کادیلاک

کادیلاک فلیت‌وود بروگام مدل 1976، سدان 6 متری با پیشرانه 8.2 لیتری!

این کادیلاک فلیت‌وود بروگام مدل ۱۹۷۶ با کارکرد ۶۱ هزار کیلومتر و شرایط عالی، تنها ۱۶ هزار دلار قیمت دارد.

دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ دوران شکوه خودروهای آمریکایی بود و این ماشین‌ها طبق تفکر هرچه بزرگ‌تر بهتر ساخته می‌شدند. نقطهٔ اوج این تفکر را می‌توان در این کادیلاک فلیت‌وود بروگام مدل ۱۹۷۶ دید. این خودرو متعلق به آخرین سال پیش از آن است که جنرال موتورز دست به کوچک‌سازی محصولات خود بزند یعنی اقدامی که منجر به کاهش چندین سانتی‌متر از طول و چندین لیتر از حجم موتور خودروهای این شرکت شد. درواقع، این فلیت‌وود آخرین کادیلاک لوکس سنتی محسوب می‌شود.

مطمئناً از روی تصاویر و ویدئوها می‌توانید متوجه شوید که این خودرو چقدر بزرگ است ولی برای درک بهتر، چند عدد را ذکر می‌کنیم. این فلیت‌وود ۵,۹۳۶ میلی‌متر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۳۷۸ میلی‌متر است. این یعنی کادیلاک داستان ما به‌اندازهٔ یک رولزرویس فانتوم LWB امروزی طول دارد. زیر کاپوت این ماشین که طولی به‌اندازهٔ یک زمین فوتبال دارد نیز نیروگاه عظیمی پنهان شده است. این یک موتور ۸.۲ لیتری V8 است که پس از پیشرانهٔ V10 دوج وایپر، دومین موتور بزرگ تولیدی در تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب می‌شود.

این موتور اما به دلیل نسبت تراکم پایین ۸.۵ برای مطابقت با بنزین بدون سرب، تجهیزات اولیه برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای و لوله اگزوز تکی اجباری خودروهای جنرال موتورز، کاملاً خفه شده بود و تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. البته خوشبختانه این موتور عظیم همچنان گشتاور قابل‌توجه ۴۹۰ نیوتن متری تولید می‌کرد که از دور تنها ۲ هزار rpm در دسترس بود تا بتواند وزن ۲.۴ تنی ماشین را حرکت دهد. درنتیجه، هرچند فلیت‌وود به‌اندازهٔ بلک‌وینگ سریع نبود ولی ظرف ۱۲ تا ۱۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید که با توجه به محدودیت حداکثر سرعت روی ۹۰ کیلومتر بر ساعت در آن زمان، کافی به نظر می‌رسید. انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب هم توسط یک گیربکس سه سرعته اتوماتیک با شیفتر روی ستون فرمان صورت می‌گرفت.

کادیلاک در آن سال‌ها صرفاً روی تجمل تمرکز داشت نه پرفورمنس و حتی فلیت‌وود را به درب صندوق سافت کلوز مجهز کرده بود که در قالب یک آپشن ۶۸ دلاری ارائه می‌شد. دیگر آپشن‌های سفارشی که در این نمونهٔ خاص دیده می‌شود هم تودوزی چرمی کامل و کروز کنترل است که قیمت پایهٔ ۱۰,۹۳۵ دلاری فلیت‌وود در سال ۱۹۷۶ را به ۱۲,۲۶۶ دلار رسانده بود. این رقم معادل ۶۸ هزار دلار امروز است که با توجه به قیمت پایهٔ ۸۸ هزار دلاری اسکالید مدل ۲۰۲۵ و قیمت ۳۰۰ هزار دلاری سلستیک به‌عنوان لوکس‌ترین خودروی حال حاضر کادیلاک، رقم مناسبی محسوب می‌شده است.

