این کادیلاک فلیتوود بروگام مدل ۱۹۷۶ با کارکرد ۶۱ هزار کیلومتر و شرایط عالی، تنها ۱۶ هزار دلار قیمت دارد.
دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ دوران شکوه خودروهای آمریکایی بود و این ماشینها طبق تفکر هرچه بزرگتر بهتر ساخته میشدند. نقطهٔ اوج این تفکر را میتوان در این کادیلاک فلیتوود بروگام مدل ۱۹۷۶ دید. این خودرو متعلق به آخرین سال پیش از آن است که جنرال موتورز دست به کوچکسازی محصولات خود بزند یعنی اقدامی که منجر به کاهش چندین سانتیمتر از طول و چندین لیتر از حجم موتور خودروهای این شرکت شد. درواقع، این فلیتوود آخرین کادیلاک لوکس سنتی محسوب میشود.
مطمئناً از روی تصاویر و ویدئوها میتوانید متوجه شوید که این خودرو چقدر بزرگ است ولی برای درک بهتر، چند عدد را ذکر میکنیم. این فلیتوود ۵,۹۳۶ میلیمتر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۳۷۸ میلیمتر است. این یعنی کادیلاک داستان ما بهاندازهٔ یک رولزرویس فانتوم LWB امروزی طول دارد. زیر کاپوت این ماشین که طولی بهاندازهٔ یک زمین فوتبال دارد نیز نیروگاه عظیمی پنهان شده است. این یک موتور ۸.۲ لیتری V8 است که پس از پیشرانهٔ V10 دوج وایپر، دومین موتور بزرگ تولیدی در تاریخ خودروسازی آمریکا محسوب میشود.
این موتور اما به دلیل نسبت تراکم پایین ۸.۵ برای مطابقت با بنزین بدون سرب، تجهیزات اولیه برای کاهش تولید گازهای گلخانهای و لوله اگزوز تکی اجباری خودروهای جنرال موتورز، کاملاً خفه شده بود و تنها ۱۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. البته خوشبختانه این موتور عظیم همچنان گشتاور قابلتوجه ۴۹۰ نیوتن متری تولید میکرد که از دور تنها ۲ هزار rpm در دسترس بود تا بتواند وزن ۲.۴ تنی ماشین را حرکت دهد. درنتیجه، هرچند فلیتوود بهاندازهٔ بلکوینگ سریع نبود ولی ظرف ۱۲ تا ۱۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسید که با توجه به محدودیت حداکثر سرعت روی ۹۰ کیلومتر بر ساعت در آن زمان، کافی به نظر میرسید. انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب هم توسط یک گیربکس سه سرعته اتوماتیک با شیفتر روی ستون فرمان صورت میگرفت.
کادیلاک در آن سالها صرفاً روی تجمل تمرکز داشت نه پرفورمنس و حتی فلیتوود را به درب صندوق سافت کلوز مجهز کرده بود که در قالب یک آپشن ۶۸ دلاری ارائه میشد. دیگر آپشنهای سفارشی که در این نمونهٔ خاص دیده میشود هم تودوزی چرمی کامل و کروز کنترل است که قیمت پایهٔ ۱۰,۹۳۵ دلاری فلیتوود در سال ۱۹۷۶ را به ۱۲,۲۶۶ دلار رسانده بود. این رقم معادل ۶۸ هزار دلار امروز است که با توجه به قیمت پایهٔ ۸۸ هزار دلاری اسکالید مدل ۲۰۲۵ و قیمت ۳۰۰ هزار دلاری سلستیک بهعنوان لوکسترین خودروی حال حاضر کادیلاک، رقم مناسبی محسوب میشده است.
