با آزمایش دو کادیلاک با اختلاف سن ۷۵ سال، نگاهی به شگفتیهای تکنولوژیک این برند لوکس آمریکایی در آن زمان و اکنون خواهیم داشت.
بالههای کشیده و جلوپنجرههای بزرگ کرومی زینتبخش کادیلاکها طی ۷۵ سال گذشته بودهاند اما این زرقوبرقها نباید ما را از تکنولوژیهای پیشگامانهای که زیر پوست بسیاری از خودروهای این شرکت پنهان شده غافل کند. به همین دلیل، قصد داریم شگفتیهای مهندسی و تکنولوژیک کادیلاک ۱۹۴۹ و لیریک ۲۰۲۴ را مرور کنیم یعنی دو خودرویی که نمایانگر تاریخ لوکسسازی آمریکا از دیروز تا امروز هستند.
کادیلاک ۱۹۴۹، اولین خودروی سال موتورترند
همهٔ برندگان خودروی سال موتورترند بهخودیخود قابلتوجه هستند اما کادیلاک ۱۹۴۹ چون اولین بار این عنوان را کسب کرد، شایستهٔ توجه بیشتری است. در نوامبر ۱۹۴۹، زمانی که تنها سه سال از عمر موتورترند میگذشت، تصمیم بر انتخاب خودروی سال گرفته شد. پس از بررسی همهٔ خودروهای بازار آمریکا در آن زمان، از جیپستر گرفته تا لینکلن، فینالیستها به سه مدل فورد، اولدزمبیل و کادیلاک محدود شدند. ابتدا فورد کنار گذاشته شد زیرا از لحاظ مهندسی هیچ ویژگی جدید یا برجستهای ارائه نمیکرد. از سوی دیگر، الدزمبیل و کادیلاک هردو به پیشرانههای V8 جدید با سیستم سوپاپ OHV (سوپاپ روی سرسیلندر) مجهز بودند اما کادیلاک رقیب همخانواده را پشت سر گذاشت زیرا پیشرانهٔ کمی بزرگتر و قویتری داشت.
موتور V8 جدید کادیلاک نسبت به پیشرانهٔ L-Head یا سرتخت قبلی با سوپاپ کناری مزیتهای زیادی داشت. انتقال سوپاپها از داخل بلوک به روی سرسیلندر باعث کاهش اندازهٔ کلی موتور شد و همچنین امکان افزایش قطر سیلندر، کاهش کورس پیستون و کاهش وزن پیستون و میللنگ را فراهم کرد. درمجموع، طراحی جدید موتور باعث کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن موتور، افزایش قدرت، بهبود راندمان حرارتی، کاهش لرزش و ارتعاش، افزایش دوام و کاهش مصرف سوخت شد. نسبت تراکم موتور هم از ۷.۲۵ به ۷.۵ افزایش پیدا کرد که هرچند جزئی بود اما به دلیل کیفیت پایین بنزین آن زمان محدود شده بود و موتور کادیلاک میتوانست نسبت تراکمی تا ۱۲ داشته باشد.
این پیشرانهٔ جدید در سدان کادیلاک سری ۶۲ مدل ۱۹۵۱ موتور آزمایش موتورترند قرار گرفت و هرچند هندلینگ خودرو بسیار قابلتوجه بود ولی بشدت شیفتهٔ چیزی که زیر کاپوت قرار داشت شدیم. این پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد که ۱۰ اسب بخار بیشتر از موتور V8 سرتخت قبلی بود. در آزمایش، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۱۶.۶ ثانیه ثبت شد و کادیلاک را به یکی از سریعترین خودروهای آن سال تبدیل کرد. یکی دیگر از نکات مهم این آزمایش، صرفهجویی در مصرف سوخت بود. از خودروی لوکس بزرگی که برای پرفورمنس طراحی شده، قطعاً انتظار اشتهای زیادی برای بنزین میرفت اما کادیلاک مصرف کمتری نسبت به بسیاری از خودروهای کوچکتر داشت.