این فلیت‌وود بروگام جذاب که تنها ۶۱ هزار کیلومتر کار کرده و طی نزدیک به ۵۰ سال تنها سه دست گشته، برای حراج گذاشته شده و با قیمت ۱۶ هزار دلار فروخته شده است. به گفتهٔ فروشنده، کاپوت و صندوق‌عقب به دلیل رنگ‌پریدگی رنگ شده ولی داخل خودرو کاملاً فابریک است. وقتی نسل بعدی فلیت‌وود در سال ۱۹۷۷ معرفی شد، همه‌چیز بسیار تغییر کرد و کوچک‌تر شده بود. فاصلهٔ محوری در این مدل با کاهش ۳۰ سانتی‌متری به زیر ۳.۱ متر رسید و وزن خودرو حدود ۴۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرد. هرچند فلیت‌وود کوچک‌شده از شکوه سابق خود فاصله گرفته بود اما در بازار موفقیت بزرگی را تجربه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. حق

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    اگر به من بگن ۱۰ تا شاسی بلند چینی یا این خودروی آمریکایی من همین کادیلاک آمریکایی را انتخاب می‌کنم ، آدم از نبود پول کافی میره چینی می‌خره

    موافقم 191
    مخالفم 21
    1. Saeedfarshchian

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (180 ديدگاه)

      حق👍

      موافقم 109
      مخالفم 8
    2. amir

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3824 ديدگاه)

      فقط شکوه و ابهت

      موافقم 122
      مخالفم 8
    3. علیرضا

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      هنوز که هنوزه رو دست ماشینای آمریکایی نیومده مخصوصاً کادیلاک، شکوه و ابهت و عظمت و آرامش خالص

      موافقم 127
      مخالفم 16
    4. علی Shelby

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (647 ديدگاه)

      ♥️♥️♥️♥️♥️

      موافقم 63
      مخالفم 7
    5. Taha Ayoobi

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5466 ديدگاه)

      هر ماشینی که فکرشو بکنی رو بذارن کنار این، من اینو بر میدارم

      موافقم 88
      مخالفم 22
      1. amir

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3824 ديدگاه)

        نه من مطمئنم اونتادور جلوم بزارن به فلیت وود خیانت میکنم

        موافقم 31
        مخالفم 26
        1. Taha Ayoobi

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          من فقط در یک صورت میتونم فلیت وود انتخاب نکنم، اونم وقتی که انتخاب دوم دویل باشه

          موافقم 41
          مخالفم 9
    6. شاپور

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (330 ديدگاه)

      چینی ها دهه اخیر در تولید خودرو خیلی پیشرفت کردن، و خصوصا در برقی های تولید انبوه رقیب سرسخت و اول آمریکا هستن ، اروپا بعلت ناتوانی در رقابت با چین دست به دامن افزایش تعرفه 35درصدی شده باید واقعیت را پذیرفت

      موافقم 11
      مخالفم 27
    7. مزدک

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      برادر! اگه کسی پیدا بشه که سلستیک رو به جای این انتخاب کنه، علاوه بر اینکه اثبات کرده برازنده ی صفت عوامه، باید به سرعت هم بستری ش کرد امین آباد یا میمنت! زشته که اسم ایشون رو قرار بدی کنار کل تاریخ حقیر صنعت خودروی چین، چه رسد به ده تا آشغال دیفرانسیل جلوی غیر استاندارد با مرکز ثقل بالا، که برادران … به اسم شاسی بلند تو پاچه ی ملت بیچاره ی ما فرو می کنن.

      موافقم 10
  2. Ali.d

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (108 ديدگاه)

    الله و اکبر 😱😱😱😎😎

    موافقم 55
    مخالفم 7
  3. Galant.VR4(JDM)

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1439 ديدگاه)

    کشتی جنگی یو‌اس‌اس فلیت‌وود
    چه ابهتی داره باهاش میشه از زندگی لذت برد
    کادیلاک همیشه ماشینای تودل‌برو خاصی تولید میکنه

    موافقم 89
    مخالفم 7
    1. Sina

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (32 ديدگاه)

      واقعا
      نه از رانندگی از زندگی لذت برد

      موافقم 33
      مخالفم 1
  4. nima.jdm

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    اینو داشته باشی دیگه چی کم داری

    موافقم 67
    مخالفم 6
    1. Rahim

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه خانم ترکه ای

      موافقم 22
      مخالفم 24
      1. ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5605 ديدگاه)

        ممنون از همراهیتون

        موافقم 21
        مخالفم 2
  5. Amirsh

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (232 ديدگاه)

