک ی زمانی غول بود شکی نیست.
ولی خدا هم نیست دیگه عزیز.
بعد بنظرت همینجوری ی کمپانی به اسم آمازون برمیداره 3 تا ماشین میاره که یکی داغون باشه که بخواد مثلا کادیلاک رو بدنام کنه؟؟؟ همه ماشین هایی که میبینی هر 3تاشون همیشه در ابتدا در یک سطح هستن بعد اون 3 تا مجری حالشون رو میگیرن.
اگه به اختراع باشه که کل دنیا مدیون کارل بنزه. خود بنز اینقدر افتخار و اختراع داره که از تک تک روزای نفس کشیدن کادیلاک بیشتره.
حالا میدونی چی جالبه؟ اینکه همیشه دوستای شما اینجا از خودروهای آلمانی به اسم پراستهلاک و داغون نام میبرن بعد توی این تست مشخص میشه که در گذر زمان هم BENZ و BMW از بقیه رقبا بهتر عمل میکنن و اون کادیلاک به راحتی از دور خارج میشه. میگی واسه اروپایی ها متعصب هستن. چرا پس FORD رو تخریب نمیکنن. چرا تو بخش کلمبیا از جیپ بد نگفتن و فقط تمجید شد. چون کارشون درسته FORD و JEEP.
این 3 تا مجری کارشون خیلی درسته و من هیچ وقت بی انصافی ازشون ندیدم حتی زمانی که از انگلیسی ها بی خودی تعریف میکنن.
Amir Machine
۱۷ شهریور ۱۳۹۸دوست عزیز
من هیچوقت نگفتم کادیلاک خداس، درسته به آمریکاییها بیشتر علاقه دارم ولی ازشون بُت نمیسازم، برندهای دیگه رو هم تخریب نمیکنم
بازم میگم از رو ماشین دستدوم نمیشه قضاوت کرد، تو همین تاپ گیر تو یه قسمت هر سه تاشون بامو سری سه کابریولت دستدوم خریدن اما تو آزمایش آببندی سقف از یکیشون کاملاً درست بود از یکی دیگه کلی آب رفت تو، این نشون میده ماشینهای دستدوم حتی تو تاپ گیر و گرند تور هم در یک سطح نیستن
در مورد فروش هم این یه حقیقته که اروپاییهای ماشین لوکس غیر آلمانی نمیخرن، تو این بازار نه فقط آمریکاییها بلکه ژاپنیها و حتی فرانسویها هم ناموفق بودن اما داستان فورد کاملا فرق داره، اون یه برند اقتصادیه و سالهای ساله تو اروپا حضور داره، کلا شعبه اروپایی مجزا داره که محصولاتی رو مخصوص اروپا توسعه میده، این با کادیلاک که طبق فرهنگ آمریکا ساخته میشه و بصورت وارداتی و محدود تو اروپا عرضه میشه کاملاً فرق داره، اونم با وجود رقبای سرسخت آلمانی
در مورد اختراع هم قطعا کادیلاک در کنار مرسدس یکی از شرکتهاییه که در طول تاریخ بیشترین اختراع و نوآوری رو در صنعت خودروسازی داشته و حق زیادی به گردن این صنعت داره، اینکه اختراعات مرسدس بیشتر از کل تاریخ کادیلاکه و این چیزا حرف مردم عادی و کوچه بازاریه، نه ماهایی که عشق ماشینیم و تو این زمینه اطلاعات داریم
Bayerische Motoren Werke
۱۷ شهریور ۱۳۹۸به دوست خوبم Amir Machine
گوشه ای از بیش از 8 هزار اختراع ثبت شده BENZ فقط BENZ
1886: اولین سه چرخه موتوری «کارل بنز» و اولین ارابه چهار چرخ موتوری «گوتلیب دایملر»
1898: نخستین خودروی 4 سیلندر با عنوان «دایملر فونیکس فیتون»
1900: تحویل اولین خودروی تجاری به نام «امیل یلینک»
1906: اولین پیشرانه الکتریکی خودرو
1923: اولین خودروی اسپرت سواری مرسدس بنز با پیشرانه سوپر شارژ 65 اسب بخاری
1931: اولین سیستم تعلیق جلو و عقب مجزا از چرخ در مرسدس بنز 170
1936: اولین خودرو سواری با پیشرانه دیزل (مرسدس بنز 260D)
1954: اولین خودرو با پیشرانه چهار زمانه و سامانه تزریق مستقیم سوخت (مرسدس بنز 300SL)
1958: اولین سیستم کامل تهویه مطبوع در خودرو (مرسدس بنز 300)
1959: اولین خودرو تولید انبوه با بدنه ایمن جهت کاهش صدمات حاصل از تصادفات (220S,220SE)
1969: شروع رسمی تحقیقات مرسدس بنز در خصوص تصادفات و تحلیل برخوردهای جاده¬ای خودروها
1973: اولین آزمایش تصادف برای بررسی تخمین ایمنی خودروها
1975: اولین سیستم کروز کنترل در خودروهای مرسدس کلاس S به جعبه دنده اتوماتیک، اولین موتور هیدروژنی
1977: اولین خودروی سواری با پیشرانه توربو دیزل (300SD)
