کادیلاک

ملاقات کادیلاک سال 1949 با لیریک 2024، مرور تکنولوژی‌های دیروز و امروز

با آزمایش دو کادیلاک با اختلاف سن ۷۵ سال، نگاهی به شگفتی‌های تکنولوژیک این برند لوکس آمریکایی در آن زمان و اکنون خواهیم داشت.

باله‌های کشیده و جلوپنجره‌های بزرگ کرومی زینت‌بخش کادیلاک‌ها طی ۷۵ سال گذشته بوده‌اند اما این زرق‌وبرق‌ها نباید ما را از تکنولوژی‌های پیشگامانه‌ای که زیر پوست بسیاری از خودروهای این شرکت پنهان شده غافل کند. به همین دلیل، قصد داریم شگفتی‌های مهندسی و تکنولوژیک کادیلاک ۱۹۴۹ و لیریک ۲۰۲۴ را مرور کنیم یعنی دو خودرویی که نمایانگر تاریخ لوکس‌سازی آمریکا از دیروز تا امروز هستند.

کادیلاک ۱۹۴۹، اولین خودروی سال موتورترند

همهٔ برندگان خودروی سال موتورترند به‌خودی‌خود قابل‌توجه هستند اما کادیلاک ۱۹۴۹ چون اولین بار این عنوان را کسب کرد، شایستهٔ توجه بیشتری است. در نوامبر ۱۹۴۹، زمانی که تنها سه سال از عمر موتورترند می‌گذشت، تصمیم بر انتخاب خودروی سال گرفته شد. پس از بررسی همهٔ خودروهای بازار آمریکا در آن زمان، از جیپستر گرفته تا لینکلن، فینالیست‌ها به سه مدل فورد، اولدزمبیل و کادیلاک محدود شدند. ابتدا فورد کنار گذاشته شد زیرا از لحاظ مهندسی هیچ ویژگی جدید یا برجسته‌ای ارائه نمی‌کرد. از سوی دیگر، الدزمبیل و کادیلاک هردو به پیشرانه‌های V8 جدید با سیستم سوپاپ OHV (سوپاپ روی سرسیلندر) مجهز بودند اما کادیلاک رقیب هم‌خانواده را پشت سر گذاشت زیرا پیشرانهٔ کمی بزرگ‌تر و قوی‌تری داشت.

موتور V8 جدید کادیلاک نسبت به پیشرانهٔ L-Head یا سرتخت قبلی با سوپاپ کناری مزیت‌های زیادی داشت. انتقال سوپاپ‌ها از داخل بلوک به روی سرسیلندر باعث کاهش اندازهٔ کلی موتور شد و همچنین امکان افزایش قطر سیلندر، کاهش کورس پیستون و کاهش وزن پیستون و میل‌لنگ را فراهم کرد. درمجموع، طراحی جدید موتور باعث کاهش ۱۰۰ کیلوگرمی وزن موتور، افزایش قدرت، بهبود راندمان حرارتی، کاهش لرزش و ارتعاش، افزایش دوام و کاهش مصرف سوخت شد. نسبت تراکم موتور هم از ۷.۲۵ به ۷.۵ افزایش پیدا کرد که هرچند جزئی بود اما به دلیل کیفیت پایین بنزین آن زمان محدود شده بود و موتور کادیلاک می‌توانست نسبت تراکمی تا ۱۲ داشته باشد.

این پیشرانهٔ جدید در سدان کادیلاک سری ۶۲ مدل ۱۹۵۱ موتور آزمایش موتورترند قرار گرفت و هرچند هندلینگ خودرو بسیار قابل‌توجه بود ولی بشدت شیفتهٔ چیزی که زیر کاپوت قرار داشت شدیم. این پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که ۱۰ اسب بخار بیشتر از موتور V8 سرتخت قبلی بود. در آزمایش، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۱۶.۶ ثانیه ثبت شد و کادیلاک را به یکی از سریع‌ترین خودروهای آن سال تبدیل کرد. یکی دیگر از نکات مهم این آزمایش، صرفه‌جویی در مصرف سوخت بود. از خودروی لوکس بزرگی که برای پرفورمنس طراحی شده، قطعاً انتظار اشتهای زیادی برای بنزین می‌رفت اما کادیلاک مصرف کمتری نسبت به بسیاری از خودروهای کوچک‌تر داشت.

