کانسپت لوکس جدید کادیلاک میتواند بهعنوان یک مدل جدید بالاتر از CT6 قرار گیرد
کادیلاک در فستیوال پبل بیچ امسال از یک کانسپت فوقالعاده رونمایی کرده است که میتواند نشانگر آیندهٔ این برند لوکس باشد. این کانسپت که اسکالا نام دارد احتمالاً پیشنمایشی است از سدان لوکسی که بالاتر از CT6 قرار خواهد گرفت. مدیرعامل کادیلاک «Johan de Nysschen» دربارهٔ این کانسپت گفته است:
«اسکالا در وهلهٔ اول نشانگر زبان طراحی جدید کادیلاک و مفاهیم فنی در توسعهٔ کادیلاکهای آینده است. سپس اسکالا شخصیتی آرمانی را از کادیلاک به نمایش گذاشته است که بازگشت این برند را به گذشتهٔ باشکوه خود و اوج پریمیوم نشان میدهد. با توجه به توسعهٔ بازار بخش خودروهای لوکس، اسکالا پتانسیل تولید و دستیابی به فروش بالا را دارد».
اسکالا ماشین بزرگ و کشیده است بهگونهای که با طولی معادل ۵.۳۴ متر، حدود ۱۵ سانتیمتر طول بیشتری از سدان CT6 دارد. این خودرو بر روی همان پلتفرم دیفرانسیل عقب CT6 ساختهشده است و اگرچه در نگاه اول یک سدان سنتی به نظر میرسد اما در حقیقت اسکالا طراحی لیفتبک داشته و درِ صندوق آن مانند آئودی A7 و پورشه پانامرا باز میشود.
چراغهای عقب اسکالا همانند دیگر سدانهای کادیلاک فرمی عمودی دارد اما باریکتر بوده تا حدودی روی خط جانبی بدنه کشیده شده و یک قسمت کوچک افقی نیز به قسمت بالایی آنها اضافهشده است. طراحی جلویی خودرو در عین پیشرفت زیباییشناختی عمده، همچنان تا حد قابلتوجهی نشانگر طراحی یک کادیلاک است. هنوز هم چراغهای عمودی بهعنوان امضای کادیلاک در اسکالا دیده میشوند اما چراغهای اصلی طراحی فوقالعاده باریکی داشته و از OLED استفاده میکنند. جلوپنجره نیز بسیار بزرگ بوده و فرم ذوزنقه شکل همیشگی کادیلاک را دارد.
در قسمت جانبی یک عنصر کرومی که شبیه چوب هاکی است به چشم میخورد درحالیکه از کروم در دورتادور شیشههای جانبی و رینگهای ۲۲ اینچی خودرو نیز استفادهشده است. دستگیرهٔ درها بسیار ظریف و کوچک بوده و فقط خطوط آن دیده میشود.
داخل خودرو بهصورت ترکیبی از راننده محور بودن و همینطور قسمت عقبی عالی جهت کسانی که خود اقدام به رانندگی نمیکنند طراحیشده است. بدین ترتیب داشبورد طراحی بسیار سادهگرایانهای داشته و در آن از سه صفحهنمایش OLED منحنی که بهعنوان صفحه آمپر و نمایشگر سیستم سرگرمی عمل میکنند استفادهشده است. قسمت میانی فرمان بسیار کوچک است درحالیکه بیشتر عملکردها توسط نمایشگرهای لمسی و همینطور فرامین صوتی انجام میگیرد.
در سراسر کابین، چرم دستدوز زینتبخش بسیاری از سطوح شده است و کادیلاک ادعا میکند که برای تزئین داخلی خودرو از شرکتهای مُد کمک گرفته است. صفحهنمایشهای تبلت مانند نیز به سرگرم کردن دو سرنشین عقب میپردازند.