کادیلاک لیریک ۲۰۲۴، از کروم تا کبالت
لیریک به لطف پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز که از قابلیت شارژ سریع، تحویل قدرت نرم و شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر برخوردار است، همهٔ ویژگیهای مناسب یک خودروی الکتریکی را دارد. در بخش باطری، مهندسان جنرال موتورز از سلولهای کیسهای شکل با ترکیب نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم بجای سلولهای استوانهای متداولتر استفاده کردهاند. به گفتهٔ این شرکت، این سلولها انرژی بیشتری دارند و بازیافت آنها آسانتر است. جنرال موتورز ۲۴ نمونه از این سلولها را در یک ماژول بستهبندی میکند که باهم ترکیب میشوند و یک پکیج باطری را تشکیل میدهند. این سیستم انعطافپذیری بیشتری را در چینش باطریها بسته به نوع خودرو فراهم میکند.
بهعنوانمثال، پکیج باطری لیریک شامل ۱۲ ماژول است که ۱۰۲ کیلووات ساعت انرژی را برای تغذیهٔ یک موتور در نسخهٔ محرک عقب یا دو موتور در نسخهٔ چهارچرخ محرک ارائه میکند. کادیلاک اسکالید IQ با باطری ۲۰۰ کیلووات ساعتی و موتورهای قدرتمند با حداکثر ۷۵۰ اسب بخار، بهخوبی مقیاسپذیری پلتفرم اولتیوم را نشان میدهد. لیریک چهارچرخ محرک در آزمایش جادهای موتورترند با سرعت ثابت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، برد ۴۶۰ کیلومتری را با ۹۵ درصد از شارژ باطری خود ثبت کرد. هنگام شارژ نیز با استفاده از شارژر سریع، پس از ۱۵ دقیقه ۱۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه شد.
اما آیا اولتیوم اما تأثیری که موتور هشت سیلندر OHV کادیلاک روی صنعت خودروسازی گذاشت را به همراه دارد؟ هنوز نمیتوان به این سؤال پاسخ قطعی داد. مثل بسیاری از تکنولوژیهای جدید، پلتفرم اولتیوم هم با چالشهایی دستوپنجه نرم میکند که مهمترین آنها، مشکلات تولید پکیجهای باطری است. این مشکل طی سالهای گذشته جنرال موتورز را با چالش مواجه و عرضهٔ خودروهای الکتریکی پلتفرم اولتیوم مثل لیریک را بسیار محدود کرده است. البته این مشکلات درنهایت حل خواهند شد و بااینوجود، لیریک نشان میدهد که مهندسی و نوآوری همچنان سرلوحهٔ کار کادیلاک است. اولتیوم اثبات میکند که کادیلاک هنوز یکی کمپانی قدرتمند در زمینهٔ مهندسی است و با بهبود شعاع حرکتی و سرعت شارژ، کادیلاکهای اولتیوم این پتانسیل را دارند که به خودروهای پیشروی کلاس خود تبدیل شوند.
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳اصالت اصالت اصالت
ماشالاه وقار و پشتوانه
ماشالاه تاریخچه درخشان
طراحی مدل ۴۹ شاهکاره هارلی ارل هست
کادیلاک اعتباره صنعت خودروسازی
اصالت ۱۹۰۲ کامل درش مشهوده و همچنان برای خوده امریکاییهاست
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳خداروشکر پس خسرو جان
از این به بعد ماشالاه رو بیشتر میکنم تا خندهات بیشتر بشه و لذت ببری
Bmw
۳۱ تیر ۱۴۰۳خودرو سازای آمریکایی وجودشون رو مدیون هستن چون باعث ساخت وانت و رونق صعنت خودروسازیشون شد 😂😂😂
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳وانت میگی یاد شکستx کلاس همش میوفتم
همون که پلتفرمش رو از نیسان گرفت ها اون منظورمه
Bmw
۳۱ تیر ۱۴۰۳عه کامنتم سانسور علی حیف شد با اینکه چیزه بدی ننوشته بودم 😂
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳آره فرق آمریکایی با آلمانی اینه که ماشین های آلمانی نهایتا باید با پیکاپ ها مقایسه بشن در حد اس یو وی یا سدان های آمریکایی و… نیستن🤣
Mohsen68
۳۱ تیر ۱۴۰۳آمریکا بزرگترین بازار فروش خودروهای آلمانی
بعد شما بشین از راه دور ماشالا ماشالا کن 😂
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳محسن اونوقت حتی 1 خودروی آلمانی بین 10 خودروی پر فروش آمریکا نیست😂