کادیلاک لیریک ۲۰۲۴، از کروم تا کبالت

لیریک به لطف پلت‌فرم اولتیوم جنرال موتورز که از قابلیت شارژ سریع، تحویل قدرت نرم و شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر برخوردار است، همهٔ ویژگی‌های مناسب یک خودروی الکتریکی را دارد. در بخش باطری، مهندسان جنرال موتورز از سلول‌های کیسه‌ای شکل با ترکیب نیکل، کبالت، منگنز و آلومینیوم بجای سلول‌های استوانه‌ای متداول‌تر استفاده کرده‌اند. به گفتهٔ این شرکت، این سلول‌ها انرژی بیشتری دارند و بازیافت آن‌ها آسان‌تر است. جنرال موتورز ۲۴ نمونه از این سلول‌ها را در یک ماژول بسته‌بندی می‌کند که باهم ترکیب می‌شوند و یک پکیج باطری را تشکیل می‌دهند. این سیستم انعطاف‌پذیری بیشتری را در چینش باطری‌ها بسته به نوع خودرو فراهم می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، پکیج باطری لیریک شامل ۱۲ ماژول است که ۱۰۲ کیلووات ساعت انرژی را برای تغذیهٔ یک موتور در نسخهٔ محرک عقب یا دو موتور در نسخهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌کند. کادیلاک اسکالید IQ با باطری ۲۰۰ کیلووات ساعتی و موتورهای قدرتمند با حداکثر ۷۵۰ اسب بخار، به‌خوبی مقیاس‌پذیری پلت‌فرم اولتیوم را نشان می‌دهد. لیریک چهارچرخ محرک در آزمایش جاده‌ای موتورترند با سرعت ثابت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، برد ۴۶۰ کیلومتری را با ۹۵ درصد از شارژ باطری خود ثبت کرد. هنگام شارژ نیز با استفاده از شارژر سریع، پس از ۱۵ دقیقه ۱۶۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه شد.

اما آیا اولتیوم اما تأثیری که موتور هشت سیلندر OHV کادیلاک روی صنعت خودروسازی گذاشت را به همراه دارد؟ هنوز نمی‌توان به این سؤال پاسخ قطعی داد. مثل بسیاری از تکنولوژی‌های جدید، پلت‌فرم اولتیوم هم با چالش‌هایی دست‌وپنجه نرم می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها، مشکلات تولید پکیج‌های باطری است. این مشکل طی سال‌های گذشته جنرال موتورز را با چالش مواجه و عرضهٔ خودروهای الکتریکی پلت‌فرم اولتیوم مثل لیریک را بسیار محدود کرده است. البته این مشکلات درنهایت حل خواهند شد و بااین‌وجود، لیریک نشان می‌دهد که مهندسی و نوآوری همچنان سرلوحهٔ کار کادیلاک است. اولتیوم اثبات می‌کند که کادیلاک هنوز یکی کمپانی قدرتمند در زمینهٔ مهندسی است و با بهبود شعاع حرکتی و سرعت شارژ، کادیلاک‌های اولتیوم این پتانسیل را دارند که به خودروهای پیشروی کلاس خود تبدیل شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۹ رای

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. (Ali(chevynova

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7242 ديدگاه)

    اصالت اصالت اصالت
    ماشالاه وقار و پشتوانه
    ماشالاه تاریخچه درخشان
    طراحی مدل ۴۹ شاهکاره هارلی ارل هست
    کادیلاک اعتباره صنعت خودروسازی
    اصالت ۱۹۰۲ کامل درش مشهوده و همچنان برای خوده امریکاییهاست

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. (Ali(chevynova

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (7242 ديدگاه)

      خداروشکر پس خسرو جان
      از این به بعد ماشالاه رو بیشتر میکنم تا خندهات بیشتر بشه و لذت ببری

    2. Bmw

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (640 ديدگاه)