مدیر اجرایی طراحی جهانی کادیلاک «Andrew Smith» در بیانیهای در رابطه با این سدان خارقالعاده گفت:
«درخواست من از طراحان اسکالا این بود که ماشینی طراحی کنند که افراد بهشدت خواهان رانندگی با آن باشند درعینحالی که همچنین بخواهند در صندلی عقب نشسته و رانندهٔ شخصی آنها هدایت خودرو را انجام دهد؛ بنابراین بجای یک طراحی تکبعدی، فضای داخلی اسکالا از دو تم متفاوت برخوردار است».
در زیر کاپوت این سدان سوپر لوکس آمریکایی یک موتور ۴.۲ لیتری V8 بایتوربو قرارگرفته که هنوز قدرت آن اعلامنشده است. کادیلاک میگوید این موتور که مجهز به سیستم غیر فعالسازی سیلندرها است، نمونهٔ اولیهای از یک سیتسم جدید درحالتوسعه برای محصولات آیندهٔ کادیلاک نیز بشمار میرود.
اطلاعات فراوانی که در رابطه با پلتفرم و قوای محرکهٔ کانسپت اسکالا منتشرشده این واقعیت را نشان میدهد این کانسپت بهاحتمال فراوان پیشنمایش سدان پرچمدار جدید CT8 کادیلاک خواهد بود که احتمالاً سال آینده معرفی میشود؛ بنابراین به تولید رسیدن اسکالا غیرممکن نخواهد بود. حتی به نظر میرسد نسخهٔ تولیدی اسکالا تا سال آینده ازلحاظ طراحی و تکنولوژی پیشرفت کند.
رونمایی این کانسپت فوقالعاده نشانگر وقوع تحولی در کادیلاک است و به نظر میرسد این برند لوکس و اصیل آمریکایی قصد دارد شکوه گذشتهٔ خود را بازیافته و دوباره در صدر لوکسسازان جهان قرار گیرد. امری که با توجه به رویکرد اخیر کادیلاک هرگز دور از ذهن به نظر نمیرسد.
منبع: motor1
محسن
۳۱ مرداد ۱۳۹۵طراحیش فوق العادست با روح و روانت بازی میکنه.به خصوص چراغ های عقب..
زنده باد کادیلاک.و زنده باد آقای دهقان به خاطر این مقاله خوبشون.
PAGANI
۳۱ مرداد ۱۳۹۵به نظر من کانسپت المیراژ2013 و سیه ل2011 رو زودتر بده بازار خیلی بهتره.
http://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%A7%D9%84%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%DA%98-%D9%85%D9%81%D9%87%D9%88%D9%85%DB%8C/
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۵شاید الان کلی دیسلایک بگیرم ولی نظر خودم رو میگم
قیافه خیلی زیبایی داره
ولی پشتش دقیقا مثل لکسوس LF LC شده
جلوش هم مثل مزدا rx version شده
تو نت عکساشونو ببینید بعد این کادیلاک رو ببینید
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۵http://www.webcg.net/mwimgs/a/e/-/img_aecbdab3505e2de0236d7e3dbf2ac690120481.jpg
http://st.automobilemag.com/uploads/sites/11/2013/04/Lexus-LF-LC-left-rear-side.jpg
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ولی خیلی قدر
Elon Musk
۳۱ مرداد ۱۳۹۵عقبش شاید ولی جلوش اصلا.
به احتمال زیاد طراح های هم سلیقه بودن یا شاید حتی یکی بودن نمیدونم.
فقط میدونم کادیلاک اهل تقلید کردن و کپی کاری نیست.
کاوه آهنگر
۳۱ مرداد ۱۳۹۵حق با شماست ، مزدا رو فراموش کرده بودم ، جلوش شبیه مزدا rx version هست و چراغ های پشتش هم که شبیه کانسپت لکسس LF_FC و لکسس LC هست . ما نمیگیم که کادیلاک کپی کرده بهرحال ممکنه از این شباهت ها بوجود بیاد ، ولی اگر یک ماشین ژاپنی شبیه به یک آمریکایی و یا آلمانی باشه، هیچی دیگه مطمعنم که طرفداران آلمان و آمریکا دیگه ول نمیکنن و تا 6 ماه تیکه میپرونن
me84
۳۱ مرداد ۱۳۹۵کاملا باهات موافقم سامان جان. من خیلی از دیدنش هیجان زده نشدم.