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳آلمانیها تو امریکا پرفروشن😂😂
لااقل پست قبلی پدال رو یه نگاه بکن از ۱۵ تا ماشین پرفروش یدونشم آلمانی نبود
متوهمی؟
NGU
۳۱ تیر ۱۴۰۳نگرفتی منظورشو البته خب بیشتر از این هم انتظاری نمیره
فروش ماشین اکونومی و اقتصادی با لوکس سازان مقایسه نمیشه
آمار فروش برند های لوکس ساز مثل بنز و بی ام و رو با امثال کادیلاک و … رو تو خاک آمریکا مقایسه کن متوجه میشی
Mohsen68
۳۱ تیر ۱۴۰۳بابا ngu جان سختش نکن دیگه
این بره آمریکا هم با همون فورد اف ۱۵۰ میره در سالن کنسرت، توقع داره درو هم براش باز کنن ببرن ماشینشم براش پارک کنن 😂😂😂
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳هیچی دیگه کادیلاک شد برند اقتصادی😂 ngu ازت متشکرم که باعث میشه سایت فضای طنز پیدا کنه
Mohsen68
۳۱ تیر ۱۴۰۳خوش بحالتون 😂
یه دنیای فرضی توی ذهن خودتون ساختین و ازش لذت میبرین
تو همون مطلب پرفروشترین ها جوابتونو دادم
برید بخونید و با هم مثل گروه سرود ماشالا ماشالا کنید
یه راه ساده بهت یاد میدم که بتونی درست سوادتو افزایش بدی
هر چیزی که اذیتت کرد انگلیسی سرچ کن، سه تا لینک اول رو باز کن، بخونشون
آخ یادم رفت، قبلش بابد بری کلاس زبان 😂
آره آره، حتما برو، چون اگه یه موقع بری آمریکا و هر چیز باحالی ببینی بجای cool بگی ماشالا میگیرن میبرنت
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳محسن وngu در واقع یک نفرن و اینجا به اصطلاح بعنوان ۲ نفر دارن صحبت میکن😁
بجای اینکارها از فردا صبح یه تصمیم جدی برای ادامه زنگیت بگیر
Mohsen68
۳۱ تیر ۱۴۰۳آره آره
هفت هشت تا سازمان امنیتی هم دارن باهامون همکاری میکنن
اون ۲۰۰ تا آنلایکی هم که هر کامنتت میگیره کار ما دوتاست 😂😂😂
amir
۳۱ تیر ۱۴۰۳آخرش باحال بود🤣🤣 فک کن علی رفته خیابون های تگزاس موستانگ و کروت میبینه میگه ماشالا ماشالا ملت میگن این چی داره میگه با خودش؟
Taha Ayoobi
۱ مرداد ۱۴۰۳آدم خنده اش میگیره کامنت های محسنو میخونه 😂
دنیای فرضی مارو ولش کن، دنیای فانتزی خودتو بچسب.
توی اون پست میگی انقدر دلیل میارم که دیگه نگی ماشالا ماشالا، دلیلی که نمیبینیم، همه اش ترول و مسخره کردنه که اونم واقعا خوبه فضای سایت عوض میشه 👌
راستی، طرفتو اعلام کن بهتر بشناسیمت.
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳کادیلاک بعنوان نماد خودروسازی امریکا همیشه پیشگام بود
از سیل اختراعاتش که بگذریم ، در طراحی هم همیشه جلو تر از بقیه بود
طراحی های نظید دویل مدل ۵۲ ، الدورادوهای ۵۳تا ۵۹، فلییت وود مدل ۶۱ و….. همیشه کادیلاک رو در یه مرتبه دیگه قرار میداده
کادیلاک شرکتیه که محصولاتش به سرنشین اعتبار و شخصیت میده
راحتی ، تجمل و قدرت از ارکان اصلی کادیلاکه
ماشالاه
شلبی
۳۱ تیر ۱۴۰۳علی اقا شما رو یه طرفدار وفادار و واقعیه خودروهای امریکایی دیدم که اطلاعات زیادی درمورد ماشین های امریکایی بخصوص مدل های کلاسیک دارین ولی موضوعی که باید در نظر گرفت اینه که فضای تولید بخصوص در محصول اشباعی مثل خودرو نسبت به سال های دهه 50 و 60 و70 میلادی به کلی تغییر کرده و مترها و پارامترها عوض شدن،لذا با دید اونروز نمیشه فضای امروز جامعه این صنعت رو تجزیه تحلیل کرد
الان موضع یابی ها به طور کامل انجام شدن و به همه نیازهای گروه های مختلف مشتریان به طور کامل پاسخ داده شده و در هر موضعی چندین رقیب وجود دارن، در گذشته اگر در بخش خودروهای لوکس کادیلاک یکه تاز بود ولی در حال حاضر اکثر خودروهای کادیلاک در بخش خودروهای نیمه لوکس قرار میگیرن،ای به معنای کم شدن توتن کادیلاک نیست بلکه مدیران یک شرکت با تجزیه و تحلیل دقیق بازار و نیاز مشتریان و وضعیت رقبا در نظر میگیرن که چه موضعی رو برای نام تجاریشون انتخاب کنن