      خودرو سازای آمریکایی وجودشون رو مدیون هستن چون باعث ساخت وانت و رونق صعنت خودروسازیشون شد 😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 12
      1. (Ali(chevynova

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7242 ديدگاه)

        وانت میگی یاد شکستx کلاس همش میوفتم
        همون که پلتفرمش رو از نیسان گرفت ها اون منظورمه

        موافقم 9
        مخالفم 7
      2. Bmw

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (640 ديدگاه)

        عه کامنتم سانسور علی حیف شد با اینکه چیزه بدی ننوشته بودم 😂

        موافقم 4
        مخالفم 8
      3. سوشیانت

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3190 ديدگاه)

        آره فرق آمریکایی با آلمانی اینه که ماشین های آلمانی نهایتا باید با پیکاپ ها مقایسه بشن در حد اس یو وی یا سدان های آمریکایی و… نیستن🤣

        موافقم 9
        مخالفم 8
    3. Mohsen68

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      آمریکا بزرگترین بازار فروش خودروهای آلمانی

      بعد شما بشین از راه دور ماشالا ماشالا کن 😂

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3481 ديدگاه)

        محسن اونوقت حتی 1 خودروی آلمانی بین 10 خودروی پر فروش آمریکا نیست😂

        موافقم 9
        مخالفم 4
      2. (Ali(chevynova

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7242 ديدگاه)

        آلمانیها تو امریکا پرفروشن😂😂
        لااقل پست قبلی پدال رو یه نگاه بکن از ۱۵ تا ماشین پرفروش یدونشم آلمانی نبود
        متوهمی؟

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. NGU

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (83 ديدگاه)

          نگرفتی منظورشو البته خب بیشتر از این هم انتظاری نمیره
          فروش ماشین اکونومی و اقتصادی با لوکس سازان مقایسه نمیشه
          آمار فروش برند های لوکس ساز مثل بنز و بی ام و رو با امثال کادیلاک و … رو تو خاک آمریکا مقایسه کن متوجه میشی

          موافقم 8
          مخالفم 9
        2. Mohsen68

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          بابا ngu جان سختش نکن دیگه

          این بره آمریکا هم با همون فورد اف ۱۵۰ میره در سالن کنسرت، توقع داره درو هم براش باز کنن ببرن ماشینشم براش پارک کنن 😂😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 6
        3. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          هیچی دیگه کادیلاک شد برند اقتصادی😂 ngu ازت متشکرم که باعث میشه سایت فضای طنز پیدا کنه

          موافقم 7
          مخالفم 4
      3. Mohsen68

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        خوش بحالتون 😂

        یه دنیای فرضی توی ذهن خودتون ساختین و ازش لذت میبرین

        تو همون مطلب پرفروشترین ها جوابتونو دادم
        برید بخونید و با هم مثل گروه سرود ماشالا ماشالا کنید

        یه راه ساده بهت یاد میدم که بتونی درست سوادتو افزایش بدی

        هر چیزی که اذیتت کرد انگلیسی سرچ کن، سه تا لینک اول رو باز کن، بخونشون

        آخ یادم رفت، قبلش بابد بری کلاس زبان 😂

        آره آره، حتما برو، چون اگه یه موقع بری آمریکا و هر چیز باحالی ببینی بجای cool بگی ماشالا میگیرن میبرنت

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. (Ali(chevynova

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7242 ديدگاه)

          محسن وngu در واقع یک نفرن و اینجا به اصطلاح بعنوان ۲ نفر دارن صحبت میکن😁
          بجای اینکارها از فردا صبح یه تصمیم جدی برای ادامه زنگیت بگیر

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. Mohsen68

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (81 ديدگاه)

          آره آره
          هفت هشت تا سازمان امنیتی هم دارن باهامون همکاری میکنن

          اون ۲۰۰ تا آنلایکی هم که هر کامنتت میگیره کار ما دوتاست 😂😂😂

          موافقم 2
          مخالفم 9
        3. amir

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3326 ديدگاه)

          آخرش باحال بود🤣🤣 فک کن علی رفته خیابون های تگزاس موستانگ و کروت میبینه میگه ماشالا ماشالا ملت میگن این چی داره میگه با خودش؟

          موافقم 6
          مخالفم 4
        4. Taha Ayoobi

          ۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          آدم خنده اش میگیره کامنت های محسنو میخونه 😂

          دنیای فرضی مارو ولش کن، دنیای فانتزی خودتو بچسب.