1978: اولین سری ترمز ضد قفل در خودروهای مرسدس بنز کلاس S
1980: اولین کیسه هوای کاربردی در خودروهای مرسدس بنز کلاس S
1982: اولین سیستم تعلیق مستقل چند اتصالی (مالتی لینک) در محور عقب مرسدس 190
1985: اولین سیستم چهار چرخ دائمی 4Matic در خودروهای کلاس E
1986: اولین مبدل کاتالیستی سه راهی استاندارد برای کلیه خوردروهای مرسدس بنز، جهت کاهش آلودگی
1987: اولین کیسه هوا برای سرنشین جلو در خودروهای مرسدس بنز کلاس S
1989: اولین صندلی با کمربند ایمنی سر خود
1992: تجهیز کلیه مدل¬ های مرسدس بنز به سامانه ترمز ضد قفل به صورت استاندارد
1994: اولین خودروی آزمایشی با سلول سوختی الکتریکی
1995: اختراع سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESP)، اختراع لامپ¬ های زنون برای چراغ جلو
1996: اختراع اولین سقف انعطاف پذیر و تاشو در اولین خودروی رودستر کوچک لوکس مرسدس بنز (SLK-CLASS)
1997: اختراع سیستم کمکی ترمز، سامانه تزریق مستقیم سوخت با ریل مشترک در پیشرانه ¬های دیزل و سیستم خودکار تشخیص صندلی خودکار
1998: اولین سامانه نمایشگر و ناوبری برای مدیریت ارتباطات و سیستم¬ های الکترونیکی خودرو در کلاس S، اولین سیستم تعلیق بادی با کمک فنرهای سازگار (AIRmatic)، اختراع کیسه هوای پنجرها وکیسه¬ هوای سازگار برای سرنشین جلو
2001: اختراع کیسه¬ های هوای جانبی سرو سینه راننده و سرنشین برای درهای جانبی گونه¬ های رودستر مرسدس بنز
2002: اولین سیستم کامل حفاظت سرنشین (pre-safe) شامل کمربند ایمنی پیش کشنده، تنظیم خودکار صندلی خودرو و سانروف در هنگام تصادف
2003: اولین جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک 7G-Tronic در کلاس¬ های CL ,SL ,S ,E
2004: اولین خودروی چهار در کوپه لوکس (CLS-class)، اختراع سیستم گرمکن سرو گردن سرنشینان جلو (AIRScarf)
2005: اختراع سیستم ترمز گیری خودکار خودرو
2006: اولین خودروی مجهز به سلول سوختی (Fuel cell)
2007: اختراع سیستم شاسی پیشرفته با سامانه تشخیص شرایط جاده
2009: اختراع سیستم هشدار خواب ¬آلودگی راننده (attention assist) با لرزش فرمان و هشدار صوتی، اختراع سامانه کمکی دید در شب، اولین خودروی هیبریدی با باتری لیتیوم – یون، اختراع سیستم Blue efficiency جهت کاهش مصرف سوخت
2010: اولین خودروی دیزل با سامانه کنترل آلایندگی (Bluetec E320)، اولین خودرو با سلول الکتریکی (SLS AMG E-cell)، اختراع سیستم کنترل جادویی بدنه (Magic body control)، اختراع سامانه کمکی نمایشگر نقطه کور فعال (Blind spot Assist) و سیستم کمکی حفظ خودرو در خط جاده (Lane keeping Assist) در ضمن، بسیاری از سیستم های رفاهی و ایمنی مانند چرخش نور چراغ¬ها هنگام عبور از پیچ، ماساژور صندلی راننده و سرنشین، جمع شدن اتوماتیک آینه¬ های خودرو پس از پارک کردن، گرمکن صندلی¬ ها، گرمکن غربیلک فرمان، حافظه برای ذخیره تنظیمات صندلی¬ ها پشت سری فعال صندلی ها در هنگام تصادف و ……
Bayerische Motoren Werke
۱۷ شهریور ۱۳۹۸بابت لقب کوچه بازاری که به هموطنت بابت ی خودرو میدی کمال تشکر رو دارم.
دمت گرم هموطن
سرت سلامت
Amir Machine
۱۷ شهریور ۱۳۹۸من این لقب رو به شما ندادم!
درست متوجه حرفم نشدی
گفتم اینطور حرف زدن بیشتر به سبک کوچه بازاریه نه من و شما
ضمناً کوچه بازاری هرگز لقب بدی نیست، این یه اصطلاحه به معنای عامه مردم، یعنی افرادی که در یک زمینه خاص (تو بحث ما مثلاً ماشین) اطلاعات تخصصی ندارن
اصلاً هم توهینآمیز نیست ولی بااینحال بازم میگم منظور من این نبود که شما کوچه بازاری هستی
(منم فردا لیست اختراعات و نوآوریهای کادیلاک رو همینجا میذارم، الان وقتش نیست، فردا به همین مطلب سر بزن، شب خوش)