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳ممنونم ازت لطف داری
بله الان شرایط به کل تغییر کرده و خیلی مواردی که در گذشته پارامتر لوکسی بود الان یا نیست یا اگر باشه مثل گذشته نیست
کادیلاک از اواسط دهه ۸۰ و تا همین چند سال پیش با این مشکل دست و پنجه نرم میکرد ولی با تولید محصولاتی مثل سلستیک و نویگیتور نشون داد میتونه باز به جایگاه بالایی که بود برگرده
لینکلن هم دقیقا مثل کادیلاک داستانش هست
ولی دوج و شورولت و بقیه کماکان مثل گذشته هستن و تو همون راستا حرکت میکنن که البته فراز و نشیب هایی هم دارن
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳تو متن اسکالید میخواستم بگم اشتباهی نویگیتور رو اسم بردم
شلبی
۳۱ تیر ۱۴۰۳خودتون دوتا از بهترین مثال های موضع یابی گفتین، سلستیک و نویگیتور و یکی هم من اضافه کنم اسکالید
هر سه این خودروها در موضع هایی هستن که رقیب زیادی برای اونا وجود نداره و برای مثال هیچ خودروسازی وارد قسمت خودروهای فوق لوکس برقی نشده بود یا اس ایو وی های فول سایز لوکس و در واقع اینا گوشه دنج بازار بودن این موضوع در مورد اسکالید برقی هم صدق میکنه که یک اس یو وی فول سایز فوق لوکس برقیه و تقریبا گوشه دنج بازار
در دنیای امروز با تجارت ازاد و وجود رقیب های زیاد که در بسیاری از موارد به تخصص کامل هم رسیدن کمپانی ها فقط تو زمین هایی بازی میکنن که شانس پیروزیه بالایی داشته باشن
Eldorado
۳۱ تیر ۱۴۰۳عیب نداره . چه اسکالید چه نویگیتور
در هر صورت قبولت نداریم نگران نباش
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳وای داغون شدم
چه کردی بامن
Saleh
۳۱ تیر ۱۴۰۳ازین ببعد بجای اینکه بگم وفا رو از سگ یاد بگیر میگم از علی ماشالا یاد بگیر
علی
۱ مرداد ۱۴۰۳یه زمانی خیابان های ایران. پر از کادیلاک و پونتیاک و مرسدس و آئودی بودن
کجا رفت اون روزا
کادیلاک بهترین و باکیفیت ترین برند آمریکایی ها تنها آمریکایی که دوسش دارم
چقدر شیک و باکلاسی آخه
علی Shelby
۳۱ تیر ۱۴۰۳هر دو خفن هستن
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳وجود شرکتهای امثال کادیلاک ، لینکلن ، شورولت و دوج باعث میشه که صنعت خودروسازی همچنان جذاب باشه
شرکتهای امریکای با اون گذشته طلایی و خدماتشون باعث شدن که این صنعت به اینجا برسه
واقعا نمیشه صنعت خودروسازی رو بدون کادیلاکی که سال ۱۹۳۰ لیموزین ۱۶ سیلندر میساخت تصور کرد
نمیشه این صنعت رو بدون وجود لینکلن که ۱۹۳۹ لیموزین ۱۲ سیلندر میساخت تصور کرد
نمیشه بدون در نظر گرفتن دوج که سال ۷۱ چارجر رو با موتور ۴۲۶ همی که ۴۲۵ اسب قدرت تولید میکرد تجسم کرد
امریکن کارز تا ابد باعث فخر صنعت خودروسازی هستن
car lover
۳۱ تیر ۱۴۰۳زنده باد امریکن کارز
BMZ
۳۱ تیر ۱۴۰۳جاننن؟ درست شنیدم ؟ دوج ؟ همونی شرکت ایتالیایه که ۲۰ ساله از پلتفرم و موتور مرسدس استفاده میکنه ؟ شنیدم تازگیا نسل جدید ماشین هاش قراره با همکاری آلفارومئو ساخته شه
امیدوارم بحران مالی دیگه ای مثل دهه 2000 واسه آمریکا پیش نیاد چون همونطور که اون سال ها GM کلی زیر برندشو مثل پونتیاک ، اولدزموبیل، ساترن و … تعطیل کرد و در واقع دولت کمکش کرد که دوباره سرپا شه ، ایندفعه واقع همشون به خاطره ها بپیوندن و تنها بازار خودش یعنی آمریکا رو هم از دست بده
بیچاره کمپانی فورد-چانگان هم که تازگیا از فولکس و چینیا ماشین میگیره و یه مارک روش میچسپونه و به اسم فورد میفروشه
پ.ن:دوستان تروله جدی نگیرید😂 خواستم جواب اینو مثل خودش بدم
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳BMZ
یه جا دیگه بساط کن، فایده نداره.