          توی اون پست میگی انقدر دلیل میارم که دیگه نگی ماشالا ماشالا، دلیلی که نمیبینیم، همه اش ترول و مسخره کردنه که اونم واقعا خوبه فضای سایت عوض میشه 👌

          راستی، طرفتو اعلام کن بهتر بشناسیمت.

          موافقم 5
          مخالفم 2
  2. (Ali(chevynova

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7242 ديدگاه)

    کادیلاک بعنوان نماد خودروسازی امریکا همیشه پیشگام بود
    از سیل اختراعاتش که بگذریم ، در طراحی هم همیشه جلو تر از بقیه بود
    طراحی های نظید دویل مدل ۵۲ ، الدورادوهای ۵۳تا ۵۹، فلییت وود مدل ۶۱ و….. همیشه کادیلاک رو در یه مرتبه دیگه قرار میداده
    کادیلاک شرکتیه که محصولاتش به سرنشین اعتبار و شخصیت میده
    راحتی ، تجمل و قدرت از ارکان اصلی کادیلاکه
    ماشالاه

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. شلبی

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      علی اقا شما رو یه طرفدار وفادار و واقعیه خودروهای امریکایی دیدم که اطلاعات زیادی درمورد ماشین های امریکایی بخصوص مدل های کلاسیک دارین ولی موضوعی که باید در نظر گرفت اینه که فضای تولید بخصوص در محصول اشباعی مثل خودرو نسبت به سال های دهه 50 و 60 و70 میلادی به کلی تغییر کرده و مترها و پارامترها عوض شدن،لذا با دید اونروز نمیشه فضای امروز جامعه این صنعت رو تجزیه تحلیل کرد
      الان موضع یابی ها به طور کامل انجام شدن و به همه نیازهای گروه های مختلف مشتریان به طور کامل پاسخ داده شده و در هر موضعی چندین رقیب وجود دارن، در گذشته اگر در بخش خودروهای لوکس کادیلاک یکه تاز بود ولی در حال حاضر اکثر خودروهای کادیلاک در بخش خودروهای نیمه لوکس قرار میگیرن،ای به معنای کم شدن توتن کادیلاک نیست بلکه مدیران یک شرکت با تجزیه و تحلیل دقیق بازار و نیاز مشتریان و وضعیت رقبا در نظر میگیرن که چه موضعی رو برای نام تجاریشون انتخاب کنن

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7242 ديدگاه)

        ممنونم ازت لطف داری

        بله الان شرایط به کل تغییر کرده و خیلی مواردی که در گذشته پارامتر لوکسی بود الان یا نیست یا اگر باشه مثل گذشته نیست

        کادیلاک از اواسط دهه ۸۰ و تا همین چند سال پیش با این مشکل دست و پنجه نرم میکرد ولی با تولید محصولاتی مثل سلستیک و نویگیتور نشون داد میتونه باز به جایگاه بالایی که بود برگرده
        لینکلن هم دقیقا مثل کادیلاک داستانش هست
        ولی دوج و شورولت و بقیه کماکان مثل گذشته هستن و تو همون راستا حرکت میکنن که البته فراز و نشیب هایی هم دارن

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. (Ali(chevynova

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7242 ديدگاه)

          تو متن اسکالید میخواستم بگم اشتباهی نویگیتور رو اسم بردم

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. شلبی

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (700 ديدگاه)

          خودتون دوتا از بهترین مثال های موضع یابی گفتین، سلستیک و نویگیتور و یکی هم من اضافه کنم اسکالید
          هر سه این خودروها در موضع هایی هستن که رقیب زیادی برای اونا وجود نداره و برای مثال هیچ خودروسازی وارد قسمت خودروهای فوق لوکس برقی نشده بود یا اس ایو وی های فول سایز لوکس و در واقع اینا گوشه دنج بازار بودن این موضوع در مورد اسکالید برقی هم صدق میکنه که یک اس یو وی فول سایز فوق لوکس برقیه و تقریبا گوشه دنج بازار
          در دنیای امروز با تجارت ازاد و وجود رقیب های زیاد که در بسیاری از موارد به تخصص کامل هم رسیدن کمپانی ها فقط تو زمین هایی بازی میکنن که شانس پیروزیه بالایی داشته باشن