    آمریکایی هایی که تو سالای بعد جنگ جهانی دوم و دهه ۵۰ و ۶۰ زندگی کردن (سفید پوست البته)، یکی از طلایی ترین سال هایی که تمدن بشری از لحاظ رفاه و کیفیت زندگی داشته رو تجربه کردن ، همه چی زیاد ، همه چی بزرگ ، همه چیز در جهت رفاه تنظیم شده بود ، حال می کردن حسابی

    موافقم 82
    مخالفم 5
    1. ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5605 ديدگاه)

      اره فکرش کن اونموقع یه پسر نوجوون باشی بعد بابات با کادیلاک بیاد دنبالت بعد دخترای کلاس ببینن ولی اونا باباهاشون شورلت ارزون داشته باشه ولی شما کادیلاک😏
      چه حسی دست میده بعد با همون کادیلاک بری مخ بزنی
      اصلا عشق میکردن فقط حیف سفید بودن اگه دست من یا سیاها میوفتادن … میشدن

      موافقم 9
      مخالفم 47
    2. علیزاده

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (325 ديدگاه)

      الان چشه

      موافقم 3
      مخالفم 24
  6. 𝐀𝐥𝐢

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    نهایت ابهت

    موافقم 49
    مخالفم 5
  7. Cehx

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (292 ديدگاه)

    حقیقتا به 8.2 لیتر V8 موی تنم سیخ شد
    اصالت آمریکایی ها اینه
    امریکایی ها در ان سال ها دیوانه بودند
    دیوانه ی حجم
    واقعا دلتنگ این دیوانگی ها شدم

    موافقم 58
    مخالفم 5
    1. Taha Ayoobi

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5466 ديدگاه)

      منم همینطور
      البته فکر نکنم بشه از نظر حجم موتور و اندازه ماشینا برگردن به اون دوران.
      ولی دوست دارم مثلا سدان میان سایز بقیه 4.8 متره، برا آمریکایی 5.1 متر باشه، مثل دوران قدیم.
      اون اعداد ارقام موتور هاشون هرکسی رو مجذوب خودش میکنه.

      موافقم 23
      مخالفم 3
  8. صامورایی

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (240 ديدگاه)

    امرکیاییا که دهه ۶۰ و ۷۰ اون همه قدرت در صنعت و مهندسی داشتند اگر یکم هم توجه به توسعه موتورهای کم حجم و کوچیکتر ۴ و ۶ سیلندر میکردند به احتمال زیاد درگیر دهه ۸۰ و ۹۰ کابوس وار نمیشدند که ژاپنیا بیان و یکه تازی کنند. میتونستند دهه ۸۰ و ۹۰ هم پیشتاز و در اوج باقی بمونند اما خیلی دیر به فکرش افتادند.

    موافقم 33
    مخالفم 20
    1. بهنام

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (934 ديدگاه)

      صامورایی
      حالا تو چرا از قدرت گرفتن ژاپن تو دهه ی نود ناراحتی ؟ مگه الان چین و کره بی اصالت دور ورداشتن و دارن از نتیجه ی تلاشهای دیگران مفت بری میکنن حرفی زدی ؟

      موافقم 30
      مخالفم 10
      1. صامورایی

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (240 ديدگاه)

        چرا ناراحت باشم؟ خودت میگی دهه ۹۰. از اون سالها خیلی وقته گذشته. یه زمان نیسان و میتسوبیشی اون دوران یکه تازی میکردند اما الان کجان. منظورم اینه امریکا میشد همچنان دهه ۸۰ و ۹۰ در اوج بمونه و چه بسا بعضی برندهاش هنوزم زنده میموندند. اما نشد که بشه

        موافقم 21
        مخالفم 10
        1. Taha Ayoobi

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          آره واقعا اگه مدل های کوچیکتر ولی درحد مدل های بزرگترشون داشتن اونجوری نمیشد

          موافقم 15
          مخالفم 3
  9. Taha Ayoobi

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5466 ديدگاه)

    ابهت خالص
    شکوه خالص
    قدر اینو نمیدونن، این الان باید بالای 100 تا خرید و فروش بشه.
    کادیلاک واقعی اینه
    به خدای ماشین ها سلام کنید