BMZ
۳۱ تیر ۱۴۰۳دوست عزیز
هدف من مسخره کردن کمپانی های آمریکایی نیست بلکه من براشون خیلی احترامم قائلم ، هدف من مقابله با تعصب بی جاست
کی میتونه اسطوره مسابقات لمان یعنی فورد gt40 رو که با اون انجین ۷ لیتری v8 فراری رو به چالش کشید و شکست داد مسخره کنه
یا همین جیپ که پدر خودرو های آفروده و لندرور دیفندر و تویوتا از روش لندکروزو ساخت
یا یکی دیگه از اسطوره ها یعنی دوج وایپر با انجین 8.4 لیتری v10 و گیربکس دستی
آلمان هیچ وقت نمیتونه یه SUV فول سایز و لوکس در حد اسکالید یا یه سوپر تراک در حد f150 رپتور بسازه ، مرسدس یکبار تلاش کرد و از نیسان پلتفرم گرفت ولی شکست خورد
بعلاوه بنده معتقدم بهترین کمپانی که انجین میسازه نه بی ام و ، نه پورشه و نه فراری بلکه کاسورثه که باعث ساخت افسانه هایی مثل والکری، مرسدس 190E 2.3-16 ، آئودی rs4 شد
Taha Ayoobi
۱ مرداد ۱۴۰۳خیلی عالیه،
ولی من سوالم اینه که علی شوی متعصبه؟
چون من چیزی یادم نمیاد که تعصب علی رو رسونده باشه، فقط از ماشینای کشور مورد علاقه اش تعریف میکنه و به بقیه کاری نداره،
نمیدونم والا.
(Ali(chevynova
۳۱ تیر ۱۴۰۳گفتم که بهت دوج ایتالیایی و بنز چینی
لندروور و جگوارم هندی
من اوکی هستم با این موضوع
در مورد بقیه صحبتهاتم که خوب فاقد اهمیته ولی تو که اهل شیرین بازی هستی یه سرچ کن در مورد دوج پولارا ۳۳۰ مدل ۶۳تا۶۴ و قدرتش ۴۱۰ اسبیش رو ببین که برای فراری اون زمان هم قفل بود چه برسه به بقیه اروپاییهایی که اون زمان برای انگلیس و آلمان بود و الان شدن برای هند و چین
BMZ
۳۱ تیر ۱۴۰۳دیگه تورو خدا بحث اسب بخار رو نکش وسط
اگه دوج پولارا سال 1963 ، 410 اسب بخار با یه انجین 6-7 لیتری میزد ، مرسدس t80 سال 1939 با انجین 44.5 لیتری v12 که خودش واسه هواپیماهای مسرشمیت (کابوس آمریکایی ها توی جنگ جهانی دوم) تولید میکرد، با 3000 اسب ، رکورد سرعتو شکوند
پس دیگه نیا با اسب بخار یا حجم موتور پز بده
NGU
۳۱ تیر ۱۴۰۳سال 1938 مرسدس بنز w125 با موتور 5.6 لیتری v12 قدرت 800 اسب بخاری تولید میکرد
با رکورد سرعت 432 کیلومتر بر ساعت که در گینس هم ثبت شد (البته سازمان nhra متاسفانه برگه ی تایید رو بهشون نداد😂🤣)
https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-%D9%87%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84/#:~:text=%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%B2%D9%86%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%DB%8C%D9%86,%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%85%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%AB%D8%A8%D8%AA%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF.