          موافقم 4
          مخالفم 3
        3. Eldorado

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (167 ديدگاه)

          عیب نداره . چه اسکالید چه نویگیتور
          در هر صورت قبولت نداریم نگران نباش

          موافقم 2
          مخالفم 6
        4. (Ali(chevynova

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (7242 ديدگاه)

          وای داغون شدم
          چه کردی بامن

          موافقم 9
          مخالفم 3
      2. Saleh

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        ازین ببعد بجای اینکه بگم وفا رو از سگ یاد بگیر میگم از علی ماشالا یاد بگیر

        موافقم 4
        مخالفم 3
    2. علی

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (753 ديدگاه)

      یه زمانی خیابان های ایران. پر از کادیلاک و پونتیاک و مرسدس و آئودی بودن
      کجا رفت اون روزا
      کادیلاک بهترین و باکیفیت ترین برند آمریکایی ها تنها آمریکایی که دوسش دارم
      چقدر شیک و باکلاسی آخه

  3. علی Shelby

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    هر دو خفن هستن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  4. (Ali(chevynova

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7242 ديدگاه)

    وجود شرکتهای امثال کادیلاک ، لینکلن ، شورولت و دوج باعث میشه که صنعت خودروسازی همچنان جذاب باشه
    شرکتهای امریکای با اون گذشته طلایی و خدماتشون باعث شدن که این صنعت به اینجا برسه

    واقعا نمیشه صنعت خودروسازی رو بدون کادیلاکی که سال ۱۹۳۰ لیموزین ۱۶ سیلندر میساخت تصور کرد
    نمیشه این صنعت رو بدون وجود لینکلن که ۱۹۳۹ لیموزین ۱۲ سیلندر میساخت تصور کرد
    نمیشه بدون در نظر گرفتن دوج که سال ۷۱ چارجر رو با موتور ۴۲۶ همی که ۴۲۵ اسب قدرت تولید میکرد تجسم کرد
    امریکن کارز تا ابد باعث فخر صنعت خودروسازی هستن

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. car lover

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (927 ديدگاه)

      زنده باد امریکن کارز

      موافقم 8
      مخالفم 7
    2. BMZ

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      جاننن؟ درست شنیدم ؟ دوج ؟ همونی شرکت ایتالیایه که ۲۰ ساله از پلتفرم و موتور مرسدس استفاده میکنه ؟ شنیدم تازگیا نسل جدید ماشین هاش قراره با همکاری آلفارومئو ساخته شه

      امیدوارم بحران مالی دیگه ای مثل دهه 2000 واسه آمریکا پیش نیاد چون همونطور که اون سال ها GM کلی زیر برندشو مثل پونتیاک ، اولدزموبیل، ساترن و … تعطیل کرد و در واقع دولت کمکش کرد که دوباره سرپا شه ، ایندفعه واقع همشون به خاطره ها بپیوندن و تنها بازار خودش یعنی آمریکا رو هم از دست بده

      بیچاره کمپانی فورد-چانگان هم که تازگیا از فولکس و چینیا ماشین میگیره و یه مارک روش میچسپونه و به اسم فورد میفروشه

      پ.ن:دوستان تروله جدی نگیرید😂 خواستم جواب اینو مثل خودش بدم

      موافقم 6
      مخالفم 11
      1. Taha Ayoobi

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3481 ديدگاه)

        BMZ

        یه جا دیگه بساط کن، فایده نداره.