    موافقم 28
    مخالفم 20
    1. 718

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      قیمتش بار دیگه نشون داد واقعیت با اون چیزی که خیال میکنی خیلی متفاوته

      موافقم 20
      مخالفم 14
    2. 718

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (69 ديدگاه)

      خدای ماشینا ؟ اونم با ۱۶ هزاردلار برای تروتمیزش ؟😂
      حداقل این لقب خدای ماشینا رو برای سلستیک رزرو میکردی هروقت اومد بهش بگی. برای این ۱۶ هزاردلاری گفتی ؟ 😂

      موافقم 16
      مخالفم 16
      1. Taha Ayoobi

        ۴ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5466 ديدگاه)

        میدونم برات سخته قبول کردن و بخاطر همین بحث قیمت رو وسط میکشی
        کلا جز قیمت چیز دیگه ای ندارید

        موافقم 16
        مخالفم 9
        1. 718

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (69 ديدگاه)

          قیمت ماشین نشون دهنده ارزش اونه.خودروهای کلاسیک زیادی داریم که میلیونی ارزش دارند حتی نمونه آسیب دیده شون. و برعکسشم هست که عملا دو تن آهن پاره بیش نیستند. الان این ماشین اونم تمیز و کم کارش همش ۱۶ هزاردلاره نشون میده هیچ ارزش خاصی نداره. منتهی تو همین رو برای خودت خدای ماشینا کردی! حالا پذیرشش برای کی سخته دیگه قضاوت با بقیه :)

          موافقم 16
          مخالفم 31
        2. Taha Ayoobi

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          اون میلیونی ها علت این قیمتشون چیه؟ اگه گفتی؟

          موافقم 12
          مخالفم 7
        3. سوشیانت

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          کی گفته قیمت بیشتر به معنای بهتر بودنه؟! الان یکی بیاد پرایدش رو ۱۰ میلیارد بفروشه پس‌ یعنی چیز خیلی خفنیه از نظر تو😂 ماشین های کادیلاک با اینکه معمولا ارزون ترن ولی از لحاظ تکنولوژی جلوترن از رقباشون دویل و فلیت وود اولین ماشینی بودن که تهویه اتومات و گرمکن صندلی داشتن

          موافقم 11
          مخالفم 12
        4. مازیار

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1252 ديدگاه)

          ((الان یکی بیاد پرایدش رو ۱۰ میلیارد بفروشه پس‌ یعنی چیز خیلی خفنیه از نظر تو))

          این فقط عکس‌العمل مهران مدیری رو می‌طلبه
          جااااان؟!!!!

          موافقم 18
          مخالفم 8
        5. Taha Ayoobi

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          دلیلشو نگفتی،
          بذار خودم میگم،
          اولا که قضاوت بقیه از روی لایک ها و دیس لایک ها معلومه،
          دوما اینکه اونایی که میلیون دلاری ان، ماشینایی نیستن که تولید انبوه شده باشن و هزاران دستگاه ازشون تحویل مردم داده شده باشه.
          همه شون تک ساخت و مسابقه ای هستن و قیمت زیاد بعضی هاشون بخاطر اینه که تک ساختن، یعنی کلا یدونه ازش هست، مثلا ماشین شخص معروفی بوده، مثل همون اولین پورشه یعنی تایپ 64 که خود فردیناند و پسرش باهاش رانندگی کرده بودن، یا مثلا فلان راننده با این نمونه تو فلان سال تو مسابقه برنده شده،
          پس از لحاظ قیمت نمیتونی با این مقایسه شون کنی، چون این نه ماشین آدم مشهوری بوده، نه تک ساخته و نه مسابقه ایه که چمیدونم افتخاراتی داشته باشه.
          بعدشم، این ماشین توی سال های تولیدش پیشرو در فناوری و امکانات بوده در حدی که لوکس ترین ماشینا رو می‌ساخته، الان داری میگی با این همه امکانات از رقبای کم امکانات ترش ارزون تره؟ اروپایی الکی گرون؟

          موافقم 23
          مخالفم 12
        6. Hairy ...