حالا بگو ببینم اون موقع این رکورد و قدرت برای کی قفل بوده؟
حالا خوبه واسه موتور کوروت c8 رفتید درسته یه انجین کامل فراری رو خریدید از رو اون ساختید
حیف که با این همه ادعا رو v8 یه دونه درست و حسابیشو نتونی بسازی
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳@ BMZ
@NGU
خیلی جوکید واقعا.
BMZ
مرسدس T80 چند تا تولید شد؟
چند نفر باهاش رانندگی کردن؟
اصلا تو خیابون میتونه بیاد؟
یکم فکر کنید.
NGU
دقیقا اینم عین T80
اون W125 چند تا تولید شد؟
کیا باهاش رانندگی کردن؟
مجوز تردد تو خیابون داره؟
NHRA ربطی به سرعت نداره، مسابقات رسمی درگه، میخوای تیکه بندازی قبلش فکر کن.
یه منبع بیار که گفته باشه موتور کوروت از رو اون ساخت شده باشه؟
اگه اینطوره به جز فراری، موتور های پورشه و مکلارن رو هم برسی کردن، چرا گیر دادی به فراری؟
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳ngu کامنت هات فوق العاده خنده دارن این ماشین بنز که میگی هیچوقت ماشینی نبود که اجازه تردد در جاده رو داشته باشه در رابطه با کوروت هم من فکر کنم پنج بار لینک فرستادم و مثل همیشه شما ها حرفی برای گفتن نداشتید😂 البته خب من هم میتونم بدون منبع بگم فراری از موتور های ایران خودرو استفاده میکنه اون nhra هم که باعث حرص خوردن خیلی هاست🤣
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳bmz من یه بار جواب دادم و پدال کامنتم رو پاک کرد اول اینکه این آلفارومئو هست که قراره بر اساس پلتفرم برقی چارجر ساخته بشه تاریخ رو نمیشه عوض کرد در ضمن خیلی راحت میتونیم با حجم موتور و اسب بخار پز بدیم چون بنز هیچوقت نتونسته یه ماشین جاده ای با این مشخصات تولید کنه مثل ماسل کار ها
NGU
۳۱ تیر ۱۴۰۳@taha ayoobi
موتور این w125 بر خلاف t80 کاملا یه موتور عادی با حجم معقول و قابلیت نصب روی یک خودروی شهری رو داشت
مهم خروجیه موتور بود که در اون زمان برای آمریکایی جماعت قفل بود
وقتی چیزی یک نمونه ازش ساخته میشه تست و آزمایش میشه و رکورد رسمی ثبت میکنه یعنی چه یک نمونه چه 1 میلیون فرقی نداره
حداقل این تک نمونه ی بنز 80 سال پیش ادعاش رو مرد و مردونه ثابت کرد نه مثل هایپر کار پر ادعای شما یعنی ssc تواتارا که گندش در اومد
https://www.pedal.ir/american/ssc-admits-tuatara-speed/
“NHRA ربطی به سرعت نداره، مسابقات رسمی درگه”
نه باو راست میگی خوب شد گفتی نمیدونستم
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳ngu لابد آلمانی فن ها به درجه ای رسیدن که سوار موتور ماشین هم میشن ما نمیدونستیم😂 چون تا جایی که من میدونم خود موتور به تنهایی کاربردی نداره😂 همین که بالاخره فرق مسابقات سرعت با درگ رو متوجه شدی خیلی خوشحالم امیدوارم همینطوری پیشرفت کنی🙏😂
Taha Ayoobi
۱ مرداد ۱۴۰۳@NGU
اگه این قابلیتو داشت چرا مرسدس رو یه ماشین تولیدی نذاشت که خودشو نشون بده؟
(“NHRA ربطی به سرعت نداره، مسابقات رسمی درگه”
نه باو راست میگی خوب شد گفتی نمیدونستم)
زرنگی؟، بقیه کامنتم بذار
NHRA ربطی به سرعت نداره، ((مسابقات رسمی درگه، میخوای تیکه بندازی قبلش فکر کن))
BMZ
اون T80 هم که میگی رکورد سرعت رو نزد هیچوقت.
سوشیانت
۳۱ تیر ۱۴۰۳دوست عزیز خودرو آلفارومئو قراره بر اساس دوج چارجر برقی ساخته بشه دیگه تاریخ رو برعکس نکن خواهشا😂 حداقل میخوای ترول باشی یه چیزی بگو که منطقی باشه
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳ماشالا جنرال موتورز
ماشالا فورد
ماشالا دوج
ماشالا امریکن کارز
علی
۱ مرداد ۱۴۰۳مگه میشه کسی پونتیاک gto رو ببینه و. مست نشه مگه میشه کسی دوج چلنجر رو ببینه و خوف نکنه. مگه میشه کسی کادیلاک اسکالید رو ببینه و نبضش بالا پایین نشه
هراکلیوس
۳۱ تیر ۱۴۰۳اون موقع ها کمک راننده تنها تفریحش ور رفتن با او ساعت جلوش بوده
car lover
۳۱ تیر ۱۴۰۳همون ساعت خودش کلی ارزش داره و بشخصه به هزارتا مانیتور ترجیحش میدم
نانو
۳۱ تیر ۱۴۰۳سریع ترین قسمت ماشین 1949که تو 5دقیقه اماده میشده فرمونش بوده
Amirsh
۳۱ تیر ۱۴۰۳یه زمان دوئل میزاشتید تو پدال
کاش یه دوئل دیگه راه بندازید باز ، از همه ی ماشینای جدیدی که معرفی شدن
زیزیگولو
۳۱ تیر ۱۴۰۳از همون زمانی که کانسپت کادیلاک سلستیک اومد بیرون انتظار میرفت که محصولات کمپانی کادیلاک شکل و بوی مدرن تری رو به خودشون بگیرن و حدوداً چهار سال پیش بود که کراس اور برقی کادیلاک لیریک رو دیدیم و این ماشین آمریکایی از اون موقع تا حالا پخته تر شده و تو نسل جدیدش امکاناتو قدرت بیشتری رو با قیمت منطقی تری به مشتریا عرضه میکنه ………….. هر چند از برقیا خوشم نمیاد ولی میشه بهش گفت یه کراس اور جنتلمن آمریکایی 👌👌
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳واقعا زبان طراحی محصولات برقی کادیلاک عالیه
زیزیگولو
۳۱ تیر ۱۴۰۳کادیلاک به روزای اوجش برگشته 👍
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳دقیقا👌
ولی حیف میخواد برقی شه.
ایکاش برقی شدن 20 سال عقب بیوفته که اوج کادیلاک رو تو بنزینی ببینیم.
𝐀𝐥𝐢
۳۱ تیر ۱۴۰۳یه ابهت خاصی تو چهره ۱۹۴۹
Taha Ayoobi
۳۱ تیر ۱۴۰۳به به عجب پستی.
اینم برای اونایی که برای مسخره کردن میگفتن ماشالا مهندسی هردمبیل.
R@min
۳۱ تیر ۱۴۰۳تو این پنج سال گذشته که برندها پلتفرم های الکتریکی خودشونو توسعه دادن معنای آشغال تعریف کردن چه التیوم جی ام چه پلتفرم مرسدس و فولکس.
Mr.G
۳۱ تیر ۱۴۰۳میگم شما کلا چه چیزی از صنعت خودرو قبول داری ؟
هرکاری این شرکتای بیچاره از امریکا و اروپا تا آسیا میکنن ، همچنان نمیتونن نظر شما رو جلب کنن متاسفانه . میشه در حقشون بزرگواری کنی و بگی چی مد نظرته ؟
منو یاد فراستی میندازی 😄
R@min
۳۱ تیر ۱۴۰۳بیخیال راحت باش.
MATIN
۳۱ تیر ۱۴۰۳خدایی قدیمیش گنگ تره
نیما
۳۱ تیر ۱۴۰۳آمریکا از همون قدیم قدرت طراحیش عالی بوده
شما همون کامارو و دوج و فورد رو ببینید
ولی اینو حیف کردن برقی شده
اینو باید یه موتور 8 سیلندر بذارم روش
گاز میدی جاده رو بخوره
SMS
۳۱ تیر ۱۴۰۳کادیلاک همیشه خاص و باکلاس بوده و یه سری از اختراعات هم مال اونه
حمید
۳۱ تیر ۱۴۰۳ماهم قرار که ریرا و سورن پلاس و کوییک یا شاهین صادر کنیم تا خودرو سازان آمریکایی رو ورشکست کنیم