کادیلاک سرانجام چندی پیش از اسکالید V پردهبرداری کرد. این یک شاسیبلند غولپیکر نیرومند با اعدادی خیرهکننده است. اولین عدد، وزن ۲۸۲۰ کیلوگرمی خودرو است که تقریباً بهاندازهٔ وزن سه مزدا میاتا است. عدد خیرهکنندهٔ بعدی دیسکهای ترمز ۱۶.۱ اینچی اسکالید V است که از رینگهای نسل اول لوتوس الیزه بزرگتر است! همچنین قیمت ۱۵۰ هزار دلاری و قدرت ۶۸۲ اسب بخاری این غول آمریکایی هم آن را به گرانترین و قویترین کادیلاک تاریخ تبدیل میکند. اما بیش از همهٔ اینها، ما به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۴.۴ ثانیهای اسکالید V علاقهمندیم زیرا چنین شتابی برای یک شاسیبلند فول سایز ۲.۸ تنی که بر اساس شاسی پیکاپ ساخته شده و آئرودینامیک آن در حد کانتینرها است، دستاورد بزرگی محسوب میشود. با چنین پرفورمنسی، ۱۰ خودروی ظاهراً سریعی که در ادامه خواهید دید در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر مغلوب اسکالید V خواهند شد. البته بهمنظور رعایت انصاف، ما در اینجا سعی کردهایم از اعداد شتاب اعلامی خودروسازان استفاده کنیم درحالیکه ممکن است برخی خودروهای زیر در آزمایشهای مستقل شتاب سریعتری ثبت کرده باشند.
پورشه کیمن S
شتاب: ۴.۴ ثانیه
روزهایی که پورشه عمداً کیمن و باکستر را محدود میکرد تا به قلمروی ۹۱۱ وارد نشوند تقریباً گذشته است زیرا سال گذشته کیمن GT4 RS با پیشرانهٔ ۹۱۱ GT3 معرفی شد و در حال حاضر نیز تمام نسخههای کیمن و باکستر در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند. کیمن پایه ۳۰۰ اسب بخاری برای انجام این کار به ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد درحالیکه شتاب کیمن S با ۳۵۰ اسب بخار قدرت دقیقاً با اسکالید برابر است.
جگوار F تایپ P450
شتاب: ۴.۴ ثانیه
جگوار برای مدل ۲۰۲۳ نسخههای چهار و شش سیلندر F تایپ را از بازار ایالاتمتحده حذف کرده و آن را فقط در دو مدل با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ عرضه میکند. نسخهٔ ضعیفتر از بین این دو، P450 نام دارد که پیشرانهٔ ۵ لیتری سوپرشارژ آن ۴۵۰ اسب بخار قدرت را به چرخهای عقب تحویل میدهد. این نسخه مثل کادیلاک ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه نسخهٔ قویتر F تایپ R با ۵۷۵ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، این کار را در ۳.۵ ثانیه انجام میدهد.
سوبارو WRX
شتاب: ۶.۰ ثانیه
بیست سال پیش، سوبارو WRX یکی از سریعترین خودروهای بازار بود و حتی با سوپراسپرتها سرشاخ میشد اما متأسفانه، این شرکت طی سالهای اخیر در قدرت و پرفورمنس درجا زده است. در نسل جدید WRX نهتنها خبری از نسخهٔ آتشین STI نخواهد بود بلکه قدرت خودرو نیز با وجود افزایش ۵۰۰ سیسی حجم موتور تنها ۳ اسب بخار نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است. این WRX ناامیدکننده با گیربکس دستی پس از ۶ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
فولکسواگن گلف R
شتاب: ۴.۵ ثانیه
شاید گلف R در ظاهر خودروی وحشی و اسپرتی به نظر نرسد اما زیر این لباس میش، گرگی با ۳۲۰ اسب بخار قدرت پنهان شده که به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز است تا بتواند از تمام قدرت خود حداکثر استفاده را ببرد. بااینحال، در مقایسه با اسکالید V، نهفقط ظاهر بلکه پرفورمنس گلف R هم خوابآلود به نظر میرسد زیرا این هاچبک اسپرت آلمانی برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
تسلا مدل Y دوربرد
شتاب: ۴.۸ ثانیه
هیچکس ادعا نمیکند که تسلا مدل Y دوربرد خودرویی برای پیست است اما تمام تسلاها شتاب موشکواری دارند. نسخهٔ پایهٔ مدل Y به لطف قوای محرکهٔ دو موتوره و سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند برخی خودروهای اسپرت را در شتاب مغلوب کند. بااینحال، این خودرو حریف اسکالید V نمیشود و ۰.۴ ثانیه دیرتر از کادیلاک به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
دوج چلنجر R/T اسکات پک
شتاب: ۴.۹ ثانیه
قطعاً به نظر میرسد یک ماسل کار بتواند اسکالید V را مغلوب کند اما درواقع، یک چلنجر R/T اسکات پک نمیتواند چنین کاری انجام دهد. البته این مدل زیر کاپوت خود پیشرانهٔ هلکت ندارد اما موتور ۶.۴ لیتری V8 آن ۴۸۵ اسب بخار قدرت دارد و حدود ۸۶۰ کیلوگرم هم از کادیلاک سبکتر است. البته پیدا کردن شتاب رسمی و دقیق چلنجر R/T اصلاً آسان نیست و به همین دلیل در این رابطه با قاطعیت نمیتوان صحبت کرد اما این ماشین با گیربکس دستی در آزمایشهای مستقل شتاب ۴.۹ ثانیهای را ثبت کرده است.
مرسدس AMG GT53
شتاب: ۴.۴ ثانیه
محصولات AMG از بابت پرفورمنس حس اعتمادبهنفس به راننده میدهند زیرا با این خودروها میتوانید مطمئن باشید که خواهید توانست از شاسیبلند غولپیکری مثل اسکالید V دور شوید. البته این موضوع در مورد خیلی از ساختههای مردان افلترباخ درست است زیرا پرچمداران AMG در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند و حتی CLA45 هم این کار را در ۴ ثانیه انجام میدهد اما AMG GT53 نمیتواند کادیلاک را پشت سر بگذارد زیرا برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد.
کاترهام سون ۳۶۰
شتاب: ۴.۸ ثانیه
کاترهام سون آنقدر با اسکالید V متفاوت است که اگر باهم ملاقات داشته باشند شاید حتی باور نکنند که به هردوی آنها خودرو گفته میشود! مدل ۳۶۰ در میانهٔ خانوادهٔ کاترهام سون قرار میگیرد یعنی بالاتر از مدل پایهٔ ۱۷۰ و پایینتر از 620R پرچمدار. سون ۳۶۰ به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی ساخت فورد مجهز است که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. شاید این اعداد خیلی کم به نظر برسند اما باید به وزن بسیار سبک ۵۶۰ کیلوگرمی کاترهام هم توجه داشت. بااینحال، سون ۳۶۰ در شتاب صفر تا ۹۶ حدود نیم ثانیه از اسکالید V کندتر است.
پورشه کاین GTS
شتاب: ۴.۵ ثانیه
این قویترین نسخهٔ کاین نیست اما حروف GTS روی درب صندوقعقب آن نشان میدهد که با یک پورشه اسپرت طرف هستیم. کاین GTS از یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۴.۵ ثانیهای را برای آن فراهم میکند. عجیب اینکه به گفتهٔ پورشه، نسخهٔ کوپهٔ کاین GTS با وجود قوای محرکهٔ کاملاً یکسان و تنها ۱۰ کیلوگرم وزن کمتر، این کار را در ۴.۲ ثانیه انجام میدهد.
رم TRX
شتاب: ۴.۵ ثانیه
نزدیکترین خودروی این لیست به اسکالید V را میتوان رم TRX دانست. هرچند این یک پیکاپ و کادیلاک یک شاسیبلند است اما هردو خودرو از شاسی پیکاپی سنتی استفاده میکنند و هردو به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز هستند که نیروی آن به هر چهارچرخ منتقل میشود. البته موتور هلکت رم با ۷۰۲ اسب بخار قدرت، کمی قویتر از اسکالید V است. به گفتهٔ رم، این پیکاپ قدرتمند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد اما TRX در آزمایشهای مستقل حتی شتاب زیر ۴ ثانیه را هم ثبت کرده است. بنابراین، به نظر میرسد این موضوع در مورد اسکالید V هم وجود داشته باشد و شاسیبلند اسپرت کادیلاک در آزمایشهای واقعی سریعتر از عدد اعلامی سازنده عمل کند.
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱یه موضوع را در نظر نگرفتید که شتاب اعلامی از طرف کمپانی و روی کاغذ به هست که تا در واقعیت تست نشود ، مورد قبول نیست و کمتر خودرویی هست که شتابش با اعلامی کمپانی یکی باشد !
اکثریت خودروها شتابشون بیشتر از اعلامی کمپانی هست و البته برخیها هم هستند که حتی کمتر هستند !
شتابگیری در کمپانیها شرایطی خاص داره که در دنیای واقعی مصرفکنندگان متفاوته !