ولی از دیدن مدل واقعی CT6 خیلی حال میکنم
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۵فداتون
عکس هردوشون رو گذاشتم منتظر تایید هستند
بنتلی
۳۱ مرداد ۱۳۹۵داداش آخه کجا شبیه همن؟!!!
الان مثلا فرم چراغ عقب ولوو مثه استون مارتین سی شکل هس ولی اصلا شبیه هم نیستن و ولوو کپی نکردع،شباهتی ک گفتی در حد شباهت این دوتاست،فقط فرم کلی چراغ عقب اون دو تا یکم شبیه هم هس
درمورد شکل جلو هم من شباهتی با مزدا آر ایکس ویژن نمیبینم! الان منم میتونم بگم جلوی مزدا آر ایکس ویژن شبیه لاگوندا هس! ولی خب این شباهت زیاد نیس،زیاد سخت نگیر دوست عزیز.
سامان اذری
۳۱ مرداد ۱۳۹۵بنتلی جان 2 تا عکس گذاشتم از لکسوس و مزدا منتظرم تا تایید شن
بنتلی
۳۱ مرداد ۱۳۹۵سامان جان من قیافه اون دو مدلی ک گفتی تو ذهنم هس،الان هم دوباره عکسشونو نگا کردم… شباهتی ندیدم
مهراب
۳۱ مرداد ۱۳۹۵با این دیدی که شما داری تموم خودرو ها یکی میشن با اختلاف جزعیی
حميد
۳۱ مرداد ۱۳۹۵یکم طراحیش تو ذوق میزنه و بیشتر رؤستایی هست
ali
۳۱ مرداد ۱۳۹۵عجب صندوق عقبی داره
ماشینای آمریکایی اکثرا” ماشینای خانوادگی هستن
یکی از نشانه هاشون همین صندوق عقبشونه که
از قدیم همینطوری بوده و خیلی براشون مهمه .
ولی حیف و صد افسوس که بدرد ایران نمی خورن
آخه مصرفشون بالا ست
فقط انگلستان
۳۱ مرداد ۱۳۹۵یه بار یه نفری می گفت رفته بودیم آلمان برای دیدن یه آشنامون که یه جاگوارxjl داشت و یه روزی با چند تا آشنای دیگمون که یه پورشه کاین توربو و یه رنجروور اسپورت اس وی آر و یه آئودی اس7 داشتن برای مسابقه و کل کل کردن رفته بودیم توی اتوبان اوله مسابقه ما و اونی که ائودی اس7داشت خودمونو گذاشته بودیم که یه حالی از اون شاسی بلندا بگیریم ولی مثل اینکه مرغ زیادی خورده بودیم و فکرمون کار نمی کرد که اون شاسی بلندها خودش, چه ماشین هایی هستن همین که مسابقه شروع شد رنجروور و پورشه کاینه جلو افتادن و تا آخر مسابقه که حدود چند ساعت طول کشید با اختلاف زیاد جلوتر از ما بودن که واقعا به این نتیجه رسیدم که به اینا می گن شاسی بلند
خداییش حرفش درست بود خودشم می گفت حالا فرض کن به جای اون رنجروور و پورشه کاین چند تا تویوتا پرادو و نیسان پاترول و شورلت تاهو و هامر H2 و… بودن اون وقت بود که صدها سال نوری ازشون جلو می افتادیم منم بهش گفتم این آلمان و انگلیس و ایتالیا سدان و شاسی بلند براشون معنی نمی ده همه ماشیناشون سوپر اسپورت هستن
الان بعضی ها هستن که فکر می کنن شاسی بلند فقط برای آفروده ولی اصلا این طور نیست مطمئن باشید نود درصد اونایی که شاسی بلند دارن هرگز ماشینشونو به کوه و سنگ و گل و اینجور چیزا نمی زنن تازه بماند که رنجروور خودش قوی ترین آفرود جهان رو داره و امثال پورشه کاین هم آفرودشون خیلی قویه یادمه یه جا خونده بودم که یه سیستم پیشرفته برای آفرود وجود داره که فقط روی رنجروور و بنزgl63 سوار هستش ببینید آمریکا و ژاپن که این همه به شاسی بلند سازیشون می نازن چه طور اینجور جا ها کم نیارن شاید بگید پس چیپ گرند چروکی اس ار تی چیه منم می گم این ماشین شتاب ثانویش خوب نیست ماشینی که یک سوم یه بنز ML63 قیمت داره چه طور می شه ازش انتظار داشت که به اندازه امثال پورشه کاین خوب باشه اگر خوب تر بود که باید گرانتر می بود نه ارزون تر اگه چیپ ماشینی با کیفیت و امکانات و برتری رنجروور درست کنه حتما قیمتش به اندازه رنجروور بالا می اومد و می دیدیم که یه دونه هم نمی تونست بفروشه.