این فلیتوود بروگام جذاب که تنها ۶۱ هزار کیلومتر کار کرده و طی نزدیک به ۵۰ سال تنها سه دست گشته، برای حراج گذاشته شده و با قیمت ۱۶ هزار دلار فروخته شده است. به گفتهٔ فروشنده، کاپوت و صندوقعقب به دلیل رنگپریدگی رنگ شده ولی داخل خودرو کاملاً فابریک است. وقتی نسل بعدی فلیتوود در سال ۱۹۷۷ معرفی شد، همهچیز بسیار تغییر کرد و کوچکتر شده بود. فاصلهٔ محوری در این مدل با کاهش ۳۰ سانتیمتری به زیر ۳.۱ متر رسید و وزن خودرو حدود ۴۰۰ کیلوگرم کاهش پیدا کرد. هرچند فلیتوود کوچکشده از شکوه سابق خود فاصله گرفته بود اما در بازار موفقیت بزرگی را تجربه کرد.
حق
۴ بهمن ۱۴۰۳اگر به من بگن ۱۰ تا شاسی بلند چینی یا این خودروی آمریکایی من همین کادیلاک آمریکایی را انتخاب میکنم ، آدم از نبود پول کافی میره چینی میخره
Saeedfarshchian
۴ بهمن ۱۴۰۳حق👍
amir
۴ بهمن ۱۴۰۳فقط شکوه و ابهت
علیرضا
۴ بهمن ۱۴۰۳هنوز که هنوزه رو دست ماشینای آمریکایی نیومده مخصوصاً کادیلاک، شکوه و ابهت و عظمت و آرامش خالص
علی Shelby
۴ بهمن ۱۴۰۳♥️♥️♥️♥️♥️
Taha Ayoobi
۴ بهمن ۱۴۰۳هر ماشینی که فکرشو بکنی رو بذارن کنار این، من اینو بر میدارم
Ali.d
۴ بهمن ۱۴۰۳الله و اکبر 😱😱😱😎😎
Galant.VR4(JDM)
۴ بهمن ۱۴۰۳کشتی جنگی یواساس فلیتوود
چه ابهتی داره باهاش میشه از زندگی لذت برد
کادیلاک همیشه ماشینای تودلبرو خاصی تولید میکنه
nima.jdm
۴ بهمن ۱۴۰۳اینو داشته باشی دیگه چی کم داری
Amirsh
۴ بهمن ۱۴۰۳آمریکایی هایی که تو سالای بعد جنگ جهانی دوم و دهه ۵۰ و ۶۰ زندگی کردن (سفید پوست البته)، یکی از طلایی ترین سال هایی که تمدن بشری از لحاظ رفاه و کیفیت زندگی داشته رو تجربه کردن ، همه چی زیاد ، همه چی بزرگ ، همه چیز در جهت رفاه تنظیم شده بود ، حال می کردن حسابی
۴ بهمن ۱۴۰۳اره فکرش کن اونموقع یه پسر نوجوون باشی بعد بابات با کادیلاک بیاد دنبالت بعد دخترای کلاس ببینن ولی اونا باباهاشون شورلت ارزون داشته باشه ولی شما کادیلاک😏
چه حسی دست میده بعد با همون کادیلاک بری مخ بزنی
اصلا عشق میکردن فقط حیف سفید بودن اگه دست من یا سیاها میوفتادن … میشدن
علیزاده
۴ بهمن ۱۴۰۳الان چشه
۴ بهمن ۱۴۰۳چش نیست دماغه
𝐀𝐥𝐢
۴ بهمن ۱۴۰۳نهایت ابهت
Cehx
۴ بهمن ۱۴۰۳حقیقتا به 8.2 لیتر V8 موی تنم سیخ شد
اصالت آمریکایی ها اینه
امریکایی ها در ان سال ها دیوانه بودند
دیوانه ی حجم
واقعا دلتنگ این دیوانگی ها شدم
صامورایی
۴ بهمن ۱۴۰۳امرکیاییا که دهه ۶۰ و ۷۰ اون همه قدرت در صنعت و مهندسی داشتند اگر یکم هم توجه به توسعه موتورهای کم حجم و کوچیکتر ۴ و ۶ سیلندر میکردند به احتمال زیاد درگیر دهه ۸۰ و ۹۰ کابوس وار نمیشدند که ژاپنیا بیان و یکه تازی کنند. میتونستند دهه ۸۰ و ۹۰ هم پیشتاز و در اوج باقی بمونند اما خیلی دیر به فکرش افتادند.
بهنام
۴ بهمن ۱۴۰۳صامورایی
حالا تو چرا از قدرت گرفتن ژاپن تو دهه ی نود ناراحتی ؟ مگه الان چین و کره بی اصالت دور ورداشتن و دارن از نتیجه ی تلاشهای دیگران مفت بری میکنن حرفی زدی ؟
Cehx
۴ بهمن ۱۴۰۳ولش کن تو 53 تا کامنتش 40 تاش محتوای مسخره داشت که کلش حول محور تخریب ژاپنی ها و بالابردن کره ای بود
ادمی که بیکار باشه همین میشه
امیدوارم که درست بشه و چنین ادمایی که محیط سایت اموزنده و جامع پدال رو الوده می کنن نابود بشن
صامورایی
۴ بهمن ۱۴۰۳آدمایی که محیط سایت رو الوده میکنن نابود بشن ؟ چون عقیده شون برعکس توئه؟ کاملا مشخصع مشکلات جدی روانی داری که همچین حرفی میزنی.
بعدشم در جایگاهی نیستی که حکم صادر کنی پس بیا پایین. همه این حرفات نشون دهنده وضعیت خراب خودته. هر کامنت بیشتری که میزاری بیشتر خود واقعیت رو نشون میدی،،
صامورایی
۴ بهمن ۱۴۰۳چرا ناراحت باشم؟ خودت میگی دهه ۹۰. از اون سالها خیلی وقته گذشته. یه زمان نیسان و میتسوبیشی اون دوران یکه تازی میکردند اما الان کجان. منظورم اینه امریکا میشد همچنان دهه ۸۰ و ۹۰ در اوج بمونه و چه بسا بعضی برندهاش هنوزم زنده میموندند. اما نشد که بشه
Taha Ayoobi
۴ بهمن ۱۴۰۳ابهت خالص
شکوه خالص
قدر اینو نمیدونن، این الان باید بالای 100 تا خرید و فروش بشه.
کادیلاک واقعی اینه
به خدای ماشین ها سلام کنید
718
۴ بهمن ۱۴۰۳قیمتش بار دیگه نشون داد واقعیت با اون چیزی که خیال میکنی خیلی متفاوته
718
۴ بهمن ۱۴۰۳خدای ماشینا ؟ اونم با ۱۶ هزاردلار برای تروتمیزش ؟😂
حداقل این لقب خدای ماشینا رو برای سلستیک رزرو میکردی هروقت اومد بهش بگی. برای این ۱۶ هزاردلاری گفتی ؟ 😂
Taha Ayoobi
۴ بهمن ۱۴۰۳میدونم برات سخته قبول کردن و بخاطر همین بحث قیمت رو وسط میکشی
کلا جز قیمت چیز دیگه ای ندارید
718
۴ بهمن ۱۴۰۳قیمت ماشین نشون دهنده ارزش اونه.خودروهای کلاسیک زیادی داریم که میلیونی ارزش دارند حتی نمونه آسیب دیده شون. و برعکسشم هست که عملا دو تن آهن پاره بیش نیستند. الان این ماشین اونم تمیز و کم کارش همش ۱۶ هزاردلاره نشون میده هیچ ارزش خاصی نداره. منتهی تو همین رو برای خودت خدای ماشینا کردی! حالا پذیرشش برای کی سخته دیگه قضاوت با بقیه :)
Taha Ayoobi
۴ بهمن ۱۴۰۳کادیلاک چراغ باریک میزد وقتی باریک مد نبود
nima.jdm
۴ بهمن ۱۴۰۳کادیلاک اصل
BlackWing
۴ بهمن ۱۴۰۳بیوک الکترایی که من دارم مدل ۱۹۷۵ هست با طول ۵.۹۶ سانتی متر یعنی ۳ سانت از این کادیلاک کشیده تر با موتور ۴۵۵ بیگ بلاک ( ۷.۵ لیتری )
Saeed Jame
۴ بهمن ۱۴۰۳تایتانیک روی خشکی چقدر ابهت و زیبایی و اصالت
ماشالله😁