          ۴ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (707 ديدگاه)

          مسئله اینجاست که هیچکی نمیتونه پرایدشو 10 میلیارد بفروشه

          موافقم 10
          مخالفم 8
        7. 718

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (69 ديدگاه)

          برای خودت فلسفه میبافی ؟
          چجور امریکن فنی هستی انقد اطلاعاتت ضعیفه. دهه ۶۰ و ۷۰ انبوهی ماسل کار امریکایی داشتیم با تیراژ تولید هزاران دستگاه که الان نمونه های تمیزش قیمتیای بالایی دارند. برای مثال موستانگ های تمیز و کم کار ، پلیموث باراکودا ( و نسخه قدرتمندش همی کودا که اونم بیش از هزار دستگاه داره و بسیار قیمتیه ) و … که بارها خبرشو پدال کار کرده. رستوماد منظورم نیست همون نمونه فابریک ولی با قیمت بسیار بالا. سرچ بزنی پدال انبوهی لینک میاد.

          موافقم 16
          مخالفم 7
        8. 718

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (69 ديدگاه)

          اینم یه نمونه ساده ش . پلیموث باراکودا کاملا معمولی که ۶ تا صاحب داشته و ۷۰ هزارتا هم کارکرده اما چون تمیز مونده تا ۸۰ هزار دلار میدن براش. اگر مدل همی کودا بود ( که اونم بیش از هزاردستگاه ازش تولید شده ) قیمتش حوالی ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار آب میخورد. حتی مورد داشتیم همی کودای کوپه که میلیون دلاری هم قیمت خورده. پس الکی این ۱۶ هزار دلاری رو ازش خدا نساز :)

          https://www.pedal.ir/american/حراج-پلیموث-باراکودا-مدل-1971/

          موافقم 8
          مخالفم 10
        9. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          کی به کیه همینجوری قیمت بگو،
          از اون 200 هزارتایی ها لینک بفرست.
          این که خدای ماشینا هست چون کادیلاکه و کادیلاک یعنی خدای ماشین ها، چه 1 میلیون دلار باشه، چه 3 هزار دلار

          موافقم 7
          مخالفم 9
        10. مازیار

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1252 ديدگاه)

          طاها جان اگه عبارت “از نظر من” رو قبل حرفت بگی هیچ کشمکشی ایجاد نمیشه حتی اگه پیکان خدای ماشینها باشه
          کما اینکه هستن کسانی که از نظرشون پیکان خدای ماشینهاست و به هیچ وجه حاضر نیستن با ماشین دیگه‌ای عوضش کنن (حتی تلویزیون هم نشون داده)
          سلیقه شخصی هر کسی غیر قابل بحثه

          البته این فقط شامل سلیقه میشه نه اینکه در جواب کسی که میگه قیمت شاخص اصلی تعیین ارزش هست بگن شاید کسی پراید رو ده میلیارد بفروشه!!
          مثل اینکه بگه تایم نوربرگ‌رینگ شاخص خوبی برای موتوراسپرت هست و بگه شاید کسی با پراید ۷ دقیقه بزنه

          موافقم 11
          مخالفم 5
        11. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          بله درسته
          ولی کادیلاک فقط نظر من نیست

          موافقم 7
          مخالفم 8
        12. حمیدرضا

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (397 ديدگاه)

          https://www.instagram.com/reel/DEthIfZMoAS/?igsh=Mzd1NXM3dnk0cHZ6

          به همه دوستان توصیه میکنم این کلیپ رو ببینید.

          موافقم 7
          مخالفم 5
        13. سوشیانت

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          چرا نتونه پرایدشو ۱۰ میلیارد بفروشه شما یه نگاه به کاربرای اینجا بکن یه لوگوی رولز رویس میذاره روش میرن میخرن

          موافقم 2
          مخالفم 10
        14. سوشیانت

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          تو خود متن هم گفته این خودرو در دوران اوج آمریکایی ها از لحاظ لوکس بودن ساخته شده پس یعنی یکی از لوکس ترین ماشین های زمان خودش بوده این هم مدرک دیگه که ثابت میکنه قیمت چیزی رو نشون نمیده

          موافقم 6
          مخالفم 8
        15. 718

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (69 ديدگاه)

          رو پراید لوگوی کادیلاک بزنی خود سوشی میاد ۱۰ میلیارد میده میخره میگه من کادیلاک سوارم . اصلا بعید نیست ازش . بلکه خیلی هم محتمله😄