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. BMZ

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          دوست عزیز
          هدف من مسخره کردن کمپانی های آمریکایی نیست بلکه من براشون خیلی احترامم قائلم ، هدف من مقابله با تعصب بی جاست

          کی میتونه اسطوره مسابقات لمان یعنی فورد gt40 رو که با اون انجین ۷ لیتری v8 فراری رو به چالش کشید و شکست داد مسخره کنه

          یا همین جیپ که پدر خودرو های آفروده و لندرور دیفندر و تویوتا از روش لندکروزو ساخت

          یا یکی دیگه از اسطوره ها یعنی دوج وایپر با انجین 8.4 لیتری v10 و گیربکس دستی

          آلمان هیچ وقت نمیتونه یه SUV فول سایز و لوکس در حد اسکالید یا یه سوپر تراک در حد f150 رپتور بسازه ، مرسدس یکبار تلاش کرد و از نیسان پلتفرم گرفت ولی شکست خورد

          بعلاوه بنده معتقدم بهترین کمپانی که انجین میسازه نه بی ام و ، نه پورشه و نه فراری بلکه کاسورثه که باعث ساخت افسانه هایی مثل والکری، مرسدس 190E 2.3-16 ، آئودی rs4 شد

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          خیلی عالیه،
          ولی من سوالم اینه که علی شوی متعصبه؟
          چون من چیزی یادم نمیاد که تعصب علی رو رسونده باشه، فقط از ماشینای کشور مورد علاقه اش تعریف میکنه و به بقیه کاری نداره،
          نمیدونم والا.

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. (Ali(chevynova

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (7242 ديدگاه)

        گفتم که بهت دوج ایتالیایی و بنز چینی
        لندروور و جگوارم هندی

        من اوکی هستم با این موضوع

        در مورد بقیه صحبتهاتم که خوب فاقد اهمیته ولی تو که اهل شیرین بازی هستی یه سرچ کن در مورد دوج پولارا ۳۳۰ مدل ۶۳تا۶۴ و قدرتش ۴۱۰ اسبیش رو ببین که برای فراری اون زمان هم قفل بود چه برسه به بقیه اروپاییهایی که اون زمان برای انگلیس و آلمان بود و الان شدن برای هند و چین

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. BMZ

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          دیگه تورو خدا بحث اسب بخار رو نکش وسط

          اگه دوج پولارا سال 1963 ، 410 اسب بخار با یه انجین 6-7 لیتری میزد ، مرسدس t80 سال 1939 با انجین 44.5 لیتری v12 که خودش واسه هواپیماهای مسرشمیت (کابوس آمریکایی ها توی جنگ جهانی دوم) تولید می‌کرد، با 3000 اسب‌ ، رکورد سرعتو شکوند

          پس دیگه نیا با اسب بخار یا حجم موتور پز بده

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. NGU

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (83 ديدگاه)

          سال 1938 مرسدس بنز w125 با موتور 5.6 لیتری v12 قدرت 800 اسب بخاری تولید میکرد
          با رکورد سرعت 432 کیلومتر بر ساعت که در گینس هم ثبت شد (البته سازمان nhra متاسفانه برگه ی تایید رو بهشون نداد😂🤣)
          https://www.pedal.ir/mercedes-benz/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2-%D9%87%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%84/#:~:text=%D8%A7%DB%8C%D9%86%20%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF%D8%B2%D9%86%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%DB%8C%D9%86,%D8%B1%D8%A7%20%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%85%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%AB%D8%A8%D8%AA%20%DA%A9%D8%B1%D8%AF.
          حالا بگو ببینم اون موقع این رکورد و قدرت برای کی قفل بوده؟
          حالا خوبه واسه موتور کوروت c8 رفتید درسته یه انجین کامل فراری رو خریدید از رو اون ساختید
          حیف که با این همه ادعا رو v8 یه دونه درست و حسابیشو نتونی بسازی

          موافقم 5
          مخالفم 8
        3. Taha Ayoobi

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          @ BMZ
          @NGU

          خیلی جوکید واقعا.

          BMZ
          مرسدس T80 چند تا تولید شد؟
          چند نفر باهاش رانندگی کردن؟
          اصلا تو خیابون میتونه بیاد؟
          یکم فکر کنید.

          NGU
          دقیقا اینم عین T80
          اون W125 چند تا تولید شد؟
          کیا باهاش رانندگی کردن؟
          مجوز تردد تو خیابون داره؟

          NHRA ربطی به سرعت نداره، مسابقات رسمی درگه، میخوای تیکه بندازی قبلش فکر کن.