Ali.usa
۳۱ مرداد ۱۳۹۵اومده که حال آلمانیا رو بگیره درست او حسابی
مرسی کادیلاک .مرسی اصالت.مرس افتخار ….
Vahid porsche
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ببینیم و تعریفکنیم ?
Vahid porsche
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ببینیم و تعریف کنیم?
مسعود مقدم
۳۱ مرداد ۱۳۹۵با دیدنش حالم خوب میشه
FcmZ
۳۱ مرداد ۱۳۹۵خیلی خوب میشه که کادیلاک تو این کلاس خودرویی داشته باشه.
ولی به نظر من اصلا خوب طراحی نشده. یه جوریه انگار پف الکی بهش دادن .
اخه کسی نیست به کادیلاک بگه مگه طراحی Ciel چه مشکلی داشت .
Elon Musk
۳۱ مرداد ۱۳۹۵طراحی کادیلاک به خاطر همینشه که زیباست.
Ciel و حتی قبلش Cien هیچ مشکلی نداشتن. فقط قدیمی شده بودن. یک شرکت همیشه باشد به جلو حرکت کنه.
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ مرداد ۱۳۹۵هرکسی سلیقه ای داره.
Elon Musk
۳۱ مرداد ۱۳۹۵کادیلاک زیباترین و بهترین خودرو رو ساخته . این ماشین واقعا همه چی تمومه.
از هیچ قسمتیش نمیشه ایراد گرفت.
جواد
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ظاهرا کادیلاک داره کمی تو طراحی خودش تغییر ایجاد میکنه امیدوارم به دوران اوجش برگرده
کاوه آهنگر
۳۱ مرداد ۱۳۹۵چراغ عقبش منو به یاد چراغ عقب لکسس LC و کانسپت لکسس LF_FC (نسل آینده لکسس LS) می اندازد.
kaveh
۳۱ مرداد ۱۳۹۵تو رو دیدم نفسم بند اومد….
Elon Musk
۳۱ مرداد ۱۳۹۵جالب و بجا بود.
nima
۳۱ مرداد ۱۳۹۵شبیه مزداست
GM
۳۱ مرداد ۱۳۹۵با این که عاشق کادیلاکم ولی زیاد با این حال نکردم
علی"m.f"
۳۱ مرداد ۱۳۹۵شاید عجیب بیاد ولی منم فک میکنم پشتش شبیهه میباخ اکسترلو هس ???
نت
۳۱ مرداد ۱۳۹۵چراغ جلو و طراحی داخلی وبیرونی زیباست ولی چراغ عقب و بال پشت صندوق عقب زشته.
حمیدرضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۵من برند کادیلاکو دوست دارم ولی اسمش که دقیقا از روی رنو برداشتن اون سی شکل جلو بی نهایت شبیه سی در رنو جدید با پشتش مخالفم چون چراغای این سبکی کار خود کادیلاکه ولی داخلش خیلی زیبا طراحی شده بهر حال از کادیلاک انتظار یه ماشین لوکس سطح بالا می رفت تا پای آلمان ها رو از خاک خودشون کم کنه
بنتلی
۳۱ مرداد ۱۳۹۵خیییلی با کلاسه،توش هم خیلی شیک و پیشرفتس،ب شخصه خوشحالم ک چراغ جلوش اون قطره چکه کرده چراغ ct6 رو نداره،منظورم اون ال ای دی باریکه ک تا نزدیک سپر رفته هس، خوشحالم ک کادیلاک داره ب اوجش برمیگرده!