          موافقم 12
          مخالفم 6
        16. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          توهم بپا یه ساعت آنالوگ نذارن به عنوان دراپتیل بندازن😂

          موافقم 7
          مخالفم 6
        17. سوشیانت

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3826 ديدگاه)

          خوشم میاد که هیچ دلیلی نداری که از این ماشین ایراد بگیری فقط میگی قیمت😁 مازیار هم داره طاها رو نصیحت میکنه در حالی که خودش بار ها بحث درست میکنه آخرش هم با کفایت مذاکرات فرار میکنه

          موافقم 6
          مخالفم 7
        18. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          همون رولزرویسی که همه سینه چاکشن، وقتی کادیلاک گرمکن صندلی و تهویه اتومات میذاشت رو ماشیناش، داشت کادیلاکو نگاه میکرد حسرت میخورد

          موافقم 11
          مخالفم 8
  10. Taha Ayoobi

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5466 ديدگاه)

    کادیلاک چراغ باریک میزد وقتی باریک مد نبود

    موافقم 20
    مخالفم 8
    1. nima.jdm

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      کادیلاک اصل

      موافقم 15
      مخالفم 3
  11. BlackWing

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    بیوک الکترایی که من دارم مدل ۱۹۷۵ هست با طول ۵.۹۶ سانتی متر یعنی ۳ سانت از این کادیلاک کشیده تر با موتور ۴۵۵ بیگ بلاک ( ۷.۵ لیتری )

    موافقم 23
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۴ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5466 ديدگاه)

      داداش داریش؟
      چجوری باهاش تو خیابونا رانندگی میکنی؟

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. BlackWing

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1406 ديدگاه)

        آره دارمش
        هیچی با این ترافیک و شلوغی فقط باید جمعه صب بیاریش بیرون بری یه قهوه بخوری برگردی

        موافقم 10
        1. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          پارک اونیو هست؟

          موافقم 6
          مخالفم 1
      2. فیات مولتیپلا

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (50 ديدگاه)

        رانندگی نمیکنه جاده رو فرش میکنه

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. BlackWing

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1406 ديدگاه)

          آره
          پارک اونیو لیمیتد آلبالویی

          موافقم 8
          مخالفم 1
        2. Taha Ayoobi

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5466 ديدگاه)

          ای جانم
          https://www.pedal.ir/buick/buick-park-avenue-1977/
          همین تغریبا؟

          موافقم 4
          مخالفم 2
  12. Saeed Jame

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    تایتانیک روی خشکی چقدر ابهت و زیبایی و اصالت
    ماشالله😁

    موافقم 10
    مخالفم 3
  13. حمیدرضا

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (397 ديدگاه)

    اخ اخ یدونه ازینا بدین من برم🤤🤤🤤🤤

    موافقم 11
    مخالفم 3
  14. حسن پاشایی

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    مدلهایی که سفارش ایران بوده گیربکس چهار دنده داشته یعنی گیربکس هفتصد ما باید خوشحال باشیم که دوره اوج صنعت خودروی آمریکا در کشورمون ماشین آمریکایی وارد شده

    1. حمیدرضا

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (397 ديدگاه)

      ماشینای امریکایی موجود در ایران اکثرا از بالاترین ورژن بودن.

  15. اسکار

    ۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عظمت الهی…

  16. کامران علیزاده

    ۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر در امریکا رویای آمریکایی داشته باشی حتما باید خودروی امریکایی کادیلاک زیر پات باشه آن هم درکالیفرنیا،فلوریدا و نیویورک 😊دنبال یه دونه تکش در کالیفرنیا لوس آنجلس هستم😍و صد البته یه الدورادو و دویل زیبا سه تایی با هم😍

  17. بهزاد

    ۷ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خوشم میاد با این کادیلاک آزمون شهری رانندگی بگیرن….یه دونه پارک دوبل درست نمیشه باش رفت

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. علی بخش

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      این ما ا ا ا ش ی ی ی ن مال هر کسی نیست اون هم مللی مثل ما ❗️متعلق به نجبا اصیل زاده و صاحبان کورپریشن های عظیم هستند

      مللی مثل ما سقفشون همون حلبی های S500 هس❗️

  18. Titanium

    ۸ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    موتور هواپیما باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا