کادیلاک الدورادو استیشن با طول ۵/۷ متر، یکی از بزرگترین خودروهای دودر دنیا است. نمونهی کمیابی از این مدل که به تازگی برای فروش گذاشته شده، ویژگیهای عجیب دارد.
کادیلاک الدورادو واگن دهه ۷۰ میلادی، توسط شرکت آمریکایی، همراه با سانروف ساخته شده و به نظر میرسد تنها ۸ دستگاه از آن در جهان وجود دارد. بسیاری از کارشناسان احتمال میدهند که الدورادو واگن سفیدرنگ در حراجی بنهامز لندن، متعلق به یکی از بازیگران قدیمی سینمای امریکا باشد.
به گفته برخی این خودرو متعلق به ایول کنیول (Evel Knievel)، بدلکار و بازیگر اهل ایالات متحده آمریکا بوده؛ البته هیچکس برای این ادعا، سند و مدرک موثقی ارائه نکرده است. در نهایت هم حضور یک کادیلاک الدورادو ۱۹۷۲ استیشن واگن با کیت بدنه سفارشی در یک حراجی، بهخودیخود موضوعی عجیب است!
همچنین بخوانید: بیوک استیت واگن ۱۹۹۰، استیشن لوکس از دوران طلایی جنرال موتورز
این کادیلاک خاص و ارزشمند در برکشایر انگلستان نگهداری میشود. این خودرو تقریباً ۳۰ سال پیش به آنجا منتقل شده و تقریباً تمام ۳۰ سال را در یک انبار خشک نگهداری شده. این خودرو از لحاظ ظاهری مشکل خاصی ندارد و تنها کمی زنگزدگی سطحی بر روی بدنه و تزیینات کرومی وجود دارد. تا زمانی که این استیشن واگن دو در (یا شوتینگ بریک؟) را از نزدیک نبینید متوجه نمیشوید که بعد از ۵۰ سال چقدر سالم و تمیز مانده است.
در مورد طراحی این خودرو باید بگوییم تضاد رنگ سفید بدنه و سقف مشکی آن برای دهه ۷۰ فوقالعاده جذاب بوده و کماکان هم هست. جلوپنجره عظیم و دیگر تزیینات کرومی بدنه مانند فرشته روی کاپوت و… این خودرو را بسیار شبیه به محصولات رولزرویس کرده است.
ازآنجاکه کادیلاک الدورادو استیشن موردبحث ما برای مدتی بسیار طولانی در یک انبار قرار داشته کابین فوقالعاده سالمی دارد. چرمهای قرمز و تزیینات چوبی به کار رفته در کابین در بهترین حالت خود قرار دارند. جالب است بدانید حتی کفپوشهای این خودرو هم هنوز سالم و تمیز ماندهاند. این کادیلاک الدورادو تنها ۶۸ هزار کیلومتر را پیموده.
زیر کاپوت عظیم این کادیلاک یک موتور ۸.۱ لیتری V8 نهفته است که قادر به تولید ۲۳۵ اسببخار قدرت است. البته قدرت این خودرو به دلیل محدودیتهای آلایندگی آن زمان نسبت به نسخه سال قبلش ۱۳۰ اسببخار کاهش داشته. متأسفانه یکی از سرسیلندرها و همچنین کاربراتور این موتور گم شده است که واقعاً مشکل بزرگیست. برای احیای دوباره این موتور مقداری کار لازم است اما میزان مشکلات و… آن مشخص نیست.
همچنین بخوانید: راهنمای کامل کلاسبندی انواع خودرو
سه روز از حراج باقیمانده و بالاترین قیمتی که برای کادیلاک الدورادو استیشن پیشنهاد شده ۲۶۵۰ پوند (تقریباً ۱۶۷ میلیون تومان) بوده. واضح است که این قیمت برای چنین خودروی خاصی واقعاً مناسب است.
amir
۷ آذر ۱۴۰۲عجب جواهری عاشق مجسمه رو کاپوتش شدم قیمتش همین بمونه خیلی باحال میشد کادیلاک الدورادو مدل ۱۹۵۹ اش بسیار با شکوهه ابعادشو ببینید قشنگ انگار کشتی چرخ داره
حسین
۷ آذر ۱۴۰۲واقعا طراحی اش مسخره هست!
ابوالفضل
۸ آذر ۱۴۰۲اره طراحی پراید وانت ما خوبه .
هرجای دنیا بگی ما وانت دف جلو داریم اپانتیسشون اوت میکنه
امیر
۸ آذر ۱۴۰۲کادیلاک فقط سویل
با وفا
۹ آذر ۱۴۰۲البته جای یادآوری دارد که پراید هم ساخت و طراحی خودشون یا در اصل هم وطن کادیلاک الدورادو است.
میتسوبیشی سوار
۱۱ آذر ۱۴۰۲ماشین نیست کشتی حضرت نوحه
وحید
۸ آذر ۱۴۰۲آخه تو از کادیلاک و سبک و سیاق خودرو آمریکایی سر در نمیاری
مازیار
۷ آذر ۱۴۰۲همینجا تو پدال ده نفر بالای قیمت میدن
(Ali(chevynova
۷ آذر ۱۴۰۲جواهر کمیاب
ماشالاه کادیلاک
ماشالاه اصالت
ماشالاه عقبه درخشان
بنده خدا
۷ آذر ۱۴۰۲6600 ماشالاه ماشالاه
تعصب و…
۶ هزار و ششصد بار ماشاالله (البته ماشالاه)
بدون ذره ای نظر فنی و اطلاعات و…
یک انسان یا یک بات هوش مصنوعی تکرار کننده ضعیف ؟!
(Ali(chevynova
۷ آذر ۱۴۰۲ناراحتی نخون
همینه که هست
amir
۷ آذر ۱۴۰۲همینه که هست هرکی راضی نیست جمع کنه بره
آشنا نیست؟
فرشاد
۷ آذر ۱۴۰۲جدی فک کردی میخونم؟
(Ali(chevynova
۸ آذر ۱۴۰۲فکر نمیکنم بلکه مطمئنم صد در صد میخونی
NAVID۰۰۹۸
۷ آذر ۱۴۰۲تو اولین کوچه خیابونهای انگلستان گیر میکنه راه نمیره از تنگی زیاد و درشتی هیکل !
منظور از انبار خشک چی بود نفهمیدم / چون رطوبت به خودیه خود ببینید چی به سرش آورده !
زیباست ، بیهمتاست ، بوی ماشین واقعی را میدهد اما مطمئناً در آن دیار ، رقم بالایی خرجش نمیشود و تعجب نکنید !
اروپاییها سخت به چنین خودروهایی نگاه میاندازند مگر میلیون دلاری باشد تا ارزش سرمایه.گذاری و نگهداری داشته باشد !
این خودروها فقط تو ایران و کوبا ارزش پیدا کرده و اگر نه تو آگهیهای کشور آمریکا نگاه کنید چه خودروهای تمیزی از دهه ۷۰ ۸۰ ۹۰ میلیادی پیدا میشه کرد با قیمتهای بسسسیار خندهدار پائین در حد زیر ۱۰ یا نهایت ۲۰ هزار دلار !
F22RAPTOR
۷ آذر ۱۴۰۲عکس از نمایه بغل نداشت؟ میدیدیم چه شکلیه🤔
ARIAN
۷ آذر ۱۴۰۲یه عکس از پشتش هم میزاشتی دیگه😐
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۷ آذر ۱۴۰۲من چند تا تصویر اضافه کردم ولی ظاهرا در منبع خبر، عکسی از نمای عقب این ماشین نیست
در سایتهای دیگه گشتم و معادلش پیدا کردم:
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/1975-cadillac-eldorado-wagon-1.jpg
در سایت حراجی بونهامز می تونید 360 تصویر از داخل و خارج این ماشین ملاحظه کنید
https://themarket.bonhams.com/en/listings/cadillac/eldorado-station-wagon/6652e1df-1f52-463a-bb42-debafe793166
JDM سابق
۷ آذر ۱۴۰۲هیولایی بود واسه خودش مخصوصا با موتور 500 کیوب اینچی
𝐀𝐥𝐢
۷ آذر ۱۴۰۲چه رخی داره
Enzo Ferrari 2008
۷ آذر ۱۴۰۲رودستر بود یه چیز دیگه میشد
سید علیرضا
۸ آذر ۱۴۰۲باید با سر بندازیش در کوره ی ذوب آهن
پوریا چالش
۹ آذر ۱۴۰۲قیمتش واقعا با اینکه کلاسیکه هیچه مثلاً فراری 250
علی بیوکی
۱۳ آذر ۱۴۰۲حاضرم موتورشومجانی تعمیرکنم چون ارزش دیدن چنین عروسکیو داره!