          یه منبع بیار که گفته باشه موتور کوروت از رو اون ساخت شده باشه؟
          اگه اینطوره به جز فراری، موتور های پورشه و مک‌لارن رو هم برسی کردن، چرا گیر دادی به فراری؟

          موافقم 5
          مخالفم 4
        4. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          ngu کامنت هات فوق العاده خنده دارن این ماشین بنز که میگی هیچوقت ماشینی نبود که اجازه تردد در جاده رو داشته باشه در رابطه با کوروت هم من فکر کنم پنج بار لینک فرستادم و مثل همیشه شما ها حرفی برای گفتن نداشتید😂 البته خب من هم میتونم بدون منبع بگم فراری از موتور های ایران خودرو استفاده میکنه اون nhra هم که باعث حرص خوردن خیلی هاست🤣

          موافقم 4
          مخالفم 3
        5. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          bmz من یه بار جواب دادم و پدال کامنتم رو پاک کرد اول اینکه این آلفارومئو هست که قراره بر اساس پلتفرم برقی چارجر ساخته بشه تاریخ رو نمیشه عوض کرد در ضمن خیلی راحت میتونیم با حجم موتور و اسب بخار پز بدیم چون بنز هیچوقت نتونسته یه ماشین جاده ای با این مشخصات تولید کنه مثل ماسل کار ها

          موافقم 5
          مخالفم 3
        6. NGU

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (83 ديدگاه)

          @taha ayoobi
          موتور این w125 بر خلاف t80 کاملا یه موتور عادی با حجم معقول و قابلیت نصب روی یک خودروی شهری رو داشت
          مهم خروجیه موتور بود که در اون زمان برای آمریکایی جماعت قفل بود
          وقتی چیزی یک نمونه ازش ساخته میشه تست و آزمایش میشه و رکورد رسمی ثبت میکنه یعنی چه یک نمونه چه 1 میلیون فرقی نداره
          حداقل این تک نمونه ی بنز 80 سال پیش ادعاش رو مرد و مردونه ثابت کرد نه مثل هایپر کار پر ادعای شما یعنی ssc تواتارا که گندش در اومد
          https://www.pedal.ir/american/ssc-admits-tuatara-speed/
          “NHRA ربطی به سرعت نداره، مسابقات رسمی درگه”
          نه باو راست میگی خوب شد گفتی نمیدونستم

          موافقم 3
          مخالفم 5
        7. سوشیانت

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3190 ديدگاه)

          ngu لابد آلمانی فن ها به درجه ای رسیدن که سوار موتور ماشین هم میشن ما نمیدونستیم😂 چون تا جایی که من میدونم خود موتور به تنهایی کاربردی نداره😂 همین که بالاخره فرق مسابقات سرعت با درگ رو متوجه شدی خیلی خوشحالم امیدوارم همینطوری پیشرفت کنی🙏😂

          موافقم 6
          مخالفم 2
        8. Taha Ayoobi

          ۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          @NGU

          اگه این قابلیتو داشت چرا مرسدس رو یه ماشین تولیدی نذاشت که خودشو نشون بده؟

          (“NHRA ربطی به سرعت نداره، مسابقات رسمی درگه”
          نه باو راست میگی خوب شد گفتی نمیدونستم)
          زرنگی؟، بقیه کامنتم بذار
          NHRA ربطی به سرعت نداره، ((مسابقات رسمی درگه، میخوای تیکه بندازی قبلش فکر کن))

          BMZ
          اون T80 هم که میگی رکورد سرعت رو نزد هیچوقت.