علیرضا
۳۱ مرداد ۱۳۹۵آقا این صد هزار بار باز میگن چراغ جلوش شبیه فلانه چراغ عقبش شبیه اونه جلو پنجرش شبیه….پس نصف ما آدمام شبیه همیم همه آلمانیا خیلی سفیدن پس همشون یه شکلن نویر و گوتزه یه شکلن چینیام پس همه یه شکلن اصلا بروس لی و جکی چان قیافشون مو نمیزنه!!!!الان این کادیلاکو بذار بقل لکسوس و مزدا نشون یه بچه هم بدی میفهمه اون یه ماشین دیگه با یه شکل دیگس وقتی درمورد قیافه ماشین نظر میدیم باید کلشو ببینیم تیکه تیکه مثه این میمونه دو نفر آدمو بگی دور صورتتو نو با شال ببندید بعدش بگی شما دوتا چشاتون یه شکله!!!
کاوه آهنگر
۳۱ مرداد ۱۳۹۵علی رضا گرامی ، چراغ های عقب و جلو از عناصر مهم طراحی ماشین هستند و حتی میشه آن را به عنوان شناسنامه ماشین در نظر گرفت مثل چراغ ب ام و، لکسس، بنز ، مزدا و خیلی کمپانیهای دیگر . این چراغ ها حتی در زمانیکه روی بدنه ماشین نصب نشده باشند براحتی میتوان تشخیص داد که مربوط به کدام شرکت خودروسازی هستند
luis
۱ شهریور ۱۳۹۵کاوه فقط همینو بگم تا تو هستی دیگه نیازی نیست من خودمو خسته کنم فقط از نظرات منطقیت لذت میبرم داداش.
کافر مقدس
۳۱ مرداد ۱۳۹۵عزیزانی ک دم از مزدا و لکسوس میزنند بعد نیست کانسپت چند سال پیش کدیلاک میراج رو هم ببینند! لابد با دیدن اون میخواید بگید مزاد فلان و غیره فلان ! نمیدونم این واژه *کپی * در صنعت و فرهنگ خودرویی ما ملت با فرهنگ چ جایگاهی داره!
farshid omidfar
۳۱ مرداد ۱۳۹۵طراحی داخلیش حرف نداره ساده و فوق العاده زیبا
احمدرضا خواجه زاده
۳۱ مرداد ۱۳۹۵بسیار بسیار بسیار زیبا
احسان(احسان سابق)
۱ شهریور ۱۳۹۵فوق العاده و رویایی.اگر جنرال موتورز اینو تولید نکنه واقعا به طراح این ماشین ظلم کرده
احمد باقری
۱ شهریور ۱۳۹۵خیلی عالی شده، دمش گرم.
نت
۲ شهریور ۱۳۹۵اگر اون چراغ تو سپر جلو هم نمیزاشت خیلی قشنگ میشد تو این ماشین هم استفاده کرده و خیلی زشته .بنتلی به نکته جالبی اشاره کرد. جدیدا تمام برندها یاد گرفتن مثل کادیلایک چراغ جلو ماشیناشون از ال ای دی که شبیه قطره قطره چکیده هست و این قطره چکیده به چراغ جلو هم وصله مثل مدلهای کادیلاک و خیلی ز شته این چراغهای ال ای دی قطره چکان.بنتلیییییییییی به نکته جالب اشاره کردی خیلی خوشم اومد مرسی
نت
۲ شهریور ۱۳۹۵چراغ اصلی جلو ماشین قشنگه ولی اون ال ای دی قطره چکان داخل سپر جلو ماشین خیلیییییییییییییییییییی زشت و زننده هست .