پدرام
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱شما مثل اینکه با ماشین های داخلی اشتباه گرفتی که مثلا زده 405 11.5 ثانیه اما در عمل به زور 13 14 هست! برخی اوقات حتی شتابی که گرفته میشه از عدد کارخونه هم میاد پایین تر البته نه همیشه
NAVID۰۰۹۸
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱فکر میکنم خیلی کامل در کامنتم توضیح دادم ، اما مثل همیشه با هدفی مشخص فقط میخواهید تخریب کنید که البته مهم نیست ، چون سواد خودرویی هرکسی گواه کامنت اون شخص هست که اگر تعصب داشته باشید چیزی ازین دنیا و خودروها نمیفهمید !
کسی نگفته کادیلاک بَده یا خوبه !
حرف من اینه که در دنیای معمولیه مصرفکنندگان و خریداران تمام خودروها وقتی میخواهند شتاب صفر تا صد بگیرند بسیار با اعلامی کارخانهها متفاوته به جز مواردی خاص که حتی کمتر از عدد اعلامی کارخانه میشود !
حالا اینکه فهمیدنش سخته ، مشکل من نیست و یه فکری به حال خودتون بکنید !!!
viper2
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چون عدد کارخونه در سطح دریا و در فشار یک اتمسفر هست . اما اگر برای مثال در ارتفاع بالاتر تست بشه ممکنه توی شتاب هم تاثیر داشته باشه مخصوصا در ماشین ای تنفس طبیعی
فرامرز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با نوید موافقم و شرایط برای شرکت های مختلف متفاوته و این فقط محدود به شتاب و اسب بخار نمیشه و شامل مصرف سوخت هم میشه. فولکس گلف ۲۰۰۹ من باید طبق کاتالوگ تو اتوبان ۵.۷ لیتر تو هر ۱۰۰ کیلومتر بسوزونه. حالا بعد از ۱۳ سال که از عمر ماشین میگذره و با ارزونترین و معمولیترین بنزین آلمان من تو یه مسیر رفت و برگشت حدود ۴۰۰ کیلومتری به مصرف متوسط ۵.۲ لیتر تو ۱۰۰ کیلومتر رسیدم. حالا نمیدونم فلسفه شرکت ها تو این کار چیه. ولی معمولا آلمانیا عدد اعلامیشون تو همه شرایط قابل اثباته.
Navid_A.J
۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا نویدجان. فرهاد کاشانی حرف خوبی زد. گفت: مهم نیس که برندها میگن ما چی میتونیم بسازیم. مهم اینه که ببینی چی ساختن و در حال حاضر امتحانشو پس داده.
hssn
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱خبر M4 CSL رو پوشش بدید لطفا
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱این کادیلاک شرکتو نجات داد و روپا نگهداشت
نکته جالب قضیه اینه که این ماشین به قدری گرون شده تو بازار آزاد و متقاضی داره وحشتناک
من باشم با این گرونی و تقاضای بالا بهترین فرصته که مدلهای دیگرو انتخاب کنی و پولتو بهینه تر خرج کنی
Clean energy (صیانت!)
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا عشقههه
ولی من بنز رو تو این کلاس می پسندم… یکمم آپشن روش میریزم
ممد ژانگولر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱آره داداش کلا این سبک و سگمنت ماشینا عشقن
بنز که جای خود داره ولی لاکردار این کادیلاک هم دل میبره
Clean energy (صیانت!)
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اسکالید هم عشقه
البته گفتم این نظر منه
چون بنز رو دوس دارم…
ولی هیچکدوم از ماشینای تو رنج خودش ابهت اینو ندارن!
فرامرز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱با اینکه طرفدار آلمانیا هستم ولی تو این کلاس اسکالید حرف اول و آخر رو میزنه (مخصوصا اینکه با اختلاف بهترین رانندگی خودکار رو تو اتوبان های آمریکا ارائه میده). خودم تو یه کلاس پایینتر ایکس ۵ و جی ال ای رو انتخاب میکنم ولی ایکس ۷ و جی ال اس فقط یه ذره بزرگتر هستن و آپشن بیشتر دارن ولی تفاوت چشمگیری با برادرای کوچکترشون ندارن
احمدرضا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱وای این TRX عجب چیزیه
Jdm باز
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بنظرم باید صبر کرد تا دید در واقعیت اسکالید v چه شتابی رو ثبت میکنه
احسان
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱البته هیچ کس دقت نکرد که اسکالید با وزن ۲.۸ تنی این شتاب را دارد وهیچ کدوم از این ماشینها چنین وزنی ندارند
alireza
۴ خرداد ۱۴۰۱تو سایت خبر آنلاین الان یه ویدیو آپلود شد که لندکروز سری دویست ۶ سیلندر تویه طناب کشی شورلت تاهوی ۸ سیلندر رو شکست میده. یعنی نمیدونم شورلت شل کرد یا هرچی ولی دم تویوتا گرم