      3. سوشیانت

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3190 ديدگاه)

        دوست عزیز خودرو آلفارومئو قراره بر اساس دوج چارجر برقی ساخته بشه دیگه تاریخ رو برعکس نکن خواهشا😂 حداقل میخوای ترول باشی یه چیزی بگو که منطقی باشه

        موافقم 4
        مخالفم 3
    3. Taha Ayoobi

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      ماشالا جنرال موتورز
      ماشالا فورد
      ماشالا دوج
      ماشالا امریکن کارز

      موافقم 7
      مخالفم 4
    4. علی

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (753 ديدگاه)

      مگه میشه کسی پونتیاک gto رو ببینه و. مست نشه مگه میشه کسی دوج چلنجر رو ببینه و خوف نکنه. مگه میشه کسی کادیلاک اسکالید رو ببینه و نبضش بالا پایین نشه

  5. هراکلیوس

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اون موقع ها کمک راننده تنها تفریحش ور رفتن با او ساعت جلوش بوده

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (927 ديدگاه)

      همون ساعت خودش کلی ارزش داره و بشخصه به هزارتا مانیتور ترجیحش میدم

      موافقم 3
      مخالفم 1
  6. نانو

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (141 ديدگاه)

    سریع ترین قسمت ماشین 1949که تو 5دقیقه اماده میشده فرمونش بوده

    موافقم 2
    مخالفم 3
  7. Amirsh

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    یه زمان دوئل میزاشتید تو پدال
    کاش یه دوئل دیگه راه بندازید باز ، از همه ی ماشینای جدیدی که معرفی شدن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. زیزیگولو

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    از همون زمانی که کانسپت کادیلاک سلستیک اومد بیرون انتظار میرفت که محصولات کمپانی کادیلاک شکل و بوی مدرن‌ تری رو به خودشون بگیرن و حدوداً چهار سال پیش بود که کراس اور برقی کادیلاک لیریک رو دیدیم و این ماشین آمریکایی از اون‌ موقع تا حالا پخته‌ تر شده و تو نسل جدیدش امکاناتو قدرت بیشتری رو با قیمت منطقی‌ تری به مشتریا عرضه میکنه ………….. هر چند از برقیا خوشم نمیاد ولی میشه بهش گفت یه کراس اور جنتلمن آمریکایی 👌👌

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3481 ديدگاه)

      واقعا زبان طراحی محصولات برقی کادیلاک عالیه

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. زیزیگولو

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (6033 ديدگاه)

        کادیلاک به روزای اوجش برگشته 👍

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۳۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3481 ديدگاه)

          دقیقا👌
          ولی حیف میخواد برقی شه.
          ایکاش برقی شدن 20 سال عقب بیوفته که اوج کادیلاک رو تو بنزینی ببینیم.

          موافقم 5
          مخالفم 1
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1389 ديدگاه)

    یه ابهت خاصی تو چهره ۱۹۴۹

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3481 ديدگاه)

    به به عجب پستی.

    اینم برای اونایی که برای مسخره کردن میگفتن ماشالا مهندسی هردمبیل.

    موافقم 6
    مخالفم 4
  11. R@min

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1968 ديدگاه)

    تو این پنج سال گذشته که برندها پلتفرم های الکتریکی خودشونو توسعه دادن معنای آشغال تعریف کردن چه التیوم جی ام چه پلتفرم مرسدس و فولکس.

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Mr.G

      ۳۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      میگم شما کلا چه چیزی از صنعت خودرو قبول داری ؟
      هرکاری این شرکتای بیچاره از امریکا و اروپا تا آسیا میکنن ، همچنان نمیتونن نظر شما رو جلب کنن متاسفانه . میشه در حقشون بزرگواری کنی و بگی چی مد نظرته ؟
      منو یاد فراستی میندازی 😄

      1. R@min

        ۳۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1968 ديدگاه)

        بیخیال راحت باش.

  12. MATIN

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (414 ديدگاه)

    خدایی قدیمیش گنگ تره

  13. نیما

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    آمریکا از همون قدیم قدرت طراحیش عالی بوده
    شما همون کامارو و دوج و فورد رو ببینید

    ولی اینو حیف کردن برقی شده
    اینو باید یه موتور 8 سیلندر بذارم روش
    گاز میدی جاده رو بخوره

  14. SMS

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (402 ديدگاه)

    کادیلاک همیشه خاص و باکلاس بوده و یه سری از اختراعات هم مال اونه

  15. حمید

    ۳۱ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماهم قرار که ریرا و سورن پلاس و کوییک یا شاهین صادر کنیم تا خودرو سازان آمریکایی رو ورشکست کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست